Свет
Тридневна жалост во Бразил, во тек е истрага за авионската несреќа во која загинаа 61 лице

Патнички авион со 61 лице се урна вчера во Бразил, во близина на градот Сао Паоло. Никој не преживеа.
„Компанијата со жалење информира дека сите 61 лице на летот 2283 загинаа на местото на настанот“, се вели во соопштението на „Воепас“, ревидирајќи го бројот на загинати од првичната проценка од 62 загинати.
Во авионот имало 57 патници и четворица членови на екипажот. Сите патници имале бразилски документи, изјавија претставници на авиокомпанијата, иако се уште не се знае дали некој има двојно државјанство.
Авионот удрил во неколку куќи кога се урнал, но никој на земјата не е повреден, изјавија градските власти за Си-Ен-Ен.
BREAKING: Voepass Flight 2283, a large passenger plane, crashes in Vinhedo, Brazil pic.twitter.com/wmpJLVYbB3
— BNO News (@BNONews) August 9, 2024
Летот го напуштил Каскавел и бил на пат кон Гуаруљос, во државата Сао Паоло, кога го изгубил сигналот непосредно пред 13:30 часот по локално време, според „Флајтрадар24“. Последниот пренос на податоци од авионот бил во 13:22 часот по локално време.
Засега нема информации што ја предизвикало несреќата, изјави извршниот директор на „Воепас“, Едуардо Буш на прес-конференција.
„Целиот тим беше компетентен. Очекуваме пристап до сите комуникации меѓу пилотот и контролната кула за да разбереме што се случило.
Додаде дека авионот има две црни кутии, а државата две висококвалификувани лаборатории за нивна анализа.
Queda de avião em Vinhedo, SP: imagens ao vivo do Globocop mostram local do acidente.
➡ Assista ao @estudioi com @AndreiaSadi: https://t.co/bFwcwLpLU9 #Estúdioi #GloboNews pic.twitter.com/8N3nEa4Sw0
— GloboNews (@GloboNews) August 9, 2024
Медицински тим е на лице место и работи на идентификување на жртвите, од кои многумина се премногу изгорени за да можат визуелно да се идентификуваат, изјави на прес-конференција министерот за безбедност на Сао Паоло, Гилерме Дерите.
За да помогнат во идентификувањето на телата, од семејствата е побарано да ги споделат медицинските досиеја на жртвите „како што се радиолошки, медицински и/или стоматолошки прегледи“, се вели во соопштението.
Бразилскиот претседател Луис Инасио Лула да Силва повика на едноминутно молчење и прогласи тридневна жалост.
Претставниците на „Воепас“ рекоа дека компанијата го помина попладнето обезбедувајќи хотели и психолози за семејствата на жртвите и поддршка. Градското собрание на Винхедо во петокот објави дека чека тим од бразилските воздухопловни сили ќе започне со истрага за причините за несреќата.
Бригадникот Марсело Морено, кој ја предводи бразилската агенција за воздушни несреќи ЦЕНИПА, на прес-конференција рече дека екипажот на авионот не пријавил никакви итни случаи пред падот.
🚨🚨BREAKİNG NEWS 🚨🚨
Another video emerged about the crash of the plane carrying 68 passengers in Brazil..
The images are horrible..#BreakingNews #brasil #airplane #BBCBreaking #brazil pic.twitter.com/Ju6j29oDyY
— Berkan Yılmaz (@Berk04790) August 9, 2024
„Прелиминарно знаеме дека нема информации за леталото, ниту дека авионот бил во каква било вонредна ситуација“, рече тој на прес-конференцијата.
Буш, извршен директор на „Воепас“, рече дека авиокомпанијата тесно ќе соработува со CENIPA за да ја истражи несреќата.
Според податоците за регистрација на бразилскиот авијациски регистар, авионот бил произведен во 2010 година и купен од авиокомпанијата во септември 2022 година. „АТР“, производителот на авионот, соопшти дека е свесен за падот и дека работи на поддршка на истражителите.
„Она што можеме да го кажеме во овој момент е дека „АТР“ е известен дека се случи несреќа во Виндхед, Бразил. Нашите мисли се со сите поединци погодени од овој настан. Експертите на „АТР“ се целосно ангажирани да ги поддржат и двете истрага и клиентот“, се наведува во соопштението за медиумите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Пејач преживеал пад на авион, седел на истото седиште со единствениот жив патник од индиската авионска катастрофа

Тајландскиот пејач Руангсак Лојчусак раскажа како ја преживеал авионската несреќа во 1998 година во која загинаа 101 патник, седејќи на седиштето 11А – исто како и единствениот преживеан од катастрофата на Ер Индија.
Руангсак Лојчусак, 47, бил на летот „TG261“ на Тај ервејс од Бангкок до Сурат Тани кога авионот ја изгубил контролата и се урнал во мочуриште додека се обидувал да слета.
Трагедијата одзела животи на 101 од 132 патници и 14 членови на екипажот, додека 45 лица биле повредени.
Вчера, Руангсак рече дека почувствувал морници по телото кога видел дека единствениот преживеан од несреќата на Ер Индија во Ахмедабад, британскиот патник Вишвас Кумар Рамеш, бил на седиштето 11А кога неговиот авион се урнал и удрил во зграда, објавува „Дејли меил“.
Thai singer “James” Ruangsak Loychusak posted on social media about Thursday’s plane crash in India, where there was only one survivor. What caught his attention was a strange coincidence: the survivor was seated in 11A – the exact same seat James was in when he miraculously… pic.twitter.com/DmE0lcfDjs
— Bangkok Post (@BangkokPostNews) June 13, 2025
„Единствениот преживеан од авионската несреќа во Индија седеше на истото седиште како и јас, 11А“, рече Лојчусак.
„Сакам да изразам сочувство до сите што ги загубија своите најблиски во трагедијата“.
Иако пејачот повеќе нема билет од фаталниот лет, тој рече дека вестите од тоа време го потврдија бројот на неговото седиште.
Лојчусак, исто така, опиша дека го живее „вториот живот“ откако ја преживеал катастрофалната несреќа.
„Десет години по несреќата имав проблеми со летањето. Се мачев да дишам, иако циркулацијата на воздухот ми беше нормална“, рече тој.
„Избегнував да разговарам со никого и постојано гледав низ прозорецот, не дозволувајќи никому да го затвори, за да одржам чувство на сигурност.“
„Ако видов темни облаци или дожд надвор, се чувствував ужасно, како да сум во пеколот“.
Свет
(Видео) Русија предаде 1.200 тела на загинати војници, додека Украина ниту едно

Русија ја заврши втората фаза од префрлањето на телата на убиените украински војници во Украина, без да добие ниту едно за возврат.
Киев не вратил никакви тела на руските претставници, додаде изворот на агенцијата РИА Новости.
„Москва продолжува да ги исполнува договорите од Истанбул“, вели изворот.
На 2 јуни, во Турција се одржа втората рунда разговори меѓу Русија и Украина.
Главните договори: префрлање на болните и тешко повредените по принципот „сите за сите“; размена на затвореници под 25 години; вкупниот плафон за размена е најмалку илјада лица; Русија еднострано планира да предаде шест илјади тела на украински војници на Киев; Москва ги идентификуваше идентитетите на сите овие жртви.
Свет
Пронајдена „црната кутија“ од авионот на Ер Индија што се урна во Ахмедабад

Индиските власти потврдија дека е пронајдена „црната кутија“ од авионот на Ер Индија што се урна во четвртокот во густо населен дел од градот Ахмедабад. Несреќата, која се смета за една од најтешките во историјата на индиското воздухопловство, однесе најмалку 246 животи – 241 патник и членови на екипажот, како и најмалку петмина на земја.
Дигиталниот уред за снимање податоци од летот бил пронајден на покрив во близина на местото на несреќата, соопшти Агенцијата за истраги на авионски несреќи на Индија (AAIB), која ја почна истрагата со „целосна мобилизација“.
Министерот за цивилно воздухопловство, Рам Мохан Наиду, го нарече пронаоѓањето на „црната кутија“ клучен чекор во расветлување на причините за трагедијата.
„Уредот ќе овозможи анализа на моторите, управувачките системи, но и разговорите во пилотската кабина“, изјави Пол Фром од британската Асоцијација на машински инженери.
Според првичните информации, авионот „Боинг 787 Дримлајнер“ што требал да лета кон Лондон, се срушил само неколку минути по полетувањето, удирајќи во зграда во која бил сместен студентски дом на медицински факултет. Причинета е голема материјална штета, а околу 50 лица се повредени.
Поранешниот истражител на Националниот одбор за транспортна безбедност на САД, Џеф Гузети, изјави дека, доколку уредот е функционален, првичните причини за несреќата може да се дознаат уште следната недела.
„Ќе се испитуваат параметри како губење на сила на моторот, крилните клапни, активирање на аларми, но и дали екипажот точно ги внел податоците за температурата и тежината на авионот“, изјави Гузети.
Индиската Агенција за цивилно воздухопловство наложи итна проверка на сите авиони „Боинг 787-8“ и „787-9“ со мотори „GEnx“ на Ер Индија, вклучително и на системите за гориво, мотори и хидраулика.
Во петокот, премиерот Нарендра Моди го посети местото на несреќата и се сретна со единствениот преживеан патник.
„Целата нација е потресена од трагедијата во Ахмедабад. Губењето на толку многу животи на ненадеен и трагичен начин е незамисливо“, напиша Моди на социјалните мрежи.
Телата на загинатите сè уште се идентификуваат преку ДНК анализа, бидејќи повеќето биле јагленосани. Властите стравуваат дека бројот на жртви ќе продолжи да расте.