Култура
Концерт на Ивона Нацевска и Андреј Наунов
Ивона Нацевска е млада оперска пејачка, уметник, кој својот талент, посветеност и љубов кон музиката ги покажува од рано детство. На своја 5-годишна возраст станува член на детскиот хор „Лале“ во Тетово, подоцна и во ГЖМХ „Менада“.
Низ нејзиното музичко образование таа зема учества на концерти и многубројни натпревари во Македонија, Србија и Бугарија.
Нацевска е родена на 12 март 1999 во Тетово и уште од најрана возраст започнува да ја изучува сериозната музика, најпрво како пијанист, посетувајќи го нејзиното нижо музичко училиште во градот, а подоцна како вокален изведувач, поттикната од големите оперски изведувачи.
Водена од забава и љубопитност посетувајќи го детскиот хор „Лале“, Ивона со големо нетрпение и радост влегува во светот на музиката.
Дипломирањето на Ивона на Факултетот за музичка уметност во Скопје е проследено со нејзин солистички концерт во фоајето на Национална опера и балет.
Во текот на изминативе години Ивона има остварено награди на меѓународни и државни натпревари.
Концерти посветени на руската романска во Софија (Бугарија), оперски гала концерт „Коста Трпков“, концерт на „Живеј со музика“, „Креативни точки“ – 2017, „Креативни точки“ – 2019, „My Way“ – 70 години на маестро Ивица Зориќ, се само дел од настаните на кои Нацевска има оставено свој белег и кој упорно чекори и тежнее кон поголеми музички остварувања.
Ивона Нацевска моментално е вработена во НУ Национална опера и балет.
Андреја Наунов е роден во Кочани. Дипломира на Факултетот за музичка уметност-Скопје на одделот пијано во класата на доцент-проф. Симон Трпчески, во чија класа е и на постдипломски студии.
Добитник е на неколку државни награди по камерна музика и пијано а има и остварено бројни солистички рецитали, настапи со Македонската филхармонија и оркестарот на Македонската опера и балет.
Еден од по значајните настапи се турнеите со пијанистот и негов професор Симон Трпчески на територија на Р Македонија.
Дава свој придонес и во хуманитарните манифестации како концертни изведби, претстави и сл.
Покрај пијанистичката кариера напоредно се реализира и во вокалните ансамбли. Еден од нив е ансамблот „Вокали” со кој настапува на Охридско лето, Скопско лето, ДММ, снимање на филмска музика. Исто така настапува и со вокалниот ансамбл „Хераклеа” на Дубровничките летни игри, Охридско лето, Вино фестивал-Нови Сад.
Како корепетитор тој има извонредни можности да ги истакнува своите изведувачки вештини на пијано низ завиден број настапи во државата со различни ансамбли и солисти во Македонија, како и во странство (Швајцарија, Австрија, Србија, Германија, Унгарија, Романија, Словенија).
Како свои соработници во концертната –корепетиторска дејност има соработка со првенците на МОБ: Славица Галич, Весна Гиновска, Ѓорѓи Цуцковски, Борис Трајанов, Ана и Игор Дурловски. Со инструменталистите Микајло Куфајанакис, Климент Тодоровски и уште многу други.
Покрај пијанистичката, корепетиторската, вокалната кариера се реализира и во полето на диригирањето, поточно со хорот на црквата Пресвета Богородица од Скопје, со кој хор во 2012 и 2016 година оствари извонредни концерти во Виена во дворецот Шонбрун и во една од најголемите цркви во Виена „Св. Петар”. Во 2015 оствари турнеја низ Италија со хорот имајќи неколку концерти во Венеција, Бари, а хорот беше и дел од чествувањето на Св. Кирил и Методиј во Рим.
Во 2018 имаше мошне успешна агенда на неколку фестивали низ Европа, како „Епидариус” во Хрватска, фестивалот на класика во Италија и „Музика” во Германија.
Во мај 2013 година беше член во жири за пијанисти на Меѓународниот фестивал за Славјанска музика во Москва, каде што и оствари неколку настапи низ Москва, вклучувајќи го отворањето на фестивалот.
Поради своите извонредни способности и во актерството искоординирано со своите пијанистички способности во последните 6 години тој зема учество и остварено преку 700 претстави и други перформанси во детски проекти на Десанка Глигоријевиќ.
Во септември 2019 учествува на фестивалот „Мокрањчеви дани” во Неготин со хорот „Вардар” од Скопје и добива награда за најдобра изведба на негово дело од домашен репертоар.
Во 2014 година се запишува на оркестарско диригирање на ФМУ во класата на Саша Николовски-Ѓумар, и во септември 2019 ја диригира операта „Рита” во Македонска Опера и Балет како своја дипломска работа.
Во меѓувреме, додека студира на диригирање автор и реализатор е на првата стендап опера во која учествува како сценарист и диригент со целокупниот ансамбл на МОБ. Истата година настапува како дел од големиот јубилеј на маестро Томислав Шопов, 50 години уметничка дејност, со солистите Весна Гиновска и Борис Трајанов.
Вработен е во Македонската опера и балет, а од 2009 година работи како надворешен соработник на Факултетот за музичка уметност- Скопје.
Програма:
1. В.Белини – Циклус “Sei Ariette” – „Malinconia, Ninfa gentile“
2. В.Белини – Циклус “Sei Ariette” – „Vanne, o rosa fortunate“
3. В.Белини – Циклус “Sei Ariette” – „Almen se non poss’io“
4. В.Белини – Циклус “Sei Ariette” – „Per pietà, bell’idol mio“
5. В.Белини – Циклус “Sei Ariette” – „Ma rendi pur contento“
6. В.Белини – Арија на Џулиета од Операта „Капутели и Монтеки“ – „Oh, quante volte“
Исполнува: Ивона Нацевска
7. Џ.Капуро – Наполитанска песна „О sole mio“
Исполнува: Влатко Груевски
8. Ж.Бизе – Арија на Кармен од Операта „Кармен“
Исполнува: Мартина Аврамоска
9. Ф.Обрадорс – Шпанска песна „Chiquitita la novia“
Исполнува: Биљана Дабеска
10. С.В.Рахманинов – “Здесь Хорошо”
11. В.Ди.Киара – Шпанска песна „ La Spagnola“
12. Е.Kaлман – Aрија на Жозефина од Операта „Царица Грофица“ – “Мein Traum, mein Traum“
Исполнува: Ивона Нацевска
13. Е.Калман – Терцет од Операта „Војводката на чардашот“
Исполнуваат: Мартина Аврамоска, Влатко Груевски и Ивона Нацевска
14. Џ.Верди – Дует од Операта „Травијата“
Исполнуваат: Ивона Нацевска и Влатко Груевски
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
„Јон Вардар против Галаксијата“ со белгиска премиера во Бриж
Анимираната научно-фантастична комедија „Јон Вардар против Галаксијата“ на Гоце Цветановски денес има белгиска премиера на Razor Reel Flanders Film Festival во Бриж. Фестивалот е дел од Мелиес организацијата — европска мрежа на филмски фестивали посветени на фантастичниот филм, именувана по пионерот на кинематографијата Жорж Мелиес, француски режисер кој уште на почетокот на 20 век ги постави темелите на филмската фантазија и специјалните ефекти со класични дела како „Патување на Месечината“ (1902).
![]()
Основан во 2008 година, Razor Reel е препознатлив по својата посветеност на фантастиката, хоророт, анимацијата и независниот филм, промовирајќи авторски дела што ги поместуваат границите на жанрот.
Режисерот Гоце Цветановски вели: „Октомври беше многу активен за Јон Вардар: имавме десет фестивалски прикажувања, меѓу кои премиери во Тајван, Австралија, Турција, Канада, Германија, и мило ми е што ритамот не успорува ни во ноември. Наскоро ќе објавиме уште возбудливи новости.“
Филмот е во сценарио и режија на Гоце Цветановски, арт директор е Михајло Димитриевски – Тхе Мичо, продуцент е Алан Кастиљо, а главните улоги ги толкуваат Жарко Димоски, Емилија Мицевска и Дамјан Цветановски.
Култура
Oбјавен романот „За мајките се’ најдобро“ на хрватската писателка, Сања Пилиќ
„Македоника литера“ неодамна го објави романот за млади „За мајките сè најдобро“ на познатата и најчитаната хрватска писателка за деца Сања Пилиќ. Ова е нејзиниот прв роман, првпат објавен во 1990 година, за кого ја доби книжевната награда „Григор Витез“ и долг период е задолжителна лектира во основното образование во Хрватска.
Овој роман зборува за проблемите на пишувањето, за техниката, ликовите, заплетот, но и за животот на писателот, за неговиот социјален и финансиски статус и за проблемот на усогласување на пишувањето како професија и за семејниот живот. Зборува за мајчинството, но од перспектива на мајка која чувствува дека прерано пораснала и дека нејзиниот „возрасен“ живот ѝ забранува многу работи за кои копнее. Тоа се некои детски желби и фантазии, но и време за себе и за сопствените интереси.
Романот зборува и за семејното секојдневие, за обичните мајчински проблеми, за готвењето ручек, детските игри и проблеми, брачните врски и пријателствата. Сепак, сè е раскажано од перспектива на мајката која, како и сите други, има свои индивидуални потреби, проблеми и соништа што се во спротивност со нејзиниот мајчински идентитет.
„За мајките сè најдобро“ нема силен заплет, што значи дека во преден план не се заплетите, интригите и општите настани, туку романот е многу „разигран“ и непредвидлив, но не толку поради настаните во него, колку поради начинот на кој е напишан. Писателката често си игра со зборови, како на пример во следните реченици: „Лицемерите не се мерачи на лицето…“, „Валдемар има полутетка. Затоа тој ја полуслуша“… Таа, исто така, измислува свои зборови, користи сленг изрази, си игра со поговорки, со правопис и пишување со големи букви, со графички приказ или со празниот простор на страницата.
Сања Пилиќ (1954 година, Сплит, Хрватска) дипломирала на Факултетот за применети уметности, отсек фотографија. Работела како фотограф, трик-снимател и колорист на цртани филмови. Живее и работи во Загреб.
Објавила повеќе од осумдесет книги, вклучувајќи сликовници, книги за деца и млади и книги за возрасни. Добила бројни награди и признанија за својата работа. Неколку нејзини книги се задолжителна лектира за основните училишта, меѓу кои и овој роман, а повеќе наслови се толку популарни што се објавени во повеќе од десетина изданија.
Нејзини најпознати дела се: „За мајките сè најдобро“, „Немам време“, „Трошки од дневната соба“, „Па, не ми е жал“, „Женски песни“, „Фактор на успех“, „Мала торба, голема слобода“, „Ми одиш на нерви!“, „Се гледаме на Фејсбук!“ и други. За своите дела добила повеќе награди и признанија. Освоила над дваесет награди, а номинирана е за двете највисоки меѓународни награди за книжевност за деца „Ханс Кристијан Андерсен“ и Меморијалната награда Астрид Линдгрен (АЛМА).
Нејзини книги и текстови се преведени на повеќе јазици, а ова е втора нејзина книга на македонски јазик, по „Баш сум хепи!“, книга со куси раскази, исто така во издание на „Македоника литера“.
Сања Пилиќ (1954) е автор на повеќе од седумдесет книги, меѓу кои сликовници, книги за деца и за млади и книги за возрасни. На списокот на задолжителни лектири за основните училишта во Хрватска има повеќе наслови, а повеќето од нив се публикувани по десетина изданија. Нејзини најпознати дела се: „Сè најдобро за мајките“, „Немам време“, „Трошки од дневната соба“, „Е, баш не ми е жал“, „Женски песни“, „Фактор за успех “, „Мала торба, голема слобода“ „Ми одиш на нерви!“, „Се гледаме на Фејсбук!“, „Баш сум хепи!“ и многу други.
Добитничка е на дваесетина награди и е номинирана за меѓународната награда „Ханс Кристијан Андерсен“ за 2024 година, како и за наградата АЛМА (Astrid Lindgren Memorial Award) за 2024 година.
Нејзини текстови се преведени на словенечки, англиски, германски, холандски, италијански и унгарски. Нејзини книги се преведени на словенечки, бугарски и албански јазик. „Баш сум хепи!“ е прва нејзина книга објавена на македонски јазик. Дипломирала на Факултетот за применета уметност, отсек фотографија. Работела како фотограф, снимател на кинематографски ефекти и сликар на сцени за цртани филмови. Живее и работи во Загреб.
Култура
Концерт на Дуо Лазар Соколов & Емилија Кабранова Филипова во Скопје
На 4 ноември во Салон 19:19 со почеток во 19:19 часот, концерт ќе одржи Дуо Лазар Соколов & Емилија Кабранова Филипова.
„На 04 ноември 2025 година, со почеток во 19:19 часот, во Културно Информативен Центар – Скопје, салон 19:19, ќе настапи дуото Лазар Соколов (саксофон) и Емилија Кабранова Филипова (пијано). Публиката ќе има можност да ужива во програма составена од дела на реномирани композитори: Claude Bolling, Dimitrije Buzarovski, Roger Boutry, Jana Andreevska, Roberto Molinelli и Pedro Itturalde – спој на француска елеганција, медитеранска експресивност и современа македонска уметничка мисла“, се вели во најавата.

