Европа
Кризата од „Боинг“ се шири и во Европа

По инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, тој модел на авион е под строг надзор од американските власти. Се поставува прашањето дали овој инцидент има последици за европските авиокомпании и патниците, пишува ДВ.
Поради инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, кој се случи на 6 јануари, американската Федерална управа за воздухопловство (ФАА) воведе забрана за летање на 171 авион од оваа серија во САД. Според податоците на службата за анализа на воздушниот сообраќај „Цириум“, во светот се користат околу 215 авиони од овој тип. Флотата на „Јунајтед ерлајнс“ вклучува 79 од овие авиони, што го прави најголемиот во светот. „Алјаска ерлајнс“ оперира со 65 авиони од овој тип.
Освен „Јунајтед ерлајнс“ и „Алјаска ерлајнс“, и „Копа ерлајнс“ од Панама, меѓу другите, лета со „боинг 737 МАКС 9“. „Аеромексико“, „Флај Дубаи“, казахстанската авиокомпанија SCAT, „Туркиш ерлајнс“, Icelandair и индонезискиот авиопревозник „Лион ер“ користеле и неколку авиони „боинг 737 MAКС 9“.
Европската агенција за воздухопловна безбедност (ЕАСА) ја презеде американската забрана за летови за „боинг 737 МАКС 9“, се вели во соопштението за печатот на ЕАСА. Сепак, Агенцијата продолжува да наведува дека, според нејзините сознанија, ниту еден авиопревозник во земјите членки на EASA не управува со овие авиони во конкретно погодената конфигурација. Членки на EASA се земјите од ЕУ и Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија. Британската управа за цивилно воздухопловство АЦВ исто така изјави дека овој тип на авион не е во употреба во Обединетото Кралство.
„Боинг 737 MAКС 9“ се произведува во разни верзии, кои се разликуваат по бројот на седишта. Ако се избере верзијата со повеќе седишта, бројот на потребните излези за итни случаи се зголемува. Овој модел е стандардна верзија на „боинг 737 MAКС 9“. Има и верзии за мал број патници. Еден таков модел користеше „Ајласка ерлајнс“.
Во конфигурацијата во која настанала штетата излезот во средината на кабината бил заменет со држач за седиште, пишува EASA. Овој тип обично го прифаќаат авиокомпаниите што летаат со помал број патници. Тука тој дополнителен излез не е неопходен за исполнување на безбедносните барања за евакуација, се наведува понатаму.
Панелот за итен излез е прикачен на авионот со дванаесет приклучоци. Четири завртки го спречуваат вертикалното движење.
„Вратата се движеше нагоре и се оддалечи од постојката предизвикувајќи пукање на држачот“, рече Клинт Крукшанкс, инженер од НТСБ.
Авиокомпанијата Icelandair во понеделникот објави дека не е засегната од заземјувањето на „боинг 737 MAКС 9“. „Потврдено е дека проблемот е поврзан со опрема што не е дел од конфигурацијата на Icelandair на „боинг 737 MAКС 9“. Новинската агенција „Ројтерс“ цитира портпарол на компанијата. Icelandair има четири авиони од овој тип, но сите имаат излези за итни случаи.
Така е и кога станува збор за верзијата со која лета „Лион ер“. Сепак, авионите на оваа компанија засега остануваат на теренот. Есента 2018 година се урна авион на „Лион ер“, „737-8 макс“, а сите патници и членови на екипажот загинаа.
„Туркиш ерлајнс“ објави дека врши проверка на пет авиони. Додека не заврши техничката истрага и не се преземат мерките што ги бараат властите, „Туркиш ерлајнс“ одлучи да повлече пет авиони „боинг 737 макс 9“ од употрба, објави порталот aeroTELEGRAPH повикувајќи се на портпарол на „Туркиш ерлајнс“.
Во моментот се чини дека идентификуваните недостатоци потенцијално би можеле да претставуваат посериозен проблем. „Алјаска ерлајнс“, како и „Јунајтед ерлајнс“, откри лабави завртки и сврзувачки елементи и на други авиони.
Безбедносните инциденти во последните неколку години станаа сѐ поголем проблем за оваа американска компанија. Минатиот декември „Боинг“ нареди да се проверат поновите „737 макс-џетс“ на лабави зглобови.
Имаше проблеми во минатото поради производствени дефекти кај доставувачот „Спирит аеросистемс“.
Шефот на главниот клиент на „Боинг“, „Рајанер“, Мајкл О’Лири, во интервју за „Фајненшл тајмс“ ја повика американската компанија да ја подобри контролата на квалитетот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
(Видео) Француската полиција извлече пијан патник од авион: „Тој почна општа тепачка“

Во четвртокот имаше вистински хаос на летот на „Рајанер“ од Борнмут, Англија, до Жирона, Шпанија. Летот мораше да биде пренасочен кон Тулуз откако пијан патник се обиде да ја отвори вратата на авионот, предизвикувајќи општа тепачка.
Според сведоците, инцидентот започнал кога пијан маж почнал да вика „Сакам да си одам“ и се упатил кон излезот за итни случаи. Другите патници веднаш реагирале и се обиделе физички да го совладаат, но тој одговорил со плукање и удирање. Целата ситуација ескалирала во општа тепачка.
„Целиот инцидент бил многу трауматичен. Човекот отишол во тоалет, потоа се обидел да отвори една од вратите за итни случаи. Потоа се обидел со другите. Потоа започнала голема тепачка со мажите кои се обидувале да го оддалечат од вратата“, рекол еден патник.
@thesun Shocking moment drunk man is dragged off plane after trying to open door mid-air and brawling with other passengers. #news #plane #brawl ♬ original sound – The Sun
Некои од патниците рекле дека доживеале напади на паника.
„Почнаа да се тепаат на средина од авионот. Траеше околу 30 минути. Беше ужасно, имаше крв насекаде. Луѓето врескаа и плачеа“, додал друг сведок. Насилниот патник на крајот бил совладан и соборен на подот, а глуждовите му биле врзани со дел од безбедносниот појас.
„Сакаше да оди во тоалет додека полетувавме. Кога го замолија да седне, извика ‘Морам да одам, другар’, но потоа седна. На средина од летот почна да се затетерува и се обиде да ја отвори вратата од авионот. Беше целосно пијан и сакаше да излезе“, опиша трет сведок.
Sécurité aérienne : un vol Ryanair, qui effectuait la liaison entre l’Angleterre et l’Espagne, a été dérouté en urgence vers l’aéroport de Toulouse à cause d’un passager britannique, ivre, qui a tenté d’ouvrir une porte de secours en plein vol, provoquant la panique parmi les… pic.twitter.com/eoxbBmpbtu
— Infos Françaises (@InfosFrancaises) September 6, 2025
„Двајца мажи се обидоа да го смират и да го совладаат, а тој почна да ги удира и да плука по сите. Еден крупен човек го предупреди дека ќе го собори ако продолжи и го турна на земја.“ По слетувањето во Тулуз, човекот беше пречекан на пистата од 13 француски полицајци и беше симнат од авионот. Летот потоа продолжи за Жирона, а авионот слета со околу два часа задоцнување.
фото: принтскрин
Европа
Левицата победи во Норвешка: историски резултат за десничарските популисти

Левицата, предводена од премиерот Јонас Гар Сторе од Лабуристичката партија, ќе остане на власт во Норвешка откако победи на парламентарните избори обележани со подемот на популистичката десница, која го постигна својот најдобар резултат во својата историја.
По изборите фокусирани на локални прашања, но под влијание и на геополитичките турбуленции, со речиси сите преброени гласови, се очекува левичарскиот блок да освои тесно мнозинство од 87 од 169 места во Парламентот.
„Знаевме дека ќе биде тесно и беше. Знаевме дека мора да дадеме се од себе и дадовме се од себе. И го направивме тоа“, им рече Сторе на поддржувачите.
На власт од 2021 година, 65-годишниот премиер освои нов четиригодишен мандат, најверојатно на чело на малцинска влада.
Со речиси 28 проценти од гласовите, неговата Лабуристичка партија ќе мора да ги здружи силите со сите други левичарски партии со кои има бројни несогласувања.
фото: принтскрин
Европа
Над 800 Руси треба да ја напуштат Латвија по наредба на латвиските власти

Миграциските власти во Латвија им наредија на руските граѓани, 841 од нив, да ја напуштат земјата до 13 октомври, во согласност со промените во законот што стапија на сила во 2022 година.
Детали за одлуката беа објавени на латвиската јавна телевизија во недела навечер, повикувајќи се на имиграциските власти.
Промените во законите за имиграција беа направени како одговор на руската инвазија на Украина. Промените направени во законот ги заострија условите за дозволи за престој за Русите.
Русите сочинуваат една четвртина од населението на Латвија од 1,9 милиони луѓе. Латвија дели граница долга 284 километри со Русија.
За да продолжат легално да живеат во Латвија, руските граѓани мора да аплицираат за постојан престој и да докажат дека нивното познавање на латвискиот јазик е доволно за секојдневна употреба.
Исто така, според новите одредби од законот, руските граѓани подлежат на безбедносни проверки.
Законот од 2022 година опфаќаше околу 25.000 лица, од кои околу 16.000 оттогаш добија дозволи за постојан престој, а околу 1.000 добија привремени дозволи за престој.
Оние кои не добиле дозволи мора да ја напуштат земјата до средината на октомври.
Досега, 2.600 лица доброволно ја напуштиле Латвија, а 10 се протерани.
фото: принтскрин