Економија
Креирање на иднината во новата модерна канцеларија на „Scalefocus“ во Битола

Во динамичниот свет на ИТ индустријата и развојот на иновативни софтверски решенија, Scalefocus продолжува да прави значајни чекори. Со седум развојни канцеларии во три земји и голема база на клиенти од САД, Европа и Блискиот Исток, компанијата сега ги проширува своите хоризонти со нова канцеларија во Битола.
Компанијата има големо портфолио на проекти и соработува со над 300 партнери, од кои повеќето се на на листата на Forbes 500, со веќе реализирани 500 проекти. На светско ниво деловните и техничките заедници јa препознаа Scalefocus како голем светски лидер во софтверското инжињерство за што само во 2023 има добиено 13 меѓународни награди (6 Globee® Awards, 3 International Stevie® Awards; 3 Stevie® Awards for Great Employers; Brandon Hall Award).
Разговараме со Дејан Кузмановски, Site Lead на новата канцеларија за мотивите за ова проширување и како ќе придонесе за иднината на компанијата.
• Ви благодариме што одвоивте време да разговарате со нас, Дејан. Можете ли да ни кажете повеќе за новата канцеларија и што таа претставува за компанијата Scalefocus?
Дејан Кузмановски: Kомпанијата Scalefocus постои од 2012 година, а во Република Северна Македонија е регистрирана во 2019 година под името „Скеил Фокус“ ДООЕЛ. Специјализирана е за развој на софтверски решенија и дигитални услуги, има меѓународно искуство подолго од една деценија во повеќе од 26 земји на три континенти во светот.
Новата канцеларија во Битола не е само физичко проширување; тоа е симбол на нашиот раст и посветеност на иновациите. Создадовме простор кој не само што ја поттикнува креативноста и соработката, туку ја одразува и нашата посветеност да бидеме во првите редови на технолошкиот напредок.
Канцеларијата се наоѓа во најстрогиот центар на градот до Саат-Кулата, во историски објект на поранешна Отоманска банка. Секој камен од оваа историска зграда раскажува приказна. И сега, во нејзините ѕидови, го спојуваме старото со новото.
• Како мислите дека оваа нова канцеларија ќе влијае на работењето на компанијата?
Дејан Кузмановски: Оваа канцеларија е стратешки лоцирана за да го искористи богатиот извор на таленти во Битолскиот регион. Ќе служи како развоен центар за иновации, овозможувајќи ни да ги подобриме нашите услуги за нашите клиенти во САД, Европа и Блискиот Исток. Покрај тоа, тој е дизајниран да биде простор за соработка кој поттикнува отворена комуникација и тимска работа, кои се клучни за нашиот успех.
• Кога сме кај тимската работа, како ја замислувате работната култура во оваа нова канцеларија?
Дејан Кузмановски: Градиме култура која е фокусирана на соработка, учење и приспособливост. Распоредот на канцеларијата е отворен и флексибилен, поттикнувајќи интеракции и споделување идеи. Во овој простор, секоја конференциска сала не е само место за состаноци, туку арена за размена на идеи. Кујната не е само место за јадење, туку простор за одмор и поврзување. Како што има кажано Стив Џобс, „Иновацијата доаѓа од луѓето кои се среќаваат во ходниците или си се јавуваат во 10:30 ноќе со нова идеја“.
Исто така, планираме да бидеме домаќини на редовни работилници и активности за градење експертиза за да поттикнеме силен, обединет тим.
• Бидејќи компанијата веќе има значително присуство во три земји, што ја прави Битола уникатен додаток?
Дејан Кузмановски: Битола има растечка репутација како ИТ центар со постоењето на ФИКТ, кој секоја година ја зголемува квотата на студенти. Но исто така и студентите по потекло од Битола кои студираат и на другите универзитети во земјата, а имаат намера да останат да живеат во „градот на конзулите„ се добредојдени во нашата компанија. Со воспоставување на нашето присуство овде, ние не само што пристапуваме до нови таленти, туку и се интегрираме во заедница која е страсна за технологијата како и ние.
• Гледајќи кон иднината, кои се вашите аспирации за новата канцеларија?
Дејан Кузмановски: Овој простор е само физичка манифестација на нашата посветеност кон нашите вработени и нивниот успех. Но, вистинската моќ не лежи во ѕидовите и бироата. Таа моќ е во нас, во нашиот ентузијазам, во нашата страст, во нашите идеи.
Нашата цел е канцеларијата во Битола да расте во иднина и да го исполни целиот капацитет којшто го имаме на располагање, да поттикнеме иновации во нашите софтверски решенија, значително да придонесеме за нашиот севкупен раст и да продолжиме да креираме исклучителна вредност за нашите клиенти. Ние не отвораме само нова канцеларија, напротив ја поставуваме сцената за следното поглавје во развојот на нашата компанија.
• Може да ни кажете за тимот кој веќе работи во оваа канцеларија во Битола?
Дејан Кузмановски: Професионалниот тим на ИТ инженери креира софтверски услуги за мултинационални компании и развива нови решенија и апликации со сложена архитектура и имплементација, кои може да се користат во приватниот и во јавниот сектор.
Отворањето на новата канцеларија во Битола означува значајна пресвртница за компанијата. Нашата компанијата е подготвена да истражува нови хоризонти и да го продолжи своето патување на иновации и извонредност. Оваа експанзија е повеќе од само отварање на нова канцеларија, тоа е доказ за визијата и посветеноста на компанијата за обликување на иднината на ИТ индустријата и развојот на софтвер.
Нашиот тим во канцеларијата има извонредни услови за работа и ова е моментот да блеснеме во Битола. Да ги прифатиме можностите што ги носи оваа нова канцеларија. Да бидеме храбри, иновативни и да соработуваме. Заедно, не само што ќе ги постигнеме нашите цели, туку и ќе создадеме инспиративна иднина за Scalefocus.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Инвертер-клими за ранливите семејства – Министерството за енергетика објави оглас

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини објави мерка која ги таргетира ранливите категории население.
Преку јавен оглас, што стапи во сила, Министерството, како што информираат од таму, почнува со распределба на енергетски ефикасни инвертер клима-уреди за 2025 година, со што ќе се подобри квалитетот на живеење и ќе се намалат трошоците за енергија во илјадници македонски домови.
„Мерката се реализира во согласност со Програмата за изменување и дополнување на Програмата за заштита на ранливите потрошувачи на енергија за 2025 година (‘Службен весник на РСМ’ бр. 161/25). Во согласност со јавниот оглас за поддршка на домаќинства што спаѓаат во категоријата ранливи потрошувачи на енергија, со цел унапредување на енергетската ефикасност и подобрување на квалитетот на живеење, домаќинствата што ги исполнуваат условите ќе стекнат право на купен и вграден инвертер клима-уред со моќност од 3,5 kW и енергетска класа од најмалку А+. Овие уреди не само што штедат електрична енергија туку обезбедуваат и висока ефикасност за греење и ладење – токму онаму каде што е најпотребно“.
Како што појаснуваат, рокот за пријавување е 60 дена од денот на објавувањето на огласот во дневен весник.
Повеќе информации, како и потребните обрасци за пријавување, се објавени на веб-страницата на Министерството: www.energy.gov.mk.
Економија
Народната банка со нова иницијатива: проширување на услугите што ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции

Гувернерот Трајко Славески истакна дека иницијативата на Народната банка за намалување на надоместоците за користење на платежните услуги веќе ги даде првите резултати и изрази задоволство од одлуките на банките за намалување на трошоците.
Славески, на денешната конференција за печатот, најави дека Народната банка ќе покрене иницијатива и за измени на сегашното законско решение за платежната сметка со основни функции, со кои ќе се овозможи нејзино помасовно користење од страна на граѓаните за извршување на плаќањата кај сите банки. Со измените на Законот за платежни услуги и платни системи, се предлага отстранување на дел од постојните ограничувања и значително проширување на услугите што граѓаните ќе можат да ги користат преку платежната сметка со основни функции.
Најзначајните новини се: можност за дозволено пречекорување, можност да се поседува платежна сметка со основни функции дури и ако потрошувачот има други сметки, како и проширен сет бесплатни или евтини услуги, којшто покрај интерните, ќе ги вклучи и меѓубанкарските електронски трансфери, издавањето дебитна картичка и до четири подигнувања готовина месечно од банкоматите на други банки во износ до 2.000 денари по трансакција. Во овој сет влегуваат и други услуги коишто и досега можеа да ги користат граѓаните, односно уплатите и подигнувањата готовина на банкоматите и шалтерите на банката, користењето на електронското и мобилното банкарство, како и плаќањата со платежна картичка на физичките продажни места и во интернет-трговијата.
„Предлагаме цената на услугите коишто ќе може да се користат преку платежната сметка со основни функции да биде поврзана со износот на минималната бруто-плата во земјава и да биде утврдена најмногу на 0,1% од неа, па согласно важечката минимална бруто-плата за 2025 година, таа би изнесувала 36 денари на месечно ниво. За граѓаните коишто ѝ припаѓаат на групата законски корисници на права, односно т.н. ранливи категории граѓани, овие услуги ќе бидат целосно бесплатни“, истакна Славески.
Народната банка ќе работи со банките и на воспоставување национална мрежа на банкомати за подобар пристап до готовина низ целата земја. Оваа идеја би се остварила најдоцна до крајот на наредната 2026 година.
Покрај ова, Народната банка ќе предложи и приспособен пакет за микротрговци – најчесто семејни бизниси коишто имаат ограничени ресурси, со цел да се поттикне финансиската вклученост и дигитализацијата на плаќањата. Се очекува дека поповолните услови за користење на платежните услуги ќе бидат достапни за граѓаните и за микротрговците по донесувањето на законските измени, односно дека ќе бидат во примена од почетокот на 2026 година.
Економија
Затворени четири субјекти: триесет отсто од контролираните се со неправилности за фискализација, објави УЈП

Во периодот од 28 јули до 3 август 2025 година Управата за јавни приходи (УЈП) спроведе вкупно 214 теренски контроли за фискализација, насочени кон различни типови деловни субјекти, меѓу кои: ресторани, кафе-барови, шанкови на плажа, слаткарници, колонијали, продавници за облека и накит, хотел, автопревозници, паркинзи и други трговски објекти за продажба на мало.
Контролите беа реализирани во државата во повеќе градови, меѓу кои и туристичките места, каде што во летниот период има зголемена фреквенција на туристи. Од 214 контролирани субјекти, кај 30,8 %, односно кај 66 од контролираните се утврдени неправилности во согласност со Законот за регистрирање на готовинскиот промет.
За утврдените неправилности донесени се 66 прекршочни санкции – глоби, кои ќе бидат одмерени во согласност со големината на субјектот.
За четири, односно три субјекти од Охрид и еден од Струга, поради повторено неиздавање фискални сметки во рок од две години, изречена е мерка за привремена забрана за вршење дејност (запечатување).
„Анализата на спроведените контроли и утврдените неправилности по градови е следна: • Во Скопје извршени се 14 контроли и при истите утврдени се 4 неправилности; • Во Струга, Охрид и Битола извршени се 126 контроли, а утврдени се 29 неправилности од кои 11 неправилности во Струга и 18 во Охрид • Во Прилеп извршени се 7 контроли, a утврдени се 3 неправилности; • Во Тетово, Гостивар извршени се 32 контроли, а утврдени се 14 неправилности од кој 13 во Тетово и една во Гостивар • Во Штип, Неготино, Демир Капија, Кавадарци Велес и Куманово извршени се 35 контроли, а утврдени се 16 неправилности, по една неправилност во Неготино и Кавадарци, 2 во Демир Капија, 3 во Штип, 4 во Велес и 5 неправилности во Куманово“.
УЈП апелира до сите даночни обврзници да постапуваат совесно и согласно законските прописи, со цел да придонесат кон зајакнување на даночната усогласеност и унапредување на даночната дисциплина во државата.
„Управата за јавни приходи врз основа на извршените контроли согласно Закон за регистрирање на готовински плаќања, ќе врши вкрстени проверки со цел да ја провери веродостојноста на искажаните приходи кај даночните обврзници. Издавањето фискални сметки и користењето мобилни фискални апарати не претставуваат само законска обврска – туку и клучен чекор кон правично, транспарентно и одговорно деловно опкружување. Управата за јавни приходи останува цврсто посветена на доследна примена на законите и обезбедување еднаков третман за сите даночни обврзници“.