Економија
Последните тест возења на новиот Passat Variant
> Деветтата генерација на Passat ќе биде поголема, поудобна и уште поквалитетна
> MQB evo – нова еволутивна фаза на модуларната попречна матрица користи plug-in хибриден погон за чисто електрични дострели до 100 километри.
> Повеќе удобност при долгите патувања благодарение на високиот квалитет, новите ergoActive седишта, новата адаптивна контрола на подвозјето
> Нова генерација на кокпит и инфозабавни системи за интуитивно и јасно ракување
Новиот Passat Variant ќе ја прослави својата светска премиера на крајот на август, а Volkswagen сега ги објавува првите детали за следната генерација на Passat. Новиот модел е опремен со мноштво иновации како што се интуитивен дисплеј и оперативен концепт, висококвалитетна внатрешност, нов адаптивен систем за контрола на подвозјето, седишта од премиум класата и plug-in хибридни погони со електричен опсег до 100 километри. Новиот Passat Variant ќе биде лансиран во првиот квартал на 2024 година. Тоа е деветта генерација на еден од најуспешните автомобили со средна големина во светот, со над 50 години историја и повеќе од 30 милиони продадени единици.
При дизајнирањето на новиот Passat, Volkswagen целосно го искористи потенцијалот на модуларната попречна матрица во неговата нова развојна фаза – скратено MQB evo. Kai Grünitz, член на управниот одбор на брендот одговорен за развој: „Со новиот Passat, дадовме големо значење на високата удобност при возењето и патувањето што клиентите ќе ги почувствуваат веднаш. Меѓу другото, тоа e овозможено од подолгото меѓуоскино растојание и новата адаптивна контрола на подвозјето со амортизери со два вентили. Во исто време, нашиот нов екран и оперативен концепт се многу интуитивни. Седиштата со масажа и вентилација го илустрираат нашиот врвен стандард во внатрешноста“.

Внатрешната архитектура е редизајнирана врз основа на нов концепт. Благодарение на висококвалитетните материјали и ефективната изолација од бучава, севкупниот квалитет и удобност се подигнати на ново ниво. ergoActive предните седишта ќе бидат достапни како опција. Тие имаат електрично прилагодување (до 14 насоки, во зависност од моделот и опремата), како и различно конфигурирани функции за масажа и вентилација.
Нов концепт на дисплеј и ракување. Новата внатрешна архитектура на Passat Variant систематски ги имплементира повратните информации од клиентите на Volkswagen со цел да го направи ракувањето што е можно поинтуитивно. Passat Variant затоа ќе биде лансиран со ново развиен кокпит и нов инфозабавен систем. Новиот стандарден

инфозабавен дисплеј е со димензии 32 см (12,9 инчи). Ќе има и нов дисплеј од 38 см (15 инчи) како опција или во зависност од опремата. Контролите на допир со заднинско осветлување се наоѓаат под екранот на инфозабавниот систем и се користат за прилагодување на функциите како внатрешната температура и јачината на звукот. Volkswagen опционално ќе понуди и нов head-up дисплеј кој ги проектира информациите на ветробранот, а со тоа и во виртуелниот простор пред возилото. Дополнително, мултифункционалниот волан повторно има копчиња – за да се олесни ракувањето.
Повеќе простор во задниот дел. Новиот Passat Variant е многу поголем од неговиот претходник. Новата должина (14 сантиметри повеќе) го зголемува просторот за нозете за уште 5 сантиметри. Капацитетот на багажниот простор е исто така зголемен за 40 литри на 690 литри (кога е натоварен до висината на потпирачите за грб на задните седишта), па дури и за 140 литри на 1920 литри кога се преклопува задната клупа.

Нов DCC Pro и интеграција на Vehicle Dynamics Manager. Бројни поединечни мерки ја подобруваат опремата за возење на новиот модел: зголемена вкочанетост на камерата и подобрено справување со страничните сили на задната оска со четири врски (зголемена стабилност на задната оска и со тоа зголемена безбедност при возење), ново електромеханичко поставување на управувањето, модифицирани шипки против превртување и амортизери и адаптации за различни бандажи на тркалата. Подиректниот однос на управувањето и подолгото меѓуоскино растојание на Passat Variant имаат дополнително позитивно влијание врз возни карактеристики.

Volkswagen, исто така, нуди дополнително развиена генерација на адаптивната контрола на подвозјето за својот бестселер: опционалниот DCC Pro со амортизери со два вентили. Овој систем непрекинато реагира на површината на патот и на ситуацијата при возењето притоа земајќи ги предвид параметрите како што се управувањето, сопирањето и маневрите за забрзување. Идеалната амортизација се пресметува за секое тркало и се прилагодува на амортизерите во делови од секундата. Возачот има можност да го прилагоди DCC за да одговара на индивидуалните вкусови – од многу удобно до многу спортски. Со други зборови: поголема удобност и повеќе динамика.
Vehicle Dynamics Manager е исто така дел од стандардната опрема – систем MQB кој го прослави своето деби во актуелниот Golf GTI. Системот ги контролира функциите на диференцијал со ограничено пролизгување (XDS) и страничните динамички компоненти на контролираните амортизери во системот DCC Pro. Благодарение на Vehicle Dynamics Manager, управувањето е понеутрално, стабилно, агилно и прецизно со интервенции на сопирачките специфични за тркалата и прилагодување на цврстината на амортизерите по избор на тркалата.

За моќно осветлување на патот. Во пакетите со премиум спецификации, Passat Variant ќе се нуди со нова генерација на IQ.LIGHT LED matrix светла. Овие моќни светла се порамни од претходната верзија и имаат ново долго светло со високи перформанси со опсег од
околу 500 метри. Назад, новиот модел има континуирана хоризонтална LED лента за задните светла.
TDI, TSI, eTSI и eHybrid. Благодарение на MQB evo, можни се различни типови на погони за новиот Passat Variant. Ќе се нуди со турбодизел мотори (TDI), турбо бензински мотори (TSI), меки хибридни турбо бензински мотори (eTSI) и plug-in хибридни системи (eHybrid). Електричниот опсег на новите plug-in хибридни погони е зголемен до 100 километри во споредба со претходниците, во зависност од опремата. Дополнително, полнењето со наизменична струја ќе биде побрзо во сите eHybrid верзии, а за прв пат стандардно ќе биде можно и DC полнење.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Минималната плата ќе се зголеми во март за 1.500-2.000 денари, зголемување пред март ќе значи отпуштање работници, вели Дурмиши
Економско – социјалниот совет на денешната седница не се договори за зголемување на минималната плата барем на 500 евра, според барањето на Сојузот на синдикати на Македонија од мај 2024 година, пред изборите. Министерот за економија Бесар Дурмиши по седницата кажа дека минималната плата во март, со редовното усогласување ќе се зголеми за 1500 до 2000 денари, точно ќе се знае по Нова година, а интервентно зголемување на минималната плата рече дека ќе значи отпуштање работници од малите и средни претпријатија кои нема да го издржат ударот.
„Проекциите се дека следната година инфлацијата ќе падне под 3%. Ние како Влада никогаш не сме биле против зголемување на минималната плата туку преку дијалог оставаме таа да биде договор помеѓу работодавачите и работниците. Сепак, според нашите индикатори во вакви економски услови нема оправданост за интервентно зголемување на минималната плата пред редовното усогласување во март кое е јасно утврдено со закон и кое би било меѓу 1500 до 2.000 денари. Со интервентно покачување малите и средни претпријатија со економски и финансиски проблеми ќе ги отпуштаат вработените. Мене ако ме прашате 1000 евра треба да биде минималната плата, може така да кажеме и да бидеме херои пред народот, но тоа ќе предизвика проблеми кои ќе се видат за два – три месеца“, рече министерот Дурмиши и нагласи дека во регионот добро стоиме оти пониска минимална плата отколку кај нас има во Бугарија, Албанија и Турција.
Го демантираше претседателот на Сојузот на синдикати на Македонија (ССМ), пак, Слободан Трендафилов кој кажа дека од први јануари 500 евра е минималната плата во Албанија, 430 па од јуни 500 евра во Косово, 550 евра во Србија, а Босна и Херцеговина, се веќе далеку, минималната плата таму ќе биде колку просечната плата во Македонија.

Како и во 2022 година во јануари и февруари и оваа 2026 година Трендафилов вели дека ќе преземат конкретни мерки и активности за зголемување на минималната плата и на сите останати плати
Трендафилов вели дека на седницата се зборувало за различен износ на минималната плата кој се движел од 500 до 1000 евра, па остава простор Владата во следните денови да се изјасни за зголемување на минималната плата. Побара да се договорат што е можно побрзо оти во спротивно тие ќе се организираат и ќе постапат како пред три години.
„Ако ја чекавме претходната Влада во 2022 година да го почитува само законот за минималната плата, да не протестиравме, да не штрајкувавме за негова измена и промена на критериумите, денеска работниците ќе имаа 19.000 денари минимална плата“, рече претседателот на ССМ, Трендафилов.
Како и во 2022 година во јануари и февруари и оваа 2026 година Трендафилов вели дека ќе преземат конкретни мерки и активности за зголемување на минималната плата и на сите останати плати.
Минималната плата изнесува 24.397 денари.
Економија
Усвоен буџетот на Општина Илинден за 2026 година
Советот на Општина Илинден го усвои Буџетот за 2026 година, кој изнесува 742.557.000 денари, односно над 12,5 милиони евра.
„Споредбено со минатата година, може да се забележи значителен пораст во средствата со коишто ќе располага Општината. При неговото креирање беа земени предвид остварените приходи и расходи од претходните години, како и реалните проекции за приходите во 2026 година. Буџетот има изразена развојна насока и е подготвен согласно принципот на партиципативно буџетирање, со фокус на реалните потреби и барања на граѓаните и локалната заедница“, соопшти Општина Илинден.
Голем дел од планираните капитални инвестиции се насочени кон изградба, реконструкција и санација на локалните улици и патишта, со цел унапредување на патната инфраструктура во општината. Дополнително, се предвидуваат средства за подобрување на инфраструктурата во стопанските комплекси и локалните економски зони, како и за редовно одржување на постојната патна мрежа.
Во рамки на програмата за заштита и унапредување на животната средина, планирани се средства за изградба на фекална канализација, чистење на одводни канали и речни корита, одржување на јавната чистота, уредување и проширување на зелените површини, пошумување, како и доделување субвенции од најразличен вид со цел подигнување на еколошката свест кај граѓаните.
Буџетот предвидува и значајни вложувања во образованието и предучилишното воспитание, преку набавка на нова опрема, реконструкција и доградба на училишните објекти и детската градинка, како и инвестиции во развој на спортската инфраструктура.
Економија
ЕСМ: Потпишани договори за 97 милиони евра, започнува историски инвестициски циклус во обновливи извори
Денеска беа потпишани договорите за државна гаранција и договорите за заем во вкупна вредност од 97 милиони евра, наменети за два капитални енергетски проекти кои ќе ја трансформираат енергетската слика на државата, соопшти АД ЕСМ.
Од овие средства, вкупно, 87 милиони евра кон АД ЕСМ се наменети за најголемата фотонапонска електрана „Битола 3“, 50 милиони евра од КфВ и 37 милиони евра од Европската банка за обнова и развој(ЕБОР). Уште дополнителни 10 милиони евра од КфВ ќе бидат насочени за реализација на третата фаза од ревитализацијата на државните хидроелектрани.
На настанот на кој присуствуваше претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, договорите за државна гаранција ги потпишаа министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска, претставникот на ЕБОР во земјава, Фатих Туркменоглу и директорот на регионалната канцеларија на КфВ, Мориц Реме. Истовремено, генералниот директор на АД ЕСМ, Лазо Узунчев, ги потпиша посебните договори за заем со претставниците на меѓународните финансиски институции.
Министерката за финансии Гордана Димитриеска -Кочоска се заблагодари на Европската банка за обнова и развој и германската КфВ банка кои континуирано стојат зад Република Македонија во реализацијата на значајни проекти во инфраструктурата и особено во енергетскиот сектор и истакна дека Министерството за финансии преку обезбедување државна гаранција овозможи овој проект да добие вкупно 87 милиони евра – 50 милиони од КфВ и 37 милиони од ЕБОР, како и дополнителни 10 милиони евра за ревитализација на хидроелектраните.
„Со овие капитални инвестиции, заедно со АД ЕСМ, ја зајакнуваме домашната енергетска продукција, обезбедуваме стабилно снабдување со електрична енергија и ја поттикнуваме економската стабилност и одржлив развој. Министерството за финансии останува посветено на поддршка на проекти кои ја граделе иднината на нашата држава – зелена, економски силна и енергетски независна“, изјави Димитриеска-Кочоска.
Генералниот директор на АД ЕСМ, Узунчев, истакна дека овој чекор е од суштинско значење за оперативната одржливост на компанијата и за енергетската безбедност на Македонија.
„Нашите стратешки цели веќе се реализираат со голема динамика на терен. Токму денеска ги отвораме понудите за избор на изведувачи за фотонапонските електрани ’Осломеј 2’ и ’Битола 1 и 2’, а истовремено интензивно се работи и на теренска реализација на втората фаза од ветерниот парк ’Богданци’. Преку сите овие проекти, вклучувајќи ја и новата електрана ’Битола 3’, во следните две до три години ќе го зголемиме домашното производство од обновливи извори за повеќе од 200 MW. Тоа не само што значи енергетска стабилност, туку и значаен еколошки придонес со намалување на годишните емисии на јаглерод диоксид за повеќе од 260.000 тони, годишно“, изјави Узунчев.
Како што рече амбасадорката на СР Германија Петра Дрекслер, во текот на изминатите години, Германија и ЕУ обезбедуваа континуирана поддршка за земјава на патот кон одржлива и отпорна енергетска иднина.
„Договорите потпишани од Германската развојна банка KfW, ЕБОР, Владата и ЕСМ се уште еден чекор за овозможување непречена енергетска транзиција преку правилна комбинација на обновливи извори на енергија“, смета Дрекслер.
Посебен фокус во овој инвестициски циклус е ставен и на проектот Ревитализација на хидроелектраните, чија вкупна финансиска конструкција изнесува 47,3 милиони евра, заокружена со денешниот дополнителен договор за заем од КфВ и значаен грант од 10 милиони евра преку ВБИФ механизмот на Европската Унија. Реализацијата на овој капитален проект ќе резултира со зголемување на домашното производство на електрична енергија од нашите хидропотенцијали за дополнителни 50 GWh, годишно.

