Економија
Премиера на новото Porsche Panamera

Дигитална, полуксузна, поефикасна: новата Panamera
Porsche Active Ride суспензија за поголема удобност и динамика
Подобрени Е-перформанси – повеќе моќност, повеќе опсег
Нов надворешен дизајн со уште поголем акцент на ширината
Porsche Driver Experience: нов концепт за контрола и дигитална инструмент табла
Голем избор на иновативни системи за помош
Porsche ја претстави новата Panamera: третата генерација на спортскиот луксузен седан се карактеризира со поширок спектар на дигитални карактеристики, свеж и експресивен дизајн и поширок спектар помеѓу динамичните перформанси и удобноста во возење. Помоќните E-Hybrid погони и новиот систем за суспензија со врвна спецификација го потврдуваат тврдењето дека Panamera е најдинамичниот седан на светот.
Porsche Panamera влегува во својата трета генерација на модели. Луксузниот седан на Porsche го нагласува својот спортски карактер со уште помоќни погонски системи. Профилот е збогатен со фундаментално модернизиран оперативен концепт и многу иновативна технологија. Тука спаѓа новиот Porsche Active Ride систем за контрола на суспензијата, кој комбинира значително повисоко ниво на удобност со карактеристиките на спортското возење типично за Porsche. Интеграцијата на сопствениот дигитален екосистем на корисникот во Porsche PCM нуди нови начини за интеракција со автомобилот. Техничкиот, а сепак елегантен, динамичен дизајн на новата Panamera ги нагласува атрактивните пропорции. Широк спектар на системи за помош на возачот и фундаментално редизајнирана внатрешност насочена кон возачот максимално го зајакнува возачкото искуство.
Супериорно чувство со најмоќни системи за суспензија
Новата Panamera веќе доаѓа со дво-вентилска воздушна суспензија со Porsche Active Suspension Management (PASM) како стандард. Технологијата со два вентили ги одвојува фазите на контрола на придушување и затоа нуди уште поширок опсег помеѓу удобноста и спортското чувство: системот забележливо ги пригушува движењата од трансверзалните зглобови, а истовремено обезбедува поголема стабилност на возилото во динамични ситуации на возење. Управувањето со автомобилот може дополнително да се подобри благодарение на опционалното управување на сите тркала.
Покрај тоа, иновативниот Porsche Active Ride систем за суспензија е достапен како опција кај E-Hybrid моделите на новата Panamera. Овој систем ги надминува другите концепти на суспензија во сите релевантни параметри и нуди опсег помеѓу удобноста во возење и динамиката на возење без преседан. Основата за ова е новоразвиените активни амортизери – исто така со технологија од два вентила – секоја поврзана со електрично управувана хидраулична пумпа. Ова генерира проток на волумен во пригушувачи според секоја ситуација со молскавично брза реакција, на многу прецизен и таргетиран начин, кои се противат и речиси целосно ги надоместуваат силите што произлегуваат од промените на патот.
Шасијата го одржува телото на Panamera рамно и стабилно во секое време, дури и за време на динамични маневри за кочење, управување и забрзување. Со непречено возење, системот апсорбира удари речиси целосно. Во динамични ситуации на возење, системот за суспензија Porsche Active Ride обезбедува совршена врска со патот благодарение на балансираната распределба на оптоварувањата на тркалата.
Повеќе Е-Перформанси и сеопфатно обновени мотори
Porsche нуди вкупно четири ефикасни E-Hybrid мотори за новата Panamera, како одговор на високата побарувачка за овој тип на погонски систем. Сите E-Hybrid варијанти имаат корист од поголеми перформанси, опсег и ефикасност. Panamera Turbo E-Hybrid е подготвен на лансирање на пазарот. Срцето на неговиот мотор е фундаментално ревидираниот четирилитарски V8 турбо мотор. Моќта на новоразвиениот електричен мотор е 140 kW (190 КС). Заедно, тие создаваат системски излез од 500 kW (680 КС). Системскиот вртежен момент достигнува импресивен 930 Nm. Porsche го интегрира електричниот мотор во куќиштето на сеопфатно редизајнираниот автоматски PDK со двојна спојка.
Panamera Turbo E-Hybrid забрзува до 100 км/ч за 3,2 секунди и може да се пофали со голема брзина од 315 км/ч. Капацитетот на батеријата е сега 25,9 kWh. Ова овозможува еквивалентен електричен опсег до 91 километар во комбинираниот WLTP циклус или 83-93 км во град. Новиот 11 kW AC полнач го скратува времето на полнење на 2 часа и 39 минути.
Варијантите Panamera и Panamera 4, исто така, ќе бидат достапни во времето на лансирањето. Модификациите за зајакнување на притисокот, брзината на вбризгување на горивото и времето на палење ги оптимизираат перформансите на 2,9-литарскиот V6 турбо мотор. Сега генерира 260 kW (353 КС) и 500 Nm вртежен момент – зголемување од 17 kW (23 КС) и 50 Nm во споредба со неговиот претходник. Ова го скратува спринтот на Panamera до 100 км/час на 5,2 секунди и ја зголемува својата максимална брзина до 272 км/ч, додека кај Panamera 4 сега забрзувањето изнесува 4,8 секунди и достигнува 270 км/ч.
Луксузен и спортски, одвнатре и надвор
Новата Panamera ги задржува карактеристичните линии и пропорции на моделската линија. Таа е со должина од 5.052 mm, широка 1.937 mm и висока 1.423 mm. Неговиот фундаментално обновен изглед го истакнува спортскиот седан со уште по експресивен и динамичен изглед. Напред, дополнителниот отвор за воздух го надоместува зголеменото барање за воздух на погонските системи. Надворешните рабови на задните прозорци се усогласени со контурата на телото, создавајќи хармонични линии во задна страна на автомобилот.
Концептот Porsche Driver Experience се одликува со идеална рамнотежа помеѓу дигиталните и аналогните елементи за контрола и ги поставува влезните и излезните елементи од суштинско значење за возење по оската на возачот. Лостот на селекторот на брзината е директно десно од воланот. Прекинувачот на режимот за возачките програми Normal, Sport and Sport Plus и контролните копчиња за помош, исто така, се директно достапни за возачот. Тоа значи дека не мора да ги тргнат очите од патот за да ги прилагодат погонските програми и системите за помош.
Опционалниот патнички дисплеј лесно го интегрира патникот во возачкиот искуство. Екранот од 10,9 инчи прикажува податоци за перформансите на возилото. Исто така, овозможува работа на инфозабавниот систем и поддржува видео стриминг додека автомобилот е во движење. Со цел да се избегне одвлекување на вниманието кој и да е зад воланот, патничкиот дисплеј не може да се види од седиштето на возачот.
Попосебен Panamera Turbo E-Hybrid
Варијантите на моделите кои го носат Turbo името уживаат во специјалната позиција во Porsche како знаменосци на перформансите. Porsche ја зајакна оваа позиција во моделот со Panamera Turbo E-Hybrid. Надворешно, се карактеризира со карактеристичен заден дел со дифузерни панели и уникатен преден дел во боја на телото. Исто така има хромирани детали во темни бронзена боја и опционални тркала со централно заклучување, кои исто така можат да бидат специфицирани и на другите модели.
Турбо-ексклузивната боја Turbonite се користи како контраст на страничните ленти на прозорецот и турбо логото на задниот дел, како и кај Porsche логото на предниот дел, тркалата и воланот. Внатре, Turbonite бојата се комбинира со јаглеродни елементи за да се создаде спортски амбиент. Може да се најде, на пример, во централниот rev-counter во јатото на инструментите и како боја на контролите во централната конзола.
Дигитално искуство и нови системи за помош
Новата Panamera ќе стане составен дел од дигиталниот екосистем на возачот. Apple CarPlay® и Android Auto овозможуваат поврзување на податоците за смартфонот и возилото за подобрена употребливост. Интеграцијата на функциите на возилото од апликацијата MyPorsche во Apple CarPlay® овозможува оптимизирано работење на дигиталните функции и создава појасен преглед. Функциите како што се клима, масажа на седиштата и амбиенталното осветлување може да се контролираат директно преку Apple CarPlay® или со гласовниот асистент Siri®.
Porsche, исто така, ја опремува Panamera со стандардни Матрикс LED фарови. Системот за LED осветлување со висока резолуција HD Matrix, кој има повеќе од 32.000 пиксели по фар, е достапен како опција. Нуди целосно нови осветлувачки карактеристики, како што е посветено осветлување на лента. Опсегот на осветлување е до 600 метри. Porsche значително го надгради опсегот на системите за помош во новата Panamera. Стандардниот асистент за активна брзина сега заемодејствува со препознавањето на сообраќајните знаци. Ако системот е активен, Panamera нема автоматски да вози побрзо од соодветната граница на брзината.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Дурмиши: Преку мерката за зелени инвестиции отворени се речиси 400 работни места во приватниот сектор

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, заедно со директорот на Агенцијата за вработување, Сељатин Бељули, и постојаниот претставник на УНДП, Армен Григорјан, денеска го посети ресторанот „Ксантика“, кој е еден од успешните примери на зелени инвестиции и создавање нови работни места.
За време на посетата министерот истакна дека преку Мерката 8 – „Создавање нови работни места преку зелени инвестиции“, досега се отворени речиси 400 нови работни места во приватниот сектор.
„Досега 228 компании инвестираа во зелени решенија – фотонапонски панели, енергетска ефикасност и модерна опрема. Компаниите вложија над 200 милиони денари сопствени средства, што е повеќе од државната поддршка. Тоа покажува дека политиката на Владата не е само субвенција, туку катализатор за приватен капитал и за зелена економија,“ рече министерот Дурмиши.
Економија
Божиновска: Заврши јавниот оглас за финансиска поддршка за електрична енергија на ранливи потрошувачи

Јавниот оглас за финансиска поддршка за потрошена електрична енергија за 2025 година, наменет за лица кои припаѓаат на категоријата ранливи потрошувачи на енергија, заврши на 30 август 2025 година, соопшти Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.
„На огласот пристигнаа вкупно 878 барања, распределени по следните категории: Домаќинства со едно или повеќе лица со тешка или длабока интелектуална попреченост: 227; Домаќинства со едно или повеќе лица со најтешка телесна попреченост: 296; Домаќинства со едно или повеќе потполно слепи лица: 201; Домаќинства со едно или повеќе потполно глуви лица: 154.
Комисиите, како што е истакнато вом соопштението, задолжени за обработка на пријавите веќе се во процес на разгледување. Почнувајќи од следната недела, обработените податоци ќе бидат доставувани до надлежните институции опфатени со Јавниот оглас и Програмата – Министерството за социјална политика, демографија и млади, Управата за јавни приходи и ЕВН Македонија.
Комисиите, составени од по три члена, ќе ја вршат потребната проверка преку институциите и ќе предложат решенија до министерот. Финансиската поддршка се обезбедува преку намалување на месечната сметка за потрошена електрична енергија во износ од 1000 денари месечно, во траење од 12 месеци, сметано од денот на поднесување на барањето.
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, истакна дека со оваа мерка се испраќа јасна порака дека државата стои зад оние на кои поддршката им е најпотребна.
„Сакаме да обезбедиме сигурност и достоинство за ранливите категории потрошувачи и да им помогнеме да ги надминат предизвиците кои ги носи секојдневието. Финансиската поддршка за електричната енергија е конкретен чекор кон поголема социјална заштита и еднаков пристап до основни потреби.“
Поддршката ќе се пресметува на месечната сметка за струја, започнувајќи од месецот по објавата на списокот на корисници. Согласно правилата, неплаќањето на две последователни сметки доведува до укинување на решението за финансиска поддршка.
Министерството потсетува дека сè уште е во тек јавниот оглас за субвенции за инвертер клима-уреди, со кој директно се таргетираат ранливите потрошувачи на енергија. Оваа мерка има за цел да го подобри квалитетот на живеење и да ги намали трошоците за енергија во домаќинствата. Рокот за аплицирање е до крајот на месецот, а сите информации и потребни обрасци се достапни на веб-страницата на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.
Економија
Се воведуваат пет нови линии кон домашните аеродроми, до Охрид ќе се лета од Катовице, Вроцлав и Милано, а до Скопје од Будимпешта и Наполи, најави Николоски

Имаме три убави вести во однос на авиосообраќајот, а тоа е дека воведуваме уште пет нови авиолинии и тоа до Охрид од Катовице, Вроцлав и Милано, а до Скопје од Будимпешта и Наполи. Визер следната година ќе понуди 3,3 милиони седишта за Македонија што ќе има директен импакт врз туризмот и економијата, а ќе донесе шест нови авиони од типот Ербас А321. Дополнително ќе работимена тоа да се вработат уште стотина македонски граѓани во авиокомпанијата, истакна на денешната прес-конференција вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски.
До охридскиот аеродром како што најави, ќе се лета од Катовице -Полска од 28 јуни следната година, Вроцлав исто така Полска од 28 јуни следната година, што, според него, е многу значајно за отворање на Полска како земја која е многу заинтересирана за туризам во Македонија, особено полските туристи кои како што рече Николоски, се добродојдени во охридскиот регион.
Третата дестинација е Милано-Малпенса главниот аеродром која исто така ќе оперира од 28 јуни следната година. На тоа додаваме уште две нови линии кон скопскиот аеродром, Наполи-Италија со почеток од 6 април следната година и Будмишта -Унгарија од 6 април следната година. Ако на ова ги додадеме претходните пет линии кои ги објавивме пред месец дена, тоа е главниот аеродром Стокхолм и Мадрид кои почнуваат од 2 ноември, потоа Келн кој што почнува на 20 декември, Бари и Прага исто така на 20 декември и Ларнака која почнува на 30 октомври, тоа се вкупно 11 нови авиолинии за само месец и половина во соработка со нашите пријатели од Визер.
Втората вест е дека Визер на скопскиот аеродром ќе донесе шест авиони кои ќе бидат постојано присутни на аеродромот, до сега беа четири, ќе оди и на 7-8 и што е многу значајно прават замена на старите Ербас А320 на нови Ербас А231, кои се најмодерните авиони во светот во моментов“.
Како што појасни Николоски, тоа се авиони кои најмалку загадуваат и прават помалку бучава и авиони кои се со 239 седишта што ќе значи околу 59 % зголемување на капацитетот од следната година.
„Визер од следната година ќе понуди 3,3 милиони седишта за Македонија што може да замислите што ќе значи за туризмот и за економијата во Македонија. Третата добра вест е 200 Македонци работат во Визер и таа бројка планираме во следниот период да ја зголемуваме за најмалку уште 100”, додаде вицепремиерот.
Извршниот директор на Визер, Јосеф Варади истакна дека во Македонија гледаат партнер и како пазарен лидер во регионот воведуваат бенефити за граѓаните. Потенцираше дека до крај на годината ќе воведат шест летала и пониски цени, како и 3,3 милиони седишта во следната година за Македонија што ќе значи развој на туризмот и економијата. Тој додаде дека очекува дополнително да се вработуваат македонски граѓани во компанијата.