Забава
Торинското платно повторно изложено во храм

Торинското платно од неделата повторно е изложено во катедрала на северниот италијански град според кој го добило името и до 24-ти јуни ќе биде достапно за јавноста поделена околу автентичноста на оваа реликвија за којашто верниците тврдат дека во неа било завиткано телото на Исус Христос по симнувањето од крстот, а скептиците дека е средновековен фалсификат.
Разгледувањето во катедралата на „Свети Јован Крстител“ во Торино е бесплатно, но термин мора да се резервира, бидејќи досега се пријавиле повеќе од милион луѓе. Последен пат платното беше изложено во јавноста во 2010 година, и тогаш го погледаа повеќе од 2,5 милиони луѓе.
И поглаварот на Римокатоличката црква, папата Франциск ќе го разгледа Торинското платно, а неговата посета е предвидена за 21-ви јуни. Платното ќе биде изложено во ковчег со строго контролирани климатски услови 12 часа на ден.
Се верува дека во платното било завиено Христовото тело, а скептици велат дека според некои резултати од анализа со јаглерод, тврдат дека ткаенината е средновековен фалсификат од XIV век.
Црквата официјално не тврди дека телото на Христос било замотано во платното, туку акцентот го става на тоа што оваа реликвија значи за верниците. „Платното одржува јасен и точен начин на кој во Библијата се опишани маките и смртта на Христос“, изјави во репортажата на BBC надбискупот на Торино, Чезсаре Носиља, и појаснува дека платното „ не е предмет на верата ниту на обожувањето, но тоа може да 1 помогне на верата“.
Многумина коишто ќе го разгледа платното се верници кои го виделе пред пет години, а тоа значи дека сакаат „да го обноват неверојатното искуството кои го доживеале кога првпат го виделе“, додава Носиља. „Ќе дојдат и луѓе кои не се верници. Тоа е можноста луѓето да се зближат“, вели набдискупот.
Таканареченото „Свето платно“ или Торинскиот покров е ленена тенка покривка на која по дваесетина векови се задржал отисокот од лице на млад маж со брада, за кој последните форензички испитувања навестуваат дека бил мачен, тепан и распнат на крст. Особено во католичкиот свет е распространето верувањето дека токму во ова платно бил замотан Исус Христос по симнувањето од крстот и според тогашните обичаи во Јудеја.
Барбара Фрале, историчарка специјализирана за нивното проучување, во своето дело „Темпларите се молеле над ликот од Исус“ објавено во 2009 година, во издание на книгоиздателството Мулине наведува дека во списите во кои се забележани процесите со кои темпларите се означени како еретици, го нашла и обвинението дека му се поклонувале како на идол на отисокот од брадест маж, кој кај ватиканските власти во тоа време бил забележан како „Бафометус“, што во превод од латински би било кованица од латинскиот збор за мустак и од името на муслиманскиот пророк Мухамед. При испитувањето во 1287 година штотуку примениот во редовите на темпларите припадник на богато француско семејство Арно Сабатје признал дека неговиот претпоставен старешина во редот (прецепрот) му покажал долго ленено платно и го присилил да го обожува бакнувајќи го трипати местото каде имало отисок од стапалата, стоело во белешките коишто ги истражувала Фрале.
Фрале вели дека е убедена дека тоа бил Исус и дека станува збор за вистинскиот покров со кој тој бил покриен и дека тоа претставувал доказ за побивање на ереста на катарите, исто така монашки ред прогонува за ширење ерес од страна на Ватикан. Имено, катарите тврделе дека Исус е бестелесен, Светото платно служело за докажување на двете природи на Христов, Божјата и човечката.
Според историските истражувања Светото платно, Маргарит д’Шарни го продала на Савојската династија која го чувала во нејзиниот центар во градот Шамбери. По пожарот во кој покровот бил оштетен, а според легендата чудото влијаело тоа да остане само малку оштетено додека се’ околу него целосно изгорело, тој бил пренесен во новото седиште на династијата во сега италијанскиот град Торино. Во 1983 година, тогашниот челник на Савојската династија, симнатиот италијански крал Умберто Втори, го оставил во наследство на Папата Јован Павле Втори.
Автентичноста на Светото платно со векови е предмет на расправи. Со анализа направена на јагледовороден изотоп 14, се смета дека платното настанало меѓу 1260 и 1390 година.. Отисоците од паричките ставени на очите на покојникот кој бил покриен со лененото платно датираат од периодот кога и Исус бил распнат на крстот, додека испитувањето на остатоците од поленот останат во влакната на ткаенината покажале дека престојувало во Палестина.
Историјата на Торинскиот покров се забележува од VI век, кога во историските списи е забележано дека во тогашниот град Едеса (денес Урфа во Турција) се чува „мандилион“, платно со отисок на лицето од Исус. Во поново време се верува дека станува збор за Светото платно кое било здиплено на врвот да го имa отисокот од лицето.
Кога османлиите муслимани во 844 гoдина го напаѓаат овој град, ткн. мандилион бил пренесен во тогашен Константинопол од каде до 1204 година му се губи секоја трага. Според теоријата на Јан Вилсон од 1978 година, историчар од универзитетот Оксфорд, таа година при крстоносните походи, витезите темплари го одземаат од поседот на византиските императори. Таа година при Крстоносните војни Константинопол е разрушен и целосно ограбен.
Витезот Геофроа д’Шарни во 1953 година го подарил ова платно на црквата во градот Лиреи./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Познат готвач уапсен за три банкарски грабежи во еден ден

Полицијата во Сан Франциско го уапси 62-годишниот готвач Валентино Лучин, осомничен дека истиот ден ограбил три банки во централниот дел на градот. Според извештаите, тој на банкарите им давал ливче со закана да му дадат пари и секојпат успевал да избега со готовина.
Лучин е идентификуван со помош на дојави и приведен без инциденти. Неговата кауција е одредена на 200.000 долари.
Ова не е првпат тој да се соочи со вакви обвиненија – во 2018 година признал грабеж на банка во Калифорнија кога украл над 15.000 долари.
Лучин бил ценет готвач, познат по италијанската кујна и менаџирање ресторани.
Забава
Се огласи израелската телевизија по заканата на одредени земји дека ќе ја бојкотираат Евровизија поради Израел

„Нема причина Израел да не продолжи да биде важен дел од овој културен настан, кој не смее да стане политички“, изјави Голан Јохпаз, главен извршен директор на израелската телевизија „Кан“, која го претставува Израел на Евровизија, објавија многубројни израелски медиуми во понеделникот.
Некои земји објавија бојкот
Ова е првата реакција на најавите на неколку земји дека нема да учествуваат на Евровизија доколку Израел биде дел од натпреварот. Радиодифузерите од Ирска иа Холандија неодамна се заканија со бојкот во овој случај. Тие јасно ставија до знаење дека ќе учествуваат само доколку Израел биде изоставен од списокот на учесници. Словенија исто така посочи дека ќе се повлече од натпреварот доколку израелскиот претставник биде присутен.
Други земји учеснички на Евровизија исто така критички го набљудуваат учеството на Израел, вклучувајќи ги и Шпанија и Белгија. Белгија има два јавни радиодифузера, кои ја емитуваат Евровизија. Францускиот радиодифузер РТБФ, кој е задолжен за испраќање претставници, ја информира агенцијата ДПА дека подготовките се во тек, но дека конечната одлука ќе биде донесена во декември по Генералното собрание на Европската радиодифузна унија (ЕБУ), главниот организатор на Евровизија.
Фламанскиот радиодифузер ВРТ, кој ја емитува програмата на холандски јазик, објави дека „ВРТ го дели и поддржува ставот на земјите што се повлекуваат од Евровизија“. Тие исто така изјавија дека очекуваат јасен став од организаторите и дека го задржуваат правото да не го емитуваат натпреварот во иднина, се наведува во нивното соопштение.
Фото: принтскрин
Забава
(Видео) „Колку е тешко понекогаш да се биде славна личност“: Тејлор Свифт на невообичаен начин се проби на стадионот

Социјалните медиуми се воодушевени од начинот на кој Тејлор Свифт се проби на стадионот за да го гледа натпреварот на „Канзас Сити Чифс“ во неделата. Популарната пејачка редовно присуствува на натпреварите на својот стршеник Тревис Келс во НФЛ, а овој викенд не пропушти да го поддржи на стадионот „Ароухед“ во Канзас Сити.
„Канзас Сити Чифс“ се соочи со „Филаделфија Иглс“ во реваншот од Супербоул од февруари оваа година.
Taylor Swift used a barrier to enter a Kansas City Chiefs game and avoid being photographed pic.twitter.com/DRlAIoT6J0
— Dexerto (@Dexerto) September 15, 2025
Иако натпреварот беше напнат, настанот надвор од теренот привлече многу поголемо внимание. Всушност, Свифт користеше специјален екран за да влезе на стадионот и да ги избегне блицовите на камерата поради вниманието на медиумите поради нејзината неодамнешна свршувачка.
Виралната снимка го прикажува персоналот на стадионот „Ароухед“ како поставува екран во ходникот дозволувајќи ѝ на пејачката да помине покрај новинарите без да биде фотографирана. Клипот бргу стана вирален на X, поранешен „Твитер“, а корисниците речиси едногласно ги дадоа своите мислења.
„Колку е тешко понекогаш да се биде славна личност“, напиша еден корисник, а друг додаде: „Паметен потег, искрено. И јас би го направил истото ако имав можност. Славата влијае исцрпувачки“.
Трет коментира: „Го почитувам тоа. Дамата само сака да го гледа својот свршеник како игра. Да биде вознемирувана од папараци не е добро“.
Љубовна приказна во центарот на вниманието
Свифт и Келси неодамна ја потврдија својата свршувачка со серија фотографии, вклучувајќи ја и таа како Келси клекнува во градина полна со цвеќиња. Пејачката покажа и голем дијамантски прстен, а објавата ја придружи со зборовите: „Вашата наставничка по англиски јазик и вашиот наставник по физичко се венчаваат“.
Фото: принтскрин