Економија
Почна изградбата на обиколницата кај Тетово

Во близина на населеното место Требош, денеска, се означи почетокот на градежните работи за изградба на обиколницата кај Тетово.
На настанот присуствуваа претседателот на Владата, Талат Џафери, заедно со членови на Владата, директорот на ЈП за државни патишта, градоначалници, пратеници и граѓани.
Инвестицијата е вредна 12,2 милиони евра, во првата фаза ќе се гради обиколница од 5,4 километри со две ленти по три метри од клучката кај Требош до Непроштено. Министерот за транспорт и врски Благој Бочварски истакна дека овој проект е од огромно значење за сите жители на Полошкиот Регион.
„Изградбата на оваа обиколница несомнено е проект со кој ќе го забрзаме економскиот развој на регионот, ќе го растовариме сообраќајот и ќе го олесниме пристапот на многу компании што работат во овој дел на државата. Оваа инвестиција од над 12 милиони евра е значаен придонес за развој на патната мрежа во Северна Македонија, но верувам дека ќе биде огромно олеснување за сите граѓани од Тетово, Желино, Теарце, Јегуновце и сите други од Полошкиот Регион. Над 2 милијарди евра инвестираме само во изградба и модернизација на целокупната патна мрежа во земјата. И ова за нас како ресорно министерство е од исклучително значење во спроведувањето на националните транспортни политики“, изјави Бочварски.
Министерот за финансии Фатимр Бесими во своето обраќање истакна дека капиталните инвестиции во континуитет се зголемуваат.
„Промовираме проекти со кои создаваме европски услови и квалитет на живот. Проекти со кои обезбедуваме побрз транспорт за граѓаните и бизнисот, безбедност во сообраќајот, почист воздух и друго. Проекти со кои Европа ја создаваме овде дома. Изградбата на обиколницата кај Тетово е само дел од поголемата слика сочинета од инфраструктурни проекти од 2,4 милијарди евра за кои има активни договори со меѓународните финансиски институции и дел од капиталните расходи кои се предвидени во буџетот и кои постојано растат. Во 2019 година тие изнесуваа 290 милиони, во 2020 година 260 милиони евра, минатата година се зголемија на ниво од 708 милиони евра, а годинава се на историско највисоко ниво од 735 милини евра“, рече Бесими.
Директорот на ЈП за државни патишта, Ејуп Рустеми, потенцира дека овој проект се реализира со средства од буџетот на јавното претпријатие.
„Денеска сме тука да го одбележиме почетокот на изградба на обиколницата кај Тетово преку клучката Требош. Овој важен инвестициски проект е во вкупна вредност од 12,2 милиони евра, средства обезбедени од буџетот на ЈПДП. Предвидени се да се изградат 5,4 км пат, односно обиколницата ќе има по две коловозни ленти од двете страни во ширина од вкупно 6,6 метри. Исто така, од двете страни на патот ќе има паралелни тампонски сервисни патишта по целата должина на делницата со ширина од речиси 3 метри. Рокот за изградба е 15 месеци, односно во мај 2025 година треба да заврши изградбата на првата фаза. Паралално со изградбата на првата фаза се проектира втората, а тоа е изградба на клучката Требош“, истакна Рустеми.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).