Спорт
Историска победа на Audi на релито Дакар

· Audi RS Q e-tron победи на најтешкото пустинско рели со иновативен погонски систем
· Карлос Саинц и Лукас Круз ја постигнаа четвртата лична победа
· Гернот Делнер: „Ауди повторно постави пресвртница“
Audi пишува историја: за прв пат, прототип со ниски емисии со електричен погон, батерија со висок напон и енергетски конвертор победи на најтешкото пустинско рели во светот со Audi RS Q e-tron. Шпанците Карлос Саинц и Лукас Круз ја обезбедија првата победа на Audi на релито Дакар по околу 7.900 километри со водство од 1 час и 20 минути. Финишот ја минаа и Матијас Екстром и Емил Бергквист.
„Честитки за тимот на Audi Sport за победата на релито Дакар“, рече Гернот Долнер, претседател на Управниот одбор на AUDI AG.
„Audi уште еднаш постави пресвртница во мотоспортот. Победата на најтешкото пустинско рели во светот со електрифицирано возење е видлив „Vorsprung durch Technik“ и го покажува патот кон нашата електрична иднина“. Audi RS Q e-tron има електричен погон на сите тркала. Снабдувањето со енергија е обезбедено со високонапонска батерија и енергетски конвертор што работи на преостанатото гориво базирано на гориво, со што се заштедува 60 проценти од емисиите на CO2 во споредба со конвенционалните горива.
„Со нашиот револуционерен електрифициран погон, го надминавме еден од најголемите предизвици во мотоспортот по само три години. На тој начин ја продолжуваме долгата серија пионерски достигнувања кои отсекогаш го карактеризирале Audi во четири децении мотоспорт. Би сакал да му се заблагодарам на целиот тим за оваа извонредна изведба во особено тешко издание на релито Дакар“, вели Оливер Хофман, член на Управниот одбор на AUDI AG, Технички развој.
На релито Дакар, Audi се спротивстави на двете марки Тојота и Форд, како и искусните противници од Продрајв, кои се покажаа како тешки предизвикувачи.
Карлос Саинц/Лукас Круз го обезбедија своето големо водство откако беа во водство без прекин од шестата етапа. За двајцата Шпанци, кои завршија на првото место во 2010, 2018 и 2020 година, ова е четврти успех со различна марка, вклучувајќи го и вториот од групацијата Фолксваген.
Сепак, двократниот светски шампион во рели Саинз и неговиот искусен совозач не можеа да бидат сигурни до кратко пред крајот.
Со Себастиен Лоеб/Фабијан Луркин од Тимот BRX, тие имаа силни гонители кои продолжија да ја намалуваат разликата додека нивниот болид не претрпе штета на претпоследниот ден.
„Тоа беше огромно претставување на тимот“, рече шефот на Audi Motorsport, Ролф Михл. „Сите се здружија за да го направат овој историски резултат возможен за Audi. Голема благодарност до овој прекрасен тим. Денеска напишавме ново поглавје за Audi, но и во историјата на релито Дакар“.
Дневните етапи, често со повеќе од 400 километри, две маратонски етапи со ограничена или дури и без мрежа, како и 4.600 темпирани километри и вкупно 7.883 километри го карактеризираа релито Дакар во 2024 година.
Остри патишта и чакал, но и високи синџири од дини во Празниот кварт на Арапскиот Полуостров и често тешката навигација бараа сè од тимовите. Карлос Саинц, кој на 61 година се навраќа на рели кариерата која се протега околу четири децении, забележа вкупно осум дена во водство со Лукас Круз на дванаесетте етапи.
Audi Sport дозволи високо ефикасниот Audi RS Q e-tron да созрее за да може да победи во рок од само три години.
Под техничко раководство на д-р Леонардо Паскали, Audi Sport ја постави следната историска пресвртница со иновативниот погон: откако quattro погонот на сите тркала се промени релито засекогаш во 1980-тите и последователно постигна победи и титули во изобилство на патеката, Audi покажа голема иновативна сила во Ле Ман.
Ефикасниот TFSI погон, електрифицираниот погон на сите тркала e-tron quattro и индивидуалните технологии како што се LED matrix светла и ласерското светло на Audi значат високо ниво на иновативна сила и „Vorsprung durch Technik“.
Првиот целосно електричен тркачки автомобил на Audi тогаш го имаше своето деби во Формула Е, пред марката да се соочи со екстремните предизвици на релито Дакар и успешно да го заврши како прв производител со електричен погон.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Спорт
Договорен е најголемиот трансфер во историјата на Премиер лигата

По долги преговори, Ливерпул и Баер Леверкузен го договорија трансферот на Флоријан Вирц.
Германскиот и англискиот клуб го потпишаа најголемиот трансфер во историјата на Премиер лигата, вреден 136,3 милиони евра, според англиските и повеќето европски медиуми и фудбалски инсајдери.
Договорот, исто така велат, е дефинитивно склучен, и сè што останува е двата клуба да го официјализираат договорот.
Ливерпул ќе му плати на Баер основни 117,5 милиони евра како обештетување и дополнителни 18,8 милиони во бонуси, па Вирц ќе може слободно да потпише петгодишен договор со „црвените“.
Вредноста на овој трансфер го надмина претходниот најголем во историјата на Премиер лигата, оној на Мојсес Кајсед од Брајтон во Челзи за 133 милиони евра.
Според порталот „The Atheltic“, во преговорите со Ливерпул, Баер побарал цели 150 милиони за Вирц, но на крајот, двете страни постигнале договор за помала сума.
Минатата сезона Вирц постигна 16 гола и 15 асистенции во 45 натпревари, а пред тоа беше клучен играч во шампионскит тим предводен од Чаби Алонсо.
Во 49 натпревари во шампионската сезона на Баер, тој постигна 18 гола и запиша 20 асистенции во 49 натпревари.
BREAKING: Liverpool and Bayer Leverkusen have come to an agreement on a British record deal for Florian Wirtz 🚨
The total package is £116.5m (€137.5 million), made up of a £100 m plus £16.5 million in potential add-ons. pic.twitter.com/HosbszL2r8
— Sky Sports News (@SkySportsNews) June 13, 2025
Спорт
По 34 години, Пипо ја врати Пиза во Серија А, па го напушти клубот

Поранешниот напаѓач на италијанската репрезентација, сега тренер, Филипо Инзаги, ја напушта клупата на Пиза еден месец по историската промоција во Серија А, објави клубот во петокот.
„Договорот на Инзаги, кој траеше уште две години, беше спогодбено раскинат“, објави тосканскиот клуб.
Се очекува 51-годишникот, како што тврдат медиумите ќе го преземе Палермо.
Палермо наводно ѝ платил на Пиза речиси милион евра за Инзаги. Сицилијанскиот клуб, во сопственост на Сити Фудбал Груп (сопственик и на Манчестер Сити), исто така се стреми кон враќање во Серија А.
Пиза заврши втора во Серија Б под водство на Инзаги, остварувајќи промоција во Серија А за прв пат по 34 години.
Алберто Џилардино е еден од кандидатите за клупата на Пиза, како и Марко Џампаоло, кој неодамна беше отпуштен од Лече.
Спорт
Гонзало Гарсија е новиот тренер на Хајдук

Гонзало Гарсија официјално го презеде Хајдук, потврди клубот. На клупата на третопласираниот тим од неодамна завршената сезона во Хрватска тој го наследи Гатузо.
Трансферот на тренерот беше потврден откако сплитскиот клуб постигна договор со Истра 1961, која претходно ја водеше Гарсија. Договорот е потпишан до летото 2028 година, а новиот тренер официјално ќе и биде претставен на јавноста следната недела, пред почетокот на подготовките на клубот за новата сезона.
Гарсија со Истра 1961 сезоната ја заврши на шестото место. Во 18 натпревари од вториот дел од сезоната, тој загуби само три пати, а покрај тоа, имаше седум победи и осум нерешени резултати.