Европа
Во Германија студентите возат трамваи оти нема кој да работи

Бенедикт Хане, 24-годишно момче кое седеше зад контролната табла на трамвајот, вешто ги возеше црвено-белите вагони со часови пред да замине на Универзитетот во Нирнберг, каде што студира социјална работа. Бидејќи сè уште учи, Хане бил внимателно следен од инструктор, а во трамвајот што го возел немало патници.
Но, ако сè биде добро, Хане наскоро ќе стане полноправен возач на трамвај кој ќе превезува луѓе низ германскиот град Нирнберг навечер или за време на викендите, кога не мора да посетува настава. Под притисок од големиот недостиг на работна сила, јавните транспортни компании, како што е градскиот сервис ВАГ во Нирнберг, мораа да најдат нови извори за да ја зголемат својата работна сила.
ВАГ треба да регрутира 160 нови возачи годишно за да управува со своите трамваи, автобуси и возови во метрото. За Харалд Рубен, кој го предводи тимот за регрутирање и обука на компанијата, беше јасно дека „нема да ја постигнеме оваа цел доколку не ги истражиме сите опции“.
Транспортната компанија доставила оглас наменет за студенти, нудејќи им да возат трамваи со скратено работно време надвор од часовите. Тие треба да имаат возачка дозвола, да имаат над 21 година и да бидат „сигурни и способни за возење и работа во смени“.
Многу сектори во Германија, како и во другите европски земји, се соочуваат со сериозен недостиг на работна сила, кој се очекува да се влоши доколку не се преземат итни мерки. Јавните транспортни претпријатија предупредија дека можеби ќе треба да го намалат бројот на автобуси, трамваи или подземни возови бидејќи очекуваат десетици илјади работни места да останат непополнети во наредните години.
Поради недостиг на работна сила, транспортните работници ширум земјата штрајкуваа во последните недели за да го свртат вниманието на нивната мака, а синдикатот Верди предупреди на влошување на работните услови.
Многу компании пријавуваат до 20 или 30 проценти непополнети позиции, а недостигот придонесува за маѓепсан круг во кој преоптоварените вработени се разболуваат, што дополнително ја влошува ситуацијата. Други германски градови како Манхајм и Минхен исто така почнаа да бараат студенти како потенцијални вработени за да го пополнат недостигот.
Хане никогаш не помислил дека ќе вози трамвај се до пред неколку недели кога забележал реклама на ВАГ. Веднаш се пријавил, вели тој, и станал еден од петте примени. Вкупно, ВАГ прими 36 апликации.
Облечени во црвено-сините униформи на компанијата, новите возачи поминуваат низ забрзан четиринеделен курс за обука што се одржува за време на училишниот распуст. По неколку часа теоретски часови, научниците вежбаат на симулатор на трамвај пред да почнат да возат вистинско возило.
Од нив се очекува и дополнителна самостојна работа дома, со оглед на фактот дека обуката е забрзана и трае половина од редовниот период. Откако ќе го положи возачкиот испит и ќе биде придружуван од инструктор неколку дена, Хане сам ќе вози трамвај 20 часа неделно.
Хане, чии претходни работни места вклучуваа работа на бензинска пумпа, рече дека не се грижи за балансирање на универзитетот и работата.
„Кога би можел да изберам, повеќе би сакал да се возам трамвај пред да одам на универзитет, за да ми заврши денот со предавања“, рече тој, додавајќи дека исто така сака „да работи во други периоди од денот за да види различни луѓе и ситуации“. „Моите колеги мислат дека е навистина кул, исто и моето семејство. Ќе се качат во мојот трамвај некогаш, тоа е сигурно“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Од денеска на европските граѓани им треба еден документ за влез во Британија, позната цената на пропусницата

Европските граѓани кои патуваат во Обединетото Кралство од денеска ќе имаат потреба од дигитална пропусница за влез во земјата, што според британската влада ќе ја зајакне безбедноста на границите.
Електронското овластување за патување (ЕТА) може да се купи онлајн за 10 фунти (12 евра) во наредните денови, а од 9 април цената ќе се зголеми на 16 фунти (19 евра).
Дозволата ќе биде задолжителна за сите Европејци кои сакаат да ја посетат Велика Британија од 2 април, откако истата пропусница беше воведена во јануари за граѓаните на САД, Канада и други земји на кои не им е потребна виза.
Слична дозвола за влез во земјата имаат и САД.
„Со дигитализирање на системот за имиграција, го отвораме патот за бесконтактни гранични премини во ОК“, рече министерката за миграција Сема Малхотра претходно овој месец, кога беше отворена веб-страницата за првите апликации.
Таа додаде дека проширувањето на ЕТА во земјите ширум светот „ја зајакнува посветеноста за подобрување на безбедноста преку технологија и иновации“.
Документот дозволува посети до шест месеци и важи две години. Тоа е задолжително за сите патници, вклучително и малолетни и новороденчиња.
Пропусницата може да се добие од апликација за паметни телефони или од владината веб-страница и е достапна за Европејците од почетокот на март.
Почнувајќи од среда, граѓаните на околу триесет европски земји, вклучително и целата ЕУ со исклучок на Ирска, ќе треба да имаат електронска дозвола за влез во Обединетото Кралство, кое ја напушти ЕУ во 2020 година.
Апликантот мора да приложи фотографија од пасош и од лицето. Процесот трае околу десет минути, информираат од британското Министерство за внатрешни.
Во повеќето случаи, одлуката за апликацијата се носи во рок од неколку минути, но можно е да се чека и до три работни дена, велат од Владата.
Доколку апликацијата се обработи успешно, ЕТА е дигитално поврзана со пасошот на апликантот.
Патниците кои се префрлаат на аеродроми без да ја поминат границата со ОК се ослободени од оваа шема. Ова беше направено по притисокот од Хитроу, најпрометниот аеродром во Европа, кој стравуваше од губење на бројот на патници.
Има само два аеродрома во ОК со можност за поврзување без преминување на границата, Манчестер и Хитроу. Во 2024 година, речиси 84 милиони патници поминаа низ Хитроу, од кои една третина беа од ЕУ.
Програмата беше лансирана во 2023 година за Катар, а потоа се прошири во пет соседни земји од Персискиот Залив.
Во јануари, тој беше проширен на граѓаните на дополнителни педесет земји, вклучувајќи ги Аргентина, Јужна Кореја и Нов Зеланд.
До крајот на 2025 година, речиси 1,1 милион посетители ќе добијат ЕТА, според Министерството за внатрешни работи на Британија.
Не е потребна дозвола за луѓе со дозволи за престој во ОК или луѓе кои веќе имаат имиграциски статус во Кралството.
Европа
Зеленски објави колку заработил лани: приходите му се зголемени во однос на 2023 година

Украинскиот претседател Володимир Зеленски објави декларација за имотот, приходите, трошоците и за финансиските обврски на неговото семејство за 2024 година.
Системот на задолжителни електронски изјави за имотот на јавните службеници беше воведен во 2014 година како дел од борбата на Украина против корупцијата. По суспендирањето на почетокот на војната, Зеленски потпиша закон во октомври 2023 година со кој се вратија задолжителните декларации, пишува „Киев индипендент“.
Според последните податоци, приходот на семејството Зеленски во 2024 година бил 15.286.193 гривни (368.556 долари), вклучувајќи 8.585.532 гривни (207.000 долари) од продажба на државни обврзници. Другите приходи се состојат од претседателската плата, банкарските камати и приходите од издавање сопствен недвижен имот.
„Зголемувањето на приходите на семејството на претседателот на Украина во однос на претходната година се должи на продолжувањето на целосната исплата на киријата“, соопшти прес-службата.
„Немаше други значајни промени во имотот, недвижниот имот или возилата на семејството на претседателот минатата година“, додаваат тие.
Зеленски и членовите на неговото семејство пријавиле приход од 316.700 долари во 2023 година.
Европа
Единаесетгодишно девојче исчезна откако вчера влегло во реката Темза во Лондон

Единаесетгодишното девојче кое исчезна откако вчера влегло во реката Темза во источен Лондон е именувано како Калија Коа, потврди полицијата.
Калија беше надвор и играше и влезе во реката во близина на аеродромот во Лондон Сити.
Итната помош била повикана на местото на настанот во 13 часот и 23 минути. по локално време, а во потрагата по девојчето се вклучени лондонската Брза помош, пожарникари, крајбрежна стража и спасувачка служба.
Метрополитенската полиција води операција за пребарување и спасување долж Темза.
Ден Кард, началникот на локалната полиција за североисточен Лондон, рече: „Нашите службеници специјалисти го поддржуваат семејството на девојчето во овој исклучително тежок момент, а нашите мисли се со сите погодени од овој настан. Посветени сме на наоѓање на Калија и, работејќи со партнерите, спроведуваме детална потрага на широк простор, користејќи беспилотни летала и чамци“.
Тој им се заблагодари на граѓаните, полицајците и другите служби за итни случаи за брзата реакција и големата операција за пребарување.
Една жена која се обидела да помогне, рече дека стигнала до брегот со појас за спасување, но не можела да го најде девојчето.
Кери Бенаџауд (62) изјави за новинската агенција PA дека децата трчале и викале дека нивната другарка е во реката.
„Ми се јави еден сосед. Тој рече дека повикал полиција и тогаш видел дека нејзините раце исчезнуваат под водата. Кога пристигнав со појасот за спасување, повеќе не ја видов“, рекла таа.