Економија
Врвна прецизност и динамика: претставен новиот Cayenne GTS

- Performance шасија со Turbo GT компоненти
- Четирилитарски V8 мотор со две турбини и 368 kW (500 КС)
- Веднаш препознатлив GTS карактер со нови дизајнерски детали
- Подобрена стандардна опрема
Porsche ја комплетира моделска линија на Cayenne, која беше сеопфатно ревидирана во 2023 година, со новите, динамични GTS модели. SUV и Coupé верзиите комбинираат моќност од 368 kW (500 КС) V8 мотор со две турбини и подеднакво поттикнати од перформансите системи со секојдневна практичност, карактеристични дизајнерски елементи и зголемена стандардна опрема.
Во Porsche, кратенката GTS претставува Gran Turismo Sport – во пракса, тоа значи дополнителна доза на динамика и удобност на долги патувања. Во својата суштина, Cayenne е и спортски автомобил со високи перформанси и теренски способности. Сепак, за GTS моделите, оваа рамнотежа традиционално се префрла кон подобрените перформанси на патот. Со моќен погонски систем, прецизно подесување и ексклузивен дизајн, новиот Cayenne GTS останува верен на овој принцип, а останува погоден за секојдневна употреба.
Технологија на шасија од Cayenne Turbo GT
Прецизно усовршената шасија, специфична за GTS и 10 милиметри пониско возење означуваат возбудлив развој за Cayenne GTS. Изгледајќи малку подлабоко, автомобилот сега е опремен со адаптивна воздушна суспензија како стандард, вклучувајќи го Porsche Active Suspension Management (PASM) и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Сите компоненти на шасијата и контролните системи, како што се Porsche Traction Management (PTM) и опционалниот Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), се специјално дизајнирани за оптимални перформанси.
Технологијата на суспензијата со два вентили на GTS нуди импресивна реакција, а неговата дво-коморна воздушна суспензија му дава на автомобилот високо динамична карактеристика, истовремено обезбедувајќи удобност на возачот. Предните оски на моделите Cayenne GTS потекнуваат од Cayenne Turbo GT. Тие го зголемуваат негативниот камбер на тркалата за 0,58 степени во споредба со другите модели на Cayenne. Резултатот е впечатливо агилно однесување во свиоци и исклучителна динамика на управување.
Поефикасен и 30 kW (40 КС) помоќен од претходниот модел
Покрај фино приспособената шасија, харизматичниот V8 е уште една важна карактеристика на Cayenne GTS. 4,0-литарскиот V8 мотор со две турбини, развиен од Porsche и произведен во Zuffenhausen, претрпе голема техничка ревизија. Ова резултираше со зголемување на ефикасноста и значително зголемување на перформансите: моторот сега произведува 368 kW (500 КС) моќност – зголемување од 30 kW (40 КС) во споредба со претходниот модел. Максималниот вртежен момент е сега 660 Nm, зголемување од 40 Nm. Ревидираниот пренос на Tiptronic S со осум брзини забележливо ги подобрува перформансите на возење уште побрзи промени на брзини во режимите за возење Sport и Sport Plus.
Во комбинација, овие карактеристики му даваат на спортскиот автомобил со четири врати навистина извонредни перформанси. Новиот Cayenne GTS забрзува од 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди. Максималната брзина е 275 км/ч. Понатамошна техничка иновација е преносот на погон на сите тркала Porsche Traction Management (PTM) кој има независно водно ладeње. Оваа технологија исто така е пренесена од моделот Turbo GT.
Ексклузивен дизајн и опрема GTS
Сите GTS модели на Porsche се препознатливи благодарение на нивниот уникатен, спортски дизајн. На Cayenne GTS ова вклучува црно GTS лого од страните и задниот дел на автомобилот, специјален преден браник со поголеми отвори на воздух за ладење, затемнети фарови и задни светла и црвени калипери. Одржувањето на овој класичен дизајн дава лесна препознатливост како вистински Porsche, но со неколку иновации. Страничмните елементи на каросеријата, предните отвори за воздух, страничните прозори и екстензиите на праговите на тркалата, кои се дел од стандардниот пакет Sport Design, сега се произведени во High-Gloss Black. На претходните GTS модели, некои од овие делови беа во боја на каросеријата. Спротивно на тоа, отворите на спортскиот издувен систем, кои претходно дојдоа во црна боја, сега се завршени со темен бронзен тон. За понатамошно подобрување на дизајнерското портфолио на моделите Porsche GTS, 21-инчни тркала со RS Spyder-дизајн сега доаѓаат во антрацитно сива боја.
Внатрешноста на Cayenne GTS се одликува со загреан GT спортски волан како стандарден. Висококвалитетниот материјал Race-Tex може да се најде и во целиот автомобил. Ткаенината слична на велур ги покрива покривните облоги панелите на вратите, како и средишните панели на осумнасочните спортски седишта. Страничните потпомагачи се подигнати за да понудат уште подобра поддршка во свиоците. Две алтернативни, GTS-специфични внатрешни пакети во Carmine Red или Slate Grey Neo, исто така, се достапни од Porsche за поприфатен изглед.
Нов Porsche Driver Experience со амбиентално осветлување
Новите GTS модели имаат корист од неодамнешната сеопфатна надградба на Cayenne, која го вклучува новиот Porsche Driver Experience со закривено дигитално јато на инструменти како стандарден и опционален патнички дисплеј. Покрај пакетот Sport Design, HD LED Matrix фаровите со затемнување и воздушната суспензија, моделот исто така има Surround звучен систем Bose® и амбиентално осветлување. Cayenne GTS Coupé исто така вклучува фиксен панорамски стаклен покрив, како стандард, како и адаптивен продолжен заден спојлер. По желба, динамичното чувство на Coupé може да се зголеми уште повеќе со Спортски издувен систем со централно позиционирани отвори во темна бронза. Ова е достапно како дел од трите различни лесни спортски пакети. Тие, исто така, вклучуваат лесен покрив и јаглероден заден дифузер, како и намалена изолација. Во зависност од опремата, лесните пакети можат да ја намалат тежината на возилото за до 25 килограми.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Министерство за енергетика: Стабилни инвестиции во обновливи извори, започна подготовката за воведување на CfD механизам во Македонија

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини во соработка со Европската банка за обнова и развој (ЕБОР), го започна процесот за воведување на механизмот „договори за разлика“ (Contract-for-Difference – CfD) како нов модел за поддршка на инвестициите во обновливи извори на енергија.
Моделот CfD, веќе докажан низ ЕУ, ќе ги забрза инвестициите во капацитети за обновливи извори на енергија, а истовремено ќе ги заштити потрошувачите од нестабилноста на пазарот.
На денешниот кик-оф состанок, министерката Сања Божиновска истакна дека CfD не е само финансиски инструмент, туку системска промена што обезбедува стабилност за инвеститорите и заштита за потрошувачите.
„Со оваа реформа поставуваме предвидливи и одржливи услови за инвестиции во соларни и ветерни капацитети, со што ги забрзуваме нашите амбициозни цели – 1.7 GW обновлива енергија до 2030 година. CfD механизмот создава сигурност, пониски трошоци и конкурентен пазар, што е клучно за забрзаната транзиција кон чиста енергија.“ изјави министерката Божиновска.
Со поддршка на ЕБОР и експертиза од меѓународни партнери, Македонија ќе го приспособи овој механизам на локалниот енергетски пазар, отворајќи нови можности за инвеститорите. Очекувањата се дека ова ќе доведе до забрзан развој на обновливите извори и стабилни долгорочни цени за потрошувачите.
Процесот на подготовка продолжува во наредните месеци, со детална анализа на регулативата и финансиските аспекти, со цел да се создаде модел што ќе донесе реални и одржливи резултати за македонската енергетика.
Економија
Од полноќ нови цени на горивата

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе одлука со која се врши зголемување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,84% во однос на одлуката од 24.3.2025 година.
Од 2.4.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 95 – 76,50 (денари/литар)
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 98 – 79,00 (денари/литар)
– Дизел гориво – ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 69,00 (денари/литар)
– Масло за горење – Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) – 69,00 (денари/литар)
– Мазут М-1 НС – 41,705 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, се зголемуваат за 1,50 ден/лит.
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1), се зголемуваат за 1,00 ден/лит
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС, се зголемува за 0,950 ден/кг и сега ќе изнесува 41,705 /кг.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување кај бензините во просек за 3,381%, кај дизелот зголемувањето е во просек за 1,884%, кај екстра лесното масло зголемувањето е во просек за 1,987% и кај мазутот зголемување во просек за околу 2,396%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,7218%.
Економија
Николоски: Креираме нов едношалтерски систем и поефикасни постапки за увоз, извоз и транзит на стока

Заменик претседателот на Владата и министер за транспорт Александар Николоски денеска претседаваше со Комитетот за управување со Националниот едношалтерски систем.
Комитетот го усови предлог на Законот за едношалтерска околина, нов закон со кој ќе се обезбеди збир на едношалтерски услуги кои ги обезбедуваат 15 институции во делот на увозот, извозот и транзитот на стока.
Целта на оваа регулатива е да се олесни трговијата преку рационализација на процесите при апликација и издавање на дозволи, нивната обработка и процесот на царинење на стоките при увоз, извоз и транзит низ државата.
Исто така со Законот се постигнува интероперабилност, односно размена на податоци меѓу сите инститиуции на национално ниво, подобра соработка како и координирани активности во рамки на овој систем.
Законот има за цел да направи и услогласување со европската регулатива, како и целосно усогласување со нецаринските системи во земјите од ЦЕФТА.
Република Македонија е дел од проектот за олеснување на транспортот и трговијата во земјите од Западен Балкан каде една од компонентите е имплементацијатa на овој Нов Национален Едношалтерски Систем што подразбира целосна замена на тековниот систем за управување со дозволи за увоз, извоз и транзит на стоки со нов систем.
Во рамките на оваа активност, Министерството за транспорт преку Проектната единица во рамки на самото министерство е во фаза на подготовна на тендерска документација за нова електронска “Платформа за дозволи” како и хардверска опрема, која се очекува да се распише во месец мај оваа година.
Овoj софтвер подразбира дека во иднина сите дозволи за увоз, извоз и транзит како и плаќањето, ќе се одвива по електронски пат на една точка.