Македонија
Утврдени слабости во работењето на Централниот регистар, алармира Државниот завод за ревизија
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2017/03/revizija-vz-2.jpg)
По извршената ревизија на финансиските извештаи заедно со ревизијата на усогласеност на Централниот регистар на Република Северна Македонија за 2023 година, Државниот завод за ревизија изразува неповолно мислење во однос на вистинитоста и објективноста на финансиските извештаи и мислење со резерва за усогласеноста на финансиските трансакции со релевантната законска регулатива.
Со извршената ревизија, според објавеното, утврдена е несоодветно воспоставена сметководствена евиденција на дел од градежните објекти со набавна вредност од 186.635 илјади денари, кои на Централниот регистар му се доделени со извршената трансформација на поранешниот Завод за платен промет. Причина за оваа состојба е несоодветниот третман на градежните објекти како државна поддршка, што влијае на искажаните податоци во финансиските извештаи.
Несоодветно евидентирање е утврдено и кај завршените вложувања во изградба и реконструкција на градежни објекти во износ од 15.185 илјади денари за кои не се преземени активности за ставање во употреба иако Централниот регистар објектите ги има во владение и поседува имотен лист.
И по изминати пет години од набавката на мебел со вредност од 1.360 илјади денари, тој не е ставен во употреба поради што постои ризик да се оштети и да изгуби од својот квалитет.
Ревизорите утврдиле дека во деловните книги не е евидентирано земјиштето на кое е изграден административниот објект Палата „Лазар Поп Трајков“ и кое со одлука на Владата во 2013 година е доделено на трајно користење на шесте државни институции. За ова земјиште, по завршувањето на ревизијата, законскиот застапник презел активности и тоа е воведено во евиденцијата на Централниот регистар.
Извршена е продажба на патнички моторни возила, без да се обезбеди согласност од Владата, со примена на интерен правилник, кој не е усогласен со постапка за отуѓување предвидена во Законот за користење и располагање со стварите во државна сопственост и со стварите во општинска сопственост.
Во 2023 година Централниот регистар оствари приходи од 367.738 илјади денари за извршените услуги поврзани со упис, обработка и дистрибуција на податоци, при што за овие услуги наплатува соодветен надоместок утврден со тарифа од управниот одбор по согласност од Владата. Меѓутоа, ревизијата утврди дека податоците за бројот и видот на извршените услуги не се во согласност со искажаните приходи во сметководствената евиденција, што ги доведува во прашање точноста и целосноста на прикажаните приходи. Главни причини за ова се недостиг на софтверско решение за поврзување на извршените услуги со наплатениот надоместок, отсуство на контроли при евидентирањето на приходите и примената на попусти или бесплатни услуги во одредени случаи.
Во извештајот ревизорите известуваат за несервисираната обврска за долгорочен стоков кредит во износ од 1,4 милион евра, односно 86.093 илјади денари, која произлегува од договор од 2007 година склучен со Министерството за економија за користење на дел од средства одобрени од Меѓународната банка за обнова и развој во рамките на проектот за реформа на деловното опкружување и институционално зајакнување, кој требало да биде отплатен заклучно со октомври 2021 година. По насоки од Владата, во 2020 година била формирана работна група за утврдување на статусот и третманот на обврската, но сè уште не е донесен конкретен заклучок за постапување.
Исто така, утврдени се неусогласености на одредбите од Законот за Централниот регистар и Законот за административните службеници во делот на пресметка на платите на вработените административни службеници. Утврдени се и неправилности во спроведувањето на постапките за вработување на административни службеници.
Постојат законски недоречености во однос на дефинирање на статусот на Централниот регистар на Република Северна Македонија, определување вредност на основна главнина, прецизно назначување носител на право на сопственост (основач) и начинот на финансиското известување, кои влијаат врз начинот на вршење на дејноста.
Во извештајот е истакнато дека три од воспоставените регистри, и тоа: регистар на задолжници, фидуцијарен регистар и регистар за продажба на подвижни ствари со задржување право на сопственост не функционираат во пракса, и од нов не се остваруваат приходи и покрај тоа што има создадени технички можности и услови за нивно користење.
Како причина за нефункционирањето на овие регистри се наведува неприменувањето задолжница/договори за обезбедување побарувања во должничко-доверителските односи во пракса.
Констатирани се и други состојби, неправилности и неусогласености од разна природа, кои се однесуваат на: нецелосно извршен попис на средствата и обврските, несоодветно пресметување амортизација на средствата, непреземени активности за законско отуѓување на расходуваните средства иако тие се отстранети од сметководствената евиденција, не е воспоставено следење на имплементацијата на проектите во согласност со донесената стратегија за развој 2023 – 2027 година.
За надминување на констатираните состојби дадени се препораки со цел преземање мерки и активности од надлежните лица и органи во функција на подобрување на состојбите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/08/makfax_logo_350px.jpg)
Македонија
СДСМ: Со замрзнувањето на маржите, Мицкоски ги призна нашите економски политики и мерки
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/03/kasa-market-2.jpg)
Откако осум месеци Мицкоски беше соучесник во општонардоната кражба на граѓаните од страна на трговците и не направи ништо за тоа, сега под притисок на јавноста донесе мерки кои како прв опозиционер жестоко ги критикуваше, реагира СДСМ.
„Со носење на мерки за замрзнување на маржите, Мицкоски конечно реши да ги признае сите економски политики и мерки на СДСМ за зауздување на цените.
За жал, се ова е многу доцна и милиони евра веќе се буквално украдени од граѓаните. таа кражба беше овозможена токму од Мицкоски и сега е доцна да ги признава сопствените порази.
„Мерките на Владата, како замрзнување на цените и ограничување на трговските маржи – не даваат ефект затоа што не нудат целосен одговор на состојбата“, пишуваше ВМРО-ДПМНЕ на 10.3.2022 година. Лицемерието на ВМРО-ДПМНЕ не е новина во политиката, тие се по тоа познати, но свесното осиромашување на граѓаните цели осум месеци е грев.
СДСМ со месеци апелираше и нудеше решенија. За жал и оваа мерка која Мицкоски ја ископира од СДСМ е парцијална и нема да даде целосно резултат. Ако се земе предвид дека платите не растат, дека цените веќе се дозволи да се качат превисоко ова нема да биде ниту благо санирање на огрмните штети по семејните буџети на македонските семејства“, се наведува во реакцијата на СДСМ.
Македонија
Фетаи: Извештајот на Транспаренси интернешнл е резултат на криминалното владеење на СДСМ и ДУИ
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2022/09/sudstvo-presuda-sud-.jpg)
Заменик-претседателот на Владата задолжен за политики на добро владеење, Арбен Фетаи, денеска реагираше во врска со извештајот на Transparency International за 2024 година, во кој Северна Македонија е рангирана 12 места пониско на Индексот за перцепција на корупцијата.
Коментирајќи го извештајот, Фетаи на неговиот профил на фејсбук напиша дека тој покажува дека владеењето на СДСМ и ДУИ било корумпирано и нетранспарентно.
Тој оценува дека лошата оценка во извештајот е резултат на судските скандали во последната година од претходната влада, споменувајќи ги скандалозните измени на Кривичниот законик, кои овозможија амнестија за над 200 кривични предмети.
Репутацијата на земјата во борбата против криминалот дополнително е нарушена и од скандалите во Судскиот совет и Академијата за судии и обвинители, избрани за време на владеењето на СДСМ и ДУИ, додава Фетаи.
Според него, новата влада правилно ги адресира своите стратешки приоритети, како што се реформите во правосудството и борбата против организираниот криминал и корупцијата, чие спроведување ќе донесе конкретни резултати.
Во таа насока, тој го истакнува и иницирањето на разрешувањето на јавниот обвинител Љупчо Коцевски и интерпелацијата за членовите на Судскиот совет.
Македонија
Владата ќе го разрешува државниот јавен обвинител Љупчо Коцевски
![](https://makfax.com.mk/wp-content/uploads/2024/02/Javen-obvinitel-Ljupco-Kocevski.jpeg)
Владата донесе одлука за поведување постапка за разрешување на државниот јавен обвинител Љупчо Коцевски.
„Разочараноста на Владата од постапувањето надвор од законските надлежности, разочараноста на граѓаните од системот кој не функционира, а секојдневното продолжување со ваквите состојби резултира со нарушена доверба и нефункционирањето на правната држава“, рече портпаролката на Владата, Марија Митева.
Образложи дека одлуката се должи на последниот Индекс на транспарентност кој беше објавен денес и каде детално може да се види дека конкретно четири точки се однесуваат на состојбите кои се случиле во обвинителството и судството.
Дополнително, како што беше посочено, последното именување за вршител на должност Шеф на Вишото Јавно обвинителство во Скопје е одлука која е незаконска, односно надвор од одредбите пропишана во Законот за јавното обвинителство.