Економија
Претставен новиот Porsche Taycan: помоќен, побрз и со досег до 687 километри

· Помоќен: Капацитетот на полнење помоќен за 50 kW до 320 kW. Рекуперацијата до 400 kW
· Побрз: Забрзувањето од 0 до 100 км/ч за 0,6 секунди побрзо. Taycan Turbo S со време од 0 до 100 км/ч за само 2,4 секунди.
· Опсег зголемен за 35% до максимални 678 километри (WLTP). Сите варијанти на Taycan можат да полнат од 10% до 80% батерија за 18 минути
Porsche го претстави новиот Taycan. Новите верзии имаат поголема моќност, повеќе опсег, побрзо забрзуваат и полнат побрзо со поголема стабилност. Style Porsche, исто така го заостри дизајнот и посилно ги диференцираше Turbo моделите. Сите верзии на Taycan имаат уште поопширна стандардна листа на опрема и доаѓаат со најновата генерација на Porsche Driver Experience со подобрен дисплеј и контролен концепт.
Сите три варијанти на ќе ги содржат бројните модификации од самото лансирање – спортскиот седан Taycan, разновидниот Taycan Cross Turismo, кој е достапен со оф-роуд пакет, и спортскиот, но сепак практичен Taycan Sport Turismo. Во секој случај, на располагање се четири опции за моќност, со варијанти на погон на задни и сите тркала. Новиот Taycan ќе пристигне во Porsche Center Skopje на пролет оваа година.
На патот кон сериското производство, инженерите за развој и тест возачите во камуфлираните тест автомобили имаат поминато повеќе од 3,6 милиони километри низ целиот свет за да го продолжат подобрувањето на првиот целосно електричен спортски автомобил од Porsche. Производителот на спортски автомобили изработи скоро 150.000 примери на Taycan.
„Ја започнавме новата ера на е-мобилност со Taycan на крајот од 2019 година. Тоа веднаш се покажа како „Game Changer“ и иновативен пионер во сегментот на електрични возила“, вели шефот на моделската линија, Кевин Џек. „Сега ја продолжуваме оваа успешна приказна со опширно ажурираниот Taycan. Моделската линија достигна нови височини во однос на перформансите, со исклучителна динамика на возење и возачко задоволство. Истовремено, успеавме значително да ја подобриме ефикасноста, опсегот, секојдневната употребливост и удобност.
Уште подобри перформанси
Сите модели забрзуваат многу побрзо од нивните претходници. Два примера од двата краја на портфолиото: како спортските седани, Taycan и Taycan Turbo S достигнуваат 100 км/ч од 0 за само 4,8, односно 2,4 секунди. Ова ги прави 0,6 и 0,4 секунди побрзи од нивните претходници.
Со новата push-to-pass функција во пакетот Sport Chrono, поттик до 70 kW, во зависност од моделот, е на располагање за 10 секунди со допир на копче. Подобрените забрзувања генерално се резултат на повисокиот системски излез. На пример, основната верзија на Taycan испорачува 60 kW повеќе од претходно. Кај Taycan Turbo S, тоа се дополнителни 140 kW со Launch Control. Ова го зголемува системскиот излез на моделот на 700 kW или 952 коњски сили.
Повеќе од 35 отсто повеќе опсег во споредба со претходникот
Во зависност од варијантата, WLTP опсегот се зголеми на 678 километри, зголемување од 175 километри или 35 отсто. Новиот Taycan не само што бара помалку застанувања за полнење на долги патувања отколку неговиот претходник, туку исто така се полни побрзо: на 800-волтните станици за полнење на DC, на пример, може да се наполни до 320 kW. Тоа е 50 kW повеќе од порано.
Во зависност од стилот на возење, помеѓу другите променливи, може да се преполови времето потребно за да се наполни од 10 до 80 отсто во споредба со претходникот. Првата генерација на Taycan, времето на полнење од 10 до 80 отсто изнесува 37 минути. Под исти услови, новиот Taycan полни за само 18 минути и покрај поголемиот капацитет на батеријата. Батеријата за перформанси Plus сега има бруто капацитет од 105 kWh, зголемен од 93 kWh.
Нова активна шасија
Сите модели на Taycan доаѓаат со воздушна, адаптивна суспензија како стандард. Новата Porsche Active Ride суспензија може да се нарача како опција за верзиите со погон на сите тркала. Овој систем нуди неверојатен спектар на диференцијација помеѓу возачките профили за удобно возење и врвна спортска динамика.
Суспензијата го задржува нивото на Taycan константно рамно, дури и за време на динамични маневри за кочење, управување и забрзување. Со непречено возење, системот апсорбира удари речиси целосно. Во динамични ситуации на возење, суспензијата Porsche Active Ride обезбедува речиси совршена врска со патот благодарение на балансираната распределба на оптоварувањата на тркалата.
Екстензивни мерки за ефикасност
Истовременото подобрување на перформансите и ефикасноста се сведува на голем број фактори: напреден нов мотор на задна оска со до 80 kW поголема моќност од претходникот кај сите модели, Модифициран пулс инвертор со оптимизиран софтвер, посилни батерии, преработено термално управување, целосно нова топлотна пумпа и модифициран систем за рекуперација и концепт за погон на сите тркала.
Максималниот капацитет за рекуперација за време на забрзувањето од високите брзини се зголеми за повеќе од 30 отсто од 290 на 400 kW. Сите варијанти сега доаѓаат како стандардни со аеродинамички оптимизирани тркала и гуми со намален отпор. Новите 21-инчни тркала и гуми се специјално развиени за оваа намена.
Значително подобрена опрема со помала тежина
Иако моделите тежат до 15 килограми помалку, стандардната опрема е уште поопширна од порано. Амбиентално осветлување, ParkAssist со камера, електрично преклопување на ретровизори со целосно осветлување, греење на предни седишта, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), топлотна пумпа со нов систем за ладење, безжично полнење на мобилен телефон, приклучоци за полнење на мобилни телефони, Drive Mode селектор и Power Steering Plus сега доаѓаат стандардно.
Основните верзии на Taycan сега се исто така опремени со адаптивна воздушна суспензија и алуминиумски прагови на врати како стандард. Покрај модернизираната опрема, подобрената спецификација на производот вклучува батерија со зголемен капацитет, но со намалена тежина.
Уште попривлечен дизајн
Со новиот преден и заден дизајн со нови фарови и задни светла, експертите во Style Porsche дополнително ги унапредија чистиот, препознатлив дизајн на Taycan.
Новите предни крила и светла даваат уште поголем акцент на ширината на Taycan. Новите фарови се со HD Matrix технологија со висока резолуција со детална оптика и сега ја прикажуваат карактеристиката на брендот со четири точки навечер. Логото на Porsche во задната светлосна лента има тридимензионален дизајн со стакло. Осветлена верзија на ова е достапна за прв пат, сега со функција за анимации.
Меѓу другите значајни карактеристики, акцентната боја Turbonite ги прави Turbo и Turbo S верзиите да се истакнат дополнително од останатите и во надворешноста и во внатрешноста.
Обновен концепт за оперативна контрола и дисплеј
На инструмент таблата, централниот дисплеј и опционалниот патнички дисплеј имаат оптимизиран кориснички интерфејс со дополнителни функции. Drive Mode селекторот на воланот сега доаѓа како стандарден. Кај моделите на Taycan опремени со пакетот Sport Chrono и Performance Battery Plus, на селекторот за избор на режим имаат специјално копче push-to-pass.
Користејќи го новиот контролен лост лево зад воланот, контролата на системите за помош на возачот е уште поинтуитивна. Apple CarPlay е подлабоко интегриран во дисплеите и функциите на возилото. Новата in-Car Video функција овозможува видео стриминг на централниот дисплеј и на екраните пред патниците.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Николоски: За автопатот Кичево-Букојчани ќе избереме изведувач овој месец, изградбата започнува веднаш согласно временските услови

Овој месец, почетокот на следниот месец ќе биде избран Изведувач за изградба на автопатот Кичево -Букојчани и доколку дозволат временските услови веднаш ќе се започне со изградба, најави денеска од Кичево, вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски.
„До среда е рок за достава на понуди на автопатот Кичево Букојчани. Тој го работиме заедно со ЕБОР. Вредноста е проценета на околу 123 милиони евра, истите ги имаме обезбедено во соработка со ЕБОР а 20 % се грант средства. Очекувам до крај на овој месец, почетокот на следниот месец да имаме избрано Изведувач и доколку не послужат временските услови, а доколку не, со почетокот на следна градежна сезона во март да почнеме со изградба и на овој автопат кој што очекувам во период од 3 години да се заврши. Дополнително на тоа е најголемиот инженерски потфат, а тоа е изградбата на автопатот од Букојчани до Гостивар или популарната Стража. Од 33 км колку се проектирани, 17км се пробиени. Од март ќе се пробиваат и другите километри и првпат ќе видиме автопат да се гради од двете страни и очекувам до 2028 година и тој автопат да биде завршен што значи дека до крај на 2028 година Кичево ќе биде средиште на автопатското поврзување на Коридор 8, што значи дека по автопатско решение ќе се патува и кон соседна Србија, соседна Албанија и Грција” – истакна Николоски.
Тој најави дека до пролет и тунелите на автопатот Кичево-Охрид ќе бидат пуштени за сообраќај.
„Таму имаме 16 проблематични косини, на две од нив се работи од страната на Кичево, а за останатите проектирањето завршува на 1 ноември. До пролет очекувам и тунелите да бидат пуштени во употреба, а останите делови на автопатот да се пуштаат сукцесивно” – изјави вицепремиерот Нколоски.
Економија
Славески: Народната банка е пример за креирање политики засновани на квалитетни податоци и истражувања

„Несомнено, квалитетните и навремени податоци и анализи се клучни во носењето на кредибилни политики со кои се одржува макроекономската стабилност. Затоа, Народната банка своите одлуки секогаш ги темели на робусни докази засновани на детални емпириски истражувања, статистички анализи и квалитетни податоци, коишто го одржуваат и јакнат нејзиниот кредибилитет. А во време на глобални неизвесности и повеќе последователни кризи, токму силниот кредибилитет претставува најмоќната алатка за успешно остварување на целите на монетарната политика“. Ова го порача гувернерот Трајко Славески во своето воведно излагање на годишната конференција „Применети економски истражувања: патот кон оптимални национални стратегии и политики во турбулентни времиња“ организирана од страна на Балканската асоцијација на економисти во применета економија, во соработка со и поддржана од Економскиот факултет – Скопјe при УКИМ и Сојузот на економисти на Македонија.
Славески се осврна на анкетното истражување на Global central banking околу главните приоритети на централните банки, оперативните поставености и, следствено нивните истражувачки активности во следниот период.
„На прво место е финансиската стабилност, при што над 45% од централните банки даваат приоритет на финансиската стабилност и отпорноста, во контекст на тековните глобални предизвици. На второ место е справувањето со инфлацијата, при што мерките што ги преземаат централните банки се во насока таа да се сведе на историските нивоа од околу 2%. Третата област е кибер-безбедноста и вештачката интелигенција, коишто се новите предизвици пред кои што се исправени централните банки“, истакна гувернерот Славески.
Во фокусот на истражувањата се и дигиталната трансформација, вклучително и воведувањето на дигиталните валути коишто сѐ помасовно стануваат дел од стратегиите на централните банки.
Славески посочи дека носењето на одлуки базирани на докази е неопходно за централните банки успешно да ја извршуваат својата функција во комплексноста на денешните економии, особено во услови на епизоди на висока инфлација, брзи технолошки трансформации, огромна неизвесност и гео-економска дезинтеграција.
Во своето обраќање тој порача дека Народната банка посветено и во континуитет работи на подготовка на напредни и сеопфатни истражувања и анализи, коишто претставуваат еден од главните чинители при носењето на одлуките со кои се одржува севкупната макроекономска и финансиска стабилност на земјата.
Економија
МФ: Исплатени 19,4 милиони евра нова транша за поддршка на домашните компании

Над 1 милијарда денари нова транша е исплатена од кон Развојната банка за подршка на домашните компании, средства кои Владата ги обезбеди по поволни услови од унгарскиот заем, извести МФ.
Од централниот Буџет кон Развојната банка се исплатени 1,2 милијарди денари, односно 19,4 милиони евра, средства со кои ќе се реазираат инвестициски проекти од страна на домашните компании, кои претходно се одобрени од страна на деловните банки.
Со оваа транша вкупната поддршка што од централниот Буџет е трансфериран кон домашната економија преку оваа владина мерка изнесува 190,5 милиони евра.
Во Буџетот за 2025 година проектирани се вкупно 250 милиони евра кои се наменети за поддршка на инвестициски проекти на домашните компании, а кои треба да покренат инвестициски циклус во приватниот сектор од околу 300 милиони евра. Средствата за оваа намена ги обезбеди Владата по поволни услови преку унгарската Експорт-импорт банка, соопшти Министерството за финансии.