Спорт
Маса на суд ќе ја бара титулата на Хамилтон од 2008 година
Фелипе Маса, поранешниот возач на ферари, на суд ќе ја бара титулата која во 2008 година ја освои Луис Хамилтон, тогаш возач на мекларен.
По интервјуто со поранешниот шеф на Ф1, Берни Еклстоун, во кое тој призна дека трката во која Британецот профитирал и освоил клучни поени требало да биде откажана, Фелипе Маса, 15 години подоцна најави тужба.
Во 2008 година, Хамилтон ја освои првата од седумте шампионски титули во една од најнеизвесните и најконтроверзните сезони во историјата. На крајот имаше само еден поен повеќе од Маса, откако на последната трка во сезоната во последниот свиок го престигна Тимо Глок. Маса сега тврди дека Хамилтон немаше да биде во таква позиција на последната трка доколку не се случеше инцидент во Сингапур, во режија на тимот на Рено.

Премиерната трка за Големата награда на Сингапур остана запаметена по аферата „Крашгејт“, односно намерна несреќа предизвикана од Нелсон Пике јуниор, со цел да му помогне на тимскиот колега Фернандо Алонсо да победи.
Пике јуниор добил инструкции од шефот на тимот Флавио Бријаторе. Поради судирот безбедносното возило излезе на патеката, а Ферари погреши во тактиката на боксот, па по менувањето на гумите Маса од првата падна на 13. позиција и остана без бодови, додека Хамилтон заврши на третото место.
Таму Британецот изгради разлика од шест поени што се покажа како клучна, но не требаше да биде затоа што трката требаше да биде откажана, како што Еклстоун потврди во интервју за Ф1 Инсајдер. Пике подоцна призна дека му било наложено од тимот да излета за да ја намести трката и да му овозможи на Алонсо да победи.
Пике тоа го откри дури следната година, а Еклстоун вели дека тој и претседателот на ФИА, Макс Мозли знаеле за тоа претходно, но одлучиле да не прават ништо.
„Мозли и јас бевме информирани во текот на сезоната за тоа што се случи во Сингапур. Пике јуниор му кажал на својот татко дека тимот побарал од него да удри во ѕидот за безбедносното возило да излезе на патеката и на тој начин да му помогне на Алонсо.
Решивме да не правиме ништо затоа што сакавме да го заштитиме нашиот спорт од голем скандал, па го убедив таткото на Пике да молчи до понатамошно известување. Тогаш важеше правилот дека конечниот поредок останува непроменет по доделувањето на наградите. Така Хамилтон го доби трофејот и се беше во ред.
Немаме доволно информации за да започнеме истрага. Според статутот на ФИА, под такви услови требаше да ја откажеме трката во Сингапур. Тоа значи дека таа не требаше да се смета за генерален пласман, односно светски шампион ќе станеше Фелипе Маса, а не Луис Хамилтон“, изјави Еклстоун.
Откако го слушнал ова, Маса решил да ги истражи сите правни опции за да се бори за правда 15 години подоцна, бидејќи тогаш адвокатите го увериле дека ништо не може да се смени откако ќе биде прогласен победникот.
„Многу е тажно да се дознае дека трката требаше да биде откажана и дека јас ќе станев шампион. На крајот, јас бев тој кој загуби најмногу со тој резултат“, изјави Маса за „Аутоспорт“, иако признава дека и самиот не верува дека нешто може да се промени.
„Правдата е важна. Мислам дека ако сте казнети за нешто што не е ваша вина, ако тоа е последица на грабеж, украдена трка, правдата мора да биде задоволена. Единствената правилна одлука беше да се откаже таа трка“, изјави Маса.

Во 2008 година, Маса беше најблиску до шампионската титула во Формула 1. Хамилтон по 2008 година, освои уште шест титули помеѓу 2014 и 2020 година и се изедначи со Михаел Шумахер како најтрофеен возач во Ф1 историјата. Ако по некое чудо тужбата на Маса помине, Шумахер повторно ќе биде сам на врвот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Спорт
Гвардиола откри кој е еден од најпаметните играчи што ги тренирал
Менаџерот на Манчестер Сити, Пеп Гвардиола, има исклучително мислење за актуелниот капитен на својот тим, Бернардо Силва. Шпанецот беше особено расположен по големата победа над англискиот шампион Ливерпул (3:0) во 11-то коло од Премиер лигата.
По овој натпревар, јубилеен 1.000-ти во неговата тренерска кариера, тој зборуваше со пофалби за неколку фудбалери со кои соработувал во претходните години, но особено го пофали Португалецот.
„Бернардо Силва е вистински фудбалски мајстор. Темпо, освојување на топката, забрзување и забавување, интуиција за гледање на просторот и како да управува во дадена ситуација, тој поседува сè. Слободно можам да кажам дека тој е еден од најпаметните играчи што некогаш сум ги сретнал“, рече Пеп Гвардиола.
Бербардо Силва се мачеше со својата форма минатата година, но оваа сезона е капитен на тимот.
„Не му беше лесно минатата сезона. Понекогаш ми велеше: „Пепе, исцрпен сум. Мојот ум повеќе не е тука, ниту моите нозе.“
Бернардо Силва (31) е производ на лисабонска Бенфика, но за овој клуб играше кратко време. Тој дојде во Манчестер Сити во 2017 година од Монако за 50 милиони евра. Оттогаш, одигра 422 натпревари за „Граѓаните“ во сите натпреварувања, со учинок од 73 гола и 75 асистенции.
Спорт
Првиот човек на Ферари им порача на Хамилтон и Леклер да возат, не да зборуваат
Претседателот на Ферари, Џон Елкан, ги нападна Луис Хамилтон и Шарл Леклер по Големата награда на Бразил, на која дуото на Ферари не успеа да ја заврши главната трка.
Тој им даде ист совет на двајцата во многу лоша сезона за Скудерија.
„Во Формула 1, од една страна, имаме механичари кои си ја завршија работата, и во квалификациите и во пит-лејнот. Инженерите го направија истото, а автомобилот покажа очигледни подобрувања. Останатите не ги исполнија очекувањата“, рече Елкан, додавајќи
„Луси и Шарл треба да се фокусираат на возењето и да зборуваат помалку. На Ферари му се потребни возачи кои помалку размислуваат за себе, а повеќе за тимот. Сè уште имаме неколку трки и не е невозможно да завршиме втори во конкуренцијата на конструктори“, додаде тој.
Ферари моментално е на четвртата позиција во шампионатот на конструктори во Формула 1, со 362 поени, четири помалку од Ред Бул и 36 од Мерцедес. Во пласманот на возачи, Леклер е петти со 214 поени, а Хамилтон е шести со 148.
Спорт
Авто-слалом во Кичево: Возбудливо натпреварување со јангтајмери со над 40 учесници
Во рамки на годинешниот календар на Националната Федерација на историски возила на Македонија, на 8 и 9 ноември се одржаа третото и четвртото TSD (брзина, спретност и прецизност) авто-слалом натпреварување – Кичево 3 и 4. Настаните се дел од шампионатот на Македонија за 2025 година во оваа категорија.

По повеќе години пауза, Кичево повторно го почувствува духот на моторните трки – на стартот се појавија околу 40 натпреварувачи од различни клубови, распределени по класи според кубикажата. И покрај лошите временски услови, бројна публика ги бодреше учесниците до самиот крај.
🏆 Резултати
Класа 1 (до 1200 cm³)
Александар Марковски – Пежо 205 (ОТК Скопје)
Класа 2 (до 1600 cm³)
Мојсије Милосавлевски – Даихатсу Шараде (ОТК Скопје)
Владимир Кулушиќ – Рено Меган (ОТК Класика Прилеп)
Даниел Даневски – Пежо 206 (ОТК Скопје)
Класа 3 (над 1600 cm³)
Кире Ставров – Фијат Пунто (ОТК Класика Прилеп)
Кристијан Василев – Ауди 80 (ОТК Скопје)
Лазар Стојаноски – Нисан Премиера (ОТК БМВ Скопје)
Класа 4 (тркачки возила)
Влатко Костовски – Опел Астра (ОТК Скопје)
Мојсије Милосавлевски – Југо 55 (ОТК Скопје)
Димитар Димески – Фијат Сеиченто (ОТК Класика Прилеп)

Пласман на клубови:
ОТК Скопје
ОТК Класика Прилеп
ОТК БМВ Скопје
Натпреварите ги отворија градоначалникот Александар Јовановски и претседателот на Федерацијата, Мојсије Милосавлевски, кои ги претставија идеите за ревитализација и мултифункционалност на автодромот Кичево.


