Култура
„Бруталистот“ ги воодушеви гледачите и критичарите: „Ремек-дело, ќе размислувате за филмот“
На 82. доделување на наградата Златен глобус, големиот победник беше Бруталистот (The Brutalist).
Филмот освои три награди, вклучувајќи за најдобар филм, најдобар режисер (Брејди Корбет) и најдобар актер во драма (Адриен Броди).
#TheBrutalist director Brady Corbet and star Adrien Brody share a moment during the film’s 12-minute Venice standing ovation. pic.twitter.com/V6Rqd0N3DW
— Variety (@Variety) September 1, 2024
Епската историска драма беше премиерно прикажана на филмскиот фестивал во Венеција, каде што беше проследен со 12-минутни овации. Корбет беше награден со Сребрен лав за најдобар режисер на фестивалот.
Драмата која трае повеќе од три часа го следи архитектот визионер Ласло Тот (Броди) и неговата сопруга Ерзебет (Џонс).
Тот е Унгарец со еврејско потекло кој успеал да го преживее Холокаустот, а по Втората светска војна се преселил во САД со неговата сопруга Ерзебет (Фелисити Џонс). Иако на почетокот страда од сиромаштија, неговиот живот се менува откако ќе запознае богат индустријалец…
Режисерот Корбет претходно изјави дека дебатата за должината на филмот била прилично глупава.
„Овој филм прави сè што ни беше кажано да не правиме. Мислам дека всушност е прилично глупаво да се зборува за должината бидејќи тоа е како да критикувате книга бидејќи има 700 страници наместо 100“, рече режисерот за време на прес-конференција.
„Бруталистот“ моментално има 93% на „Ротен Томатос“ врз основа на 170 критики од критичарите. Има оцена 8,1 на ИМДБ.
„Невозможно е да не се препознае ‘Бруталист’ како ништо друго освен филмски триумф“, напиша критичарот Том Дејвидсон.
„Ремек дело кое ќе ве воодушеви. Ќе размислувате за ова дело”, додал критичарот Даг Џејмисон.
„Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи“
Филмскиот критичар на Ролинг Стоун, Дејвид Фер, напиша за филмот: „Не е само тоа што веќе не снимаат вакви филмови – се разбира дека не прават. Тоа е што малку луѓе деновиве се мачат да раскажуваат толку опсежни приказни со ова ниво на раскажување приказни кое бара вештина, храброст и енергија“.
Драмата беше позитивно оценета и од критичарот на Варајати, Овен Глајберман, кој напиша: „Јасно е дека Корбет го направи овој филм со намера да има големо значење. Дали тој навистина ќе го постигне тоа е во окото на гледачот. Бруталист ви дозволува да почувствувате како нечиј живот поминува пред вашите очи. Можеби тоа е доволно значење.
Друга позитивна рецензија беше напишана од Бен Крол од TheWrap: „Земено како целина, Бруталист истовремено тагува и ги слави американските амбиции – амбициите на имигрантската класа која бара нов живот без гаранции за успех, како и амбициите на режисерот кој го исполнува платното со животни опсесии“.
Посебни пофалби за својата изведба доби Адриен Броди.
Некои критичари особено го пофалија Адриен Броди, кој веќе импресионираше многумина со неговата изведба во потресната воена драма „Пијанист“ од 2002 година.
„Броди внесува огромна тежина на ликот, но и болка што го нагризува гордото чувство за идентитет, цел и судбина на Ласло. Тоа е монументална изведба; гледањето на овој архитект третиран како ѓубре е едноставно поразително“, напиша критичарот Дејвид Руни од Холивуд рипортер.
Се чини дека филмот не им се допадна само на критичарите. Гледачите веќе напишаа дека „Бруталист“ ќе биде еден од најдобрите филмови на годината.
„Никогаш не сум сакал да гледам филм толку брзо откако го видов трејлерот како што направив со овој. Дефинитивно мора да се види“. „Го видов филмот и верувајте ми, вреди. Дефинитивно најдобриот филм на годината“, се дел од коментарите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Почина писателот Наум Бајо
Друштвото на писателите на Македонија со жалење информира дека денес почина писателот и новинар и публицист Наум Бајо (30.4.1943 – 8.1.2025), роден на 30 април 1943 во Долна Белица, Струшко.
Наум Бајо беше член на ДПМ од 2001 година. Помеѓу другите дела, автор е на романите „Живот“ (1994), „Црвените птици над Рим“ (1995), „Часовник од цвеќе“ (1997), „Камено сонце“ (2001).
Култура
Соработка меѓу Националниот џез-оркестар и академскиот сликар Сергеј Андреевски
„Сликам како џез-музичар“, ќе рече за себе Сергеј Андреевски. „Јас сум сликар што често патува и сонува низ светот вкрстувајќи ги четките и насочувајќи ги своите потези кон сонцето. Светот е моето ателје. Мојата творечка припадност е стилот на постекспресионизмот, а тоа е бесконечна слобода на изразувањето. Звукот е мојот партнер при создавањето. Особено џезот оти јас кога сликам, импровизирам – не случајно велам дека сликам како џез-музичар“.
Со оваа изјава на академскиот сликар Сергеј Андреевски беше најавена соработка меѓу Националниот џез-оркестар и академскиот сликар Сергеј Андреевски.
Имено, оваа година дизајните на плакатите за концертите на Националниот џез-оркестар ќе содржат дела на овој истакнат ликовен уметник со меѓународна кариера. Неговото творештво се движи во границите на постекспресионизмот, а импровизацијата и слободата на изразувањето се едни од главните одлики на џез-музиката, па вксрстувањето на нашите сродни сензибилитети веруваме дека неминовно ќе вроди со плод.
Сергеј Андреевски (1960, Скопје) дипломирал на Факултетот за ликовни уметности во Скопје во 1985 година. Во текот на својата кариера добитник е на повеќе стипендии за студиски престој во странство, меѓу кои може да се издвојат оние во Рим („Галерија ди арте модерна“, 1987/88), Нирнберг во 1991 година, потоа во Архус, Данска; Cité des Arts Internationale-Paris, Франција; Acme Art Studios, Вилмингтон, САД; Asolare Fine Arts Foundation, Лексингтон, САД; Imadate, Јапонија; Pi Artworks, Истанбул, Турција; Cromarty Arts Trust, Кромарти, Шкотска; In Situ, Александрија, Египет; Al Maken, Тунис и други.
Андреевски има реализирано над 60 самостојни претставувања во светот, меѓу кои изложбата „Неизложени дела на хартии,“ Општинска галерија REMEZZO во Каламарија, Солун, Грција; АЗБУКА, Народен музеј „Конак кнегиње Милице“, Белград, Србија; Имадате, Јапонија – Музеј на современа уметност; изложби во Фетвил (Fayetteville), Северна Каролина, САД – Музеј на модерна уметност; Париз, Франција – Cité des Arts Internationale; Њујорк, САД – Lincoln Centre, Cork Gallery at Avery Fisher Hall; Франкфурт на Мајна – LHB Bank, Gallery New Europe; Салзбери (Salisbury), Северна Каролина, САД – Waterworks Visual Arts Center, како и многубројни изложби во земјата. Бил дел и од над 200 групни претставувања во светот.
Основач е на меѓународниот центар за уметност и одржлив развој „Арт поинт – Гумно“, со седиште во с. Слоештица, каде што е и куратор на Меѓународната уметничка резиденција и колонија, што успешно се реализира од 2003 година.
Добитник е на повеќе награди и признанија.
Неговите дела се дел од поставките на државни институции, музеи и приватни колекционери во светот.
Култура
(Фото) 12-годишната Агнеса од Скопје ја воодушеви публиката во „Карнеги хол“
На натпреварот American protege, кој се одржува секоја година во „Карнеги хол“, Њујорк, во декември 2024 настапи и Агнеса Русомаровска од Скопје.
Учесниците се натпреваруваа во повеќе категории: свирење разни инструменти, classical singing, opera singing, broadway/theatre.
12-годишната Агнеса настапи во бродвеј-категоријата со Tomorrow од мјузиклот Annie. Беше придружувана од пијано, а нумерата ја изведе без микрофон.
Нејзиниот обемен и јак вокал ги воодушеви сите во „Карнеги хол“.
Агнеса од Скопје беше единствениот претставник од Европа во 2024 година во сите категории.
Со музика се занимава од 4-годишна возраст, а под водство на наставник пет години пее во детски хорови. Последните две години оди на поединечни часови кај Ана Костадиновска, која ја подготвуваше и за настапот во Њујорк.
Под нејзино менторство Агнеса се пријави на натпреварот American Protege, а победниците беа повикани да настапат во „Карнеги хол“ во Њујорк.
Претходно, Агнеса настапи на два меѓународни натпревара во Скопје, во МНТ и МОБ, каде што освои прво место.