Свет
Четири можни причини за падот на „боингот“ во Индија

Додека официјалната истрага е во тек, сè уште не е познато што точно го предизвикало падот на летот AI171 на Ер Индија помеѓу Ахмедабад и Лондон, кој се урна само 1,5 километри од пистата во четвртокот, 30 секунди по полетувањето.
Во несреќата загинаа 241 патник и членови на екипажот, што ја прави првата фатална несреќа за Боингот 787-8 Дримлајнер откако започна со комерцијални летови во 2011 година.
Индиската истрага штотуку започнува, а експерти од САД и Велика Британија ќе ѝ се приклучат. Би-Би-Си ја анализираше несреќата со експерти и понуди четири можни причини.
Авионот го пилотираа искусни пилоти – капетанот Сумит Сабхарвал и копилотот Клајв Кундар – кои заедно имаа над 9.000 часа време на летање. Капетанот Сабхарвал летал повеќе од 22 години.
Според официјалните податоци на Ер Индија, полетал од Ахмедабад во 13:39 часот по локално време. Речиси веднаш по полетувањето, екипажот испратил повик за помош , но потоа авионот повеќе не одговорил. Единствениот преживеан патник им кажал на индиските медиуми дека слушнал силен тресок додека авионот се борел да добие висина.
BBC Verify анализираше снимки на кои се гледа како авионот лета ниско над станбена област. Најновите податоци од летот покажуваат дека достигнал висина од 190 метри, потоа почнал да паѓа и исчезнал зад дрвјата. Потоа се гледа експлозија на хоризонтот.
Засега не е можно со сигурност да се каже што го предизвикало падот. Но, видеата сугерираат дека авионот не можел да добие доволна висина, како да му недостасувала моќност.
Некои експерти ја покренаа можноста двата мотори да откажале истовремено, исклучително ретко сценарио, но не и невозможно. Во тој случај, се активира таканаречената RAT – помошна турбина што се активира кога главните мотори не обезбедуваат енергија, но не е јасно дали тоа било случај овде.
Познат пример за слична ситуација беше „Чудото на реката Хадсон“ во 2009 година, кога Ербас А320 ги загуби двата мотора поради јато птици. Но, тогаш пилотот имал повеќе време и надморска височина за маневрирање, што не било случај овде.
Поранешен пилот изјави за Би-Би-Си дека дефектот на двата мотора можел да биде предизвикан и од контаминирано гориво. Системот за мерење на горивото кај млазните мотори мора прецизно да се подеси, ако се затне, моторите може да останат без гориво.
И покрај шпекулациите, некои експерти велат дека во моментов нема цврсти докази дека двата мотори откажале. Експертот за авијација Мохан Ранганатан рече дека ова би бил „исклучително редок настан“.
Друга можност што ја споменуваат индиските пилоти се судирите со птици, кои можат сериозно да ги оштетат моторите ако птиците се вовлечат во нив.
Ахмедабад е познат по својата голема популација на птици во близина на аеродромите. Според индиското министерство за цивилно воздухопловство, аеродромот во Ахмедабад регистрирал 462 судири со птици во последните пет години, вклучувајќи 38 во 2022-23 година, што е зголемување од 35% во однос на претходната година.
Сепак, експертите нагласуваат дека судирите со птици ретко доведуваат до катастрофа освен ако не се погодени двата мотора.
Неколку експерти контактирани од BBC Verify сугерираа дека е можно закрилките да не биле правилно поставени пред полетувањето. Овие закрилки се неопходни за генерирање на подигнување при мали брзини – особено кога авионот е целосно натоварен, со гориво за долг лет и во тешки временски услови.
Во Ахмедабад тој ден, температурата била речиси 40 °C, што значи дека воздухот бил разреден и дека на авионот му требало повеќе подигнување и моќност на моторот. Дури и најмалата грешка во конфигурацијата можела да биде фатална.
Сепак, системите за летање на Dreamliner го предупредуваат екипажот ако закрилките не се правилно поставени за полетување. Исто така, постојат детални процедури и контролни листи што пилотите мора да ги поминат пред секое полетување. Ова значи дека секоја грешка би била човечка, но и многу ретка.
Истрагата ќе ја водат индиските власти со помош на американски и британски експерти, а таканаречената црна кутија и анализата на остатоците од авионот ќе играат клучна улога во неа. Производителот на мотори GE Aerospace го испраќа својот тим во Индија, додека Boeing најави целосна соработка. Засега, остануваат многу прашања, а одговорите ќе дојдат дури откако ќе заврши темелната и меѓународна истрага што веќе е започната.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Трамп и Путин на историска средба во Алјаска, состанокот би можел да трае со часови

Претседателите на САД и Русија, Доналд Трамп и Владимир Путин се сретнаа во Алјаска. Откако се поздравија, се ракуваа и се фотографираа, тие се упатија кон своите автомобили.
Средбата меѓу Трамп и Путин ќе се одржи во воздухопловна база од времето на Студената војна во Алјаска и ќе биде нивниот прв разговор во живо откако Трамп се врати во Белата куќа.
Тоа ќе биде и првата средба меѓу американски и руски лидер од 2021 година, кога Џо Бајден се сретна со рускиот претседател во Женева.
По разговорите, се очекува на Трамп да му се придружи Путин на ретка заедничка прес-конференција.
Украинскиот претседател Володимир Зеленски не беше поканет на самитот во Алјаска, но Трамп рече дека следната рунда разговори со Русија и Украина би можела да се одржи многу наскоро ако средбата со Путин помине добро.
Средбата ќе трае со часови?
Песков претходно објави дека самитот во Алјаска би можел да трае шест до седум часа.
Трамп, кој за време на изборната кампања повтори дека ќе ја заврши војната на Русија во Украина во рок од 24 часа, за време на летот на „Ер Форс Уан“ до Алјаска рече дека не може да каже што би го направило неговиот состанок со Путин успешен, но нагласи дека сака прекин на огнот.
На прашањето што би го направило самитот успешен, тој им рече на новинарите во „Ер Форс Уан“: „Не можам да ви кажам тоа. Не знам. Ништо не е зацврстено. Сакам одредени работи. Сакам прекин на огнот.“
„Сакам да видам брзо прекин на огнот… Нема да бидам среќен ако тоа не се случи денес. Сакам убивањето да престане“, рече тој.
Свет
Трамп и Путин нема да разговараат еден на еден

Денешната билатерална средба меѓу американскиот и рускиот претседател ќе се одржи во променет формат, што претставува значително отстапување од претходната практика.
Наместо состаноци „еден на еден“, на разговорите ќе присуствуваат клучни соработници, што има за цел да обезбеди поголема транспарентност.
Средбите на Доналд Трамп со Владимир Путин за време на неговиот прв претседателски мандат честопати беа обвиткани во тајност. Бидејќи во просторијата беше присутен само преведувач, јавноста во голема мера не беше свесна за што точно разговарале двајцата лидери.
Вклучувањето на двајца високи функционери на денешната средба – државниот секретар Марко Рубио и специјалниот претставник на САД Стив Виткоф – треба да обезбеди многу поголемо ниво на јасност. Ова ќе биде особено важно ако, по средбата, руската страна понуди поглед на настаните што се разликува од американската перспектива.
Покрај тоа, еден од соработниците ќе може да води официјални белешки, што е клучен елемент за создавање веродостоен запис од разговорот на толку високо ниво.
Свет
Летот на Путин до Алјаска бил најследениот на светот

Летот со кој рускиот претседател Владимир Путин отпатува за Алјаска, каде што ќе се сретне со американскиот лидер Доналд Трамп, бил најследен во светот.
Рускиот владин авион слета во Алјаска, каде што е закажана средбата меѓу претседателот на Русија Владимир Путин и претседателот на Соединетите Американски Држави Доналд Трамп, објавува Ројтерс, повикувајќи се на веб-страницата „Флајт радар“, која ги следи летовите низ целиот свет.
Претходно денес, авионот Ту-214, за кој се верува дека го превезувал рускиот претседател Владимир Путин, влезе во воздушниот простор на Соединетите Американски Држави, според податоците од „Флајт радар“.
Движењето на авионот го следеле повеќе од 80.000 луѓе.
И авионот на американскиот претседател Доналд Трамп слета денес во Алјаска, каде што треба да се сретне со рускиот претседател Владимир Путин.
Според Ројтерс, авионот слета кусо по 20:15 часот по средноевропско време.