Култура
Каролина Гочева со целовечерен концерт го означи официјалниот почеток на манифестацијата „Крива Паланка – град на културата“
Публиката што ја исполни салата на Националната установа Центар за култура – Крива Паланка викендов уживаше и во еден глас пееше со популарната македонска музичка дива Каролина Гочева на концертот со кој и официјално беше отворена програмата на манифестацијата „Крива Паланка – град на културата“.
Силни импресии на публиката од извонредниот настап на македонската музичка дива, неповторливата, една и единствена – Каролина Гочева. Салата за култура во НУ Центар за култура ечеше. Во еден глас се пееја песните од албумите „Македонско девојче“ и „Извор“ на композиторот и продуцент Никола Мицевски, кој со својот бенд ја придружуваше Каролина.
Сите генерации уживаа во интерпретацијата на: „Сакам да не те сакам“, „Ако згрешам нека изгорам“, „Две златни лири“, „Пролет, лето, есен, зима“, „Ѕвона“, „Бели цветови“, „Да е сон“ и многу други. Концертот е вистински музички подарок и полн погодок за официјално отворање на манифестацијата „Крива Паланка – град на културата“, напиша градоначалникот на општина Крива Паланка, Сашко Митовски, на својот фејсбук-профил.
Гочева рече дека првпат се претставува пред кривопаланчанци, а искуството и реакцијата на публиката ги оцени како одлични.
„Вечерва си поминавме многу убаво. Мислам дека пос оваа вечер, ќе зачестат нашите средби. Мислам и дека убаво го претставивме проектот ‘Македонско девојче’, иако е проект што веќе трае долго време. Сме го свиреле и во многу градови, но еве дури сега беше моментот да дојде во Крива Паланка и мислам дека сите си поминавме убаво, и публиката и ние, со сигурност уживавме“, рече Гочева.
Таа ѝ честита на Крива Паланка што е носител на титулата град на културата за 2024 истакнувајќи дека културата ја прават луѓето, нивната желба да слушнат, да видат нешто убаво, да слушнат добра музика, да видат добра претстава, така што, рече, големината на градот нема апсолутнo никаква врска со тоа дали тој заслужува или не заслужува да биде град на култура.
„Јас верувам дека Крива Паланка го заслужува и дека ќе се труди и понатаму да го заслужува тој епитет. Се надевам дека и кампањата за купување концертен клавир за градот бргу ќе биде успешно завршена и дека ќе се соберат средствата што се потребни за да се набави тој концертен клавир. Знам и дека средствата од нашиот концерт беа наменети за купување на тој концертен клавир, така што се надевам дека што побргу ќе се реализира таа кампања“, рече таа.
Композиторот и продуцент Никола Мицевски рече дека буквално сите песни некако си најдоа пат до публиката.
„Тоа за мене како автор, меѓутоа и за Каролина како изведувач, за целиот овој тим е најголема награда. Реакцијата на публиката и на овој материјал, иако досега е претставен на над 100-ина концерти изминативе години, сепак покажа дека материјалот сè уште живее. Вечерва имавме супер реакција на публиката, среќни сме и се надевам дека и во иднина можеби нешто вакво ќе направиме. Градот како град на културата ги обврзува сите граѓани и нивна задача е да се грижат што повеќе за културата, да имате што повеќе културни манифестации, многу македонска музика, затоа што сепак тоа си е наше и треба да си го негуваме, било да е тоа традиционална, било да е поп-музика или каков било жанр, македонско си е македонско, секому треба да му е на прво место македонската музика“, рече Мицевски.
Програмата „Крива Паланка – град на културата“ за месецот ќе биде заокружена со традиционалната манифестација „Невестинско поклонение на свети Теодор Тирон“ во село Конопница.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Музичкиот ансамбл во Република Северна Македонија – Тетово добива простории за работа на трајно користење
Владата на Република Северна Македонија донесе Одлука со којашто на Националната установа Музички ансамбл во Република Северна Македонија – Тетово, му се даваат на трајно користење, без надомест, простории кои се наоѓаат на улица „Тетово” б.б, Тетово, сопственост на Република Северна Македонија.
Задолжение да се реши просторното сместување на Н.У. Галерија Гостивар, формирана со одлука на Владата
Во врска со сместувањето на Н.У. Галерија Гостивар, формирана со одлука на Владата на Република Северна Македонија, по насока на претседателот на Владата, задолжено е Министерството за култура да ја разгледа постојната документација, испратена од Н.У. Галерија Гостивар до Владата и да излезе со предлог решение во врска со нејзиното трајно сместување.
Култура
Заокружена серијата мурали што го отворија 19. издание на АКТО-фестивалот за современи уметности
Серијата мурали во државата – акцијата со која и официјално се отвори најновото 19-то издание на АКТО-фестивалот за современи уметности, во организација на здружението Факултет на работи што не се учат – ФРУ од Скопје, е заокружена со последните два мурала во Кичево и Скопје.
Во центарот на кичевската чаршија, на Националната установа Центар за култура „Кочо Рацин“, на надворешната и на предната фасада е реализиран мурал од уметницата Ивана Самандова, во соработка со уметниците Александар Џинго и Методиј Исков. Идејата зад муралот е да поттикне размислување за потребата за соработување меѓу луѓето, особено во полето на уметничките и креативните контексти/дејности.
Во соработка со ФРУ – Скопје идејата за овој мурал е делумно инспирирана од релјефот на Јордан Грабулоски, македонски академски вајар и уметник, кој го има изработено на спомен-костурницата во Кичево. Од истиот тој релјеф композициски се презема инспирацијата да се преобрази во еден поинаков контекст преку кој се нагласува хармонична соработка помеѓу луѓето (во сооднос со самата порака), но и ја доловува функцијата на домот на култура – како простор каде што се негуваат културата и уметноста иницирани од индивидуалци и групи. Кога заедно би создавале и негувале услови во кои сите би се чувствувале поддржани едни меѓу други, преку заедничката соработка би се развила и здрава потреба за творештво во заедница во која едни со други, меѓугенерациски, си помагаме и го потхрануваме нашиот заеднички и индивидуален развој.
Муралот, кој се реализира во март во Скопје, на зградата што се наоѓа на булеварот Митрополит Теодосиј Гологанов, побуди позитивни чувства и кај соседните згради, така што резултира со уште една иницијатива за реализација на мурал како вид завршно заокружување на целиот проект и подарок кон станарите. Поткрепени со ентузијазмот на станарите во зградата и поддршка од ФРУ, уметницата Ивана Самандова во соработка со Ана Трајковска и Доротеј Нешовски реализира мурал на зградата бр. 37. На овој мурал е поставен цитат од Бертхолт Брехт, кој вели: „Наместо само да бидете слободни, создадете услови што ги ослободуваат сите!“ Со овој мурал фокусот е пренасочен на визуелни елементи со деца како симболика на реална слобода, особено во аспекти на однесување, изразување и размислување.
Преземајќи го извадокот од песната за солидарност од авторот Бертхолт Брехт, идејата е да се воспостави траен повик дека со поддршката, разбирањето и постапките на заедницата може да се создадат иницијативи и услови што ја ослободуваат истата заедница од повеќето форми на опресија и рестрикција водејќи кон поздрава и поволна состојба на живеење критикувајќи го строгиот и наметнат индивидуализам.
Серијата мурали (во Скопје, Прилеп и во Кичево), од кои два се во соработка со две јавни културни институции и уште два со две заедници по нивно барање, се темелат на концептите за солидарност, правдина, соработка и слобода, со надеж дека долго време ќе останат визуелен потсетник за неопходноста на борбата за да дојдеме до нив – со силата на заедништвото.
Култура
Самостојна изложба на Камуран Горанци, „Код 4“
Самостојната изложба на Камуран Горанци во објектот Чифте амам ќе биде отворена на 9. 5. 2024 година во 19 часот. Ќе бидат изложени 22 дела изработени во техниката акрилик на платно, кои се работени во периодот од 2020 до 2024 година.
Сликите имаат техничка еволуција од неговите претходни изложби, како што се „Код 1“ во Келн, Германија, „Код 2“ во Галеријата на Тирана во Албанија и „Код 3“ во Галеријата на Скадар во Албанија, како и оваа самостојно конципирана „Код 4“ во Националната галерија на Република Северна Македонија обележан со софистицираност на изразните средства и обид за филозофирање.
Овој уметнички настан се одржува во центарот на Скопје, каде што ги гледаме традицијата и современата комуникација, една многу важна улога во контекст на неговата креативна индивидуалност.
Во повеќето случаи сликата е граматичка анализа, композиција, а во исто време дезинтеграција на оние алатки што историски му биле доверени на уметникот да се манифестира таму каде што креативното и животното искуство континуирано се негувале низ годините и страсно го чувале и сакале хроматското богатство.
Боите во овие композиции се пастуозни, камени, расфрлени овде-онде, што означуваат експресивна состојба. Така, во овие случаи се претставени некои апстрактни експресионистички слики, иако со рамнотежа на топлина и студ, светло и темно, придружени со чудни форми и голи бои. Во овие слики од периферијата на сферата на боите се преминува на површината, каде што техниката на реализација изгледа важна. Тие се реализираат со максимум изразни средства, цртежот оди до границите на небитието за да се нагласи присуството на вредноста на убавината во една средина во која владее хаос и динамизам.
Сите слики во оваа свечена пригода се разработени врз чувствителноста и хармонијата, кои сега се присутни и кодирани од уметничкиот аспект, конечно фиксирајќи ја неговата реалност, слики и емоции во структурите на неговите соништа. Тој комуницира со љубов во универзална слика, која се наоѓа далеку од нашето постоење, како нешто пооддалечено од непознатото до познатото, на фигуративен, едноставен и ветувачки начин.
Да се замрзнат во нив суптилните односи меѓу боите, во специфичен израз, следејќи ја побарувачката за нови, поатрактивни слики за да се интервенира во невидливиот свет, кој секогаш е проследен со граница, а кои се појавуваат како конечни експлозии на вртоглав просторот, но не како оние на универзумот. Она што те привлекува во композициската конструкција е несомнено справувањето со логичките формации.
Преку него се создаваат монументални композиции, каде што деталите и најголемите мерки се решаваат со намалување и зголемување на колористичките траги за да се видат понатамошни специфични третмани во нивните рекомпозиции.
Зени Балажи, куратор