Свет
Индиските работници сè уште се во тунелот: сите сигурни решенија се потрошени

Судбината на 41 индиски работник заробени во урнатиот планински тунел виси на конец додека спасувачите почнуваат ризичен обид – да дупчат вертикално надолу за да се обидат да ги извлечат, пишува „Гардијан“. Работниците се заробени во тунелот „Силкјара – Баркот“ во планинската држава Утараханд повеќе од две недели кога се урна влезот на тунелот создавајќи бариера од бетонски шут, остатоци и метал.
Властите минатата недела оптимистички ветуваа дека спасувањето е при крај откога успеаја да ја пробијат урнатината од 50 метри, а останаа само последните 10-15 метри. Сепак, операцијата наиде на многубројни пречки во завршната фаза.
Огромна машина за дупчење, увезена од САД, се расипа во петокот кога удри во метална бариера. Властите соопштија дека таа се поправа, а во меѓувреме 200 спасувачи рачно ги дупчеа и отстрануваа урнатините користејќи систем со макара, макотрпен и долг процес.
Националната управа за управување со катастрофи (NDMA) соопшти дека спасувачите почнале вертикално да ја дупчат шуплината на тунелот, каде што работниците биле заробени. Сепак, се смета за далеку поризичен процес од хоризонталното дупчење.
Официјалните лица рекоа дека овој метод би можел да предизвика вибрации во и онака кревката хималајска геологија и да отвори можност за формирање на нови пукнатини и потенцијално уривање на голем дел од таванот на тунелот.
Геолозите предупредија дека вертикалното дупчење е голем ризик бидејќи силните вибрации предизвикани од дупчењето надолу може да претставуваат огромна закана и да го дестабилизираат околниот терен. Претставниците на НДМА потврдија дека вертикалното дупчење почнало вчера попладне.
„Потребни се 86 метри копање за да се дојде до затрупаните работници и да се изврши нивното извлекување. Веќе се пробиени 15 метри“, посочија од таму. На помош беа повикани и армијата и воздухопловните сили. Денес, индиските власти соопштија дека вертикалното дупчење би можело да биде завршено до четврток, но исто така предупредија дека може да поминат денови или недели пред да стигнат до луѓето доколку се појават нови пречки.
Арнолд Дикс, експерт донесен од Австралија за да помогне во операцијата, даде поконзервативна временска рамка. „Може да потрае некое време, можеби и до еден месец, но не можам да дадам точна временска рамка. Не е препорачливо да се брза со процесот. Приоритет е безбедното враќање на овие мажи и уверен сум дека тие ќе бидат дома за Божиќ“, процени тој.
Со луѓето внатре се одржува постојан контакт преку мала водоводна цевка, низ која поминуваат храна и кислород, а потоа преку поголема доводна цевка од 15 сантиметри, која беше успешно ставена минатата недела, што значи дека работниците може да добијат свежо зготвена храна, овошје и потребните лекови.
И покрај ниските температури надвор, во тунелот е топло. Ендоскопската камера вметната во цевката исто така помогна да се следи состојбата на заробените мажи. Сиед Ата Хаснаин, службеник на НДМА, се обиде да ги увери роднините и јавноста дека заробените работници сè уште се безбедни.
„На сите им беа дадени храна и лекови. Медицински и психо-социјални експерти се таму и си ја вршат својата работа. Се преземаат сите мерки на претпазливост за сечија безбедност“, рече тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Руските медиуми: Министерот се самоуби откога Путин го разреши; Кремљ: Шокирани сме

Кремљ денес објави дека е шокиран од ненадејната смрт на поранешниот руски министер за транспорт Роман Старовоит неколку часа откога претседателот Владимир Путин го разреши.
Старовоит беше пронајден мртов во својот автомобил надвор од Москва со прострелна рана, а водечката хипотеза е дека си го одзел животот, рекоа државните истражители.
Кога беше прашан за смртта на Старовоит, портпаролот на Кремљ, Дмитриј Песков, рече дека Путин бил информиран за инцидентот и ја опиша веста како трагична и тажна. „Не може, а да не ги шокира обичните луѓе. Секако, и нас нè шокира. Во тек е истрага што ќе одговори на сите прашања“, рече Песков одбивајќи да шпекулира за причината за смртта на Старовоит.
Во претседателскиот декрет објавен вчера не е наведена причината за разрешувањето на Старовоит по нешто повеќе од една година на функцијата иако политичките аналитичари се сомневаат дека разрешувањето е поврзано со истрагата за корупција во Курскиот Регион, со кој тој некогаш управувал.
„Ројтерс“ не можеше независно да ги потврди овие сомневања, но извор од транспортната индустрија, кој сакаше да остане анонимен поради чувствителноста на случајот, рече дека позицијата на Старовоит била доведена во прашање со месеци поради скандалот со корупција.
Истрагата се фокусира на тоа дали 19,4 милијарди рубли (речиси 210 милиони евра), што беа наменети за зајакнување на границите на Русија со Украина во Курскиот Регион во 2022 година, биле правилно потрошени или дел од тие пари бил проневерен.
Свет
(Видео) Нови кинески авиони снимени во лет: ги споредуваат со најсмртоносниот американски „Ф-35“

Најновите снимки ги прикажуваат кинеските борбени авиони од петтата генерација „J-35A“ во служба на војската на Народна Република Кина бидејќи САД сè повеќе го фокусираат своето одбранбено внимание на Индо-пацифичкиот Регион и можните кинески воени планови кон Тајван.
Авионот е во развој во рамките на кинеската воена индустрија веќе некое време, а првпат беше јавно прикажан во ноември минатата година на голем аеро-саем откога претходно беше претставен неговиот поморски модел „J-35“ за носачи на авиони.
China’s 5th generation J-35A stealth jet officially entered service with the PLAAF’s 1st Air Brigade, joining J-20s. pic.twitter.com/Ct2EuTdyve
— Clash Report (@clashreport) July 7, 2025
Авионот „J-35A“ припаѓа на петтата генерација борбени авиони, опремен е со напредни сензори, авионика и е дизајниран да биде невидлив за непријателските радари и да ја пробива непријателската воздушна одбрана.
Кинеските државни медиуми го опишуваат како полесен и поразновиден од веќе постојните кинески стелт-авиони „J-20“, со можност за справување со копнени и морски цели.
A formation of Chinese J-16D Electronic Warfare (EW) aircraft, J-20 Stealth Air Superiority Fighters, and J-35A Stealth Multirole Fighters flying over Beijing. pic.twitter.com/pYuBXCxv14
— OSINTWarfare (@OSINTWarfare) July 7, 2025
Авионот често се споредува со американскиот „Ф-35“, кој производителот Lockheed Martin го опишува како „најсмртоносниот и најспособен борбен авион во светот“. „Ф-35“ се продава на сојузниците на САД во целиот свет, а САД го користат и „Ф-22 рапорт“, кој не се извезува.
Како и САД, и Кина сега управува со два стелт-борбени авиона – „J-20“ и „J-35“, а двете сили веќе работат на нова генерација уште понапредни авиони со подобрена автоматика, помала видливост и посилно оружје.
Европа
Лавров ги објави руските услови за мир

Рускиот министер за надворешни работи Сергеј Лавров ги изложи барањата на Москва за мировен договор за прекин на руската инвазија на Украина. Тој бара Украина да стане неутрална и демилитаризирана, териториите што ги окупирала да бидат меѓународно признати и сите западни санкции да бидат укинати. „Овие одредби мора да бидат дел од правно обврзувачки договор за мирно решение“, рече Лавров во интервју за унгарскиот весник „Маѓар Немзет“.
Лавров вели дека Русија сака да ја елиминира „безбедносната закана што ѝ ја претставува проширувањето на НАТО“, а особено можноста Украина да се приклучи кон него. Затоа бара „демилитаризација на Украина за да остане неутрална“.
Тој исто така вели дека Русија сака „заштита на етничките Руси и руската култура во Украина“. Лавров бара руската контрола врз Крим, Севастопол, Донецк, Луганск, Запорожје и Херсон да биде меѓународно признаена.
Тој исто така бара укинување на сите санкции врз Русија, повлекување на сите тужби против неа и враќање на рускиот имот запленет на Запад.