Економија
Повеќе луксуз, повеќе перформанси: светска премиера на новиот Porsche Cayenne

Porsche фундаментално ја промени третата генерација на Cayenne со сеопфатни промени во погонската група, шасијата, дизајнот и опремата. Ова дополнително ги прошири не само перформансите на патот и надвор од патот, туку и луксузниот секојдневен комфор.
Porsche темелно го усоврши својот успешен луксузен теренец. Новиот Cayenne дебитира со високо дигитализиран дисплеј и нов концепт за управување, нова технологија на шасијата и иновативни високотехнолошки карактеристики. „Тоа е една од најобемните надградби на производите во историјата на Porsche“, изјави Michael Schätzle, потпретседател на производната линија Cayenne. HD Matrix LED фаровите со висока дефиниција обезбедуваат осветлување на патот приспособено на секоја ситуација во возењето, системот за квалитет на воздухот ги филтрира загадувачите на воздухот во внатрешноста, а за прв пат во Cayenne, совозачите имаат свој инфозабавен дисплеј. Со својот надграден дизајн и помоќниот опсег на мотори, Cayenne го нагласува фактот дека е најспортскиот автомобил во својот сегмент.
Дигитализиран и фокусиран на возачот: Porsche Driver Experience
Porsche интегрира целосно ревидиран концепт на дисплеј и контрола во новиот Cayenne. Новиот Porsche Driver Experience, првпат претставен во Porsche Taycan, се фокусира на возачот. Функциите што возачот ги користи се наоѓаат директно на управувачот или веднаш до него, како рачката на менувачот. Ова создава простор во новата централна конзола за прегради за складирање и голем контролер за климатизација во елегантен дизајн на црн панел. Големите, лесно достапни контроли во комбинација со механички прекинувачи за климатизација и хаптички контролер за јачина на звук обезбедуваат оптимална оперативност и префинет изглед. Клучна карактеристика на новиот Porsche Driver Experience е правилната рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните елементи.
За прв пат, редизајнираниот кокпит на Cayenne вклучува целосно дигитална 12,6-инчна табла со инструменти со таканаречен заоблен и варијабилен екран. Head-up дисплејот е достапен како опција. Стандардниот 12,3-инчен централен дисплеј на Porsche Communication Management (PCM) хармонично се интегрира во новата контролна табла и обезбедува пристап до сите релевантни функции на возилото. Екранот од 10,9 инчи за прв пат е достапен за совозачката страна. Ова го збогатува искуството во возењето на совозачот со прикажување податоци за перформансите, обезбедување посебен пристап до контролите на системот за инфозабава и, во зависност од пазарот, опција за прикажување на видео содржини. Дисплејот поставен пред совозачот не се гледа од страна на возачот за да не го одвлекува неговото внимание.
Рафиниран дизајн, иновативна технологија за осветлување
Новиот Cayenne сега има особено експресивен изглед. Новиот преден дел во комбинација со посилно заоблени крила, нова хауба и технички привлечни фарови ја нагласуваат ширината на возилото. Тридимензионално дизајнираните задни светла и новиот заден браник со интегриран држач за регистарски таблички го карактеризираат дизајнот на задниот дел на новиот Cayenne. Проширената палета на бои со три нови бои, спортските пакети кои заштедуваат до 33 килограми за Cayenne Coupé и новата широка палета на тркала од 20, 21 и 22 инчи, овозможуваат индивидуално и динамично конфигурирање на новиот Cayenne.
Матрикс LED фаровите сега се стандардни во новиот Cayenne. HD Matrix LED фаровите се нова опционална карактеристика. Со два модула со висока дефиниција и повеќе од 32.000 пиксели по фар, нивната иновативна технологија ги препознава возилата кои надоаѓаат и ја блокира светлината на долгото светло до нив со точност на пиксели за да не ги заслепува. Светлината на модулите може да се адаптира на повеќе од 1.000 начини во зависност од ситуацијата на возење.
Porsche воведе и систем за квалитет на воздухот во новиот Cayenne. Сензорите го детектираат нивото на ситни честички прашина во воздухот, кој се рециркулира низ филтерот за ситна прашина повеќе пати доколку е потребно. Дополнително, јонизаторот отстранува многу бактерии и загадувачи од воздухот, што е особено корисно за оние кои страдаат од алергии.
Покрај тоа, клиентите можат да користат сеопфатен опсег на нови и оптимизирани системи за помош. Тука спаѓаат активното ограничување на брзината, помошта во свиоци и подобрениот Porsche InnoDrive како дел од адаптивната контрола на патувањето. Ова значи дека новиот Cayenne е уште подобар во помагањето на својот возач во опасни ситуации, како и во сообраќајниот метеж во урбаната средина или на автопатите.
Зголемена удобност и перформанси
Porsche го опремува Cayenne со челична пружинска суспензија, вклучително и Porsche Active Suspension Management (PASM). Новите амортизери со технологија со 2 вентили, а со тоа и одделните фази на враќање и компресија, овозможуваат оптимизирани перформанси во сите ситуации на возење. Конкретно, удобноста при мали брзини, управувањето при динамични свиоци и поддршката при теренско возење се значително подобрени. Возачкото искуство може дополнително да се подобри со новата адаптивна воздушна суспензија со технологија со 2 комори и 2 вентили. Ова го подобрува искуството во возењето со мека суспензија, го стабилизира возилото и го поедноставува управувањето на и надвор од патот – споредено со стандардната суспензија и со претходниот модел. Суспензијата исто така нуди уште поостра диференцијација помеѓу режимите на возење Normal, Sport и Sport Plus.
Електричен досег до 90 километри
Во Европа, новиот Cayenne дебитира со три различни верзии на мотори. Огромното усовршување на четирилитарскиот V8 битурбо мотор, кој го заменува претходниот V6 мотор во новиот Cayenne S. Со максимална моќност од 349 KW (474 КС) и вртежен момент од 600 Nm – 25 kW (34 КС) и 50 Nm повеќе од својот претходник – го забрзува и Cayenne и Cayenne Coupé до 100 km/h за 4,7 секунди. Максималната брзина е 273 km/h. Основната варијанта на Cayenne доаѓа со оптимизиран трилитарски V6 турбо мотор, кој сега генерира 260 kW (353 КС) и 500 Nm.
Шестцилиндричниот мотор, исто така, ја формира основата за погонската група на Cayenne E-Hybrid. Во комбинација со новиот електричен мотор кој е подобрен за 30 kW, сега има вкупна моќност од 130 kW (176 КС), со што комбинираната моќност се зголемува на 346 kW (470 КС). Опремен со високонапонска батерија со зголемен капацитет од 17,9 kWh на 25,9 kWh, во зависност од нивото на опремата, сега е возможен чисто електричен опсег според WLTP до 90 километри. Новиот вграден полнач од 11 kW сега го скратува времето на полнење на соодветен извор на енергија на помалку од два и пол часа и покрај зголемениот капацитет на батеријата. За време на патувањето, оптимизираните е-хибридни режими на возење ја зголемуваат ефикасноста на возилото.
Достапен со продолжена стандардна опрема
Стандардната опрема на Cayenne е значително проширена за да вклучи Matrix LED фарови, Porsche Active Suspension Management, 20-инчни тркала, предни и задни Park Assist системи вклучувајќи камера за рикверц и фиока за паметни телефони со индуктивно полнење до 15 вати. Новите модели се достапни за нарачка веднаш, а испораката во Македонија ќе започне во текот на летото оваа година.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Позначајни движења кај каматните стапки на банките и штедилниците

Годишен раст на просечната каматна стапка на вкупните депозити од 0,23 п.п., при што во август таа изнесува 2,19%.
Просечната каматна стапка на вкупните кредити бележи годишен пад од 0,54 п.п. и изнесува 4,90%.
Најновото соопштение за позначајните движења кај каматните стапки на банките и штедилниците е достапно на следната врска.
Економија
Божиновска: Енергетски стабилна Македонија со повеќе обновливи извори

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес учествуваше на панел-дискусијата „Жени во енергетиката“ во рамки на Конференцијата „Јас сум жена“.
„„Нашата визија за енергетска Македонија е јасна – да бидеме земја што произведува доволно енергија за сопствени потреби, притоа поголем дел од неа да биде од обновливи извори и да имаме модерна и дигитализирана мрежа што е дел од европската енергетска архитектура. Македонија мора да биде стабилна за своите граѓани и компании, но и доверлив партнер во регионот“, изјави министерката.
Божиновска ја нагласи и улогата на енергетската дипломатија како алатка за обезбедување одржлива иднина – преку регионална соработка, заеднички инвестиции и интегрирани пазари.
„Регионалниот енергетски систем е тесно поврзан – ниту една земја сама не може да обезбеди стабилност и сигурност, особено во време на енергетска транзиција. Затоа енергетската дипломатија значи да преговараме, да се договараме и да соработуваме така што сите ќе добиеме – сигурни испораки, интегрирани пазари и стабилна инфраструктура“ рече Божиновска.
Говорејќи за новоформираното министерство, таа истакна дека неговите темели се поставени врз визија, професионалност и транспарентност, со јасна мисија – енергетиката да биде двигател на економскиот развој.
„Создавањето на оваа институција е порака дека енергетиката е срцето на економскиот развој и иднината на земјата. Во темелите ги вградивме компетентноста, отчетноста и визијата за одржлива иднина – секое наше решение мора да биде усогласено со европските зелени цели и заштитата на животната средина“, нагласи Божиновска.
Во своето обраќање, министерката посочи и на најголемите предизвици: застарената инфраструктура, потребата од инвестиции и модернизација, како и регулаторни промени што ќе ја охрабрат приватната иницијатива.
„ Првиот голем предизвик е староста и неефикасноста на дел од постојната инфраструктура. Производните капацитети како и преносната и дистрибутивната мрежа се градени пред децении и не се дизајнирани за интеграција на големи количества обновливи извори. Тоа бара значителни инвестиции и внимателно планирање за да се модернизира системот без да се наруши стабилноста. Вториот предизвик е финансирањето. Енергетските реформи се скапи, особено кога станува збор за изградба на нови капацитети, дигитализација на мрежите и проекти за енергетска ефикасност. Затоа мора да се работи со комбинација од јавни инвестиции, европски фондови и приватен капитал. За да можат реформите да успеат, потребна е транспарентна и предвидлива регулатива што ќе го охрабри приватниот сектор да инвестира. Тоа значи поедноставени процедури, брзи дозволи и јасни правила за пазарот. И на крај, но не помалку важно, е човечкиот фактор. Транзицијата кон нов енергетски модел не е само технолошка, туку и општествена промена. Таа бара обучени кадри, нови знаења и култура на одговорност – и кај институциите и кај граѓаните“ рече Божиновска.
Таа потенцира дека реформите веќе се спроведуваат – со подготовка на нови фотоволтаични и ветерни капацитети, модернизација на мрежата и програми за енергетска ефикасност.
„Овие чекори покажуваат дека реформите не се само визија, туку реалност што веќе се случува“, рече Божиновска.
Божиновска ја искористи приликата да потсети и на започнатиот процес за институционална заштита на македонскиот рубин – единствениот во Европа што природно се вади и обработува. „Ова е национално богатство и природна гордост која заслужува вреднување и меѓународна промоција“, порача таа.
Економија
Славески: Народната банка останува цврсто посветена на ценовната стабилност и на стабилноста на девизниот курс

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, учествуваше на 24. Конференција на Македонска берза, каде што говореше за растечката глобална неизвесност и нејзините импликации врз малите и високо отворени економии, како што е македонската.
Тој истакна дека во постпандемискиот период трговската отвореност на нашата економија во просек достигна околу 150% од БДП, што ја зголемува чувствителноста на промени во надворешното опкружување. Според него, во моментов најизразени се неизвесностите поврзани со новите трговски политики на САД и потенцијалните реципрочни мерки од големите светски економии. Иако директната изложеност кон американскиот пазар е мала, индиректните ефекти преку намалување на побарувачката во ЕУ не се занемарливи. Дополнителна загриженост отвараат можните ефекти врз глобалната инфлација преку синџирите за снабдување и инфлациските очекувања.
„Трговските тензии се надоврзуваат на постојната неизвесност поврзана со геофрагментацијата, политичките нестабилности и состојбата во германската автомобилска индустрија. Дополнително, брзиот развој на технологијата и вештачката интелигенција, кои нудат огромни можности, истовремено можат да предизвикаат и зголемени ризици за монетарната политика во иднина“.
Во однос на одговорот на монетарната политика на ваквите предизвици, тој подвлече дека е неопходно одлучувањето да се темели на широк спектар на податоци и анализи, изготвување алтернативни сценарија и пред сè –посветеност на ценовната стабилност на среден рок и стабилноста на девизниот курс.
„Народната банка останува подготвена да одговори на евентуални непредвидливи предизвици, потпирајќи се на искуството од справувањето со екстерни шокови во минатото. Од суштинско значење е одржувањето на независноста на централната банка и кредибилитетот на нејзините политики. Солидното ниво на девизни резерви е гаранција за стабилноста на девизниот курс на националната валута“, истакна гувернерот.
Славески посочи дека Народната банка ќе продолжи да ги унапредува своите капацитети за справување со предизвиците и дека, иако сите неизвесности не можат да се отстранат, навремено поставување на вистинските прашања е клучно за пронаоѓање на појасна насока за иднината.