Свет
Украинските житарки заглавени на границата со Полска, нема доволно работници, ниту вагони

Околу 1.100 вагони со жито чекаат во западна Украина за да ја поминат границата со Полска, но не можат да се движат поради долгите бирократски процедури и логистички проблеми, јавуваат трговците и претставници на украинската железничка компанија.
Кога на тоа ќе се додадат вагони натоварени со растително масло, руда, метали, хемикалии и јаглен, бројката се искачува на 24.190 вагони, покажуваат неодамна објавените податоци на украинската државна железничка компанија Укрзализница.
Приближно половина од овие вагони – 10.320, чекаат во близина на селото Изов, главниот железнички граничен премин со Полска, на пат кон полското пристаниште Гдањск.
Главниот проблем е што нема доволно работници или вагони кои би можеле да преработат и преземат толку голема количина стока, велат познавачите на индустријата и Владата.
Украина е еден од најголемите извозници на житарки во светот, а пред војната ги извезуваше речиси исклучиво преку Црното Море. Железницата беше во втор план, поради повисоките транспортни трошоци.
Сега Киев бара алтернатива, копнена рута за извоз, бидејќи руската инвазија ги блокираше нејзините главни пристаништа на југ, што го отежнува извозот на жито и други стоки, потсетуваат официјални лица и упатени во индустријата. Трговците посочуваат дека обидите ги попречуваат логистичките предизвици, но и бирократијата.
Украинската железничка мрежа користи руска пруга, широка околу 1,5 метар, што е околу 10 сантиметри поширока од пругата во поголемиот дел од Европа, па вагоните треба да се подигнуваат со кран, а шасијата да се менува рачно, објаснува шефот на украинската железничка компанија.
Алтернативно решение би било истовар на жито од украински во полски вагони, што може да потрае и до половина час по вагон.
Во моментов границата кај Изов ја минуваат и до 500 вагони дневно, посочува Ткачов, што со други зборови всушност значи наталожени тринеделни испораки. Има уште десетина премини, но многу немаат соодветна инфраструктура, објаснува тој.
Државната железница работи на зголемување на капацитетот, така што Полска, Романија, Унгарија и Словачка ќе можат да преминуваат 1.100 вагони жито дневно за три месеци, што би било речиси десеткратно зголемување од нивото во март, рече тој.
Во исто време, компанијата вработува нови работници, префрла актуелни работници од секторот за превоз на патници во секторот за товарен транспорт, купува опрема за прилагодување на вагоните и се обидува да ги ублажи другите проблеми, како што се царинските процедури, додаде Ткачев.
„Работиме на забрзување на постапката, на намалување на бројот и времетраењето на контролите на вагоните и на документацијата“, прецизира тој.
Владата во Киев не одговори на барањето на „Ројтерс“ да ги коментира информациите.
Украинскиот производител на храна „Астарта холдинг“ се очекува да испорача 25.000 метрички тони пченка на клиентите во Европа во април, но сè уште не го доби потребното одобрение од регулаторите на железницата, рече Јулија Берешченко, директор за односи со инвеститори и развој на бизнисот.
Од компанијата соопштија и дека имаат на залиха околу 150.000 тони неискористено жито, главно пченка. Во овој период од годината силосите треба да бидат речиси празни, нагласуваат тие.
Украина извести дека извозот на жито во март бил една десетина од нивото од истиот месец минатата година поради затворањето на пристаништата, додавајќи дека нарушувањето ги погодува луѓето во многу земји.
Агенциите за хуманитарна помош посочуваат дека земјите кои досега увезувале жито од Украина, вклучувајќи ги Кина, Египет, Турција и Индонезија, ќе мора да најдат алтернативни извори за снабдување бидејќи во спротивно ќе се соочат со недостиг на храна.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
(Видео) Британец мислел дека краде од богати туристи, а не знаел дека се полицајци во цивилки

Снимен е моментот кога крадец на луксузни часовници „Мејфер“ се обиде да ограби двојка. Тој не знаел дека тие всушност се полицајци во цивилна облека, пишува „Скај њуз“.
Тие носеле скапа облека и додатоци како дел од тактиката за апсење на банди кои крадат луксузни часовници. Инцидентот се случи на 10 октомври минатата година во луксузна област во Лондон.
Јакоб Харкет, кој имал најмалку еден соучесник, се гледа на видеото како ја следи полициската двојка, а потоа се обидува да украде часовник од раката на полицајката во Хејс Меус.
На видеото потоа се гледа како полицаецот го зграпчува Харкет додека тој се обидува да побегне, а потоа влегува друг човек во одело, исто така полицаец, за да го спречи. Другиот полицаец се лизнал и Харкет успеал да побегне, но набргу потоа бил уапсен. На видеото се гледа и апсењето на двајцата мажи кои биле запрени од полицајците во цивилна облека во врска со истиот обид за кражба.
Свет
(Видео) Падна жичница во Италија, пет лица чекаат да бидат спасени

Во италијанскиот град Неапол, во населбата Кастеламаре ди Стабија, дошло до несреќа на жичницата Монте Фаито, пишува „Кориере дела сера“.
Од засега неутврдени причини, нешто пред 15 часот, јажето за влечење на системот, кое овозможува да се достигне врвот на планината за осум минути од станицата „Цирцумвесувиана“, се одвои и падна на земја.
Во несреќата учествувале 16 патници кои во тој момент биле поделени во две кабини.
#Castellammare. Paura sulla funivia del #Faito: si rompe un cavo e i passeggeri restano sospesi nella cabina pic.twitter.com/732IHFNbAQ
— Il Mattino (@mattinodinapoli) April 17, 2025
Кога се случил дефектот, безбедносниот систем ги блокирал двете кабини. Деветте лица кои се наоѓале во кабината која тргнала нагоре, биле спуштени со сигурносни јажиња и појаси кои биле достапни во системот. Останатите пет лица (четворица туристи и еден вработен) во кабината во близина на планинската станица се заробени во воздух неколку часа по неуспехот.
Во моментов комуникациите се прекинати, а кабината е обвиена со магла, што го отежнува спасувањето. Поради слабата видливост, тешко е прецизно да се лоцира кабината.
Станицата Кастеламаре ди Стабија е затворена поради прекин на железничката линија меѓу Пиопаин и Соренто бидејќи јажето паднало на шините. ЕАВ објави дека се воведени автобуски линии. Градската полиција на Кастеламар нареди затворање на панорамскиот пат на патот кон палатата Куисана во Бурбон како мерка на претпазливост.
Жичницата беше отворена во летото 1952 година. На празникот Богородица во 1960 година се случи единствената фатална несреќа во нејзината историја. Кабината која се спушташе на првиот столб се откина од јажињата за влечење и падна на пругата подолу. Загинаа четири лица, меѓу кои и 9-годишно дете и возачот на кабината.
Регион
Жељазков и Марта Кос: Без Западен Балкан не може да се заврши европскиот проект

Европската иднина на Западен Балкан е гаранција за просперитет и мир и превенција од влијанието на силите кои имаат за цел неединство. Интеграцијата на земјите од регионот не е прашање на суд, туку стратешки избор поврзан со стабилноста и конкурентноста на целиот регион.
Ова го изјави бугарскиот премиер, Росен Жељазков, кој се сретна со Марта Кос, еврокомесарката за проширување на унијата , јави БГНЕС.
„Бугарската позиција е јасна – го поддржуваме европскиот пат на секоја земја од Западен Балкан, водени од принципите на индивидуалниот пристап и постигнатиот напредок“, додаде Жељазков.
Рече дела посветеноста на реформите мора да биде двострана.
„Ни треба искреност, јасност, предвидливост и дијалог. Интеграцијата на Западен Балкан е одговорност од особено значење за Бугарија. Интеграцијата на овие земји ќе ја направи ЕУ посилна и поотпорна“, коментира Жељазков.
Тој и’ се обрати на Кос, велејќи дека нејзиното присуство во Софија е израз на доверба дека заедно ќе дадат нов поттик за иднината и просперитетот на нивните земји.
„Без интеграција на Западен Балкан не може да се заврши европскиот проект“, додаде Жељазков.
Комесарката Кос, исто така, истакна дека европската интеграција пред се ќе доведе до стабилност и безбедност во регионот на Западен Балкан.
„Мора да го надминеме заморот. Вреди да се инвестира во реформи за ЕУ. За да бидеме успешни, потребен ни е став кој ја надминува болката од минатото. За ова ќе биде потребно лидерство“, повика Марта Кос.
Според неа, пристапот на соседните земји на Бугарија во Европската унија ќе обезбеди многу придобивки за трговијата, бизнисот и поврзувањето.
Во изјавата за „Дондуков 1“, Марта Кос објави дека таа и премиерот Жељазков разговарале за планот на Европската унија за нова стратегија за Црното Море, која Европската комисија ќе ја претстави наскоро.
„Црноморскиот регион е исклучително важен за нашата безбедност, за трговијата, за енергетските врски и како мост кон Турција, Грузија, Ерменија и Азербејџан“, истакна Кос во заедничката изјава со бугарскиот премиер.
„Бугарија е во срцето на овие размислувања и важно е таа активно да учествува во подготовката на оваа нова стратегија“, рече Кос.
Марта Кос го истакна и значењето на пристапот на Бугарија во еврозоната.