Економија
Новото PEUGEOT 408 – нов сој на PEUGEOT, динамичен, храбар, „неочекуван“ од секој агол

Новиот Peugeot 408 велиме дека е „неочекуван“ бидејќи е различен од сите модели до сега. Ова е првиот модел од овој „вид“ во историјата на Peugeot моделите, а и воопшто во автомобилската индустрија како целина. Со Новиот 408 Peugeot демонстрира креативност, моќ, храброст нудејќи целосно нова силуета во C сегментот.
Овој нововековен PEUGEOT нуди лавовски став и уникатна привлечност, инженерска извонредност фокусирана на ефикасност и интелигентна електрификација, како и емоции што ги обезбедуваат врвните технологии посветени на уживањето во возењето и инстинктивната употреба.
ALLURE. PEUGEOT 408 се издвојува пред се по својата динамична силуета со засечен заден дел и неговиот непогрешлив стил. Неговиот лавовски став е типичен за моделите на брендот. Неговите линии се остри, решетката е во иста боја како и каросеријата за совршено да се вклопи со предниот дел и гордо може да се пофали со новиот амблем на PEUGEOT со глава на лав. Пресекување на задниот браник е неочекувано, додека на профилот му дава моќен изглед. Новиот PEUGEOT 408 е поставен на тркала со дијаметар од 720 mm, а исконските 20-инчни бандажи се карактеризираат со немирен геометриски дизајн. Напред, светлосниот потпис во облик на лавовки заб, совршено го интегрира 408 во семејството на PEUGEOT, како и LED светлата со три канџи одзади.
Со должина од 4,69 m, врз основа на долго меѓуоскино растојание од 2,79 m, новиот PEUGEOT 408 има извонредно простран втор ред, со 188 mm простор за нозете. Багажникот е исто така великодушен, со волумен од 536 литри, што може да се зголеми на 1.611 литри откако ќе се склопат задните седишта. Новиот PEUGEOT 408 е висок 1,48 m со тенка и елегантна силуета. Ова ја подобрува аеродинамичната ефикасност.
EMOTION. И за возачот и за патниците, PEUGEOT 408 ја нуди најновата генерација на PEUGEOT i-Cockpit®, веднаш препознатлив по неговиот компактен управувач посветен на уживањето во возењето и контролираната агилност.
Во пилотската кабина, акцентот е ставен на квалитетот и поврзаноста, со најновите технологии за да се направи искуството на возење и патување поинтуитивно и поекономично.
EXCELLENCE. Напојуван од 6 камери и 9 радари, системите за помош при возење обезбедуваат мир и безбедност. Тие вклучуваат:
• Адаптивна контрола на патувањето со функцијата Stop and Go,
• Night Vision, кое предупредува за животните, пешаците или велосипедистите,
• Мониторинг на слепите точки на долг дострел (75 метри),
• Предупредување за заден сообраќај, кое предупредува на потенцијална опасност при возење наназад.
Палетата на мотори кои го придвижуваат PEUGEOT 408 вклучува две хибридни верзии на полнење со 180 и 225 КС и бензинска верзија со 130 КС. Сите три верзии се со 8-брзински EAT8 автоматски менувач. Неколку месеци подоцна ќе следи целосно електрична верзија.
Ефикасноста беше клучна грижа за дизајнерите на PEUGEOT 408, бидејќи комбинацијата на креативноста во однос на аеродинамиката, намалувањето на тежината (од 1396kg) и моторите со ниска емисија значи дека возилото сега може да се пофали со неверојатно ниска просечна потрошувачка на енергија (по хомологација), како за хибридите така и за бензинската верзија со 130 КС.
Новиот PEUGEOT 408 ќе пристигне на европскиот пазар на самиот почеток на 2023 година. Автомобил со глобална амбиција, прво ќе се произведува во Мулхаус, Франција, за европскиот пазар, а потоа, набргу потоа, во фабриката во Ченгду во Кина. за локалниот пазар.
„Во PEUGEOT, ние веруваме дека животот е подобар со ALLURE. Со својот уникатен изглед, иновативна динамична силуета и нескротлива елеганција, новиот 408 е совршен израз на филозофијата и инвентивноста на брендот PEUGEOT“, вели Линда Џексон, извршен директор на брендот PEUGEOT. „Неочекувано од секој агол, новиот PEUGEOT 408 е дизајниран за љубителите на автомобили и на животот, кои сакаат да се ослободат од традиционалното барајќи безбедно задоволство. Ги отелотворува строгите технолошки стандарди на PEUGEOT – контролирана ефикасност и многу големо искуство – како и интензивните емоции на инстинктивното уживање во возењето“.
ПР – текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска и македонска делегација во Тушимице: Како Чешка ги модернизира своите термоелектрани?

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска, заедно со претставници од Министерството, делегација од ЕСМ и македонски новинарски екипи, оствари посета на термоелектраната Тушимице во Чешка. Оваа термоелектрана, лоцирана во близина на градот Кадан, е една од најголемите во земјата и има инсталиран капацитет од 800 MW, со четири генерациски единици од по 200 MW.
За време на посетата, делегацијата беше запознаена со процесите на ископување, преработка и согорување на лигнит, кој се добива од локалните рудници Наступ-Тушимице и се транспортира директно до котларницата преку лентов транспортер.
Претставниците на термоелектраната ги презентираа технологиите кои се користат за зголемување на ефикасноста и намалување на емисиите, вклучувајќи и модернизацијата спроведена во периодот 2007–2011 година, со цел продолжување на работниот век и подобрување на еколошките перформанси.
Министерката Божиновска ја истакна важноста на ваквите посети за размена на искуства и најдобри практики во енергетскиот сектор, особено во контекст на енергетската транзиција и интеграцијата на обновливите извори на енергија. Таа ја нагласи потребата од примена на напредни технологии за намалување на емисиите и зголемување на енергетската ефикасност во термоелектраните во Македонија.
Претставниците на ЕСМ изразија интерес за соработка со чешките колеги во областа на модернизација на постоечките капацитети и имплементација на иновативни решенија за производство на електрична енергија. Новинарските екипи имаа можност директно да се запознаат со функционирањето на термоелектраната, што ќе придонесе за подобро информирање на јавноста за предизвиците и можностите во енергетскиот сектор.
Во периодот од 2007 до 2012 година, Тушимице II беше целосно обновена, што ѝ овозможува работа според најновите европски стандарди до приближно 2035 година, кога се очекува исцрпување на рудникот Либоуш. Ефикасноста на електраната беше зголемена за 6 %, што резултира со заштеда на 14 % од горивото по произведен MWh. Надградената постројка овозможува согорување на јаглен со понизок квалитет од рудникот Либоуш во иднина.
Опремата за десулфуризација на издувните гасови (FGD), изградена во периодот 1994–1997, исто така беше надградена и сега ги исполнува најстрогите стандарди за емисии по 2016 година. Намалувањето на штетните емисии е значително:
Во јуни 2024 година беше објавено дека владата ја одобрила идната санација на рудникот преку негово потопување. Ќе биде создаден резервоар за вода Либоуш по завршувањето на ископувањата во Наступ Тушимице во регионот Хомутов. Според информациите, ископувањето на јаглен би требало да престане во периодот меѓу 2030 и 2040 година.
Оваа посета претставува значаен чекор кон зајакнување на билатералната соработка меѓу Македонија и Чешка во енергетската област, со цел постигнување на одржлив и сигурен енергетски систем.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе oдлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 2,08 % во однос на одлуката од 7.03.2025 година.
Од 11.3.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,50 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 70,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 42,261 (денари/килограм)
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалуваат за 2,00 ден/лит.
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-98 се намалува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на бензинот ЕУРОСУПЕР БС-95 се намалува за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 1,240 ден/кг и сега ќе изнесува 42,261 ден/кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување во просек: кај бензините за 51,432%, кај дизелот за 4,044%, кај екстра лесното масло е за 3,960% и кај мазутот намалувањето е за 2,791%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 0,5995%.
Економија
Бојкот на американски производи во Европа поради политиките на Трамп

Движења за бојкот на американските производи добиваат поддршка во Европа како реакција на промените во американската политика, особено во однос на воведените царини за европските производи и политиката кон руската агресија во Украина.
Во Шведска, оваа иницијатива доби посебен замав преку социјалните мрежи. На Фејсбук се формирани групите „Boykot varer fra USA“ со 67.000 членови и „Bojkotta varor från USA“, која брои над 70.000 корисници. Членовите на овие групи повикуваат на бојкот на американските брендови како „Мекдоналдс“, „Кока-Кола“, „Најк“, „Левис“, „Нетфликс“, „Гугл“ и „Ербнб“.
Јаник Кохинур, основачка на групата „Бојкотирам американска стока“, изјави дека овој чекор го презела бидејќи не можела директно да влијае на американските политики, но смета дека со економски притисок може да се испрати силна порака.
„Тешко е, бидејќи речиси сè е под влијание на Америка. Би требало да се бојкотира огромен број производи“, коментира еден од членовите на групата. Друг корисник нагласува дека луѓето при купување ретко размислуваат за потеклото на производите, што го прави бојкотот сложен.
Кохинур, сепак, беше критикувана бидејќи групата ја основала на платформата Фејсбук, која е во сопственост на американскиот технолошки гигант „Мета“. Таа одговори дека во моментов нема подобра алтернатива, но изрази надеж дека ќе се појават нови платформи што ќе им овозможат на активистите поголема независност.