Економија
Новото ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV е тука
ENYAQ COUPÉ iV ја претставува електричната мобилност во најелегантен облик. ŠKODA ја претстави долгоочекуваната RS верзија со високи перформанси.
Следејќи го ENYAQ iV, ŠKODA сега нуди уште едно електрично возило базирано на целосно електричната платформа MEB. Новиот ENYAQ COUPÉ iV е поелегантна и подинамична алтернатива на оригиналната верзија.
„По успешното лансирање на ENYAQ iV, новиот ENYAQ COUPÉ iV носи уште повеќе емоции, спортски стил и елеганција во семејството на ŠKODA iV. Со оваа верзија, дизајнерите и инженерите на ŠKODA успеаа да комбинираат висока функционалност со емотивен изглед“, вели Томас Шефер, извршен директор на ŠKODA, при претставувањето на новиот модел.

Новото SUV купе исто така го продолжува трендот на внесување дополнителни иновации во палетата на електрични возила на ŠKODA. Една од нив е верзијата RS. „Новата врвна верзија е исто така првиот чисто електричен RS автомобил на ŠKODA. ENYAQ COUPÉ iV, со својата елегантна каросерија, претставува совршена комбинација на емотивен изглед и виhttps://makfax.com.mk/wp-admin/profile.phpсоки перформанси, а сепак ја нуди пространоста по која се познати автомобилите на ŠKODA“, вели Шафер.

Емоцијата е најважна
Бидејќи технологијата и дизајнот се базираат на ENYAQ iV, основната иновација кај ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV е формата на возилото. „Новиот ENYAQ COUPÉ iV е резултат на трансформацијата на концептот VISION iV, кој доби големо внимание пред две години, во автомобил од масовно производство. Елегантниот дизајн со скулптурни форми и кристални елементи обезбедува динамичен изглед. Со своите атлетски линии, ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV предизвикува уште повеќе емоции од ENYAQ iV, кој остави голем белег на пазарот. ENYAQ COUPÉ iV ги нуди и сите добро познати предности на автомобилите на ŠKODA, вклучително и голема просторност со функционалност“, вели Оливер Стефани, главен дизајнер на ŠKODA.

Првиот целосно електричен RS
ENYAQ COUPÉ iV исто така ќе биде првото целосно електрично купе на ŠKODA достапно во спортска RS верзија. ENYAQ COUPÉ RS iV го претставува врвот на понудата на ŠKODA. RS испорачува системска моќност од 220 kW и вртежен момент од 460 Nm и ги испорачува следните перформанси: забрзување од 0 до 100 km/h за 6,5 секунди и максимална брзина од 180 km/h, дваесет километри на час побрзо од другите верзии на моделот. Шасијата на двете верзии, RS и SPORTLINE, е 15 милиметри пониска напред и 10 милиметри пониска назад.
ENYAQ COUPÉ RS iV стандардно доаѓа со уникатната решетка на ладилникот Crystal Face осветлена со 131 LED диоди, додека кај другите верзии тоа е опција. Дополнително, верзијата RS може да се пофали со црни контрастни елементи како што се облогите на прозорците или задниот дифузер, додека верзијата SPORTLINE има и решетка на ладилникот во „Piano“ финиш. Рамките на стандардните верзии имаат хромирана завршница. Како и сите други модели на ŠKODA RS, ENYAQ COUPÉ RS iV има црвена рефлектирачка лента во задниот браник што се протега низ целата ширина на автомобилот. Патем, задниот браник на верзијата RS е опремен со поспортски изглед на ENYAQ COUPÉ iV.

Стандардно, ENYAQ COUPÉ RS iV доаѓа со црни 20-инчни тркала Taurus, со опција за антрацитни 21-инчни тркала Vision. Овие тркала имаат посебна аеродинамична обвивка. Верзијата SPORTLINE може да има или антрацитни 20-инчни Vega тркала или опционални 21-инчни црни Betria тркала. Клиентите исто така ќе можат да го купат ENYAQ COUPÉ RS iV во ексклузивната Mamba зелена боја, додека ŠKODA исто така додава нови бои во каталогот за стандардната верзија.
Внатрешност во која се чувствувате одлично
Во внатрешноста на верзијата RS, трозонската клима е стандардна карактеристика (двозонската е стандардна кај другите), а автомобилот доаѓа со прогресивно управување. Клиентите потоа можат да изберат од два дизајни на ентериер во верзијата RS.
Во двата случаи, тие добиваат детали од Карбон на контролната табла и облогата на вратите, алуминиумски капаци на педалите и спортските седишта со интегрирани потпирачи за глава и логото RS.

Во останатите верзии, клиентите можат да изберат од пакетите за внатрешен дизајн кои се веќе познати од ENYAQ iV. Овде, Loft Design Selection, со хармонична комбинација на црно и сиво, е стандарден. Опционалната линија Lodge нуди одржливи материјали како навлаки за седишта кои користат 40% природна волна и 60% рециклиран полиестер со печат на Woolmark Company. Изборот за дизајн на внатрешност се одликува со комбинација од кожа и Suedia материјал. Верзијата Suite нуди елегантна кожа, додека варијантата ecoSuite нуди луксузно чувство и одржливост: седиштата се обложени со кожа потемнета со екстракти од маслиново дрво без хемикалии.

Во сите верзии на ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV, патниците на автомобилите можат да се радуваат на низа Simply Clever карактеристики и многу простор за сите патници и нивниот багаж. ENYAQ COUPÉ iV има товарен капацитет од 570 литри во стандардната конфигурација. Најсовремените системи за помош и безбедност и карактеристики и други погодности кои повеќе или помалку се совпаѓаат со оние на ENYAQ iV SUV што веќе се на пазарот. Оттука, клиентите можат да уживаат и во такви напредни функции како head-up дисплеј со аугментирана реалност, до девет воздушни перничиња, услуги за поврзување со планирани подобрувања преку софтверски ажурирања или врвна помош за паркирање.

Брзо, практично полнење
Со ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV, клиентите можат да изберат од две големини на батерии и четири нивоа на моќност. Покрај гореспоменатата RS верзија со батерија од 82 kWh, стандарден погон на сите тркала и 220 kW моќност, ENYAQ COUPÉ iV 80 е достапен и со оваа батерија и конфигурација на погон на сите тркала. Оваа варијанта има моќност од 195 kW и 425 Nm вртежен момент. Покрај тоа, ENYAQ COUPÉ iV 80 е достапен со погон на задните тркала и моќност од 150 kW. Оваа варијанта нуди максимален опсег до 545 километри (WLTP) благодарение на неговата комбинација од поекономичен погон со една оска и голема батерија. На повеќето пазари основната варијанта ќе биде ENYAQ COUPÉ iV 60 со батерија од 62 kWh, електричен мотор од 132 kW и погон на задните тркала.

Максималните перформанси на полнење за ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV се 135 kW. Како резултат на тоа, батеријата од 82 kWh може да се полни од 10% до 80% капацитет за само 29 минути при брзо полнење. Во домашни услови, ѕидната кутија на ŠKODA iV Charger испорачува до 11 kW наизменична струја, може целосно да го наполни автомобилот за шест до осум часа, во зависност од големината на батеријата. Слични времиња може да се очекуваат со користење на конвенционални јавни полначи. ENYAQ COUPÉ iV е стандардно опремен со кабел за полнење Mennekes, а на барање е достапен полнач компатибилен со сите вообичаени приклучоци за полнење од домашен приклучок од 230 V со излезна моќност од 2,3 kW. ŠKODA исто така испорачува универзален iV полнач со заменливи конектори. Во комбинација со CEE адаптерот, ова овозможува полнење на помоќни приклучоци до 11 kW.

Сопствениците на новиот автомобил, исто така, можат да инсталираат една од трите ѕидни кутии за поленењ на ŠKODA дома или да ја користат услугата Powerpass за лесно полнење на повеќе од 260.000 локации низ Европа, вклучувајќи ги и брзите полначи Ionity.

(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Божиновска во Прага: Македонскиот електроенергетски систем се усогласува со европските оперативни стандарди
Делегација предводена од министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна посета на чешкиот оператор на преносниот систем ČEPS, a.s., во Прага, во рамки на интензивната агенда за унапредување на институционалните капацитети и усогласување на македонскиот електроенергетски систем со европските стандарди.
Целта на посетата беше размена на искуства и добри практики, со посебен фокус на напредното оперативно и планско работење на ČEPS во услови на целосно интегриран европски енергетски пазар и строга регулаторна рамка. Во состав на делегацијата учествуваа и претставници на Македонскиот оператор на преносниот систем – МЕПСО, како клучен носител на стабилноста и развојот на националната преносна мрежа. Во рамки на работната посета беше остварена билатерална средба со Мартин Дурачак, претседател на Бордот на ČEPS.
Во рамки на посетата, делегацијата оствари увид во националниот диспечерски центар на Чешката Република, каде беа разгледани напредни решенија за управување и диспечирање на електроенергетскиот систем, употреба на алатки за работа во реално време, како и процесите на модернизација на контролни центри, SCADA/EMS системи и зајакнување на сајбер-безбедноста на критичната енергетска инфраструктура.
Посебен акцент беше ставен на долгорочното планирање на преносната мрежа, интеграцијата на обновливи извори на енергија и системи за складирање, како и на обезбедувањето флексибилност и стабилност на системот во услови на забрзана енергетска транзиција.
На средбата беше изразена заедничка подготвеност за продлабочување на соработката меѓу МЕПСО и ČEPS, преку размена на експерти, студиски посети, специјализирани обуки и можност за воспоставување подолгорочна рамка за техничка соработка од стратешко значење.
Работната посета во Прага претставува конкретен и значаен исчекор во јакнењето на институционалните и техничките капацитети на македонскиот електроенергетски систем и јасен сигнал за определбата на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини за системска модернизација, стабилност и целосно приближување кон европските најдобри практики.
Економија
Царина со грант од Јужна Кореја ја унапредува контролата на целокупниот увоз, извоз и транзит
Царинска управа се етаблира како лидер на Балканот со напреден Систем за анализа на ризик и податочен склад имплементиран со грант од Република Кореја во висина од 4,75 милиони долари кој ќе претставува цврста основа за патот на државата кон членство во Европската Унија.
Системот овозможува унапредување на контролата на целокупниот увоз, извоз и транзит, како клучно во сузбивање на сивата економија, разобличување на криминалот, заштита на финансиските интереси и полнење на Буџетот, како и олеснување и забрзување на легалната трговија.
Воедно, во случај цените на стоките да се пониски од берзанските, царинските службеници ќе добијат аларм за можна царинска измама. Ќе се овозможи и подобра детекција на профили со висок ризик во воздушниот сообраќај.
Ова беа клучните пораки на денешниот церемонијален настан на кој директорот на Царинска управа, Бобан Николовски, заедно со генералниот директор на Корејска Царинска Служба, Ли Мјонг Ку го промовираа системот. Системот беше промовиран со одржување на состанок на највисоко ниво и во присуство на министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, државниот секретар Андриана Матлиоска и амбасадорот на Република Кореја, Ким Донг Бе, по кој директорите на македонска и корејска Царина одржаа прес-конференција.
„Само годинава заклучно октомври, вкупната трговска размена изнесува 18 милијарди долари, што кажува за тежината на секојдневната работа на Царинската управа во олеснување на трговијата, при истовремено спречување на обидите за криминал. Овој систем ни е од исклучителна важност бидејќи со истиот се овозможува унапредување на анализата на ризик и подобра селекција и концентрираност на контролите на високоризични пратки, со што се овозможува олеснување и забрзување на легалната трговија. Сите податоци за целиот увоз, извоз, транзит, податоците за акцизна стока, целокупната евиденција на заплени, прекршочни и кривични пријави се интегрирани во Системот каде истите се анализираат со поддршка на напредна вештачка интелигенција. Воедно истиот обезбедува податоци за пратки чии вредности се различни од берзанските цени, но и чии вредности се под просечните согласно анализата на вредноста на целокупниот увоз, со што ги алармира царинските службеници за проверка на контејнерите со вакви пратки, се со цел да се спречат можни обиди за царинска измама“, истакна директорот Николовски на прес-конференцијата.
Воедно, како што истакнува Николовски се овозможува подобрување на квалитетот на податоците кои понатаму ќе бидат предмет на анализи и креирање мерки за подобрување на трговските политики како клучни за забрзување на растот на економијата.
Директорот на корејската Царина, Ли, вели дека најважно и уверен е во истото, системот ќе претставува цврста основа за патот на државата кон членство во Европската Унија. Тоа не само што ќе придонесе државата да ја зацврсти својата позиција како лидер на Балканот со напреден царинско административен систем, туку и ќе биде инспиративен пример за силна царинска соработка и пријателство.
„Патот на овој проект до денешната церемонија на пуштање во употреба не би бил можен без посветеноста и блиското партнерство меѓу владите на Република Кореја и РС Македонија. Преку континуирана комуникација и соработка меѓу нашите две земји, денес тој конечно дава конкретни резултати. Од 2008 година, Царинската служба на Кореја го воведе нашиот систем за електронско царинење UNIPASS во 16 земји, со вкупна вредност од 329,37 милиони американски долари. Овој ODA проект во вредност од 4,75 милиони американски долари (6,1 милијарди корејски вони) за РС Македонија има особено значење, бидејќи претставува прво воспоставување на системот за електронско царинење на Царинската служба на Република Кореја во целиот европски регион. Воспоставен е интегриран информациски ресурс и систем за управување со ризици, со цел подобрување на оперативната ефикасност и обезбедување непречен проток на стоки во РС Македонија“, истакна директорот Ли.
Економија
Директна авиолинија Скопје – Прага, за Божиновска таа е реална врска меѓу двете економии
Со првиот лет на новата директна авиолинија Скопје – Прага, земјава прави значаен исчекор во унапредувањето на меѓународната поврзаност, економската соработка и мобилноста на граѓаните, истакнуваат во соопштението од Министерството за енергетика.
На настанот по повод воспоставувањето на авиолинијата се обрати министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска, заедно со чешкиот амбасадор Јарослав Лудва, генералниот директор на TAV Македонија, Неџат Курт, како и претставници на Wizz Air.
Како претседател на Мешовитата комисија за економска соработка, министерката информираше дека иницијативата за директна авионска линија била покрената на Заедничкиот македонско-чешки состанок во Прага, во март годинава, како дел од пошироката агенда за продлабочување на билатералните односи и олеснување на бизнис-комуникацијата.
Божиновска истакна дека воспоставувањето на директната линија не е случаен потег, туку резултат на јасна визија и конкретна иницијатива.
„Оваа авиолинија е реална врска меѓу две економии, два пазара и две општества. Поврзаноста е предуслов за развој, за мене, оваа линија има и силна лична димензија. На 20 август 1998 година се иселив во Прага, во време кога немаше директен лет меѓу нашите две земји. Поврзаноста беше комплицирана, скапа и временски исцрпувачка. Од 2005 до 2012 година постоеше директна линија и од лично искуство знам колку директната авионска врска значи – не само симболично, туку реално, за животот, за бизнисот и за секојдневната комуникација меѓу луѓето. Затоа, уште од првиот ден како министерка, силно се залагам за продлабочување на врските меѓу Македонија и Чешка и за создавање реални услови што ќе ја олеснат таа поврзаност“ , нагласи Божиновска.
Според надлежните, директната авиолинија Скопје – Прага ќе придонесе за зголемен туристички и деловен сообраќај, подобра мобилност на граѓаните и посилно вклучување на Македонија во европските економски текови.
Авиосообраќајот е важен сегмент од целокупната стратегија за модерна инфраструктура, економски раст и регионална интеграција, при што ваквите проекти се реализираат преку координирана соработка меѓу институциите и приватниот сектор.
Министерката Божиновска ја поздрави соработката меѓу TAV Македонија и Wizz Air, оценувајќи дека таа е пример за ефикасно партнерство кое носи конкретни резултати за граѓаните и економијата.

