Свет
„Се вклучи знакот за сигурносниот појас и тогаш започна пекол“: патниците за турбулентниот лет во кој загина еден патник

Патниците на летот на Сингапур ерлајнс кој го погодија силни турбуленции, во кои еден патник загина, а седуммина беа тешко повредени, утрово конечно пристигнаа во Сингапур. Авионот на Сингапур ерлајнс кој полета вчера од лондонскиот аеродром Хитроу наиде на силни турбуленции по 11 часа лет.
Авионот влегол во таканаречениот „воздушен џеб“ во воздушниот простор на Тајланд. Еден 73-годишен маж почина, под сомнение за срцев удар, а најмалку 30 лица се повредени, од кои седум потешко.
Британските медиуми јавуваат дека Британецот Џеф Кичен починал за време на летот. Боингот 777-300ER летал на височина од 11.280 метри пред да падне од 1.830 метри за околу три минути, според податоците на летот. Патниците рекоа дека се чувствуваат како да се во пекол.
„На почетокот летот беше сосема нормален“, рече Ендрју Дејвис, кој патуваше за Нов Зеланд. Многу патници појадувале кога почнале турбуленциите. „Гледав филм кога видов како се појави знакот за појасот. Фала му на Бога што се приковав бидејќи неколку моменти подоцна беше како пекол“, изјави Дејвис за Си-Ен-Ен.
„Авионот ненадејно како да се сруши. Веројатно траеше само неколку секунди, но видов чевли, мобилни телефони, чаши и чинии како летаат во воздух и удираа во таванот“, додаде тој.
Дејвис седнал пред човекот кој го загубил животот и видел што се случува со Џеф Кичен. „Тој седеше веднаш зад мене. На многу луѓе им требаше помош и се грижевме за него. Го извлековме од седиштето и го легнавме на подот за болничарите да го оживеат”, рекол тој.
„Тие правеа CPR околу 20 минути. Кога се свртев наоколу, видов патничка со голем рани на главата, крв што и течеше по лицето”, додаде Дејвис. 28-годишниот студент Јафран Азмир изјави за Ројтерс дека авионот почнал да се навалува и да се тресе.
„Авионот ненадејно како да се сруши, па сите што немаа време да го стават појасот полетаа кон таванот. Некои удираа со главите во кабините за багаж, а некои на делот каде што има светла и маски“, изјави Азмир. „Сè се случи многу, многу брзо. Затоа мислам дека никој не може да одговара за тоа. Луѓето немаа време да реагираат. Кога почнаа турбуленциите, екипажот сè уште стоеше, а некои патници беа во тоалетот,”, раскажа тој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Маск откри Американец роден во 2154 година: добил 41.000 долари социјална помош

Американското одделение за владина ефикасност (DOGE), на чело со милијардерот Илон Маск, откри неименувано лице родено во 2154 година, кое добило социјална помош во износ од 41.000 долари.
Истражувањето на одделот, со кој раководи Илон Маск, покажа дека најмалку 24.500 луѓе на возраст над 115 години побарале бенефиции во вкупна вредност од 59 милиони долари, пишува „Дејли мејл“.
Во исто време, најмалку 28.000 луѓе на возраст под пет години побарале бенефиции од 254 милиони долари, како и 9.700 лица со датуми на раѓање повеќе од 15 години во иднината.
Маск објави табела на „Икс“, на која се прикажани повеќе од 20 милиони Американци на возраст над 100 години, вклучувајќи 3,9 милиони во опсегот 130-139, повеќе од 3,5 милиони во опсегот на возраст од 140 до 149 и повеќе од 1,3 милион во опсегот 150-159.
Записите покажуваат и дека има жив американски државјанин, кој има над 360 години.
Агенцијата на американското Министерство за здравство и човечки услуги има 60 милиони луѓе повеќе од целото американско население, што значи дека милиони луѓе што веќе не се живи или можеби никогаш не постоеле добиваат месечни проверки за социјална помош.
Одделот за владина ефикасност (DOGE) ги истражува парите на даночните обврзници што биле користени за даночни цели или со измама откако претседателот Доналд Трамп им ветил на гласачите огромни заштеди во федералната влада.
Свет
Германски генерал: Не сме ниту во војна ниту во мир со Русија

Највисокиот претставник на Бундесверот за „Дојче веле“ вели дека односите меѓу Германија и Русија во моментот се во сива зона и дека германското општество и војската мора да развијат отпорност поради зголемената закана од руската агресија.
„Германија и Русија не се ниту во војна ниту во мир, а германското општество и Бундесверот мора да станат многу свесни за тоа доколку сакаат да ја развијат потребната способност за справување со проблемите“, вели генерал Карстен Бројер, генерален инспектор на Бундесверот, во интервју за „Дојче веле“.
„Категориите мир, криза или војна, кои сакаме да ги користиме, не се користат од руската страна“, вели тој. „Русија ја гледа војната како континуум и користи мерки што можеби изгледаат како војна, но веројатно сè уште не се војна“, рече Бројер додавајќи дека првенствено мислел на хибридни мерки. „Значи, се создава ситуација, која веќе не е целосен мир, но не е ниту воена состојба. Ние сме во таа сива зона во однос на Русија“, оцени генералот.
Бројер рече дека сегашните анализи покажуваат оти Русија значително го зголемува својот воен потенцијал, меѓу другото, со поправка на тенкови, но и со производство на нови, вкупно 1.500 тенка годишно. „И тие 1.500 тенка и четири милиони парчиња артилериска муниција не одат веднаш на украинскиот фронт, туку во магацини, каде што се подготвуваат и складираат“, вели тој.
„Истовремено, гледаме дека Русија ќе го зголеми бројот на војници на еден и пол милион во наредните години. И забележуваме нови воени структури, воени области, кои се јасно насочени против Западот. Ако сето ова го поврземе со намерите на Путин, што можеме да ги прочитаме од неговите говори и видеопораки, јасно ми кажува дека 2029 година е година во која количината материјал и бројот на војници ќе пораснат до тој степен што ќе биде возможен напад на територијата на НАТО“, заклучува Брејер.
Свет
САД го претставија „франкенџет“, нов борбен авион: „Ова е прв ваков случај во историјата“

Воздухопловните сили на САД го претставија новиот борбен авион од необично потекло, F-35, склопен од делови на два авиона уништени во несреќи. Го нарекуваат „франкенџет“ и сега и официјално е подготвен за мисии.
„Франкенџет“ е целосно оперативен и подготвен за борбени мисии“, објави Заедничката оперативна канцеларија на Ф-35 (ЈПО) во последниот извештај. Овој необичен проект почна во 2014 година кога F-35A претрпе тежок дефект на моторот додека се подготвуваше за тренинг-лет од воздухопловната база Еглин на Флорида.
Авионот, познат како „АФ-27“, претрпел сериозно оштетување на задниот дел. Истрагата покажа дека делови од роторот на моторот се распрснале во куќиштето на вентилаторот, навлегле во резервоарот за гориво и во хидрауличните линии и излегле преку горниот труп на авионот предизвикувајќи пожар, кој зафатил две третини од авионот. Години подоцна, во јуни 2020 година, друг F-35A, овој пат означен како AF-211, беше сериозно оштетен за време на слетувањето во воздухопловната база Хил во Јута кога му откажа предната опрема за слетување.
По два сериозно оштетени авиона, воздухопловните сили останаа со употреблив преден дел од„ АФ-27“ и заден дел од„ АФ-211“, делови од борбените авиони кои чинат по 75 милиони долари.
Наместо да ги отпишат двата авиона, експертите одлучија во 2022 година да го користат она што остана спојувајќи го предниот дел на едниот и задниот дел на другиот. Така е создаден првиот „Ф-35“, „франкенџет“, кој во флотата врати уште еден оперативен авион, со значителни финансиски заштеди. „Ова е прв ваков случај во историјата“, вели Скот Тејлор, главен машински инженер во „Локхид Мартин“. „Делови од F-35 теоретски може да се одвојат и повторно да се состават, но тоа никогаш досега не било направено.
Работата беше извршена во базата Хил, а за овој уникатен проект беа развиени целосно нови алатки, опрема и методи на склопување.
По речиси две и пол години работа, во јануари 2025 година, „франкенџет“ првпат полета слетувајќи во фабриката на „Локхид Мартин“ во Форт Ворт, Тексас, каде што беше извршено дополнително тестирање.
„Авионот беше тестиран до своите граници при првиот лет и се однесуваше како штотуку да е произведен“, рече Џефри Џенсен, главен инженер за F-35A. Кон крајот на март „франкенџет“ повторно пристигна во хилската база и беше вратен во 388. борбена ескадрила, на која ѝ припаѓаше и оригиналниот „АФ-211“.
Целиот проект за изградба на овој необичен F-35 чинел 11,7 милиони долари, а Пентагон тврди дека заштедил дури 63 милиони долари, што би била цената на целосно нов авион.
Според Меѓународниот институт за стратешки студии (IISS), американското воено воздухопловство во моментот има 383 авиони „Ф-35А“. Освен во САД, F-35 станува сè попопуларен меѓу американските сојузници бидејќи дури 17 земји веќе ги имаат овие авиони или ги нарачале, според „Локхид Мартин“.