Економија
Инспириран од духот на 70-тите и раните 80-ти години, Porsche 911 Spirit 70: Уникатно чувство на слобода
. Ексклузивен концепт на боја: Olive Neo како темно зелена со модерни нијанси
. Оживување на иконскиот Pasha дизајн: инспириран од веење на целни знамиња
. Lifestyle колекција: широк спектар на специјални колекционерски предмети
Ексклузивна Olive Neo боја, историски инспирирана декоративна графика и легендарниот Pasha дизајн во внатрешноста: Porsche го претставува 911 Spirit 70, кабриолет ограничен на 1.500 единици кој ја отелотворува суштината на 70-тите и раните 80-ти години. Создаден како дел од стратегијата на Heritage Design, овој колекционерски модел е третиот модел на 911 со кој Porsche оживеа една ера со помош на иконографски дизајнерски елементи од претходните модели. Техничката основа за 911 Spirit 70 е актуелниот 911 Carrera GTS Cabriolet со ефикасен хибрид. Во комбинација со високонапонскиот систем, eTurbo и електричниот мотор во новиот PDK, новоразвиениот 3.6 литарски боксер мотор постигнува системска моќ од 398 kW (541 коњски сили) и 610 Nm.

“Моделите на Heritage Design заземаат посебна позиција во рамките на нашата стратегија за производи од дизајнерска гледна точка”, вели Мајкл Мауер, потпретседател на Style Porsche. “Ограниченото издание на спортските автомобили го визуелизира она што го прави брендот Porsche толку специјален. Секој дизајн на нашите возила е поврзан со нашата историја – овие возила одат еден чекор напред. Тие покажуваат како ние ги реинтерпретираме историските елементи на дизајнот во еден најсовремен спортски автомобил”.

“Колекционерските модели во ограничено издание се особено пожелни за нашите клиенти низ целиот свет”, вели Александар Фабиг, потпретседател за индивидуализација и класика. “Првите два модела во стратегијата на Heritage Design го вратија животниот стил од изминатите децении и генерираа голем ентузијазам. Ние сме воодушевени од овој успех и сега сме горди да го претставиме третиот, многу ексклузивен модел.”
Моделите на Heritage Design ја нагласуваат димензијата на животниот стил, која претставува особено емотивни концепти во рамките на стратегијата на Porsche. Првиот модел во серијата беше 911 Targa 4S Heritage Design Edition претставен во 2020 година во стилот на 1950-тите и раните 1960-ти. Со 911 Sport Classic, Porsche го претстави вториот колекционерски модел од стратегијата на Heritage Design во 2022 година. Оваа мала серија, ограничена на 1.250 единици, го оживеа стилот од 1960-тите и раните 1970-ти.

Новиот 911 Spirit 70 оддава почит на новата корпоративна стратегија на Porsche. Производителот на спортски автомобили сака дополнително да ги прошири своите опции за персонализација: Porsche веќе нуди повеќе од 1.000 ексклузивни опции на Porsche. Во изминатите пет години, просечната продажба по возило со Porsche Exclusive Manufaktur опции двојно се зголеми. Со цел да се исполнат уште повеќе индивидуални соништа на клиентите во иднина, капацитетот на ексклузивниот производител треба значително да се прошири во иднина.
Turbonite е исто така доминантна боја во ексклузивниот грб на Turbo моделите. Сите врвни модели со високи перформанси наскоро ќе го имаат грбот на предната страна, како и на легиските тркала и воланот.

Porsche Design создаде висококвалитетен хронограф ексклузивно за купувачите на најновите колекционерски предмети. Со бројни детали, визуелно потсетува на 911 Spirit 70. На пример, сјајната црна шема на бројчаникот е инспирирана од централниот панел на седиштето на моторизираниот модел.
Колекцијата на Porsche Lifestyle која одговара на 911 Spirit 70 ви овозможува повторно да ги откриете 1970-тите во стил и автентичност. Опсегот на специјални колекционерски предмети вклучува колекција на дневна облека, спортска облека, модни додатоци и модели на возила.
Посебен концепт на боја и детали во историски стил: надворешен дизајн
Дизајнерите и експертите за боја на Porsche ја создадоа бојата Olive Neo специјално за 911 Spirit 70 – богата, темно зелена со модерен нијанси. Бронзената нијанса претставува возбудлив контраст на оваа боја. Долниот заден дел, предниот дел и тркалата Sport Classic се обоени во сиво-златна боја. Мекиот покрив е црн, како и рамката на ветробранското стакло, нагласувајќи го уникатното визуелно присуство на 911 Spirit 70.

Три декоративни ленти во црн свилен сјај се протегаат низ капакот. Овој детаљ потсетува на безбедносните налепници од 1970-тите: во тоа време, спортските возачи ставале надолжни ленти на телата на нивните брзи автомобили, така што спортските автомобили биле полесни за гледање во ретровизорот при големи брзини на автопатот или тркачката патека. Лентите се продолжени тон во тон на мекиот врв. Страничните декоративни графики со букви на Porsche и округло поле со почетни броеви (“Lollipop”) во црн свилен сјај и индивидуален почетни број се поздрав за спортската традиција на брендот.

Пример за контрастот помеѓу традицијата и иновацијата може да се најде во центарот на предниот капак: 911 Spirit 70 има грб на Porsche кој е речиси идентичен со историскиот грб од 1963 година. На предните крила има златни значки “Porsche Exclusive Manufaktur”. Значката на Porsche Heritage се наоѓа на решетката на капакот на багажникот. Неговиот дизајн потсетува на значката на Porsche 356, која беше доделена во 1950-тите кога беше достигната границата од 100.000 километри. Други необични детали се златните букви на Porsche и ознаката на моделот на задната страна. Буквите ја добиваат својата извонредна брилијантност од поцинкованата позлатена површина.

Со Pasha шема и специјален инструментален кластер: внатрешноста
Врвот на ентериерот е иконскиот Pasha дизајн на ткаенина во црно/маслиново нео. Графичкиот дизајн на материјалот потсетува на карирано знаме кое се движи. Различни големини, паметно наредени правоаголници создаваат еден вид движење во шемата. Наместо jacquard velour како во минатото, 911 Spirit 70 комбинира текстил и тн. flock yarns. Ова му дава на материјалот уште поспортски карактер, подобрено чувство и повеќе удобност, особено на подолги патувања.

Централните панели на 18-насочните спортски седишта Plus, стаклата на вратите, па дури и внатрешноста се покриени со Pasha дизајнот. Декоративните инкрустации на наслоните на седиштата и украсите на инструмент таблата се исто така достапни во Pasha како опција. Стандардниот опсег исто така вклучува реверзибилна подлога на патосници во Pasha дизајн. Елегантната кожа во Basalt црна со декоративни шевови во маслиново нео и внатрешниот пакет од Basalt црна клуб кожа се исто така стандардни.

Инструменталната табла комбинира историски дизајн со најсовремена технологија. Екранот со висока резолуција од 12,65 инчи има бели покажувачи и скални линии во аналоген формат. Зелените цифри потсетуваат на легендарниот Porsche 356 и буквите на моделот се елегантно интегрирани во целосно дигиталниот бројач на вртежи. Белите стрелки и зелените броеви исто така ја карактеризираат специјалната верзија на штоперицата Sport Chrono.

Патување низ времето во 70-тите
Дополнително, Porsche нуди нова апликација за Apple Vision Pro. Ова им овозможува на корисниците да се потопат во 70-тите и да го дизајнираат своето возило од соништата. Чекор по чекор, тие можат да го прилагодат Porsche 911 Spirit 70 и да добијат вреден увид во иконските дизајни на таа деценија. Апликацијата ќе биде достапна бесплатно во App Store за Apple Vision Pro во пролетта 2025 година, што се совпаѓа со лансирањето на Porsche 911 Spirit 70.
![]()

ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Вицегувернерката Нацевска: Кога плаќањата се извршуваат без напор, економијата расте со доверба
„Единствената област за плаќања во евра, СЕПА, веќе е дел од нашата реалност. Тоа не е само симбол, туку и услуга. Преку пониските трошоци, брзината и едноставниот сет информации потребен за извршување на плаќањето, граѓаните и компаниите од нашата земја веќе ги чувствуваат придобивките кога испраќаат пари или кога плаќаат снабдувачи во странство или, пак, кога примаат дознаки од странство“, порача вицегувернерката на Народната банка, Емилија Нацевска, во завршното обраќање на 16. конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура, одржана под наслов „Преповрзување на плаќањата во дигиталната ера“.
Вицегувернерката истакна дека следниот приоритет е развивањето и воведувањето инстант плаќања, како нова навика, а не само можност. „Целта е практична – да можете да платите и да ви биде платено за неколку секунди, во секое време (24/7/365), преку безбеден систем и со сигурно порамнување преку централната банка“, рече Нацевска, додавајќи дека меѓусебното поврзување на платните системи на земјите од Западен Балкан, како и со европскиот ТИПС ќе придонесе за побрза економска интеграција на регионот во Европската Унија.
Покрај СЕПА и инстант плаќањата, во фокусот на Конференцијата беа и отпорноста и довербата во платните системи, како предуслов за стабилност, којашто е неопходна за непречено функционирање на економијата. Нацевска истакна дека размената на искуства, тестирањето и координираното реагирање при инциденти се клучот за одржувањето на довербата на јавноста.
Посебно внимание ѝ беше посветено на улогата на финтек-компаниите и на небанкарските даватели на платежни услуги, коишто веќе се рамноправен дел од системот. „Тие носат брзина, практичност и конкуренција, но со тоа и одговорност за заштита на корисниците и податоците“, нагласи таа.
Во однос на иновативните решенија и регулативата, вицегувернерката порача дека тие не треба да се гледаат како спротивности, туку дека регулаторите треба да создадат простор за нови идеи, но и да обезбедат сигурност на плаќањата и заштита на клиентите, бидејќи рамнотежата меѓу иновацијата и стабилноста е исклучително важна, рече Нацевска, нагласувајќи ја важноста на пропорционалноста во регулирањето, заради обезбедување еднакви правила и правични услови за сите учесници на пазарот.
Во своето завршно обраќање, Нацевска потсети дека ако на претходната конференција се зборуваше за планови, оваа година веќе се истакнуваат конкретни резултати и реални решенија.
„Се движиме во вистинската насока – од дизајн кон услуга, од концепти кон видливи придобивки“, заклучи вицегувернерката, изразувајќи им благодарност на сите учесници, партнери и организатори на Конференцијата за нивните идеи, соработка и посветеност во градењето подобар и посигурен платен екосистем.
Економија
Истече рокот за поднесување и плаќање на ДДВ обврските за третиот квартал
Управата за јавни приходи ја информира јавноста дека заклучно со 27 октомври 2025 година, кога истече законскиот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавите и плаќање на даночниот долг за третиот квартал од 2025 година, сè уште постојат даночни обврзници кои не ги исполниле своите законски обврски.
Според евиденцијата на УЈП, остануваат неподнесени 2.209 тримесечни и 146 месечни пријави, како и 7.436 тримесечни и 1.270 месечни даночни обврзници кои не го извршиле плаќањето на пријавениот даночен долг. Редовноста во исполнувањето на обврските е знак на одговорност и доверба, вредности што заеднички го градат системот во кој сите учествуваме и веруваме.
Управата за јавни приходи веќе достави персонализирани известувања до сите обврзници со пријавен, а ненаплатен долг за соодветниот даночен период.
Во тек е спроведување на активности и мерки во координација со сметководителите и обврзниците, со цел да се избегнат блокади на сметки и дополнителни трошоци за присилна наплата. Важно е да се внимава на роковите, бидејќи за секој ден на задоцнување се пресметува камата во износ од 0,03% од преостанатиот долг, како и изрекување на дополнителни глоби. Оттука, потсетуваме на обврската за точно, целосно и навремено плаќање на поднесените ДДВ-04 пријави. По доставата на опомените, Управата ќе пристапи кон присилна наплата кај сите обврзници кои нема да го подмират долгот доброволно. УЈП апелира до сите засегнати обврзници да постапат одговорно и навремено, со цел да се обезбеди стабилна даночна историја и да се избегнат непотребни последици. За дополнителна помош и поддршка, даночните обврзници и сметководителите можат да се обратат преку е-пошта на [email protected] или телефонски на 0800 33 000 (од фиксен) и 02 3253 200 (од мобилен). Вашата дисциплина денес е вашата предност утре.
Економија
„Реплек“ на најпрестижниот саем за фармација CPHI – потврда за конкурентноста, квалитетот и интернационалниот потенцијал
Портфолиото на фармацевтската компанија „Реплек“ и оваа година предизвикува голем интерес на CPHI саемот за фармација, кој од 28-ми до 30-ти октомври се одржува во Франкфурт, Германија, под мотото „Ја обликуваме иднината на фармацијата“. CPHI саемот е собир на глобалните лидери во фармацијата и во неговите рамки се презентираат иновациите во индустријата.
„Реплек“ го презентира своето производно портфолио – фармацевтски производи и козметика, а значително внимание предизвикуваат производите на компанијата на база на канабис, за кои интересот континуирано расте. Во рамките на саемот, менаџментот на компанијата остварува бројни средби за проширување на соработката и освојување на нови пазари и понатамошно унапредување на позициите кои се градени 80 години, јубилеј кој годинава го одбележува компанијата.
„‚Реплек’ континуирано вложува во дигитализација, иновации, лансирање на нови производи, како и во проширување на пласманите. Наша стратешка цел е продлабочување на постојните партнерства и склучување нови, со цел ширење на компанијата и на пазарите каде што досега не сме биле присутни. Со воведувањето напредни технологии и иновативни решенија во портфолиото, нашите производи и брендови сѐ повеќе го освојуваат меѓународниот фармацевтски пазар, на кој ја потврдуваме нашата позиција како конкурентен производител, но и како сигурен и доверлив партнер. Нѐ радува фактот што реномирани компании од Европската унија, Јужна Америка и Азија го потврдуваат интересот и веќе имаме најава за проширување на соработката. Дополнително, саемот е одлична можност за привлекување потенцијални партнери не само за извоз во регионот и пошироко, туку и за истражување на интересот за Реплек како регионален дистрибутер и партнер за продажба и маркетинг на Балканот“, изјави Душан Пецовски, генерален директор на „Реплек“.
Во рамките на саемот, заедно со меѓународните партнери, „Реплек“ ќе го одбележи и својот 80-годишен јубилеј. CPHI покажува дека долгогодишната фармацевтска традиција е нешто што високо се вреднува на меѓународниот пазар, ја зголемува довербата во компанијата и нејзината конкурентност. Континуираното сертифицирање со EU GMP сертификатот за добри производни практики е уште еден аспект кој значајно влијае на конкурентноста на компанијата на меѓународниот пазар.
CPHI е највлијателниот светски фармацевтски настан, кој годинава се одржува по 36 пат, а свое учество на саемот имаат најзначајните фармацевтски компании. Оваа година саемот на едно место собра повеќе од 62.000 професионалци и експерти од над 166 земји, а нивните предавања за најновите достигнувања во областа на фармацијата предизвикуваат огромен интерес. Присутни се и 2.400 изложувачи од целиот свет. Саемот секоја година се одржува на различна локација. На овој престижен настан компаниите од фармацевтскиот сектор од целиот свет имаат можност за промоција на своите портфолија, како и презентација на нивните иновативни производи и брендови.
Компанијата „Реплек“ околу 75 отсто од своите производи ги пласира на странските пазари, во повеќе од 25 држави во Европската Унија, Централна и Југоисточна Азија, како и во регионот Адрија. Најголема потврда за високиот квалитет и конкурентноста на производите на компанијата која има 80-годишна традиција, е фактот што голем дел од нив на некои од пазарите се во рангот на најпродаваните.
„Реплек“ континуирано инвестира во модернизација и унапредување на своето производно портфолио, со цел зајакнување на своите пазарни позиции. Во таа насока е и значајното двојно меѓународно признание кое компанијата го доби минатиот месец, односно двата EAEU GMP сертификати, кои се резултат на инспекции кои потврдуваат дека производствените процеси и системот за квалитет на „Реплек“ се целосно усогласени со принципите за добра производна пракса регулирани за Евроазиската економска унија. Овие сертификати се потврда за високите стандарди што се применуваат во секоја фаза од работењето и постојаното подобрување на квалитетот на секој чекор, од развојот и производството, до финалната дистрибуција.
(ПР)

