Соопштенија
21 јануари 1899: пред 125 години Opel почна да произведува автомобили

- Почеток на една ера: со потпишувањето на договорот, во 1899 година, Opel прерасна во производител на автомобили.
- Моментално најпродавани модели “made in Rüsselsheim”: Opel Astra и Astra Sports Tourer.
- Јубилеј во знакот на електромобилноста: електрична верзија за секој модел на Opel во 2024.
Руселсхајм. 2024 година е посебна година за Opel и ќе изминува во знакот на електромобилноста. За прв пат во историјата на брендот, секој модел ќе добие електрична верзија, првенствено новата Opel Astra Sports Tourer Electric, еден од првите 100% електрични караван автомобили на пазарот.
Компанијата пред 125 години ја постави основата за мобилност на четири тркала, иновативна и ориентирана кон иднината. Wilhelm Opel, син на основачот на компанијата Adam Opel, на 21 јануари 1899 година потпиша Договор со браварот Friedrich Lutzmann, за купување на неговата Motorwagenfabrik (фабрика за автомобили), што беше почетен сигнал за производство на автомобили Opel. Ова го означи почетокот на новата ера која има испишано историја многу подалеку од Rüsselsheim. Претходно успешен како производител на машини за шиење и велосипеди, Opel се впушти на територија непозната за компанијата пред точно 125 години.
Оттогаш, повеќе од 75 милиони возила на Opel ги напуштија производствените погони ширум Европа. Еден од актуелните бестселери доаѓа од Rüsselsheim: најновата генерација на Opel Astra. Додека Opel ја одбележува 125-годишнината од производството на автомобили и го зацрта патот за иднината, иновативниот модел од компактна класа денес излегува од производната лента со напредни технологии и електрифицирани погонски единици без издувни гасови.
Извршниот директор на Opel, Florian Huettl изјави: „ Ние сме на почеток на нова ера исто како ù Opel пред 125 години. Тогаш компанијата стана пионер со влегувањето во автомобилската индустрија. А, во денешно време, Opel е електричен пионер, кој нуди мобилност без емисии како што е на пример новата Astra Sports Tourer Electric. Како и првиот автомобил на Opel, и овој автомобил доаѓа од Rüsselsheim. Ние сме горди на ова наследство и затоа Opel ќе ја слави годишнината од 125 години производство на автомобили, во знакот на електромобилноста“.
Доцните 1890-ти: од машини за шиење и велосипеди до автомобили
Успешната приказна на Opel започна во 1862 година. Adam Opel ја создаде својата прва машина за шиење во Rüsselsheim, поставувајќи ги темелите на компанијата. Opel наскоро се разви во еден од најголемите производители на машини за шиење во Германија и извезуваше низ цела Европа. Велосипедот за Opel беше успешна основа за понатаму. Првиот penny-farthing е изграден во Rüsselsheim во 1886 година, со што Opel стана еден од првите производители на велосипеди во Германија. Во 1920-тите, паралелно со автомобилскиот бизнис, Opel стана најголемиот светски производител на велосипеди, успех за кој беа одговорни синовите на починатиот основач на компанијата.
Тие се исто така, оние кои ја направија фундаменталната промена во моторизираниот транспорт за компанијата Opel. Поради падот на бизнисот со велосипеди во 1890-тите, браќата Opel бараа нови производи и наидоа на автомобилите. Fritz и Wilhelm Opel го посетија првиот германски саем за автомобили во Берлин во 1897 година и таму се сретнаа со Friedrich Lutzmann. Мајсторот за брави произведуваше моторни автомобили од 1894 година и затоа го имаше искуството што го бараа браќата Opel. Тој ги покани браќата Opel во неговата фабрика во Dessau каде Fritz и Wilhelm веднаш го препознаа потенцијалот за производство на автомобили што им го понуди Lutzmann.
Додека сите инволвирани првично размислуваа за соработка, браќата Opel му дадоа на Lutzmann атрактивна понуда за целото производство, вклучувајќи земјиште, зграда и опрема за работилница. На 21 јануари 1899 година, Wilhelm Opel и Friedrich Lutzmann потпишаа договор за куповна цена од 116.887 марки и фабриката станала сопственост на Opel.
Целата компанија, вклучувајќи ги вработените и машините, беше преместена од Dessau во седиштето на Opel во Rüsselsheim. Самиот Lutzmann беше назначен за менаџер за продажба на Adam Opel Motorfahrzeug-Fabrik.
Преземањето на производството и лиценцата значеа дека Opel веднаш стекна долгогодишно искуство во производство на моторни возила. Оттогаш, Lutzmann и избраните вработени кои работеа на производството на велосипеди во Opel, произведуваа автомобили под името Opel во специјално изградената зграда. Првите рекламни натписи за новите модели се појавија уште во пролетта 1899 година и гласеа: „Моторните возила на Opel се најдобри“.
Пионерско достигнивање од Rüsselsheim: новата Astra Sports Tourer Electric
Додека пред 125 години Opel-Patentmotorwagen System Lutzmann беше пионерско достигнување како прв автомобил од Rüsselsheim, денес тоа е најновата генерација на бестселерот Opel Astra, кој е дизајниран, развиен и произведен таму. Особено динамичните електрифицирани врвни модели Astra GSe и Astra Sports Tourer GSe (потрошувачка на гориво според WLTP: 1,3 l/100 km, емисија на CO2 30-29 g/km) излегуваат од производната лента во Rüsselsheim, заедно со новата Astra Sports Tourer Electric. Целосно електричниот компактен караван, еден од првите од ваков тип, ја имаше својата светска премиера на минатогодишниот IAA Mobility, импресионирајќи ги сите со својот дизајн, удобност и просторност, а особено со своите перформанси. Електричниот мотор испорачува 115 kW/156 КС и моќни 270 Nm максимален вртежен момент. И додека многу други електрични автомобили се ограничени на 150 km/h или 160 km/h, новата Astra Sports Tourer Electric може да достигне максимална брзина до 170 km/h. Овозможен е и опсег до 413 km (WLTP ) со едно полнење на батеријата. Достапни се и најсовремените технологии, како што се водечките светла во калсата Intelli-Lux LED Pixel со 168 LED елементи и системот Intelli-Drive 2.0 со полуавтоматско менување лента и интелигентно прилагодување на брзината.
125 години по почетокот на производството на автомобили во Rüsselsheim, Opel и неговите клиенти чекорат кон иднината без емисии, со возила кои се забавни за возење и погодни за секојдневна употреба. 2024 година ќе биде обележана со големиот јубилеј и континуираното патување на Opel кон електрификација, придружено со прослави, како и со иновативни нови модели. Повеќе информации за годишнината ќе следат наскоро.
ПР текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Соопштенија
ЗНАМ: Вложуваме во повеќе паркови и зеленило, инвестираме во здрава иднина на граѓаните

Движењето ЗНАМ – за наша Македонија, денеска ги претстави приоритетите од изборната програма за идниот мандат во Куманово посветени на подобрувањето на животната средина со повеќе паркови и зеленило.
„Зелените површини и парковите се белите дробови на градот. Тие обезбедуваат чист воздух, создаваат простор за одмор, дружење и рекреација, а истовремено ја зголемуваат убавината и квалитетот на урбаното живеење. Вложувањето во паркови и зелени површини значи инвестиција во здравјето на граѓаните, подобра животна средина и одржлива иднина за сите“ изјави кандидатот за советник од редовите на Движењето ЗНАМ Душан Крстиќ.
Тој нагласи дека Општина Куманово целосно ги реконструираше двата најголеми паркови – Соколанскиот Градскиот парк, исклучително важни локации што го разубавуваат градот и се одлично место за рекреација на граѓаните. А, за идниот период најавуваат уште позасилено темпо на работа и повеќе десетици проекти. Меѓу кои:
· Изработка на стратегија за урбано зеленило и делување според акцискиот план.
· Урбан сквер со зелена површина или мини парк во секоја локална заедница.
· Воспоставување катастар на зеленило.
· Заштита на сите неизградени, а планирани зелени површини во опфат на Генералниот урбанистички план и нивна реализација како уредено зеленило во паркови со урбана опрема.
Пет нови паркови:
· Изградба на нов парк на влез во с. Проевце;
· Изградба на урбан сквер „Гоце Делчев“ со парк, фонтана и урбана опрема на влез во населба Гоце Делчев;
· Нов парк на место на времените објекти на локалитет Табакана.
· Парк со урбан сквер и шеталиште до Спортската сала, спроти Градскиот кеј по должина на бул. „Октомвриска револуција“.
· Парк на улица „Карадачки одреди“ во населба Тоде Мендол.
· Збогатување на содржините на Спомен костурница со ново игралиште, нова урбана опрема, простор за пикник и рекреација.
· Изградба на урбани зелени скверови на локација Ловец, до поранешен хотел „Кристал“, на ул. „Гоце Делчев“, на завршеток на ул. „Илинденска“ со ул. „Доне Божинов“, на место на времени објекти помеѓу ул. „Трст“ и ул. „Доне Божинов“.
· Нови дрвореди на ул. „Ленинова“, ул. „Браќа Рибар“ (Нагорички сокак), бул. „Октомвриска револуција“, бул. „Трета МУБ“ и на други локации каде има услови.
· Уредување на сите водни текови согласно Студија за водни текови на територија на Општина Куманово.
· Уредување на просторот околу речните корита со зелени површини, трим патеки, урбана опрема и простор за рекреација.
· Промоција на позитивни примери на општествено одговорни граѓани, обезбедување грантови и кампањи за поттикнување на еко активизам.
· Пешачка патека во шумскиот предел на локација Студена вода со летниковци за одмор до с. Биљановце – погодна за развој на детско извидништво.
· Уредување на просторот меѓу ул. „Вараждинска“ и бул. „Октомвриска револуција“ со урбана опрема и зеленило.
· Уредување на државно неизградено земјиште меѓу блок згради на бул. „Октомвриска револуција“, како и во населба Гоце Делчев и Зелен Рид.
· Поставување на систем за наводнување „капка по капка“ на зелени површини долж бул. „Трета МУБ“, бул. „Октомвриска револуција“ и на други зелени површини.
· Поставување фонтани за пиење вода на повеќе локации.
· Поставување јавни тоалети во сите градски паркови и во центарот на градот.
„Куманово денес ја покажува својата посветеност кон поубава и поздрава животна средина. Секое засадено дрво е дел од нашата грижа за иднината, секој уреден парк е симбол на општината што мисли на своите граѓани.
Зелено Куманово не е само проект – тоа е наш заеднички дух, начин да покажеме дека се грижиме за градот и идните генерации. Со повеќе паркови, повеќе дрвја и чист воздух, Куманово станува град по мерка на човекот – модерен зелен дом за сите нас“.
Соопштенија
Бајовски: Чучер Сандево заслужува инфраструктура што функционира

Чучер Сандево заслужува инфраструктура што функционира, е пораката од вчерашниот митинг на ВМРО – ДПМНЕ и кандидатот за градоначалник, Зоран Бајовски во Чучер Сандево.
На митингот присуствуваа и претседателот на ВМРО – ДПМНЕ, Христјан Мицкоски, потпретседателот и министер за правда, Владо Мисајловски и низа партиски функционери.
Бајовски е кандидат кој се обврзува на транспарентност и мерливи резултати, сплотен со тим поддржан од партијата.
Пораката на митингот беше: Чучер Сандево заслужува инфраструктура што функционира, чиста животна средина, поддршка за локалната економија и социјални политики кои ги штитат ранливите.
Соопштенија
Адеми: ВРЕДИ бара гласови за Мицкоски и ВМРО во Љуботен

Она што денес се случува на албанската политичка сцена е без преседан во историјата на плурализмот: коалиција што се нарекува „албанска“ води кампања за кандидатот на ВМРО-ДПМНЕ — и тоа го прави со гордост, со сервилност и со јавно понижување, тврди потпретседателот на ДУИ, Арбер Адеми.
„ВРЕДИ не се бори за гласот на Албанците, ВРЕДИ се бори за својот политички опстанок преку поддршката на својот политички патрон. Во Бутел, во Скопје, каде што Албанците за првпат се обединети околу еден кандидат, д-р Исамедин Азизи, и каде што историјата може да се промени со првата победа на Албанците во оваа општина – ВРЕДИ ја избра другата страна, страната на ВМРО. Нивните лидери денес шетаат низ Љуботен со Христијан Мицкоски и неговиот кандидат Дарко Костовски – човек кој јавно е поддржан од Јохан Тарчуловски, добро познат по своите дела во ова село. Иронијата е уште поголема: оние што некогаш пролееја „крокодилски солзи“ за мачениците од Љуботен, денес бараат албански гласови за кумовите на Тарчуловски. Постои ли поголемо политичко и морално понижување од ова? Ве прашуваме јавно: до каде може да одите? До кое ниво можете да се понижите – само за едно столче без власт?Ако во Гостивар кандидатот на ВРЕДИ отиде на митингот на ВМРО за да моли за нивна поддршка, во Бутел оди целото нивно раководство за да се поклони за еден глас за ВМРО“, рече Адеми.
Според него, ова веќе не е ниту соработка, ниту поддршка туку е политички вазалитет, целосна покорност кон патронот кој им го дава „електоралниот кислород“ за опстанок.
„Тие веќе немаат албански глас, немаат поддршка ниту почит. Наместо да бараат поддршка од Албанците, тие молат за милост од својот македонски патрон.
Затоа ВРЕДИ ја бара својата „спасувачка гума“ кај Мицкоски. Во Љуботен тие не бараат глас за Албанците – туку глас за својот патрон и неговиот кандидат, Дарко. Ова е најјасниот доказ дека ВРЕДИ веќе не претставува ниту еден албански интерес – ниту политички, ниту национален, ниту морален. Во време кога Албанците во Бутел се обединети за историска победа, ВРЕДИ се обидува да го поткопа тоа единство за да му служи на својот патрон, во трката меѓу Дарко и Исамедин. Но, ни гласовите на ВМРО нема да ги спасат – албанскиот народ ќе им одговори онака како што заслужуваат на 19 октомври, со глас, со достоинство и со единство“, вели Адеми.