Економија
Премиера на новото Porsche Panamera

Дигитална, полуксузна, поефикасна: новата Panamera
Porsche Active Ride суспензија за поголема удобност и динамика
Подобрени Е-перформанси – повеќе моќност, повеќе опсег
Нов надворешен дизајн со уште поголем акцент на ширината
Porsche Driver Experience: нов концепт за контрола и дигитална инструмент табла
Голем избор на иновативни системи за помош
Porsche ја претстави новата Panamera: третата генерација на спортскиот луксузен седан се карактеризира со поширок спектар на дигитални карактеристики, свеж и експресивен дизајн и поширок спектар помеѓу динамичните перформанси и удобноста во возење. Помоќните E-Hybrid погони и новиот систем за суспензија со врвна спецификација го потврдуваат тврдењето дека Panamera е најдинамичниот седан на светот.
Porsche Panamera влегува во својата трета генерација на модели. Луксузниот седан на Porsche го нагласува својот спортски карактер со уште помоќни погонски системи. Профилот е збогатен со фундаментално модернизиран оперативен концепт и многу иновативна технологија. Тука спаѓа новиот Porsche Active Ride систем за контрола на суспензијата, кој комбинира значително повисоко ниво на удобност со карактеристиките на спортското возење типично за Porsche. Интеграцијата на сопствениот дигитален екосистем на корисникот во Porsche PCM нуди нови начини за интеракција со автомобилот. Техничкиот, а сепак елегантен, динамичен дизајн на новата Panamera ги нагласува атрактивните пропорции. Широк спектар на системи за помош на возачот и фундаментално редизајнирана внатрешност насочена кон возачот максимално го зајакнува возачкото искуство.
Супериорно чувство со најмоќни системи за суспензија
Новата Panamera веќе доаѓа со дво-вентилска воздушна суспензија со Porsche Active Suspension Management (PASM) како стандард. Технологијата со два вентили ги одвојува фазите на контрола на придушување и затоа нуди уште поширок опсег помеѓу удобноста и спортското чувство: системот забележливо ги пригушува движењата од трансверзалните зглобови, а истовремено обезбедува поголема стабилност на возилото во динамични ситуации на возење. Управувањето со автомобилот може дополнително да се подобри благодарение на опционалното управување на сите тркала.
Покрај тоа, иновативниот Porsche Active Ride систем за суспензија е достапен како опција кај E-Hybrid моделите на новата Panamera. Овој систем ги надминува другите концепти на суспензија во сите релевантни параметри и нуди опсег помеѓу удобноста во возење и динамиката на возење без преседан. Основата за ова е новоразвиените активни амортизери – исто така со технологија од два вентила – секоја поврзана со електрично управувана хидраулична пумпа. Ова генерира проток на волумен во пригушувачи според секоја ситуација со молскавично брза реакција, на многу прецизен и таргетиран начин, кои се противат и речиси целосно ги надоместуваат силите што произлегуваат од промените на патот.
Шасијата го одржува телото на Panamera рамно и стабилно во секое време, дури и за време на динамични маневри за кочење, управување и забрзување. Со непречено возење, системот апсорбира удари речиси целосно. Во динамични ситуации на возење, системот за суспензија Porsche Active Ride обезбедува совршена врска со патот благодарение на балансираната распределба на оптоварувањата на тркалата.
Повеќе Е-Перформанси и сеопфатно обновени мотори
Porsche нуди вкупно четири ефикасни E-Hybrid мотори за новата Panamera, како одговор на високата побарувачка за овој тип на погонски систем. Сите E-Hybrid варијанти имаат корист од поголеми перформанси, опсег и ефикасност. Panamera Turbo E-Hybrid е подготвен на лансирање на пазарот. Срцето на неговиот мотор е фундаментално ревидираниот четирилитарски V8 турбо мотор. Моќта на новоразвиениот електричен мотор е 140 kW (190 КС). Заедно, тие создаваат системски излез од 500 kW (680 КС). Системскиот вртежен момент достигнува импресивен 930 Nm. Porsche го интегрира електричниот мотор во куќиштето на сеопфатно редизајнираниот автоматски PDK со двојна спојка.
Panamera Turbo E-Hybrid забрзува до 100 км/ч за 3,2 секунди и може да се пофали со голема брзина од 315 км/ч. Капацитетот на батеријата е сега 25,9 kWh. Ова овозможува еквивалентен електричен опсег до 91 километар во комбинираниот WLTP циклус или 83-93 км во град. Новиот 11 kW AC полнач го скратува времето на полнење на 2 часа и 39 минути.
Варијантите Panamera и Panamera 4, исто така, ќе бидат достапни во времето на лансирањето. Модификациите за зајакнување на притисокот, брзината на вбризгување на горивото и времето на палење ги оптимизираат перформансите на 2,9-литарскиот V6 турбо мотор. Сега генерира 260 kW (353 КС) и 500 Nm вртежен момент – зголемување од 17 kW (23 КС) и 50 Nm во споредба со неговиот претходник. Ова го скратува спринтот на Panamera до 100 км/час на 5,2 секунди и ја зголемува својата максимална брзина до 272 км/ч, додека кај Panamera 4 сега забрзувањето изнесува 4,8 секунди и достигнува 270 км/ч.
Луксузен и спортски, одвнатре и надвор
Новата Panamera ги задржува карактеристичните линии и пропорции на моделската линија. Таа е со должина од 5.052 mm, широка 1.937 mm и висока 1.423 mm. Неговиот фундаментално обновен изглед го истакнува спортскиот седан со уште по експресивен и динамичен изглед. Напред, дополнителниот отвор за воздух го надоместува зголеменото барање за воздух на погонските системи. Надворешните рабови на задните прозорци се усогласени со контурата на телото, создавајќи хармонични линии во задна страна на автомобилот.
Концептот Porsche Driver Experience се одликува со идеална рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните елементи за контрола и ги поставува влезните и излезните елементи од суштинско значење за возење по оската на возачот. Лостот на селекторот на брзината е директно десно од воланот. Прекинувачот на режимот за возачките програми Normal, Sport and Sport Plus и контролните копчиња за помош, исто така, се директно достапни за возачот. Тоа значи дека не мора да ги тргнат очите од патот за да ги прилагодат погонските програми и системите за помош.
Опционалниот патнички дисплеј лесно го интегрира патникот во возачкиот искуство. Екранот од 10,9 инчи прикажува податоци за перформансите на возилото. Исто така, овозможува работа на инфозабавниот систем и поддржува видео стриминг додека автомобилот е во движење. Со цел да се избегне одвлекување на вниманието кој и да е зад воланот, патничкиот дисплеј не може да се види од седиштето на возачот.
Попосебен Panamera Turbo E-Hybrid
Варијантите на моделите кои го носат Turbo името уживаат во специјалната позиција во Porsche како знаменосци на перформансите. Porsche ја зајакна оваа позиција во моделот со Panamera Turbo E-Hybrid. Надворешно, се карактеризира со карактеристичен заден дел со дифузерни панели и уникатен преден дел во боја на телото. Исто така има хромирани детали во темни бронзена боја и опционални тркала со централно заклучување, кои исто така можат да бидат специфицирани и на другите модели.
Турбо-ексклузивната боја Turbonite се користи како контраст на страничните ленти на прозорецот и турбо логото на задниот дел, како и кај Porsche логото на предниот дел, тркалата и воланот. Внатре, Turbonite бојата се комбинира со јаглеродни елементи за да се создаде спортски амбиент. Може да се најде, на пример, во централниот rev-counter во јатото на инструментите и како боја на контролите во централната конзола.
Дигитално искуство и нови системи за помош
Новата Panamera ќе стане составен дел од дигиталниот екосистем на возачот. Apple CarPlay® и Android Auto овозможуваат поврзување на податоците за смартфонот и возилото за подобрена употребливост. Интеграцијата на функциите на возилото од апликацијата MyPorsche во Apple CarPlay® овозможува оптимизирано работење на дигиталните функции и создава појасен преглед. Функциите како што се клима, масажа на седиштата и амбиенталното осветлување може да се контролираат директно преку Apple CarPlay® или со гласовниот асистент Siri®.
Porsche, исто така, ја опремува Panamera со стандардни Матрикс LED фарови. Системот за LED осветлување со висока резолуција HD Matrix, кој има повеќе од 32.000 пиксели по фар, е достапен како опција. Нуди целосно нови осветлувачки карактеристики, како што е посветено осветлување на лента. Опсегот на осветлување е до 600 метри. Porsche значително го надгради опсегот на системите за помош во новата Panamera. Стандардниот асистент за активна брзина сега заемодејствува со препознавањето на сообраќајните знаци. Ако системот е активен, Panamera нема автоматски да вози побрзо од соодветната граница на брзината.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Народната банка со одлука за намалување и поедноставување на надоместоците за извршување на плаќањата во земјата и во СЕПА

Во рамките на активностите за модернизација на платниот систем и за поттикнување на електронските плаќања, Советот на Народната банка на вчерашната седница донесе одлука за целосно нов модел за тарифирање на банките за извршување и порамнување на плаќањата во Македонскиот интербанкарски платен систем. Моделот се заснова на принципите и практиките на централните банки во евросистемот за фиксни и предвидливи надоместоци според обемот на трансакциите, со што се создава простор за поедноставување и намалување на надоместоците што банките ги наплаќаат од клиентите за извршување на електронските плаќања преку платните системи во земјата.
Советот на Народната банка воведе тарифа за плаќањата на државните органи во евра со земјите од СЕПА во фиксен износ од 3 евра по трансакција за електронски иницираните налози и 5 евра за налозите иницирани на хартија. Ниските и фиксни надоместоци по трансакција, во споредба со варијабилните надоместоци во зависност од износот на трансакцијата коишто ги налагаат сложените кореспондентски аранжмани со странските банки, ќе доведат до значителна заштеда за државата при извршувањето на плаќањата на државните органи со европските земји.
Одлуката, како што појаснуваат, се носи во контекст на приклучувањето на нашата земја кон СЕПА и фазата на усогласување со европските стандарди којашто е во тек, а со која се создава основа за пошироко намалување на трошоците за прекуграничните плаќања во евра, како од страна на Народната банка за државните органи, така и од страна на банките за своите клиенти.
Народната банка и натаму активно ќе работи на поедноставувањето и намалувањето на трошоците за плаќањата во земјава и кон земјите од СЕПА со крајна цел ‒ подобра услуга за граѓаните и поволна деловна средина за компаниите.
На истата седница Советот на Народната банка го усвои и Извештајот за ризиците во банкарскиот сектор за првиот квартал од 2025 година.
„Во услови на стабилен раст на економската активност, благо забрзана инфлација и зголемена неизвесност од надворешното окружување, банкарскиот сектор ja задржа стабилноста. Кредитната и депозитната активност бележат солиден годишен раст, а показателите за солвентноста, ликвидноста и квалитетот на кредитното портфолио и натаму се поволни. Растот на добивката на банкарскиот систем забавува во однос на истиот период лани, главно поради намалените каматни приходи. Народната банка и натаму ќе биде претпазлива во политиките, имајќи ги предвид светските ризици и ќе биде посветена на одржувањето на стабилноста на банкарскиот систем“.
Советот на Народната банка ја усвои и Одлуката за воведување нов систем за прибирање и доставување податоци од банките и штедилниците. Новиот систем ИСИДОРА ќе овозможи пообемни и поквалитетни податоци за монетарната статистика, супервизијата и финансиската стабилност, усогласени со европските и меѓународните стандарди. Со фазна примена, системот ќе ја замени досегашната практика и ќе придонесе за поефикасно, пофлексибилно и поедноставно известување.
Економија
Стан во центар или куќа за бегство од градот – инвестирајте во трајна вредност

Во време кога сигурноста и стабилноста се на врвот на приоритетите, вложувањето во сопствен дом претставува една од најпаметните и најдолгорочни одлуки. Без разлика дали се гледате во урбан стан блиску до сè, или во куќа со двор и мирно секојдневие надвор од градот, важно е да знаете дека изборот не мора да зависи од финансиските ограничувања. Халкбанк нуди станбени кредити со поволни услови, создадени да ви помогнат побрзо и полесно да го остварите вашиот план, да станете сопственик на недвижност со трајна вредност.
Финансиска поддршка за стан, куќа или рефинансирање
Станбениот кредит што го нуди Халкбанк е наменет за купување на стан или куќа, но и за рефинансирање на веќе постоечки станбен кредит. Дополнително, ако недвижноста која ја купувате е сè уште во фаза на градба, банката соработува со голем број градежни компании и ви овозможува организирана и безбедна процедура, со целосна поддршка низ целиот процес.
Флексибилни рокови, ниски трошоци
Халкбанк нуди станбени кредити со рок на отплата до 30 години и грејс период до 12 месеци. Она што го прави овој кредит посебно атрактивен е фиксната каматна стапка од 3% до 3,5% за првите 5 години или фиксна каматна стапка од 3,2% до 3,65% за првите 10 години. Нема провизија за обработка на кредитот и нема трошоци за предвремена отплата од сопствени средства.
Сигурност и заштита за вас и вашето семејство
Како дополнителен елемент на сигурност, кредитот е поврзан со полиса за животно осигурување издадена од Триглав Осигурување – Живот АД Скопје, која гарантира сигурност во отплатата и се грижи за добросостојбата на целото семејство, дури и во непредвидени околности.
Паметна инвестиција што добива на вредност со текот на времето
Недвижноста не е само простор за живеење, таа е капитал, стабилност и вредност што се зголемува. Во економска средина што се менува, сопствениот дом е најдобриот одговор на несигурноста. Сега е вистинскиот момент да направите паметен потег и да изградите иднина за себе и за вашите најблиски.
Халкбанк, стабилен партнер за големи животни одлуки
Изборот на стан или куќа е личен. Финансиската поддршка, пак, треба да биде сигурна и докажана. Халкбанк е институција што ве следи во клучните животни моменти, нудејќи не само кредит, туку и совет, поддршка и доверба. Без скриени трошоци, со јасни услови и професионален пристап.
ПР
Економија
Божиновска со претставници на Светската банка: Поддршка за забрзана енергетска транзиција и нови проекти во енергетиката

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денеска оствари работна средба со претставници на Светска банка, на која се раговараше за тековните и идните активности насочени кон унапредување на енергетскиот сектор во Република Македонија, со фокус на енергетска транзиција, зголемена ефикасност и развој на обновливи извори на енергија.
На средбата беше истакната подготвеноста за продлабочување на соработката во областите на енергетска транзиција, обновливи извори на енергија и модернизација на енергетската инфраструктура. Посебно внимание беше посветено на нови инвестициски проекти кои треба да обезбедат долгорочна стабилност и сигурност во снабдувањето со енергија.
Претставниците на Светска банка ја изразија безрезервната подготвеност на институцијата да ја поддржи Република Македонија во процесот на забрзана енергетска транзиција.
На средбата беше презентирана и „Програма за резултати“ (Program-for-Results) – инструмент на Светска банка кој овозможува поддршка на долгорочни проекти со јасно дефинирани индикатори за следење, транспарентност и евалуација на резултати. Програмата е особено применлива во сектори каде е неопходна институционална трансформација, инвестиции и управување со ресурсите.
Од страна на Министерството беа презентирани неколку приоритетни области за идна соработка, вклучувајќи:
· зголемување на капацитетите за обновлива енергија,
· дигитализација и модернизација на енергетската инфраструктура,
· како и нов проект за енергетска ефикасност во резиденцијалниот сектор, кој би овозможил директна корист за домаќинствата и граѓаните преку мерки за подобрување на енергетската ефикасност во домовите.
Божиновска ја потврди определбата на Министерството за конкретни реформи, стратешко планирање и унапредување на регулативата во согласност со меѓународните практики. Таа упати благодарност до Светска банка за континуираната поддршка, оценувајќи ја како клучна за забрзување на зелената транзиција и стабилен енергетски систем во државата.