Свет
ЕУ воведува нови правила за возачки дозволи
Европскиот парламент ги поддржа новите правила на ЕУ за возачки дозволи, кои сега треба да важат 15 години, а за возачите почетници ќе се воведе двегодишен пробен период со построги правила и санкции, објавија медиумите во регионот.
Европскиот парламент ги одобри ревидираните правила на ЕУ за возачки дозволи, вклучувајќи одредби за нови возачи, дигитални дозволи и забрани за возење, на пленарна седница во Стразбур. Новите правила имаат цел да ја зголемат безбедноста на патиштата и да го намалат бројот на сообраќајни несреќи, кои одземаат речиси 20.000 животи годишно, соопшти Европскиот парламент (ЕП).
Стекнувањето возачка дозвола сега мора да вклучува и тестови за познавање на мртвите точки, системите за помош на возачот, безбедното отворање на вратите и опасностите од користење мобилен телефон додека возите. Благодарение на барањата на европратениците, поголем акцент ќе се стави на свеста за ризиците за пешаците, децата, велосипедистите и другите ранливи учесници во сообраќајот за време на обуката и тестирањето, соопшти ЕП.
Времетраење на возачките дозволи
Возачките дозволи за автомобили и мотоцикли треба да важат 15 години, но на земјите членки им е дозволено да го намалат рокот на важење на 10 години ако дозволата служи и како документ за лична идентификација.
Возачките дозволи за камиони и автобуси ќе важат пет години. Земјите членки може да го скратат рокот на важење за возачите над 65 години за да бараат почести медицински прегледи или курсеви за освежување на знаењето. Возачите треба да се подложат на медицински преглед, вклучувајќи преглед на видот и на кардиоваскуларниот систем, првиот пат кога ќе бидат издадени или обновени.
На земјите членки им е дозволено да бараат од возачите на автомобили и мотоцикли да пополнат формулар за самооценување наместо медицински преглед или да воспостават национален систем за процена на нивната способност за возење.
Построги правила за неискусни возачи
Првпат правилата на ЕУ утврдуваат пробен период од најмалку две години за неискусните возачи. Тие исто така ќе бидат предмет на построги правила и санкции за возење под дејство на алкохол и некористење безбедносни појаси или детски безбедносни седишта.
Покрај тоа, 17-годишниците ќе може да добијат возачка дозвола за автомобил (категорија Б), но до 18 години ќе мора да бидат придружени од искусен возач.
За да се ублажи недостигот од професионални возачи, новите правила им дозволуваат на 18-годишниците да добијат дозвола за возење камион (категорија Ц) и на 21-годишниците да возат автобус (категорија Д) под услов да поседуваат сертификат за професионална компетентност. Инаку, минималната возраст за издавање вакви дозволи е 21 и 24 години, соодветно.
Соработка меѓу националните власти
За да се спречи избегнување казни изречени во странство, информациите за одземање или ограничување возачка дозвола ќе бидат доставени до земјата членка што ја издала за целите на прекугранично спроведување казни.
Националните власти ќе мора да се информираат меѓусебно без непотребно одложување за забраните за возење изречени за најтешките сообраќајни прекршоци, вклучително и возење под дејство на алкохол или дрога, учество во фатална несреќа и пребрзо возење (на пример, возење со брзина од 50 км/ч над дозволената).
Новите правила предвидуваат дека дигиталната возачка дозвола, достапна на мобилен телефон, постепено ќе стане главен формат за возачки дозволи во ЕУ. Сепак, европратениците обезбедија граѓаните да може да побараат физичка дозвола доколку сакаат, која ќе биде издадена без непотребно одложување, обично во рок од три недели.
Ревидираните правила се дел од пакетот за безбедност на патиштата
Новите правила ќе стапат во сила 20 дена по нивното објавување во „Службен весник“ на Европската Унија. Земјите членки ќе имаат три години да ги воведат во националното законодавство и дополнителна година да се подготват за нивно спроведување.
Ревидираните правила на ЕУ за возачки дозволи се дел од пакетот за безбедност на патиштата, презентиран од Комисијата во март 2023 година. Неговата цел е да се подобри безбедноста на сите учесници во сообраќајот и да се приближи што е можно поблиску до нула смртни случаи на патиштата до 2050 година, потсетува Европскиот парламент.
Фото: принтскрин
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Околу 130.000 домаќинства и компании во Сан Франциско останаа без струја
Околу 130.000 домаќинства и компании во американскиот град Сан Франциско вчера останаа без електрична енергија. Напојувањето со електрична енергија постепено се стабилизира и сега речиси 20.000 потрошувачи се без струја.
Електрична енергија немаше во северниот дел од градот, поради што беа затворени голем број продавници и ресторани, а нарушен беше и градскиот транспорт.
Компанијата „Пацифик гас енд електрик“ ((Pacific Gas and Electric, PG&E), соопшти дека се истражува причината за масовниот прекин на електричната енергија, додавајќи оти се стабилизира електричната мрежа и не се очекуваат нови прекини.
Според противпожарната служба, дел од прекините беа предизвикани од пожар што избувна во потстаница на ПГ&Е.
Свет
Зеленски бара уште една средба со европските сојузници
Претседателот на Украина, Володимир Зеленски денеска изјави дека поддржува да се одржи нова средба со европските сојузници по состанокот на украинската делегација и американските претставници во Мајами, Флорида.
Постои општо чувство дека по работата на нашиот дипломатски тим во САД, сега треба да одржиме консултации со европските партнери во поширок формат, објави Зеленски на платформата Икс, по телефонскиот разговор со норвешкиот премиер Јонас Гар Сторе.
Зеленски разговорите во Мајами ги опиша како конструктивни и оти е забележан брз напредок.
Тој обвини дека Русија не сака да ја заврши војната и за една недела руските сили употребиле речиси 1.300 борбени дронови, околу 1.200 бомби и девет крстосувачки и други ракети врз Украина.
Свет
По повеќе од 400 години данската пошта прекинува со достава на писма
Данската пошта денеска соопшти дека на 30 декември ќе ја изврши последната достава на писма, со што се завршува традицијата долга повеќе од 400 години, која датира уште од 1624 година.
Причината за потегот е тоа што во текот на последните 25 години испраќањето писма драстично опадна – за повеќе од 90 отсто.
„PostNord“, компанијата која настана со спојување на шведската и данската пошта во 2009 година, претходно соопшти дека ќе укине 1.500 работни места во Данска и ќе отстрани 1.500 поштенски сандачиња, со оглед на тоа што побарувачката за писма драстично опадна, додека онлајн купувањето продолжува да расте. Оваа компанија, која и понатаму ќе доставува писма во Шведска, нагласи дека во Данска на нејзино место доставата ќе ја преземе компанијата „Dao“, која веќе врши достава на писма и која планира да ги прошири своите услуги од 1 јануари.
Меѓутоа, истражувањата покажуваат дека меѓу младите доаѓа до повторен пораст на пишувањето писма. Истражувањето на „Dao“ покажа дека лицата на возраст меѓу 18 и 34 години испраќаат два до трипати повеќе писма отколку другите возрасни групи, а истражувачот на трендови Мадс Арлиен-Соборг верува дека младите се свртуваат кон пишувањето писма како „противтежа на дигиталната преоптовареност“.
Според данскиот закон, мора да постои можност за испраќање писма, што значи дека доколку „Dao“ одлучи да ја прекине доставата, владата би била обврзана да именува друга компанија за таа задача.
Законот за дигитален идентитет, „MitID“, се користи за сè – од онлајн банкарство до закажување прегледи кај доктор, а поголемиот дел од официјалните комуникации се испраќаат преку дигитална пошта наместо со обична пошта.
Денес 97 отсто од данската популација постара од 15 години е регистрирана во „MitID“, додека само пет отсто одлучиле да се откажат од дигиталната пошта.
– Бевме данска пошта 400 години и затоа ова е тешка одлука, но Данска стана сè подигитална, што значи дека денес речиси и да нема писма. Со оглед на падот на побарувачката, пазарот на писма повеќе не е профитабилен, изјави заменикот извршен директор на „ПостНорд Данска“, Ким Петерсен.

