Регион
(Видео) Ин мемориам: Бора Чорба зад себе остави голем број хитови, кои му ја одбележаа кариерата
На 72-годишна возраст денеска почина Бора Ѓорѓевиќ, познат и како Бора Чорба, оставајќи длабока трага на домашната музика.
Бендот „Рибља чорба“ е основан 1978 година и важи за еден од најзначајните рок-бендови од овие простори, а Бора стана еден од најконтроверзните музичари во Југославија поради неговите провокативни и социјално ориентирани текстови. За кратко време групата стекна голема популарност, која трае до ден-денес. По објавувањето на албумот „Коза ностра“ во 1990 година, Бора беше обвинет за навреда на работничката класа на Југославија, но обвиненијата беа отфрлени.
Една од првите песни што доби голема популарност е „Рокенрол за куќни савет“ од 1979 година, а на деби-албумот „Кост у грлу“ се најде и хитот „Остани џубре до краја“.
По кратка пауза поради отслужување на воениот рок, групата се враќа во полна сила и во 1981 година го издаваат хитот „Остаќу слободан“, а песната „Два динара, друже“ е првата песна со која „Рибља чорба“ се најде на хит 202.
На третиот албум од истата година имаше песни, како „Пекар, лекар, апотекар“, „На западу ништо ново“, „Волим, волим жене“…
Во средината и во доцните осумдесети тие успеаја да си го обезбедат местото како еден од ретките најпопуларни бендови во Југославија, а потоа следуваа хитовите „Када падне ноќ“, „Авионе, сломиќу ти крила“, „Ја је гледам како спава“, „Где си у овом глувом хотелу“…
Деведесетитте беа одбележани со успешната работа на групата, а и покрај лошите политички услови, успеаја да опстанат благодарение на песните „Кад сам био млад“, „Зелена трава дома мог“, „Гастрабајерска песма“…
Во 2001 година „Рибља чорба“ го издава албумот „Пишање уз ветар“, на кој се најде големиот хит „Љубав овде више не станује“, а по овој албум, Бора продолжи со тажни љубовни песни, кои биле инспирирани од настани од неговиот приватен живот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Падна снег, дува силен ветер: делови од Хрватска без струја, автопатот затрупан
Снег паѓа во Горски Котар и Лика и во делот на континентална Хрватска – од Загорје, Меѓумурје до Славонија. Силен ветер дува на Јадранот, во Риека ветерот урива дрвја и телефонски столбови.
Поради снегот, во Горски Котар и Лика во моментот нема слободен патен правец од внатрешноста кон Далмација, Риека и Истра и обратно за камионите со приколки и сите други возила што немаат зимска опрема.
Поради ветерот, на автопатот А7 Рупа – Крижишќе сообраќајот е забранет за автобуси, мотоцикли и возила со камп-приколки.
Регион
Силен земјотрес во Грција: се стресе островот Кос
Земјотрес со јачина од 4,5 степени според Рихтеровата скала денеска ја погоди Грција.
Епицентарот на земјотресот бил на 36 километри од градот Кефалос на островот Кос на длабочина од 104 километри.
Засега нема информации за причинета материјална штета.
Регион
Адвокатот за апсењата во Нови Сад: Ќе поминат најмалку пет години до пресудата
Адвокатот Боривоје Боровиќ и архитектот Слободан Малдини за „Н1 Србија“ ја коментираа веста за апсењата поради уривањето на натстрешникот во Нови Сад.
„Сведок сум дека кога ќе се случи ваков настан, секогаш се одредува притвор, се повикуваат луѓето што работеле на проектот. Тоа не се случи овде“, рече Боровиќ.
„Пред повеќе од десет години, мојот професор, тогаш асистент, го дизајнира натстрешникот на стадионот ‘Војводина’ во Нови Сад. Ветерот го сруши натстрешникот… Истата вечер дојдоа да го земат… за да не влијае на ситуацијата, сега ова беше задоцнета акција“, рече Малдини.
На прашањето дали на Александар Вучиќ му е дозволено да поседува документи поврзани со овој случај, Боровиќ вели:
„Видовме дека во тие важни случаи претседателот е првиот што ги добива доказите, не само тој, туку и министрите. Тие ги просејуваат и ги анализираат доказите во своите канцеларии. Сведоци сме дека не само претседателот се меша во секоја истрага, но и сите што ќе ѝ паднат на памет на извршната власт. Има еден важен принцип, а тоа е дека е забрането да се контаминираат доказите! Овде се контаминираат“, вели тој.
Истакнува дека е апсолутно јасно оти за овој случај морало да има одредени притвори.
„За сите луѓе што учествуваа во процесот. Особено што е толку трагична ситуацијата“, додаде тој.
Слободан Малдини вели дека струката не се покажала.
„Струката не се покажа. Веројатно ќе се прошири обвинението, ќе се појави и корупција. Да видиме зошто струката не се покажа – поради немоќ, неорганизираност, незнаење или корупција? Истрагата ќе го покаже тоа“, рече Малдини.
И тој вели дека е можна контаминација на доказите.
„Помина многу време и во секој случај е можна контаминација, но технички местото на злосторството е исчистено. Тоа не се прави. Како го однесоа тоа, како се случи тоа“, се прашува Малдини.
Според него, работите може да се реконструираат на хартија.
„Но, тоа не е доволно. Експертските мислења не се прават на хартија, туку на терен. Имаме фотографии од местото, па затоа ги коригирав моите ставови само врз основа на тие фотографии. Но, главната работа е што не е битно што се случило, туку дека се случило, тоа е важно на почетокот. Дека компанијата што работела на проектот отишла со претпоставка оти технички објектот е исправен. Значи, автомобилот на денот на сервисот е добар, сервисерот го враќа автомобилот, возилото се распаднало и убило луѓе. Тука е јасна ситуацијата – луѓето испорачале технички неисправен објект, го ставиле во употреба и на тој начин допуштиле да се случи ова што се случи“, вели тој.
Малдини вели дека, според него, невозможно е проектантите да го немале оригиналниот проект.
„Сега сите се преправаат дека го немаат оригиналниот проект, што, според мене, е невозможно бидејќи сите проекти се копираат во осум примероци и им се даваат на осум институции. Ако не е во архивата, тогаш е во Секретаријатот за урбанизам, ако не е таму, тогаш е во фирмата… Глупост е што го немаа оригиналниот дизајн. Второ, ако немале, морале да се свртат кон друг тип на проектирање. Значи, немаме, не можеме да дојдеме до тоа, потоа одиме од почеток, ја реконструираме целата конструкција на поинаков начин“, нагласи тој.
Боровиќ вели дека би сакал да го види записникот од истрагата.
„Да видам што е пронајдено на самото место, колку е осигурен, кој го обработил местото на настанот… Истрчаа да отстранат сè пред време, требаше два дена да го обработат местото на настанот. Сосема ми е јасно – Весиќ и другите истрчаа дека натстрешникот не е реконструиран. Тоа покажува дека и тие се вознемирени и дека е погодена суштината. Од друга страна, тоа е кривично дело наречено попречување докази. Покажаа дека знаат многу за оваа тема“, рече Боровиќ.
„Ако немале оригинален проект, бидејќи така работат, тогаш гревот е уште поголем“, вели Боровиќ.
„Сигурен сум дека нема да имаме пресуда најмалку пет години. Додека не заврши ЕКСПО, додека остатокот од корупциските пари не се изнесе преку гредежништвото. Ќе биде сè тоа мачкање очи на јавноста“, изјави Боровиќ.
Малдини смета дека во случајот со несреќата во Нови Сад се работи за човечка грешка.