Забава
Тренди кујни за 2022 година

Локдаунот поради пандемијата на коронавирус нè затвори во нашите домови на подолго време, а многумина покажаа интерес за внатрешно уредување.
Празните рафтови со покуќнина во продавниците покажуваат дека овој интерес продолжува, а доколку планирате да го реновирате вашиот дом, можеби ќе ве интересира какви кујни ќе бидат модерни во 2022 година.
Дизајнерката на ентериери Сузан Сера, од Susan Serra Associates, изјави за „Бизнис инсајдер“ дека ќе има сè повеќе и повеќе шпорети со црни керамички плотни.
„Внесување црни акценти без претерување создава изглед кој е модерен и лесен за одржување на дневна основа“, вели таа.
Доколку не сте подготвени за темна кујна, помалите дози на црно, како на пример рачки или дел од елементите, можат да ја донесат посакуваната елеганција.
Популарни ќе бидат и кујните со отворен концепт. „Потребата да се одвои кујната во посебна просторија е застарен концепт и мислам дека нема да се врати во мода во скоро време“, вели Боб Бејкс, главен дизајнер на студиото Bakes & Kropp.
Од друга страна, белите кујни нема да бидат толку популарни. „Целосно белите, супермодерни кујни заминуваат во историјата. Тие се заменуваат со природни тонови и сиви. Овие бои се популарни затоа што даваат впечаток на чистота, но не се ладни како белите“, тврди дизајнерката Андреја Суботовски од „Италкрафт“.
Друга популарна боја ќе биде зелената. „Мислам дека ќе гледаме се повеќе светлозелени и мат зелени кујни. Зелената изгледа убаво со дрвени подови и темни работни површини“, вели Либи Рас од Sharp & Grey Interiors.
Кујнските острови ќе продолжат да бидат популарни. Ова е за очекување со оглед на тоа што тие се многу функционални. „Двојните острови се најпопуларни, но не секој има простор за нив“, истакнува Андреа Делмонико од Trendy.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Тејлор Свифт го најави 12. студиски албум The Life of a Showgirl

Пејачката Тејлор Свифт официјално го најави својот 12. студиски албум насловен „The Life of a Showgirl“. Претходниот албум на Свифт, објавен минатата година, го собори рекордот на „Спотифај“ за најмногу стримувања во еден ден.
Сè уште не е познат точниот датум на издавање на новиот албум. Фановите кои го нарачале претпродажбено добиле порака дека нема да го добијат пред 13 октомври, но тимот на Свифт посочува дека тоа не е официјален датум на објавување.
Забава
(Видео) „Јадранскиот Титаник“ потонал пред 111 години: денес е атракција за нуркачите во близина на омиленото место на Тито

Некогаш најубавиот брод на австриската компанија Österreichischer Lloyd – елегантен, брз и луксузен – лежи веќе 111 години на дното на Јадранското Море, на околу 13 километри од Бриони, речиси спроти Ровињ.
Носел име SS Baron Gauč (Барон Гауц), а историјата го памети како најголемиот патнички брод што потонал во Јадранот.
Луксузниот брод бил изграден по нарачка на австрискиот Лојд со седиште во Трст, заедно со неговиот сестрински брод Prinz Hohenlohe, во бродоградилиштето Gourlay Brothers & Company во шкотскиот град Данди.
Запловил на 16 јуни 1908 година, во време кога за погон се користел јаглен. Во 1911 година бил прилагоден на нафта.
Бродот бил модерен за своето време – имал панорамски стаклени ѕидови кои ја штителе променадата од ветер, елегантна трпезарија за 96 гости украсена со даб. Но, класите на патување биле строго поделени – патниците од трета класа немале класични кабини.
Редовната рута на бродот почнувала од Трст, со пристаништа во Пула, Мали Лошињ, Задар, Сплит, Хвар, Дубровник, Херцег Нови и Котор. На оваа линија, Барон Гауц поставил рекорд во брзината на пловење – просечни 17 јазли (околу 30 км/ч).
Бродот бил долг 85,4 метри, широк 11,64 метри и имал капацитет за 300 патници и 64 членови на екипажот.
Колку патници имало?
По избувнувањето на Првата светска војна, сите трговски бродови на Австроунгарија преминале во воена служба. Така и Барон Гауц бил ставен во служба на морнарицата на 27 јули 1914 година. За време на четири воени пловења, тој поминал 2.900 километри и превезол 2.855 лица, главно војници и материјал до Котор, а на повраток евакуирал цивили.
Откако до 11 август ги завршил сите воени задачи, бродот бил вратен во цивилна служба на компанијата Лојд.
Последното патување и трагедијата
На последното патување, бродот превезувал дипломатски лица, државни службеници и цивили од воените подрачја. Бидејќи качувањето на бродот било дозволено и без карта, точниот број патници никогаш не бил утврден.
Познато е дека имало 64 члена на екипажот, но според сведоци, бројот на патници бил многу поголем од дозволените 300, меѓу кои околу 100 деца.
Бродот пловел близу крајбрежјето
На 12 август 1914 година, луксузниот брод испловил од Котор кон Трст. Задоцнил околу еден час, поради што не пристанал во Пула.
Капетанот Паоло Винтер (43 години) од Трст, се повлекол од командното место за ручек и одмор, оставајќи го првиот офицер Ѓузепе Лупис да управува со бродот, кој подоцна ја предал командата на вториот офицер Ѓузепе Тенце.
Во исто време, австроунгарскиот брод Basilisk поставувал мини за заштита на пристаништето во Пула. По трагедијата, капетанот Винтер и првиот офицер Лупис изјавиле дека не издале наредба за промена на курсот и дека не виделе предупредувачки сигнали од Basilisk, па бродот продолжил да плови опасно близу до крајбрежјето.
Паника на палубата
Околу 14:45 часот, Барон Гауц удрил со левиот бродски брод во претходно поставена мина на околу 13 километри од Бриони. Водата брзо влегла и поплавила кабини. Бродот се накосил на страна, а првите жртви биле членови на екипажот.
Настанала паника на палубата. Патниците трчале кон спасувачките чамци кои биле пренатрупани или не можеле да се ослободат. Многумина скокнале во морето каде што ги пречекала густа нафта од пукнатите резервоари, која им ја иритирала кожата, очите и спречувала нормално дишење.
Иако бродот имал осум спасувачки чамци со по 30 места и 166 појаси за спасување, опремата не помогнала, тврделе преживеаните. Тие дури раскажале дека дел од екипажот ги занемарил и се обидувал да си ги спаси сопствените животи.
Барон Гауц потонал за само пет до седум минути по експлозијата. Во близина се наоѓале австроунгарските разурнувачи Csepel, Triglav и Balaton, кои спасиле 159 лица од морето. Загинале најмалку 127 луѓе – главно жени, деца и членови на екипажот.
Капетанот Винтер и првиот офицер Лупис преживеале и биле ставени во домашен притвор. На воен суд биле прогласени за виновни за трагедијата, но во 1920-тите работеле како капетани во италијанската компанија Lloyd Adriatico. Деталите од судењето не биле познати поради воена цензура.
Барон Гауц под заштита на државата
Првата потрага по олупината започнала неколку дена по несреќата, кога загинал еден од нуркачите. Дури во 1958 година, Либеро Ѓурасини заедно со сонародникот Ѓаконо Сток ги пронашле остатоците на Барон Гауц.
Бриони подоцна станала резиденција на Јосип Броз Тито, па нуркањето и пловењето било забрането долго време во тоа подрачје. Обидот за подигнување на бродот во 1968 останал само сон.
Денес тој е заштитен како културно добро од Министерството за култура на Република Хрватска. Нуркањето е дозволено само со овластени професионалци.
Забава
Хороскопски знаци што изгледаат ладно, но се екстремно емотивни

На прв поглед, тие изгледаат недопирливи и целосно мирни, но зад таа надворешна фасада се крие богат внатрешен свет полн со емоции. Овие знаци ретко им дозволуваат на другите да ѕирнат во нивната ранливост, но кога го прават тоа, откриваат изненадувачка длабочина на чувства.
Јарец
Јарците изгледаат ладни затоа што ретко ги покажуваат своите чувства јавно. Нивниот пристап кон животот се базира на дисциплина и разум, но тоа не значи дека не се емотивни. Тие се длабоко погодени од зборовите и постапките на другите луѓе, но ги обработуваат своите чувства сами, без сведоци. Кога ќе го отворат своето срце кон некого, тоа е знак на целосна доверба.
Шкорпија
Шкорпиите се познати по нивното силно присуство и продорен поглед, но зад ова лежи извонредна чувствителност. Иако ретко признаваат ранливост, тие долго време се сеќаваат на емоционалните рани. Нивното очигледно студенило е всушност одбранбен механизам против повторна повреда.
Девица
Девиците се рационални и практични, но многу емпатични. Тие ја кријат својата емоционална страна зад логиката и критичкото размислување. Ги изразуваат своите чувства со дела, а не со зборови, и честопати се тешки за читање. Сепак, кога веруваат некому, тие се подготвени да се отворат и да ја покажат својата топлина.