Економија
BALFIN AUSTRIA: 100 милиони евра инвестиции
Албан Цасли, директор на Balfin Austria, споделува детали за бројните инвестиции што компанијата ги реализира во развојот на недвижности во Австрија, потенцирајќи ја важноста на овие проекти за раст и диверзификација на портфолиото на овој пазар.
Balfin Austria, една од најуспешните компании на BALFIN Групацијата, континуирано ги зацврстува своите позиции на австрискиот пазар на недвижности, инвестирајќи во некои од најпознатите и туристички атрактивни региони на Австрија. Инвестициите на BALFIN во Австрија во областа на развојот на недвижности надминуваат 100 милиони евра. Овие инвестиции се одговор на зголемената побарувачка за сместување и угостителски капацитети, нудејќи висок животен стандард и услови за одмор.
Во неодамнешно интервју, директорот на Balfin Austria, Албан Цасли, сподели детали за веќе реализираните проекти, нивните карактеристики, како и за идните инвестиции. Тој ги објасни и актуелните пазарни услови на недвижностите во Австрија, истакнувајќи дека визијата на Balfin Austria е проширување на активностите и надвор од границите на Австрија, истовремено истражувајќи нови пазари и сектори.
****
Со последните инвестиции, портфолиото на Balfin Austria достигна вредност од 100 милиони евра. Каков е проектираниот раст до крајот на годината и на среден рок?
До крајот на годината, BALFIN Групацијата има за цел да го зголеми присуството на австрискиот пазар, со таргет за проширување на портфолиото на вредност од 150 до 200 милиони евра. Ова ќе се реализира преку внимателно избрани инвестиции во поголеми градови како Виена, Линц, Грац и Салцбург, како и во туристички области облагородени со природни убавини и атрактивни карактеристики. Среднорочната цел е понатамошно зголемување на портфолиото преку инвестиции во нови комерцијални недвижности или проекти со мешана намена. Ова ќе биде дел од поширока стратегија за диверзификација на инвестициите со фокус на пазари со одржлив раст и висок развоен потенцијал. Ќе се внимава и на новите трендови во секторот, како еко-градба и интелигентен урбан развој.
Завршени проекти на Balfin Austria – колку се и по што се разликуваат?
Balfin Austria успешно има завршено два значајни проекти и моментално развива четири нови. Секој проект е уникатен според намената, типологијата, архитектурата, локацијата и квалитетот на градбата – одразувајќи ја силната позиција на компанијата на австрискиот пазар.
Завршени проекти:
Luv und Lee
Првиот реализиран проект, лоциран во една од најатрактивните туристички области во Австрија – езерото Траунзе, Гмунден. Со инвестиција од 6,8 милиони евра, Balfin започнува серија успешни луксузни инвестиции во регионот.

Green Hill Suites
Сместен во престижниот регион 1180/1190 Виена, проектот се простира на 1.352 м². Со инвестиција од 11,4 милиони евра, проектот се издвојува по модерна архитектура, загарантирана приватност и панорамски погледи кон градот.

Balfin Austria ја проширува својата активност на пазарот на недвижности во Австрија, главно во урбани и туристички региони, во близина на езера и реки, со мешавина од резиденцијални проекти. Зошто токму овие области беа избрани?
Нашиот фокус е развој на резиденцијални проекти и во урбани и во туристички подрачја крај езерата, со цел да создадеме диверзифицирано и стабилно портфолио. Оваа стратегија одговара на различните побарувања на пазарот и нуди потенцијал за сигурни и долгорочни инвестиции. Во градови како Виена, Balfin Austria се фокусира на ексклузивни населби со потенцијал за одржлив раст, каде побарувачката за домување останува висока благодарение на развиената инфраструктура, лесниот пристап до услуги, близината до деловни центри и можноста за модерен и приватен животен стил. Преку своите проекти, компанијата внимателно ги избира зоните што нудат комфор и висок животен стандард – што понатаму се одразува и во квалитетот на градбата.
Во туристичките области крај езера, фокусот е на ексклузивни проекти кои се наменети за купувачи со високи приходи и инвеститори што бараат втора куќа или викенд-имот. Овие имоти се карактеризираат со сликовити локации, приватност, брз пристап до големи градови и совршен спој меѓу природата и современиот луксуз. Со следење на јасна стратегија меѓу урбани и туристички зони, Balfin Austria не само што одговара на различни пазарни потреби, туку истовремено ја намалува изложеноста на ризик и обезбедува стабилност на портфолиото на среден и долг рок.
Можете ли да споделите некои од проектите на Balfin Austria што се очекува да се финализираат наскоро?
Секако. Во моментов, Balfin Austria има четири проекти во развој:
Bright Side – ексклузивен проект во живописниот и историски град Гмунден, со поглед кон езерото Траунзе. Нуди луксузни апартмани за одмор со врвни архитектонски стандарди, современа технологија и премиум материјали. Инвестицискиот волумен е 12,5 милиони евра и е насочен кон стратешки купувачи и инвеститори кои бараат мир, природа, луксуз и елеганција.

ANDEA – Parkside Residences – станбена зграда во срцето на Виена, помеѓу историскиот центар и една од главните транспортни јазли. Комбинира елегантни станови и канцеларии од класа А и претставува визија на Balfin Austria за трансформација на постоечки објекти во проекти со нов идентитет. Вредноста на проектот изнесува 27,7 милиони евра.

Riverside Forest Residences – уникатен проект крај река, во шума во Гмунден. Нуди еколошки одржливи домови, погодни и за постојано живеење и за одмор. Вредноста на инвестицијата е 13,1 милион евра. Насочен е кон оние кои бараат спој на мирна природа и урбана поврзаност.

Effinger – најнов проект во Виена, замислен како резиденцијален комплекс од средна класа. Целта е да се понудат модерни, функционални и достапни станови за семејства и купувачи што бараат прифатливо домување во мирна семејна зона со добра транспортна поврзаност. Вредноста на проектот е околу 27,5 милиони евра.
Портфолиото на Balfin Austria значително се зголеми и во секторот за управување со недвижности. Како влезе компанијата во овој сегмент?
Овој развој е дел од долгорочната стратегија и визија на Balfin Austria за оптимизирање на управувањето со постоечките недвижности. Тој ја одразува проактивната пристапност на BALFIN Групацијата кон сè поголемата побарувачка за управување со имоти – не само за зачувување на нивната вредност, туку и за нивен одржлив раст. Со стекнатото искуство од развојот и инвестициите, Balfin Austria природно преминува во фазата на активно управување со имоти, што овозможува поефикасно следење и максимизирање на пазарниот потенцијал на секоја сопственост.
Австрија сè повеќе привлекува млади кои сакаат да студираат во Виена. Дали Balfin Austria ја разгледува оваа појава како можност за проширување?
Виена станува еден од најатрактивните градови за млади и меѓународни студенти, со зголемена побарувачка за станбен простор. Balfin Austria го гледа овој тренд како стратешка можност за проширување на своето присуство во резиденцијалниот и угостителскиот сектор. Разгледуваме проекти за студентско сместување – модерни, добро организирани објекти, изградени според меѓународни стандарди, со прифатливи цени и одржлив дизајн. Ваквите инвестиции ќе го зацврстат нашето позиционирање на пазарот и ќе придонесат за понатамошна диверзификација на портфолиото.
Кои се моменталните услови на пазарот на недвижности во Австрија, според вашите проценки?
Пазарот е под влијание на локални и глобални фактори. Континуираниот раст на населението и позицијата на Виена како економски, културен и деловен центар во Европа создадоа висока побарувачка за резиденцијални и комерцијални недвижности. Комбинацијата од ограничена понуда и реномето на градот како еден од најживеаните во светот резултира со постојан раст на цените, особено во централните зони. Паралелно, расте интересот за имоти во мали градови со пристап до природа и вода, кои се сè попривлечни за купувачи што бараат поквалитетен животен стил, втор дом за одмор или туристичко-деловна намена. Зголемената побарувачка за вили, апартмани за одмор и одржливи резиденции ги прави овие области стратешки точки за инвестиции во недвижности.
Дали Balfin Austria истражува нови сектори во Австрија?
Да. Компанијата активно истражува можности во секторот на угостителство. Виена, како стратешка точка за туризам и бизнис во Европа, има висока побарувачка за нови хотелски капацитети, краткорочно сместување (serviced apartments) и студентски домови. Со долгогодишната експертиза на BALFIN во овој сектор, се разгледуваат инвестиции во хотелиерство, не само во Виена, туку и во сезонски туристички дестинации. Понатаму, се разгледуваат и можности во секторот за забава, инспирирани од успехот на семејниот забавен центар HyperActive во Косово. Како Balfin Austria, постојано сме во потрага по интересни и одржливи проекти каде можеме да донесеме нова експертиза и да придонесеме за локалниот економски развој.
Дали компанијата истражува нови пазари или сектори во други држави?
Balfin Austria неодамна започна да ги разгледува можностите за проширување во Германија и Швајцарија. Се истражуваат проекти за реконструкција на постоечки објекти за станбена или деловна намена, како и нови градби на празни парцели. Особено внимание се посветува на јужниот регион на Германија, главно Баварија – еден од економски најразвиените региони со висок потенцијал за одржливи инвестиции во недвижности. Оваа стратегија ја рефлектира намерата на Balfin Austria да влезе на германскиот пазар со цврста перспектива за раст.

(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
ЏАМБО пристигнува во Гевгелија: Нова голема инвестиција во локалната економија и реализација на ветената експанзија
Европскиот реномиран бренд ЏАМБО (JUMBO) продолжува со успешна реализација на својата долгорочна стратегија за интензивен развој и пошироко позиционирање на македонскиот пазар. Оваа сабота, 13 декември 2025 година, компанијата пишува ново поглавје во својата деловна приказна со свеченото отворање на својот нов, најсовремен маркет во Гевгелија, сместен во рамките на новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“. Оваа значајна инвестиција доаѓа како природен и логичен след на исклучително успешните деловни приказни кои компанијата веќе ги изгради во Скопје, Тетово и Битола, и претставува директно исполнување на ветувањата дадени пред македонските потрошувачи за континуирано проширување на модерната продажна мрежа низ целата територија на државата.
Пристигнувањето на ЏАМБО во јужниот регион на земјава има многу пошироко значење од самото збогатување на трговската понуда во градот. Со овој стратешки потег, компанијата јасно ја потврдува својата цврста позиција на сериозен странски инвеститор кој верува во потенцијалот на домашниот пазар и активно вложува во неговиот напредок. Како докажана општествено одговорна компанија, ЏАМБО со оваа инвестиција директно ја стимулира локалната економија и влијае врз подобрување на животниот стандард.

Отворањето на новиот објект значи и отворање на нови работни места, со што компанијата создава нови професионални можности и стабилни кариери за жителите на Гевгелија, потврдувајќи ја својата грижа за заедницата во која делува. Дополнително, новиот ЏАМБО маркет е проектиран со визија да функционира како силен регионален магнет кој ќе привлекува купувачи не само од градот, туку и од пошироката околина и соседството, со што значително ќе се зголеми економскиот проток и ќе се зајакне статусот на Гевгелија како клучна трговска дестинација во регионот.

Новиот продажен простор, кој се простира на импресивна површина од 3.000 метри квадратни, е дизајниран и уреден според највисоките светски стандарди за да понуди врвно шопинг искуство и да прерасне во новата омилена дестинација за целото семејство. Посетителите ќе имаат ексклузивен пристап до богат асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи играчки, декорации, производи за домот и сезонски изненадувања.
Концептот на маркетот доследно го следи препознатливиот корпоративен идентитет и популарниот слоган на брендот „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“, нудејќи креативни решенија и радост за секој дом.
Како посебна новина и значајна додадена вредност за купувачите во Гевгелија, во рамките на овој маркет интегриран е и широко препознатлив асортиман од брендот ВЕРО, кој е внимателно селектиран да го задоволи сечиј вкус. Оваа стратешка синергија на двата силни бренда им овозможува на потрошувачите уникатна привилегија, да ги задоволат сите потреби за домаќинството и семејството на едно место, штедејќи драгоцено време и уживајќи во квалитетот на докажаните производи.
По повод ова големо отворање, Петар Денковски, генерален директор на ЏАМБО маркетите во Македонија, ја истакна важноста на овој момент за компанијата и заедницата. Тој нагласи дека пристигнувањето во Гевгелија е моментот кога долгорочните стратешки планови стануваат
реалност и претставува важен чекор во стратегијата на компанијата да биде поблиску до своите потрошувачи. Според Денковски, успехот на компанијата не се мери само преку ширењето на квадратурата на маркетите, туку првенствено преку конкретниот придонес кон општеството и заедницата. Тој изрази гордост што преку оваа капитална инвестиција, компанијата директно влијае на развојот на локалната заедница преку отворање на нови работни места, инвестирање во човечкиот потенцијал и создавање на нов економски импулс кој ќе го раздвижи целиот регион. Денковски порача дека динамиката на развој на компанијата нема да запре тука и со задоволство најави дека успешната експанзија ќе продолжи и во текот на следната година со планираното отворање на нов, современ маркет во Струмица, со што ќе се заокружи присутноста на брендот во овој дел од државата.
Свеченото отворање на новиот ЏАМБО маркет е закажано точно на пладне, во 12:00 часот, на 13 декември 2025 година, паралелно со отворањето на „Gevgelija Mall“.
Компанијата ги поканува сите граѓани да бидат дел од овој настан, каде ги очекува целодневна семејна атмосфера исполнета со богата забавна програма. За најмладите се подготвени специјални изненадувања, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, со цел денот на отворањето да прерасне во вистински празник и незаборавно доживување за целиот град.
ПР
Економија
Америка го продолжи рокот за купување странски средства на рускиот „Лукоил“
Соединетите Американски Држави го продолжија рокот за завршување на преговорите за купување странски средства на руската нафтена компанија „Лукоил“ до 17 јануари, објави Министерството за финансии.
Според општата дозвола на Канцеларијата за контрола на странските средства (OFAC) при Министерството за финансии на САД, договорот за купопродажба може да се склучи до 17 јануари 2026 година.
Продолжувањето на рокот се однесува само на трансакции чие спроведување е експлицитно условено од добивање посебна дозвола од Канцеларијата за контрола на странските средства, се наведува во дозволата.
На крајот на октомври Министерството за финансии на САД воведе санкции врз „Лукоил“ и “Роснефт“ со образложение дека сака да го ограничи буџетскиот капацитет на Русија за финансирање на војната во Украина.
Неколку дена подоцна, „Лукоил“ објави дека има намера да ги продаде своите странски средства потврдувајќи дека прифатил понуда од швајцарскиот мултинационален трговец со суровини „Гунвор“.
На почетокот на ноември „Гунвор“ ја повлече понудата откога Вашингтон сигнализира дека нема намера да му додели лиценца за бизнис.
На средината на минатиот месец, американското Министерство за финансии, преку Канцеларијата за контрола на странските средства, го продолжи рокот за склучување на договорот за продажба на средствата на „Лукоил“ до 13 декември.
Меѓународната филијала на „Лукоил“, со седиште во Виена, поседува рафинерии во Бугарија, Романија и во Холандија, акции во нафтени полиња во Казахстан, Узбекистан, Ирак, Мексико, Гана, Египет и во Нигерија, како и мрежа на бензински пумпи во 20 земји, вклучувајќи ја Македонија. Вредноста на меѓународните средства на рускиот нафтен гигант се проценува на речиси 22 милијарди долари, објавува „Ројтерс“.
Според извори и медиумски извештаи, голем број компании изразиле интерес за купување на средствата на „Лукоил“, вклучувајќи ги американските нафтени гиганти „Шеврон“ и „Ексон мобил“ и инвестициската фирма „Карлајл“, како и Националната нафтена компанија во Абу Даби и конгломератот „Интернешнл холдинг компани“ од Обединетите Арапски Емирати (ОАЕ).
Според неименувани извори, унгарскиот МОЛ исто така го искажал својот интерес за купувањето на американските претставници, првенствено за рафинериите и бензинските пумпи на „Лукоил“ во Европа, како и за удели во наоѓалишта во Казахстан и Азербејџан.
Економија
Божиновска: Праведната транзиција ќе успее само ако ја водиме заедно
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, учествуваше на Националниот настан за вмрежување на Локалните економско-социјални совети, каде што уште еднаш ја потврди силната определба на Министерството да работи отворено, во соработка и директен дијалог со сите засегнати страни.
„Транзицијата мора да донесе подобар живот за сите нас. А тоа е можно само ако сме отворени, достапни и ако работиме заедно. Министерството е партнер за секоја општина, секоја организација, секој работник и секоја компанија што носи иницијатива. Можете да ни се обратите во секој момент“, изјави министерката Божиновска.
Локалните економско-социјални совети – се платформа којашто ги обединува општините, синдикатите, бизнис-заедницата, граѓанските организации и институциите во процесот на праведната енергетска транзиција.
„Ако не работиме заедно, ако работниците, општините, локалниот бизнис и граѓанските организации не се во процесот – тогаш процесот нема да успее. Многу е едноставно“, истакна Божиновска.
Божиновска се осврна и на Инвестициската платформа за праведна енергетска транзиција, која веќе функционира и создава можност за финансирање на локални проекти:
„Со тоа се отвора реален простор за инвестиции што ќе ја придвижат транзицијата напред. Но мора, сите вклучени чинители, посебно општините, да се поодговорни, да се понудат реални издржани проекти за да ги користиме средствата ефикасно. Нашата задача е да обезбедиме јасна политичка насока, координација меѓу институциите и поддршка за квалитетни локални проекти. Ние не сакаме транзиција само на хартија. Сакам секоја општина да има шанса да развие проект, секој работник да има пристап до нови можности, а секоја заедница да почувствува дека ова е процес што создава вредност — не страв. Затоа сме тука, затоа сме отворени“, додаде Божиновска.

