Европа
Во Германија студентите возат трамваи оти нема кој да работи
Бенедикт Хане, 24-годишно момче кое седеше зад контролната табла на трамвајот, вешто ги возеше црвено-белите вагони со часови пред да замине на Универзитетот во Нирнберг, каде што студира социјална работа. Бидејќи сè уште учи, Хане бил внимателно следен од инструктор, а во трамвајот што го возел немало патници.
Но, ако сè биде добро, Хане наскоро ќе стане полноправен возач на трамвај кој ќе превезува луѓе низ германскиот град Нирнберг навечер или за време на викендите, кога не мора да посетува настава. Под притисок од големиот недостиг на работна сила, јавните транспортни компании, како што е градскиот сервис ВАГ во Нирнберг, мораа да најдат нови извори за да ја зголемат својата работна сила.
ВАГ треба да регрутира 160 нови возачи годишно за да управува со своите трамваи, автобуси и возови во метрото. За Харалд Рубен, кој го предводи тимот за регрутирање и обука на компанијата, беше јасно дека „нема да ја постигнеме оваа цел доколку не ги истражиме сите опции“.
Транспортната компанија доставила оглас наменет за студенти, нудејќи им да возат трамваи со скратено работно време надвор од часовите. Тие треба да имаат возачка дозвола, да имаат над 21 година и да бидат „сигурни и способни за возење и работа во смени“.
Многу сектори во Германија, како и во другите европски земји, се соочуваат со сериозен недостиг на работна сила, кој се очекува да се влоши доколку не се преземат итни мерки. Јавните транспортни претпријатија предупредија дека можеби ќе треба да го намалат бројот на автобуси, трамваи или подземни возови бидејќи очекуваат десетици илјади работни места да останат непополнети во наредните години.
Поради недостиг на работна сила, транспортните работници ширум земјата штрајкуваа во последните недели за да го свртат вниманието на нивната мака, а синдикатот Верди предупреди на влошување на работните услови.
Многу компании пријавуваат до 20 или 30 проценти непополнети позиции, а недостигот придонесува за маѓепсан круг во кој преоптоварените вработени се разболуваат, што дополнително ја влошува ситуацијата. Други германски градови како Манхајм и Минхен исто така почнаа да бараат студенти како потенцијални вработени за да го пополнат недостигот.
Хане никогаш не помислил дека ќе вози трамвај се до пред неколку недели кога забележал реклама на ВАГ. Веднаш се пријавил, вели тој, и станал еден од петте примени. Вкупно, ВАГ прими 36 апликации.
Облечени во црвено-сините униформи на компанијата, новите возачи поминуваат низ забрзан четиринеделен курс за обука што се одржува за време на училишниот распуст. По неколку часа теоретски часови, научниците вежбаат на симулатор на трамвај пред да почнат да возат вистинско возило.
Од нив се очекува и дополнителна самостојна работа дома, со оглед на фактот дека обуката е забрзана и трае половина од редовниот период. Откако ќе го положи возачкиот испит и ќе биде придружуван од инструктор неколку дена, Хане сам ќе вози трамвај 20 часа неделно.
Хане, чии претходни работни места вклучуваа работа на бензинска пумпа, рече дека не се грижи за балансирање на универзитетот и работата.
„Кога би можел да изберам, повеќе би сакал да се возам трамвај пред да одам на универзитет, за да ми заврши денот со предавања“, рече тој, додавајќи дека исто така сака „да работи во други периоди од денот за да види различни луѓе и ситуации“. „Моите колеги мислат дека е навистина кул, исто и моето семејство. Ќе се качат во мојот трамвај некогаш, тоа е сигурно“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Намалениот број на станови доведе до раст на кириите во Германија
Растат кириите во Германија поради немањето станови во услови на високи градежни трошоци и кредити. Сето тоа го запре градежниот сектор и побарувачката, но и ги намали цените на квадратот, се вели во извештајот на здружението на банките.
Становите во Германија поевтиниле за 4,3 отсто во првиот квартал во однос на истиот период лани, објави здружението на германските банки„Pfandbrief“.
Цените за изнајмување на нови станови се зголемени за 5,6 отсто. Трендот на поскапување на кириите нема да запре, оценуваат од здружението.
„Пазарот за изнајмување станови е под огромен притисок. Побарувачката значително ја надминува понудата“, рече извршниот директор на здружението, Јенс Толкмит.
Трошоците за изградба значително се зголемија во последните години поради повисоките каматни стапки на кредитите и значително повисоките трошоци за работна сила и цените на градежните материјали. Во вакви услови се намали бројот на одобренија за градба, а побарувачката ослабе, што резултираше со пониски цени на становите, смета министерот за финансии.
Според податоците на здружението на банките, цените на недвижностите најмногу паднале во Минхен, за 5,3 отсто.
Во исто време, падот на градежната активност го продлабочува „недостигот“ на станови, зголемувајќи го натамошниот раст на закупнината, кој би можел да продолжи уште некое време.
Здружението оценува дека цените на станбените недвижности треба да се стабилизираат во догледна иднина, за разлика од комерцијалните недвижности, како што се деловните згради и трговските центри.
Цените во тој сегмент паднаа за речиси 10 проценти на годишно ниво и се уште не се гледа „дното“, вели првиот човек на здружението.
Проценките се базираат на податоци за работењето на повеќе од 700 банки кои се активни во финансирањето на недвижен имот, а не на понуди за купување и изнајмување кои служат како основа за Заводот за статистика, забележуваат тие во здружението.
Европа
(Видео) Драма на небото над Трст: забележана несекојдневна појава
Во внатрешноста на заливот Трст, во близина на границата со Словенија, во вторникот попладне се формирал вител.
Италијанските медиуми јавија дека невремето не предизвикало материјална штета, ниту било закана за населението. Интервенцијата на пожарникарите и на пристанишните служби не била потребна.
Waterspout reported in the North Adriatic between the town of Muggia and Koper a few hours ago.
Original video shooting from meteoradar
➡️ https://t.co/SXbq5rbWaj pic.twitter.com/XxRu57Gohs— Alpine-Adriatic Meteorological Society (@aametsoc) May 7, 2024
Италијанската метеоролошка агенција објасни дека ваквите појави не се воопшто ретки и дека се резултат на екстремна нестабилност на атмосферата.
Областа на низок воздушен притисок, која владее со поголемиот дел од Италија, донесе влажни струи во Трстскиот Залив.
„Во овие временски услови, неколку пати годишно може да се појават воздушни вртлози, кои во повеќето случаи се распаѓаат на море“, објаснуваат италијанските метеоролози.
Европа
Венеција заработи огромна сума на пари со наплата на влезници во градот за само 11 дена
Новововедениот билет за туристите на еднодневно патување во Венеција на градот му донесе приход од 975 илјади евра во првите 11 дена од пробниот период.
Билетот, кој првпат беше воведен на 25 април, се наплаќа по стандардна цена од пет евра.
Градот објави дека продал вкупно повеќе од 195.000 билети, што е малку над очекувањата, пренесува Независне новине.
Влезот ќе се наплаќа во повеќето саботи и недели до средината на јули, кога градот ќе ја разгледа цената.
Како општо правило, целодневните посетители помеѓу 8:30 и 16:00 часот се обврзани да платат влезница и да добијат QR код, кој служи како доказ за плаќање. Ако не го сторат, може да платат казна од 300 евра.
Домашните жители, гостите кои преноќуваат, студентите и децата под 14 години се ослободени од плаќање.
Со околу 15 милиони посетители годишно, Венеција е една од најпосетуваните туристички дестинации во светот.
Масовниот туризам му носи многу приходи на градот, но и гужвите создаваат големи проблеми. Не е познато дали Венеција ќе ја задржи таксата по пробниот период.