Економија
„Боинг“ има нов план: понуди зголемување на платите за 35 проценти за да го запре штрајкот

Синдикатот што ги претставува машинистите на Боинг преговараше за нов предлог договор со кој ќе се обезбедат бонуси и зголемување на платите од 35 отсто во текот на четири години, во обид да се стави крај на скапиот прекин на работата и прекинот на производството на авиони што трае повеќе од еден месец.
Меѓународната асоцијација на механички и воздухопловни работници денеска изјави дека планира да одржи гласање за ратификација во среда , како што пренесува АП.
Последната понуда вклучува бонус од 7.000 долари, враќање на стимулации и подарежливи придонеси за 401.000 идни пензионери, вклучително и еднократен придонес од 5.000 долари плус до 12 отсто придонес од работодавачот.
Вршителот на должноста министер за труд на САД, Џули Сју, исто така одигра клучна улога во постигнувањето на договорот, бидејќи се состана со претставници на компанијата и синдикатот, покажувајќи ја загриженоста на администрацијата на Џо Бајден за економското влијание на штрајкот.
Околу 33.000 работници на синдикатот на Боинг на американскиот западен брег, повеќето од нив во државата Вашингтон, штрајкуваат од 13 септември . Прекинот на работата доведе до прекин на производството на најпродаваниот авион „737 MAX“ и неговите варијанти „767“ и „777“.
Синдикатот наводно побарал зголемување на платите за 40 отсто и враќање на дефинираните бенефиции за идните пензионери.
„Боинг“ соопшти дека просечната годишна плата за машинерите моментално е 75.608 долари.
Штрајкот го поттикна новиот извршен директор на Боинг, Кели Ортберг, да објави околу 17.000 отпуштања и да преземе рани чекори за да собере до 25 милијарди долари нови акции или долг за да ги зајакне финансиите на компанијата.
Американската авиокомпанија оваа година оди од криза во криза, почнувајќи од 5 јануари, кога за време на летот експлодирал приклучокот на вратата од авионот „737 Max“ во сопственост на Алјаска ерлајнс.
Главниот извршен директор на компанијата оттогаш си замина, производството е забавено додека регулаторите ја испитуваат безбедносната култура на компанијата, а во септември 33.000 синдикални работници стапија во штрајк.
Штрајкот чини околу 1 милијарда долари месечно, според еден аналитичар, а за да ги намали трошоците, производителот на авиони исто така најави дека ќе укине 17.000 работни места.
(Танјуг)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).