Свет
(Видео) Што се’ досега е познато за авионската несреќа во Јужна Кореја во која загинаа најмалку 127 лица, а 2 беа спасени

Најмалку 127 лица, според последите информации на националната противпожарна агенција, загинаа кога патнички авион слета на аеродром во југозападна Јужна Кореја, при што леталото се излизга по пистата на стомакот пред да се запали.
Horrifying footage emerging of a Jeju Air Boeing 737-800 (not a Max) with 175 onboard involved in a crash at Muan International Airport in South Korea — video shows the aircraft attempting a ‘belly landing’ (without its landing gear extended) before impacting the perimeter wall pic.twitter.com/C3JCUz8Iw8
— Alex Macheras (@AlexInAir) December 29, 2024
Две лица беа извлечени живи од урнатините, но спасувачите предупредија дека шансите да најдат други преживеани се мали.
Летот на „Џеџу ер 7C 2216“ од Бангкок со „Боинг 737-800“ превезуваше 175 патници и шест членови на екипажот кога катастрофата се случи на аеродромот во округот Муан.
Главниот извршен директор на „Џеџу ер“, најголемиот јужнокорејски нискобуџетен превозник, рече дека авионот не покажал проблеми пред несреќата.
Што е познато досега:
- Причина за уривањето: И локалните пожарникари и воздухопловните експерти велат дека е веројатно оти дошло до дефект на опремата за слетување. Ли Џеонг-хјун, шефот на пожарникарскиот оддел во Муан, исто така, ги информираше медиумите дека причината „се проценува дека е појава на удар на птица или лошо време
- „Мајдеј повик“: Пилотот на авионот упатил критичен повик до контролната кула околу една минута откако го прифатил барањето на контролорите за промена на пистата за слетување за да се избегне можен ризик од удар на птици, според брифингот од Министерството. Авионот удрил во навигациска опрема на земја пред да се урне во ѕид. Според информациите кобни биле шест минути од првиот повик до уривањето.
- Пронајдена една „црна кутија“: црната кутија за снимање на податоците за летот е пронајдена од комитетот за истрага на несреќата, но уредот за снимање глас сè уште не е пронајден, рекоа официјални лица. „Црните кутии“ им нудат на истражувачите критични факти што се случило.
- Драматични сцени: снимката од несреќата, емитувана од повеќе јужнокорејски медиуми, покажува како авионот се лизга по стомакот со голема брзина, удирајќи во земјен насип и избивајќи во огнена топка. На видео снимката може да се види дека опремата за слетување не е активирана, додека чад се издига од задниот дел на лизгачкиот авион.
- Пол на загинатите патници и националност: Меѓу жртвите има 54 мажи, 57 жени и 11 лица чиј пол не може да се утврди, според Противпожарната служба. Двајца тајландски државјани биле меѓу лицата во авионот, додека останатите биле јужнокорејци.
- „Боинг“: Американскиот авијациски гигант Боинг имаше турбулентно време во последниве години, вклучително и две несреќи на 737 Max. Но, авионот вклучен во последната несреќа, Боинг 737-800, аналитичарите го опишуваат како безбеден работник на небото со исклучително силно безбедносно досие. Компанијата изрази сочувство за загинатите.
- Заднина на политичката криза: Трагичната авионска несреќа доаѓа во време кога владата на Јужна Кореја се соочува со целосна политичка криза, а раководството останува неизвесно. Вршителот на должноста претседател на Јужна Кореја, Чои Санг-мок, кој е на работа само од петокот, отпатува до меѓународниот аеродром Муан каде што се урна авионот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Орбан до Европската комисија: Не се мешајте во внатрешните закони на земјите-членки

Унгарскиот премиер Виктор Орбан изјави дека Европската комисија (ЕК) треба да се воздржи од мешање во спроведувањето на законите во земјите-членки, реагирајќи на изјавата на претседателката на ЕК, Урсула фон дер Лајен, во врска со „Парадата на гордоста“ во Будимпешта.
Фон дер Лајен претходно ги повика унгарските власти да го овозможат настанот планиран за претстојниот викенд, објави МТИ.
Во одговор, Орбан рече дека ЕК „нема никаква улога“ во внатрешните работи на спроведувањето на законот во земјите-членки и побара наместо тоа да се фокусира на, како што наведе, „итните предизвици со кои се соочува ЕУ, како што се енергетската криза и падот на конкурентноста“, каде што Комисијата, според неговите зборови, има јасна одговорност и каде што „во изминатите години направи сериозни грешки“.
Свет
Фон дер Лајен: Ја повикувам унгарската влада да ја отфрли забраната за „Парадата на гордоста“

Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, ги повика унгарските власти повторно да ја разгледаат забраната за „Парадата на гордоста“ најавена за сабота во Будимпешта и да се откажат од евентуалното казнување на нејзините учесници.
„Парадата на гордоста“ во унгарската престолнина мора „да се одржи без страв од кривично или административно гонење на организаторите или учесниците“, напиша Фон дер Лајен на X.
„Испраќам порака до LGBTIQ+ заедницата во Унгарија и на други места дека секогаш ќе бидам нивен сојузник“, додаде таа.
Во Будимпешта, од една страна, полицијата ја забрани „Парадата на гордоста“, додека градоначалникот Гергели Карачони, противник на десничарската влада на премиерот Виктор Орбан, одлучи да го одржи собирот.
Министерот за правда, Бенс Тусон, им пишал на амбасадорите од другите земји од ЕУ, велејќи дека ниту тие ниту нивните соработници не треба да имаат дозвола да учествуваат во маршот. „Правната ситуација е јасна, „Парадата на гордоста“ е забрането собирање“, напиша тој во писмо до кое увид има АФП.
И покрај забраната, голем број европратеници изјавија дека ќе дојдат во Будимпешта за да учествуваат на маршот во сабота.
Организаторите на маршот очекуваат рекордна посетеност, и покрај она што го велат Орбан и неговиот кабинет.
Премиерот им советуваше на организаторите „да не се мачат со подготовка на маршот оваа година“. „Тоа е губење пари и време“, рече тој пред да гласа за законските измени насочени кон забрана.
Властите, од друга страна, побараа поворката да се одржи на затворено место, како што е стадион или хиподром, подалеку од погледот на малолетници.
Свет
Кубилијус: На Европа ѝ е потребна армија од беспилотни летала за да се одбрани од можна руска агресија

Европскиот комесар за одбрана Андријус Кубилијус предупреди дека Европа мора итно да развие капацитети за масовно производство и употреба на беспилотни летала, за да биде подготвена да одговори на можен вооружен напад од страна на Русија.
Воените проценки покажуваат дека руските вооружени сили би можеле да бидат подготвени да нападнат една од членките на НАТО во рок од пет години, изјави комесарот Кубилијус денес за „Скај њуз“.
„Русија би можела да има на располагање околу пет милиони беспилотни летала. Ако сакаме да победиме, мора да имаме поголеми капацитети“, рече Кубилијус, нагласувајќи дека евентуалниот напад би го предводела руската армија „опремена на фронтот“, со можност за користење беспилотни летала во масовен размер.
Тој истакна дека војната во Украина предизвикала револуција во употребата на беспилотни летала во современото војување и дека според проценките, дури 80 проценти од загубите на руската армија на фронтовската линија се резултат на дејствијата на украинските беспилотни единици.
Зборувајќи за своето знаење од теренот во Украина, Кубилијус истакна дека во зоната долж линијата на фронтот, позната како „Долина на смртта“, ништо не може да се движи без да биде откриено и уништено од беспилотно летало, и дека конвенционалните тенкови во таа зона преживуваат само шест минути во просек.
Украина би можела да произведе повеќе од четири милиони дронови оваа година, а Кубилијус верува дека земји како Литванија, која има граница од 900 километри со Русија и Белорусија, би морале да произведуваат приближно три милиони дронови годишно во случај на конфликт.
Комесарот на ЕУ нагласува дека наместо да складираат дронови, кои брзо би станале застарени, европските земји треба да изградат индустриски капацитети, како и тимови од инженери и пилоти кои можат брзо да започнат со производство во случај на криза.
Комесарот предупреди дека земјите од НАТО сè уште не се подготвени да се одбранат од масовни напади со дронови, од какви што Украина страда секојдневно, и повика на забрзување на инвестициите и иновациите во оваа област.
Според претставници на Министерството за одбрана, Германија веќе потпишала договори за набавка на поголеми количини беспилотни летала и ги тестира со војниците, истакнувајќи дека приоритет е изградба на флексибилен производствен систем, а не акумулирање залихи што брзо застаруваат.
Во мај, Европската унија одобри план за инвестиции во одбранбената индустрија во вредност од 150 милијарди евра, со цел зајакнување на заедничкото производство во случај на идни безбедносни закани, пренесува Танјуг.