Економија
Инспириран од духот на 70-тите и раните 80-ти години, Porsche 911 Spirit 70: Уникатно чувство на слобода
. Ексклузивен концепт на боја: Olive Neo како темно зелена со модерни нијанси
. Оживување на иконскиот Pasha дизајн: инспириран од веење на целни знамиња
. Lifestyle колекција: широк спектар на специјални колекционерски предмети
Ексклузивна Olive Neo боја, историски инспирирана декоративна графика и легендарниот Pasha дизајн во внатрешноста: Porsche го претставува 911 Spirit 70, кабриолет ограничен на 1.500 единици кој ја отелотворува суштината на 70-тите и раните 80-ти години. Создаден како дел од стратегијата на Heritage Design, овој колекционерски модел е третиот модел на 911 со кој Porsche оживеа една ера со помош на иконографски дизајнерски елементи од претходните модели. Техничката основа за 911 Spirit 70 е актуелниот 911 Carrera GTS Cabriolet со ефикасен хибрид. Во комбинација со високонапонскиот систем, eTurbo и електричниот мотор во новиот PDK, новоразвиениот 3.6 литарски боксер мотор постигнува системска моќ од 398 kW (541 коњски сили) и 610 Nm.

“Моделите на Heritage Design заземаат посебна позиција во рамките на нашата стратегија за производи од дизајнерска гледна точка”, вели Мајкл Мауер, потпретседател на Style Porsche. “Ограниченото издание на спортските автомобили го визуелизира она што го прави брендот Porsche толку специјален. Секој дизајн на нашите возила е поврзан со нашата историја – овие возила одат еден чекор напред. Тие покажуваат како ние ги реинтерпретираме историските елементи на дизајнот во еден најсовремен спортски автомобил”.

“Колекционерските модели во ограничено издание се особено пожелни за нашите клиенти низ целиот свет”, вели Александар Фабиг, потпретседател за индивидуализација и класика. “Првите два модела во стратегијата на Heritage Design го вратија животниот стил од изминатите децении и генерираа голем ентузијазам. Ние сме воодушевени од овој успех и сега сме горди да го претставиме третиот, многу ексклузивен модел.”
Моделите на Heritage Design ја нагласуваат димензијата на животниот стил, која претставува особено емотивни концепти во рамките на стратегијата на Porsche. Првиот модел во серијата беше 911 Targa 4S Heritage Design Edition претставен во 2020 година во стилот на 1950-тите и раните 1960-ти. Со 911 Sport Classic, Porsche го претстави вториот колекционерски модел од стратегијата на Heritage Design во 2022 година. Оваа мала серија, ограничена на 1.250 единици, го оживеа стилот од 1960-тите и раните 1970-ти.

Новиот 911 Spirit 70 оддава почит на новата корпоративна стратегија на Porsche. Производителот на спортски автомобили сака дополнително да ги прошири своите опции за персонализација: Porsche веќе нуди повеќе од 1.000 ексклузивни опции на Porsche. Во изминатите пет години, просечната продажба по возило со Porsche Exclusive Manufaktur опции двојно се зголеми. Со цел да се исполнат уште повеќе индивидуални соништа на клиентите во иднина, капацитетот на ексклузивниот производител треба значително да се прошири во иднина.
Turbonite е исто така доминантна боја во ексклузивниот грб на Turbo моделите. Сите врвни модели со високи перформанси наскоро ќе го имаат грбот на предната страна, како и на легиските тркала и воланот.

Porsche Design создаде висококвалитетен хронограф ексклузивно за купувачите на најновите колекционерски предмети. Со бројни детали, визуелно потсетува на 911 Spirit 70. На пример, сјајната црна шема на бројчаникот е инспирирана од централниот панел на седиштето на моторизираниот модел.
Колекцијата на Porsche Lifestyle која одговара на 911 Spirit 70 ви овозможува повторно да ги откриете 1970-тите во стил и автентичност. Опсегот на специјални колекционерски предмети вклучува колекција на дневна облека, спортска облека, модни додатоци и модели на возила.
Посебен концепт на боја и детали во историски стил: надворешен дизајн
Дизајнерите и експертите за боја на Porsche ја создадоа бојата Olive Neo специјално за 911 Spirit 70 – богата, темно зелена со модерен нијанси. Бронзената нијанса претставува возбудлив контраст на оваа боја. Долниот заден дел, предниот дел и тркалата Sport Classic се обоени во сиво-златна боја. Мекиот покрив е црн, како и рамката на ветробранското стакло, нагласувајќи го уникатното визуелно присуство на 911 Spirit 70.

Три декоративни ленти во црн свилен сјај се протегаат низ капакот. Овој детаљ потсетува на безбедносните налепници од 1970-тите: во тоа време, спортските возачи ставале надолжни ленти на телата на нивните брзи автомобили, така што спортските автомобили биле полесни за гледање во ретровизорот при големи брзини на автопатот или тркачката патека. Лентите се продолжени тон во тон на мекиот врв. Страничните декоративни графики со букви на Porsche и округло поле со почетни броеви (“Lollipop”) во црн свилен сјај и индивидуален почетни број се поздрав за спортската традиција на брендот.

Пример за контрастот помеѓу традицијата и иновацијата може да се најде во центарот на предниот капак: 911 Spirit 70 има грб на Porsche кој е речиси идентичен со историскиот грб од 1963 година. На предните крила има златни значки “Porsche Exclusive Manufaktur”. Значката на Porsche Heritage се наоѓа на решетката на капакот на багажникот. Неговиот дизајн потсетува на значката на Porsche 356, која беше доделена во 1950-тите кога беше достигната границата од 100.000 километри. Други необични детали се златните букви на Porsche и ознаката на моделот на задната страна. Буквите ја добиваат својата извонредна брилијантност од поцинкованата позлатена површина.

Со Pasha шема и специјален инструментален кластер: внатрешноста
Врвот на ентериерот е иконскиот Pasha дизајн на ткаенина во црно/маслиново нео. Графичкиот дизајн на материјалот потсетува на карирано знаме кое се движи. Различни големини, паметно наредени правоаголници создаваат еден вид движење во шемата. Наместо jacquard velour како во минатото, 911 Spirit 70 комбинира текстил и тн. flock yarns. Ова му дава на материјалот уште поспортски карактер, подобрено чувство и повеќе удобност, особено на подолги патувања.

Централните панели на 18-насочните спортски седишта Plus, стаклата на вратите, па дури и внатрешноста се покриени со Pasha дизајнот. Декоративните инкрустации на наслоните на седиштата и украсите на инструмент таблата се исто така достапни во Pasha како опција. Стандардниот опсег исто така вклучува реверзибилна подлога на патосници во Pasha дизајн. Елегантната кожа во Basalt црна со декоративни шевови во маслиново нео и внатрешниот пакет од Basalt црна клуб кожа се исто така стандардни.

Инструменталната табла комбинира историски дизајн со најсовремена технологија. Екранот со висока резолуција од 12,65 инчи има бели покажувачи и скални линии во аналоген формат. Зелените цифри потсетуваат на легендарниот Porsche 356 и буквите на моделот се елегантно интегрирани во целосно дигиталниот бројач на вртежи. Белите стрелки и зелените броеви исто така ја карактеризираат специјалната верзија на штоперицата Sport Chrono.

Патување низ времето во 70-тите
Дополнително, Porsche нуди нова апликација за Apple Vision Pro. Ова им овозможува на корисниците да се потопат во 70-тите и да го дизајнираат своето возило од соништата. Чекор по чекор, тие можат да го прилагодат Porsche 911 Spirit 70 и да добијат вреден увид во иконските дизајни на таа деценија. Апликацијата ќе биде достапна бесплатно во App Store за Apple Vision Pro во пролетта 2025 година, што се совпаѓа со лансирањето на Porsche 911 Spirit 70.
![]()

ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Божиновска во Прага: Македонскиот електроенергетски систем се усогласува со европските оперативни стандарди
Делегација предводена од министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна посета на чешкиот оператор на преносниот систем ČEPS, a.s., во Прага, во рамки на интензивната агенда за унапредување на институционалните капацитети и усогласување на македонскиот електроенергетски систем со европските стандарди.
Целта на посетата беше размена на искуства и добри практики, со посебен фокус на напредното оперативно и планско работење на ČEPS во услови на целосно интегриран европски енергетски пазар и строга регулаторна рамка. Во состав на делегацијата учествуваа и претставници на Македонскиот оператор на преносниот систем – МЕПСО, како клучен носител на стабилноста и развојот на националната преносна мрежа. Во рамки на работната посета беше остварена билатерална средба со Мартин Дурачак, претседател на Бордот на ČEPS.
Во рамки на посетата, делегацијата оствари увид во националниот диспечерски центар на Чешката Република, каде беа разгледани напредни решенија за управување и диспечирање на електроенергетскиот систем, употреба на алатки за работа во реално време, како и процесите на модернизација на контролни центри, SCADA/EMS системи и зајакнување на сајбер-безбедноста на критичната енергетска инфраструктура.
Посебен акцент беше ставен на долгорочното планирање на преносната мрежа, интеграцијата на обновливи извори на енергија и системи за складирање, како и на обезбедувањето флексибилност и стабилност на системот во услови на забрзана енергетска транзиција.
На средбата беше изразена заедничка подготвеност за продлабочување на соработката меѓу МЕПСО и ČEPS, преку размена на експерти, студиски посети, специјализирани обуки и можност за воспоставување подолгорочна рамка за техничка соработка од стратешко значење.
Работната посета во Прага претставува конкретен и значаен исчекор во јакнењето на институционалните и техничките капацитети на македонскиот електроенергетски систем и јасен сигнал за определбата на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини за системска модернизација, стабилност и целосно приближување кон европските најдобри практики.
Економија
Царина со грант од Јужна Кореја ја унапредува контролата на целокупниот увоз, извоз и транзит
Царинска управа се етаблира како лидер на Балканот со напреден Систем за анализа на ризик и податочен склад имплементиран со грант од Република Кореја во висина од 4,75 милиони долари кој ќе претставува цврста основа за патот на државата кон членство во Европската Унија.
Системот овозможува унапредување на контролата на целокупниот увоз, извоз и транзит, како клучно во сузбивање на сивата економија, разобличување на криминалот, заштита на финансиските интереси и полнење на Буџетот, како и олеснување и забрзување на легалната трговија.
Воедно, во случај цените на стоките да се пониски од берзанските, царинските службеници ќе добијат аларм за можна царинска измама. Ќе се овозможи и подобра детекција на профили со висок ризик во воздушниот сообраќај.
Ова беа клучните пораки на денешниот церемонијален настан на кој директорот на Царинска управа, Бобан Николовски, заедно со генералниот директор на Корејска Царинска Служба, Ли Мјонг Ку го промовираа системот. Системот беше промовиран со одржување на состанок на највисоко ниво и во присуство на министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, државниот секретар Андриана Матлиоска и амбасадорот на Република Кореја, Ким Донг Бе, по кој директорите на македонска и корејска Царина одржаа прес-конференција.
„Само годинава заклучно октомври, вкупната трговска размена изнесува 18 милијарди долари, што кажува за тежината на секојдневната работа на Царинската управа во олеснување на трговијата, при истовремено спречување на обидите за криминал. Овој систем ни е од исклучителна важност бидејќи со истиот се овозможува унапредување на анализата на ризик и подобра селекција и концентрираност на контролите на високоризични пратки, со што се овозможува олеснување и забрзување на легалната трговија. Сите податоци за целиот увоз, извоз, транзит, податоците за акцизна стока, целокупната евиденција на заплени, прекршочни и кривични пријави се интегрирани во Системот каде истите се анализираат со поддршка на напредна вештачка интелигенција. Воедно истиот обезбедува податоци за пратки чии вредности се различни од берзанските цени, но и чии вредности се под просечните согласно анализата на вредноста на целокупниот увоз, со што ги алармира царинските службеници за проверка на контејнерите со вакви пратки, се со цел да се спречат можни обиди за царинска измама“, истакна директорот Николовски на прес-конференцијата.
Воедно, како што истакнува Николовски се овозможува подобрување на квалитетот на податоците кои понатаму ќе бидат предмет на анализи и креирање мерки за подобрување на трговските политики како клучни за забрзување на растот на економијата.
Директорот на корејската Царина, Ли, вели дека најважно и уверен е во истото, системот ќе претставува цврста основа за патот на државата кон членство во Европската Унија. Тоа не само што ќе придонесе државата да ја зацврсти својата позиција како лидер на Балканот со напреден царинско административен систем, туку и ќе биде инспиративен пример за силна царинска соработка и пријателство.
„Патот на овој проект до денешната церемонија на пуштање во употреба не би бил можен без посветеноста и блиското партнерство меѓу владите на Република Кореја и РС Македонија. Преку континуирана комуникација и соработка меѓу нашите две земји, денес тој конечно дава конкретни резултати. Од 2008 година, Царинската служба на Кореја го воведе нашиот систем за електронско царинење UNIPASS во 16 земји, со вкупна вредност од 329,37 милиони американски долари. Овој ODA проект во вредност од 4,75 милиони американски долари (6,1 милијарди корејски вони) за РС Македонија има особено значење, бидејќи претставува прво воспоставување на системот за електронско царинење на Царинската служба на Република Кореја во целиот европски регион. Воспоставен е интегриран информациски ресурс и систем за управување со ризици, со цел подобрување на оперативната ефикасност и обезбедување непречен проток на стоки во РС Македонија“, истакна директорот Ли.
Економија
Директна авиолинија Скопје – Прага, за Божиновска таа е реална врска меѓу двете економии
Со првиот лет на новата директна авиолинија Скопје – Прага, земјава прави значаен исчекор во унапредувањето на меѓународната поврзаност, економската соработка и мобилноста на граѓаните, истакнуваат во соопштението од Министерството за енергетика.
На настанот по повод воспоставувањето на авиолинијата се обрати министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска, заедно со чешкиот амбасадор Јарослав Лудва, генералниот директор на TAV Македонија, Неџат Курт, како и претставници на Wizz Air.
Како претседател на Мешовитата комисија за економска соработка, министерката информираше дека иницијативата за директна авионска линија била покрената на Заедничкиот македонско-чешки состанок во Прага, во март годинава, како дел од пошироката агенда за продлабочување на билатералните односи и олеснување на бизнис-комуникацијата.
Божиновска истакна дека воспоставувањето на директната линија не е случаен потег, туку резултат на јасна визија и конкретна иницијатива.
„Оваа авиолинија е реална врска меѓу две економии, два пазара и две општества. Поврзаноста е предуслов за развој, за мене, оваа линија има и силна лична димензија. На 20 август 1998 година се иселив во Прага, во време кога немаше директен лет меѓу нашите две земји. Поврзаноста беше комплицирана, скапа и временски исцрпувачка. Од 2005 до 2012 година постоеше директна линија и од лично искуство знам колку директната авионска врска значи – не само симболично, туку реално, за животот, за бизнисот и за секојдневната комуникација меѓу луѓето. Затоа, уште од првиот ден како министерка, силно се залагам за продлабочување на врските меѓу Македонија и Чешка и за создавање реални услови што ќе ја олеснат таа поврзаност“ , нагласи Божиновска.
Според надлежните, директната авиолинија Скопје – Прага ќе придонесе за зголемен туристички и деловен сообраќај, подобра мобилност на граѓаните и посилно вклучување на Македонија во европските економски текови.
Авиосообраќајот е важен сегмент од целокупната стратегија за модерна инфраструктура, економски раст и регионална интеграција, при што ваквите проекти се реализираат преку координирана соработка меѓу институциите и приватниот сектор.
Министерката Божиновска ја поздрави соработката меѓу TAV Македонија и Wizz Air, оценувајќи дека таа е пример за ефикасно партнерство кое носи конкретни резултати за граѓаните и економијата.

