Македонија
Платформата за родова еднаквост регира: Сексуалната ориентација и родовиот идентитет не се вметнати ниту во предлог-законот за средното образование
МОН постапува спротивно на Законот за спречување и заштита од дискриминацијата, кој ги содржи дискриминаторските основи род, сексуална ориентација и родов идентитет и кој налага законодавството да се усогласува со овие одредби, реагира Платформата за родова еднаквост на предлогот на Министерството за образование и наука за закон за изменување и дополнување на Законот за основното образование.
Нивната реакција ја пренесуваме во целост:
Платформата за родова еднаквост најостро реагира на предлогот на Министерството за образование и наука за закон за изменување и дополнување на Законот за основното образование, во кој го промени членот за заштита од дискриминација на начин што ги отстранува дискриминаторските основи род, сексуална ориентација и родов идентитет. Дополнително, со загриженост реагираме и на постапката на Министерството, со која во предлогот ја отстранило родовата еднаквост заменувајќи ја со зборовите „еднакви можности“.
Овој чекор претставува преседан. За жал, сексуалната ориентација и родовиот идентитет не се вметнати како дискриминаторски основи ниту во предлог-законот за средно образование.
Со овие одлуки МОН постапува спротивно на Законот за спречување и заштита од дискриминацијата, кој ги содржи дискриминаторските основи род, сексуална ориентација и родов идентитет и кој налага законодавството да се усогласува со овие одредби.
Платформата за родова еднаквост смета дека оваа постапката на Министерството праќа јасна порака дека одредени групи не се заштитени од дискриминација, дури ни во најсензитивните области, како што е образованието. Законот за основното образование се менува со цел да спроведе пресудата на ЕСЧП – Елмазова и други против Северна Македонија, со која требаше да се донесат законски измени за да се спречи сегрегацијата на Ромите во основното образование. Платформата за родова еднаквост ја поздравува и поддржува првичната намера за измена на законот, но реагира на искористувањето една доблесна иницијатива за озаконување на дискриминацијата и нејзино користење како параван за охрабрување на дискриминацијата врз основа на род, родов идентитет и сексуална ориентација, како и за одржување на родовите стереотипи, насилство и нееднаквост. За жал, констатираме дека ваквата постапка нè враќа пред 1946 година и води единствено кон зацврстување на патријархалното насилство и континуираното исклучување на најранливите деца.
Оваа постапка претставува најгрубо кршење на правата на децата, како и директно загрозување на нивниот ментален и физички интегритет. Кога институциите системски ќе исклучат и избришат одредени групи ученици, тогаш тие директно даваат сигнал дека се охрабруваат понатомошното исклучување и опресијата во општеството на овие групи. Дополнително, ваквите постапки им даваат сигнал на агресорите, од кои жените, девојчињата и ЛГБТИ+ учениците трпат постојано насилство, дека нивните постапки се само продолжение на тоа како институциите ги третираат овие групи нормализирајќи го нивното насилство.
Преку овој чин Министерството за образование и наука се обидува да замижи и избрише кои се најчестите жртви на насилство и додека се спроведуваат кампањи за спречување на врсничко насилство во образовниот систем, може да заклучиме дека ова се залудно потрошени пари, вложени ресурси и залажување на јавноста за наводната безбедност на децата. Во суштина, со сегашниот предлог-закон проблемите не може нити да бидат именувани со вистинското име, а најмалку да бидат адресирани корените и да бидат решени предизвиците со ученичкото меѓуврсничко насилство.
Наспроти дискриминаторските политики на МОН, реалноста на терен потврдена и алармирана во повеќе релевантни истражувања во земјата, која ги отсликува искуствата на младите ЛГБТИ-деца и девојчињата, и која зборува за потребата од преземање итни мерки за превенција и заштита од насилство и врсничко силеџиство токму врз основа на сексуална ориентација, род и родов идентитет.
Потсетуваме дека МОН има обврска да го усогласува законодавството со Законот за спречување и заштита од дискриминацијата, што подразбира дека сите дискриминаторски основи помеѓу кои родот, сексуалната ориентација и родовиот идентитет треба доследно да бидат вметнати“, се наведува во реакцијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Лимани – Милер: Со силна поддршка на УНИЦЕФ набргу и Македонија ќе ја воведе Европската детска гаранција
Министерот за социјална политика, демографија и млади, Фатмир Лимани денеска оствари средба со претставничката на УНИЦЕФ Лесли Милер и нејзините соработници.
Соговорниците разговараа за важноста од унапредување и зајакнување на системот на детска заштита, при што акцентот беше ставен на воведувањето на Eвропската детска гаранција во земјата, која што претставува механизам на ЕУ за спречување општествено исклучување на загрозените деца со тоа што им се гарантира пристап до низа клучни основни социјални услуги.
Министерот Лимани информираше дека анализата потребна за нејзиното воведување е во завршна фаза и изрази надеж дека наскоро ќе бидеме прва земја во регионот која ќе ја имплементира.
Соговорниците се осврнаа и на Извештајот на Европската Комисија, каде што се нотира меѓудругото за потребата од дополнителни заложби за системот на социјална заштита да стане поотворен со поголема достапност на социјалните услуги. Но нотиран е и напредок во спроведувањето на Националната стратегија за деинституционализација 2018-2027 година.
Од страна на претставниците на УНИЦЕФ беше истакнато дека Северна Македонија е лидер во регионот во спроведувањето на деинституционализацијата во делот на децата, земајќи предвид дека нема ниту едно дете кое живее во институција.
Соговорниците се согласија дека предизвиците најдобро се решаваат системски. Односно системот ќе биде силен кога ќе може обезбедува социјални услуги за децата како пристап до образование, здравство, социјална заштита, и ниту едно дете нема да биде изоставено. Притоа беше истакната и важноста од вложување во човечки ресурси кои работат во оваа област, нивно постојано усовршување и можност да напредуваат, а со тоа мотивација да останат во државата и тука да вложуваат напори за подобро општество за сите со акцент на децата како една од најранливите категории.
Со спроведувањето на детската гаранција во Северна Македонија ќе им се помогне на националните и локалните власти да го зајакнат управувањето со јавни финансии во врска со подобро планирање, буџетирање и спроведување на буџетот за основните социјални услуги за ранливите деца – во сферата на детска и социјална заштита, здравствена грижа и образование. Со ова ќе се обезбеди чекор по чекор секое дете да добие пристап до квалитетно образование, здравствена грижа, благосостојба и заштита. За секое дете да може да го постигне целосниот потенцијал.
Македонија
Нова категорија во образованието: Колеџот NU за средношколци почнува со уписи на првата генерација млади дизајнери, програмери и инфлуенсери
Успешна академска и професионална кариера и заработка за успешно завршен проект уште во средношколските денови се главните карактеристики на NU College – Првиот колеџ за средношколци во Македонија (NU Колеџ). NU е единствениот колеџ на кој средношколците стануваат претприемачи, дизајнери, програмери и инфлуенсери.
NU Колеџот за средношколци започнува со работа оваа есен, а во тек се уписите на првата генерација за која слободни се само 150 места.
NU Колеџот е дел од едукативно-технолошкиот центар „Бреинстер“ (Brainster) кој го прошири своето портфолио и ја преточи својата експертиза кон средношколците креирајќи нови и револуционерни програми кои ќе го надополнат образованието стекнато во средно училиште со релевантни вештини и практично искуство.
Практичните програми на NU Колеџот за средношколци траат шест месеци и претставуваат воншколска активност која содржи две интерактивни работилници секоја недела. Фокусирани се на истражување и откривање на потенцијалот и интересите на средношколците, што е неопходно за тие да бидат сигурни во понатамошниот избор на студии и кариера. Преку уникатниот практичен пристап „креирај, па учи“, средношколците ќе навлезат во еден нов свет на работа на реални проекти за вистински компании и ќе научат како да заработуваат уште во средно.
Доколку ова до сега изгледа привлечно, еве конкретно како секој средношколец може да дојде до посакуваната кариера. Секоја програма е осмислена за да ги поврзе младите со модерните технологии и релевантните вештини за пазарот на труд, поконкретно:
Веб програмирање x AI: За да им овозможи да создаваат модерни и функционални веб-апликации, да развијат бизнис вештини и со нив да ги претворат идеите во профитабилни проекти.
Графички дизајн x AI: За да научат да создаваат визуелно привлечни и професионални дизајни, од логоа и постери до целосни бренд идентитети за реални брендови.
Инфлуенсер маркетинг x AI: За да станат инфлуенсери и дигитални креатори штом научат како да создаваат дигитални содржини за реални брендови и продукти и како да заработуваат од нив.
Тимот од искусни ментори, експерти во својата област, ќе ги надмине традиционалните наставни методи и ќе го направи учењето интерактивно и инспиративно. Методологијата на учење е заснована на вештачка интелигенција (AI) и гарантира релевантност на стекнатите вештини и знаења на подолг рок.
„NU Колеџот го создадовме за да го редефинираме искуството што средношколците го имаат од формалниот систем на образование. Имаме акумулирано знаење, искуство и уникатна методологија на учење и токму затоа чувствуваме должност да го пренесеме тоа на младите и со тоа да го промениме нивниот начин на размислување кога ќе се спомене образование“, вели Петар Ниновски, основач на образовниот центар Бреинстер, а сега и на NU колеџот за средношколци.
Стекнатото практично искуство не е единствената предност на NU Колеџот, додава Ниновски. Програмите кои средношколците ќе ги изучуваат се на ниво и со фонд на часови на практичен предмет во високо образование, изработени по рамката на ЕКТС акредитација. Тимот на NU моментално работи на остварување соработки со врвни универзитети од соседството и од Европа, односно на обезбедување конкурентска предност при упис таму на средношколците кои ќе завршат успешно некоја од NU програмите.
„Програмите се засновани на 80% практична работа на реални проекти. Практичното искуство ќе развие претприемачки начин на размислување и ќе ги подготви средношколците за претстојниот академски и кариерен пат. Ние веруваме во учење преку работа и дека нашите средношколци можат многу повеќе и затоа на NU ќе научат да заработуваат преку својот труд, знаење, идеи и проекти“, појаснува Ниновски.
Програмите се достапни за учење од училница или online.
Сите заинтересирани средношколци можат да дознаат детали и да се пријават на листата на чекање преку официјалната веб-страница на NU колеџот nucollege.ai.
(ПР)
Македонија
Двајца пациенти добија бубрези од починат донор, ќе продолжат да живеат нормален живот, без потреба од дијализа
Вчера, на хируршките клиники e изведена уште една трансплантација на органи од починат донор. Благодарение на хуманиот чин, храброста и емпатијата на едно семејство, кое одлучи да даде согласност за донирање на органите од свој близок, двајца пациенти со ретка крвна група добија бубрег и ќе продолжат да живеат нормален живот, без потреба од дијализа.
„Во текот на изминатото деноноќие извршивме трансплантација од починат донор. Му изразувам посебна благодарност на семеството на донорот, кое во најболен момент на лична загуба одлучи да ги донира органите покажувајќи силна емпатија и човекољубие кон пациентите што чекаат трансплантација. Пациентите што примија органи се со уреден постоперативен тек. Им посакувам брзо закрепнување и долг живот. Им изразувам благодарност и на медицинските тимови од сите клиники, кои беа вклучени во процесот на трансплантација“, изјави проф. д-р Билјана Кузмановска, национален координатор за трансплантација.
„За жал, поради ретката крвна група, овој пат на националните листи немаше реципиенти за другите органи. Трансплантацијата за најголем дел од пациентите е единствена шанса за живот. За други, пак, е можност за поквалитетен живот. Но, таа не може да се случи доколку не постои актот на органодарување. Само благодарение на храброста, несебичноста и емпатијата на семејствата на донорите трансплантацијата е возможна. Да се подари органи, значи да се подари некому втора шанса за живот“, информираат од Министерството за здравство.