Економија
Групацијата Арикома ја купува компанијата „Мусала Софт“
Групацијата АРИКОМА (ARICOMA) и „Мусала Софт“ најавуваат договор за аквизиција на „Мусала Софт“. Групацијата АРИКОМА, која е дел од KKCG, е европски давател нa ИТ услуги и напредни технологии, кој се развива со забрзано темпо. Оваа инвестиција е уште еден чекор напред во стратешкиот развој на АРИКОМА.
Со „Мусала Софт“, Групацијата АРИКОМА ќе се состои од 10 технолошки компании со консолидирани приходи од 400 милиони евра, добивка пред камати, оданочување и амортизација (EBITDA) од 39 милиони евра, и повеќе од 4000 вработени.
„Со преземањето на ‘Мусала Софт’, стануваме лидер во развојот на софтвер од Југоисточна Европа. ‘Мусала‘ природно се вклопува кон АРИКОМА и нашата цел да станеме европски лидер, и токму затоа се радуваме што ќе работиме заедно. Нивната иновативна култура и извонреден кадар дополнително ќе ги зајакнат нашите вештини како и нашиот потенцијал на пазарот. Принципите за развој на бизнис што ги има инкорпорирано лидерскиот тим на компанијата, во фокус го ставаат клиентот и се темелат на пристапот за решавање на проблеми. Веруваме дека, како дел од АРИКОМА, ‘Мусала‘ ќе доживее значителен успех и дека заеднички ќе ги забрзаме нашите долгорочни планови за раст и создавање вредност“, вели Лудовик Гауде, извршен директор на АРИКОМА Дигитал.
„Со нетрпение чекаме да ги здружиме нашите сили со АРИКОМА и KKCG и да започнеме ново и побрзо поглавје од нашиот развој. Взаемната синергија, која се должи на заедничка и комплементарна база на клиенти и експертиза, ни дава доверба и ја зголемува возбудата за она што е пред нас. Се разбира, ние ќе ја задржиме, а заедно и ќе ја продлабочиме посветеноста за развојот на ИТ заедницата, деловната клима, информатичкото образование, науката, иновациите и поддршката на млади таленти“, вели Елена Маринова, претседател на Одборот на „Мусала Софт“.
„Задоволен сум што успеавме да постигнеме договор со ‘Мусала‘. Ова е наша втора аквизиција годинава и е дел од нашата стратегија да ја издигнеме АРИКОМА во значаен играч во Европа. ‘Мусала‘ има интересно портфолио на клиенти, што ќе ги зајакне нашите вертикали во телекомуникацискиот, финансискиот и автомобилскиот сектор. И покрај предизвиците со кои се соочува денешницата, ИТ секторот продолжува да расте и да ја зголемува својата релевантност. Ние остануваме оптимисти во однос на долгорочниот потенцијал на индустријата“, додава Михал Томанек, директор за инвестиции во технологија на Групацијата KKCG, инвестициската компанија што стои позади Групацијата АРИКОМА.
Договорот кој го потпишаа сопствениците на „Мусала Софт“ и групацијата АРИКОМА е за продажба на 100-процентен удел во компанијата. Целокупниот менаџерски тим на „Мусала Софт“ ќе остане во одборот на долг рок и активно ќе учествува во градењето на иднината на АРИКОМА. Се очекува трансакцијата да биде одобрена од соодветните антимонополски институции и да се реализира во четвртото тромесечие од оваа година.
За финансиската страна на продажбата, „Мусала Софт“ се советуваше со Deepak Bhandari од Marylebone Capital Advisors Private Limited, додека CMS Cameron McKenna беше во улога на правен советник.
За Мусала Софт
Мусала Софт нуди напредна генерација на софтверски производи и корпоративни решенија за влијателни организации ширум светот, обезбедувајќи висококвалитетни софтверски инженерски услуги во областа на AI, Big Data, IoT, Analytics, Cloud, и Integration. Професионалниот тим на Мусала Софт поседува експертиза и креативност за справување со сите елементи од животниот циклус на софтверот. Клиентите на Мусала Софт се сложени, иновативни и современи претпријатија од информатичкиот, телекомуникацискиот, финансискиот и автомобилскиот сектор, кои се посветени на растот и стабилноста и ја градат својата иднина смело воведувајќи нови идеи. Некои од нив се IBM, SAP, VMware, Deutsche Telecom, A1, Generali, Canaccord, Experian, Procredit Bank, PTV Group, EDAG, Bosch, KPMG, PerkinElmer, Siemens Energy, и Financial Times.
Основана во 2000 година со седиште во Бугарија, Мусала Софт има тим од 750 вработени од над 10 националности кои се лоцирани во Бугарија, Северна Македонија, Египет, Албанија и Косово. Мусала Софт е горд добитник на повеќе државни и меѓународни почести и признанија за развој на таленти, наука и иновации, квалитет на софтверски решенија, лидерство и корпоративна општествена одговорност.
За групацијата АРИКОМА
Групацијата АРИКОМА е водечки давател на ИТ услуги од Централна Европа со значително присуство во Скандинавија. Од своите 8 центри за испорака со седиште во Европа, АРИКОМА обезбедува услуги за над 1000 клиенти на 15 пазари. Фокусот на АРИКОМА е да им помогне на клиентите од приватниот и јавниот сектор да се справат со променливите барања, ризици и деловни можности. Преку компаниите од своето портфолио, АРИКОМА испорачува сеопфатни решенија за дигитална трансформација, вклучувајќи UX дизајн и консалтинг, сопствен развој на софтвер, ИТ инфраструктура и управување со ИТ операции, операции во cloud и безбедносни услуги во cloud. Меѓу позначајните членови на групацијата АРИКОМА се вбројуваат: Seavus – компанија за развој на сопствени софтверски решенија со седиште во Шведска, Централна и Источна Европа, Stratiteq – шведска компанија за развој на софтвер, AUTOCONT – системски интегратор со седиште во Чешка и Словачка, Cleverlance Enterprise Solutions и KOMIX – компании за развој на сопствен софтвер, AEC – специјалист за услуги од областа на кибер безбедноста, и CESEA – владин специјалист за дигитална трансформација.
За KKCG
Групацијата KKCG, предводена од Карел Комарек, еден од најуспешните претприемачи во Чешка, е меѓународна инвестициска компанија со вкупна вредност од над 9 милијарди евра. KKCG ги развива своите бизнис активности во 33 земји ширум светот, а нејзини клучни сектори вклучуваат игри на среќа, енергетика, технологија и недвижнини. Поседува акции во многу водечки компании, како Allwyn (лотарија и игри), групацијата АРИКОМА (информатички технологии), групацијата MND (недвижнини), и Springtide Ventures (фонд за ризичен капитал со инвестиции во европски и израелски старт-ап компании).
Семејната фондација Карел Комарек поддржува најразлични проекти, меѓу кои: изградба на новиот REACH објект во Центарот за изведувачки уметности Џон Ф. Кенеди, поддршка за украинскиот народ и украинските бегалци во Чешка, веднаш по избувнувањето на војната, реставрација на Јужна Морава која беше оштетена од торнадото во 2021 година, и многу проекти за зачувување на чешкото културно наследство, вклучувајќи го и водечкиот меѓународен музички фестивал Дворжак Прага.
ПР-текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.
Економија
„Македонија 2025“ со рекордни резултати во 2025: поддржани 2.573 лидери и таленти, 168 бизниси и 190 стипендисти
„Македонија 2025“ ги објави резултатите од својата работа во 2025 година, при што организацијата постигна рекордни успеси во поддршката на економскиот развој, лидерството и глобалната поврзаност на земјата. Во 2025 година „Македонија 2025“ имплементирала, преку повеќе од 40 програми и иницијативи со кои се поддржани 168 компании, доделени се 190 стипендии за едукација и усовршување, а 2.573 лидери и таленти биле директно опфатени со програмите за развој. Организацијата исто така бележи значително зголемување на својот општествен импакт, со 94 активни членови во управните и советодавните тела и развиени шест клучни предлог-политики кои веќе се интегрираат во национални стратегии и реформски процеси.
2025 беше година на значајни исчекори и во однос на глобалната дијаспора. Македонија2025 ја спроведе првата и најголема глобална анкета на дијаспората со над 1.400 учесници од повеќе од 40 земји, чијашто анализа веќе е основа за новата Национална стратегија за соработка со дијаспората 2025-2030. Во партнерство со Владата беше лансирана и кампањата „Македонска дијаспоро, добредојде дома“, која допре до над 20.000 иселеници ширум светот, а организацијата учествуваше во креирањето и на повеќе стратешки документи во областите дигитализација, конкурентност, високо образование, научно-технолошки развој и односи со дијаспората.
Паралелно, „Македонија 2025“ продолжи континуирано да ја зајакнува бизнис-заедницата и човечкиот капитал преку програми насочени кон модернизација, дигитална трансформација и развој на лидерски компетенции. Преку Центарот за дигитална трансформација – GoDigital беа изработени 30 детални проценки на дигитална зрелост, 15 дигитални стратегии за компании и беше обезбедена практична техничка поддршка за пет компании во процесот на имплементација на нови дигитални решенија. Овие услуги им помогнаа на фирмите да го подигнат својот степен на конкурентност, да ги оптимизираат процесите и да воведат алатки што ја забрзуваат нивната интеграција во современите економски текови. Воедно, 553 професионалци и менаџери посетуваа специјализирани обуки, работилници и вебинари, со што се создаде поширока заедница на практичари кои активно ја применуваат стекнатата експертиза во своите организации. Како дел од напорите за градење силна генерација претприемачи, 27 млади менаџери и основачи на компании го надградија своето бизнис знаење преку реномираната обука што ја спроведе канадската Ајви бизнис-школа во рамките на проектот „Лидер“, со што мрежата на алумни се прошири на 451 член.
Во делот на лидерството, програмите на Македонија2025 и годинава изградија нова генерација на носители на промени. Престижната програма за образование на извршни директори Зафировски, на Келог-школата за менаџмент (САД) во 2025 година ја завршија пет македонски извршни директори кои стекнаа врвни глобални менаџерски знаења и пристап до меѓународна мрежа на лидери. Со ова, нашата Зафировски алумни заедница достигна до 51 член. Дополнително, 5 професионалци беа дел од програмата за извршно образование во Канада, комбинирајќи академски модули со практично учење и размена на искуства во канадски компании.
Стипендиската програма за студентска извонредност „Атанас Близнакоф“ поддржа 121 студент, а особено значајно е што 75% од нив беа поврзани со ментори – успешни македонски професионалци од земјата и дијаспората – кои им помогнаа да ги развијат своите кариерни насоки, академски капацитети и професионални амбиции. На овој начин, програмите на Македонија2025 не само што обезбедуваат финансиска и образовна поддршка, туку создаваат и силен еко-систем на идни лидери, поврзани со глобалната мрежа на знаење и можности.
Во хуманитарната сфера, како одговор на трагедијата во Кочани, организацијата обезбеди 55.356 евра за медицинска опрема за три здравствени установи во Скопје и во Кочани, а Клубот на амбасадорите на „Македонија 2025“ му донира средства за реновирање дел од детското одделение во Специјалната болница „Св. Еразмо“ во Охрид.
Посебно влијание во 2025 година имаше и 14-тиот годишниот самит „Македонија 2025“, кој повторно се позиционира како водечки бизнис-настан во регионот. Со повеќе од 700 учесници, 38 говорници од 15 земји и богата програма од панели, дискусии и B2B-средби, самитот беше фокусиран на економскиот раст, дигиталната трансформација, иновациите и улогата на дијаспората во забрзувањето на развојот на земјата, создавајќи платформа за идеи и партнерства што ги поврзуваат бизнисите дома и во светот.
Со овие резултати „Македонија 2025“ ја заокружува 2025 година како една од најуспешните досега, поставувајќи високи стандарди за економски развој, иновации и вклученост на дијаспората и поставува темели за уште поамбициозна агенда во 2026 година.

