Европа
(Видео) Италијанците првпат тестираа лебдечки воз на традиционална железница

Италијанската компанија IronLev првпат тестира технологија за магнетна левитација на традиционалната железничка инфраструктура тврдејќи дека открила решение што не бара скапи приспособувања на пругата. Компанијата го прикажа видеото од тестот на саемот LetExpo2024 во регионот Венето.
На видеото се гледа прототип на воз тежок еден тон, кој се движи со брзина од 70 километри на час на пруга во внатрешноста на Венеција. Технологијата на магнетна левитација создава воздушна перница, која физички го одвојува возилото од патеката намалувајќи ги триењето, бучавата и вибрациите, а со тоа и потрошувачката на енергија и трошоците за одржување на возот и инфраструктурата.
Кина го користи речиси две децении, но во ограничен обем. Многу земји сакаат да развијат железнички мрежи засновани на технологија за магнетна левитација, но нејзиното усвојување е попречено од високите трошоци и потребата од изградба на нова железничка инфраструктура.
🚨🇮🇹A FLYING TRAIN? Italy Tests Hover Train Technology
IronLev successfully conducted a test of magnetic levitation train on an existing railway track, aiming to lower costs and energy consumption in the rail industry.
‘Back to the Future’ is finally happening!
Sources:… pic.twitter.com/EeaFzvvLMH
— Mario Nawfal (@MarioNawfal) March 12, 2024
„Тестот на IronLev го претставува првиот и единствен случај на примена на магнетна левитација на постојна железница, без модификации и интеграција на помошни елементи“, рече директорот на Институтот за механичка интелигенција.
Во претходните тестови магнетното поле беше создадено со поддршка на ад хок-инфраструктура, која често се состои од намотки направени од спроводливи материјали и вклучува значително повисоки трошоци од традиционалните железници.
„Некои од нашите конкуренти спроведоа тестови на шини специјално приспособени за возила базирани на технологија за магнетна левитација. Покажавме дека нашето возило може да левитира на постојните шини“, изјави за „Ројтерс“ претседателот на IronLev, Адријано Џирото.
„Ова очигледно значи дека нашата технологија е лесна за употреба“, додаде Џирото. Целта на IronLev е за неколку години да развие тест-возило што ќе тежи до 20 тони и ќе може да развие брзина до 200 километри на час, рече тој. Технологијата веќе се користи во пракса, при преместување на тешки прозорци и лифтови и транспорт на товари во индустриски постројки.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Земјотрес ја погоди Италија

Земјотрес со јачина од 3,8 степени според Рихтеровата скала е регистриран во вторник на 1 април 2025 година во 03:30 часот во Италија.
Хипоцентарот на земјотресот, според податоците на Европско-медитеранскиот сеизмолошки центар, се наоѓа на длабочина од приближно 6 километри под површината на земјата.
Засега нема извештаи за материјална штета или повредени, а надлежните служби ја следат состојбата.
Европа
Од утре нови правила за Европејците за влез во Обединетото Кралство

На европските граѓани кои патуваат во Обединетото Кралство од утре ќе им треба дигитална пропусница за да влезат во земјата, што според британската влада ќе ја зајакне безбедноста на границите.
Електронското овластување за патување (ЕТА) може да се купи онлајн за 10 фунти (12 евра) во наредните денови, а од 9 април цената ќе се зголеми на 16 фунти (19 евра).
Дозволата ќе биде задолжителна за сите Европејци кои сакаат да ја посетат Велика Британија од 2 април, откако истата пропусница беше воведена во јануари за граѓаните на САД, Канада и други земји на кои не им е потребна виза.
Слична дозвола за влез во земјата имаат и САД.
„Со дигитализирање на системот за имиграција, го отвораме патот за бесконтактни гранични премини во ОК“, рече министерката за миграција Сема Малхотра претходно овој месец, кога беше отворена веб-страницата за првите апликации.
Таа додаде дека проширувањето на ЕТА во земјите ширум светот „ја зајакнува посветеноста за подобрување на безбедноста преку технологија и иновации“.
Документот дозволува посети до шест месеци и важи две години. Тоа е задолжително за сите патници, вклучително и малолетни и новороденчиња.
Пропусницата може да се добие од апликација за паметни телефони или од владината веб-страница, а на Европејците им е достапна од почетокот на март.
Почнувајќи од среда, граѓаните на околу триесет европски земји, вклучително и целата ЕУ со исклучок на Ирска, ќе треба да имаат електронска дозвола за влез во Обединетото Кралство, кое ја напушти ЕУ во 2020 година. Апликантот мора да приложи фотографија од пасош и од лицето. Процесот трае околу десет минути, информираат од британското Министерство за внатрешни работи.
Во повеќето случаи, одлуката за апликацијата се носи во рок од неколку минути, но можно е да се чека и до три работни дена, велат од Владата.
Доколку апликацијата се обработи успешно, ЕТА е дигитално поврзана со пасошот на апликантот.
Патниците кои претстојуваат на аеродроми без да ја поминат границата со ОК се ослободени од оваа програма. Ова беше направено по притисокот од Хитроу, најпрометниот аеродром во Европа, кој стравуваше од губење на бројот на патници.
Европа
Путин потпиша мобилизација, вика најмногу луѓе во војска во последните 10 години

Рускиот претседател Владимир Путин потпиша указ за пролетна мобилизација, со кој се наредува регрутирање на 160.000 граѓани на воена служба во периодот од 1 април до 15 јули, јавуваат агенциите.
Во армијата ќе бидат повикани 160.000 руски државјани на возраст од 18 до 30 години, што е за 10.000 повеќе од лани и најголем број регрути во последните десет години.
Путин и овој пат вети дека регрутите нема да бидат испратени на бојното поле. Но, имаше и претходни случаи на заробени и убивани регрути за време на нејзината „специјална воена операција“ во Украина, како што Кремљ ја нарекува својата тригодишна инвазија на Украина.