Култура
Изложба од само еден час во ЦК

Колаборативната изложба „1985” дело на македонската уметница Драгана Заревска и шведскиот кореограф и уметница Јозефин Ларшон ќе биде прикажана денеска (сабота, 29-ти јануари) во 20.30 часот во културниот центар ЦК во Скопје
Оваа постановка ќе биде изложена само еден час, а „1985” е дел од серијата соработки Kiddo Simulations помеѓу Заревска и уметници од различни профили.„Како да му се објасни важноста на 1985-та на мртов зајак-историчар? Нема Јан Палах (1969), нема Орвел (1984), нема Чернобил (1986), нема 1968, нема Амелија Ерхарт, Однесено со виорот, скандали околу Бастиља, нема Хирошима и нема Нагасаки. Нема ниту пристојна авионска несреќа. 1985-та е од оние години кога не се случило ништо за паметење. 1985-та е затоа медијатор на историјата, историски не поседува големо глобално значење, барем не медиумски. Да можевме ќе ја преспиевме и ќе скокневме од орвеловската 1984 директно во чернобилската 1986, од чиста зафрканција. Авторките на ова дело се родени точно тогаш, и затоа чувствуваат одговорност дека мораат да ја “наполнат“ нивната година со содржина. Децата на ’85та не се деца на револуцијата. Тие никогаш нема да бидат клучен дел од историјата, тие се само носач. Тие се нешто како … Градник-за-историја. Истражувајќи ја големината на антимонументалноста, би сакале да направиме забелешка на актуелната опсесија со медиумски и физички масивното. Оваа неважна, антимонументална 1985-та година е одличен слот за пополнување на историска празнина”, велат уметниците.Драгана Заревска дипломираше во Софија, Бугарија. Работи и на полето на танцот, изведувачките уметности, филмот/видео уметноста. Досега учествувала на изложби во Македонија и низ Европа како и на филмски фестивали во Бугарија, Босна и Херцеговина, Португалија, Италија, Холандија, Австрија, Швајцарија итн. Моментално работи со кореографот Ребека Шентинел (Шведска) на танцовиот перформанс 1:1-1:2 кој ќе биде прикажан во Музејот на современа уметност во Стокхолм, во април 2011 година.Јозефин Ларшон Олин дипломирала на Балетската академија во Стокхолм во 2009 г., но често работи и на полето на визуелната уметност. За време на студиите, како изведувач и кореограф дел e од различни проекти врзани со перформанс, театар, ТВ и филм. Во текот на 2010, Јозефин учестува и работи како изведувач во претстави на Ана Кох, и Тове Салин, а воедно соработува со визуелните уметници Паула фон Сет и Беа Сиенфелд во различни интердисциплинарни проекти.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
Љутков: Да изградиме индустрија што ќе создава игри со македонски печат и глобален потенцијал

Денес во Скопје беше отворена првата конференција за развој на видеоигри во Македонија „Game Dev Rev 2025“, во организација на Асоцијацијата на македонската индустрија за видеоигри (MGI).
Со своето обраќање пред присутните, министерот за култура и туризам Зоран Љутков нагласи дека оваа конференција не претставува само промоција на видеоигри, туку е симбол на креативноста, младинската енергија и новата културно-економска реалност за Македонија.
„Дали знаете што имаат заедничко една добра видеоигра и една успешна културна политика?“-праша министерот во своето обраќање. Двете почнуваат со идеја, момент на инспирација, што, ако е поддржан на вистински начин, може да прерасне во нешто големо. Некогаш дури и светски“, рече Љутков.
Министерот посочи дека индустријата за видеоигри денес е една од најбрзорастечките културни и економски гранки во светот, со годишен приход што го надминува оној на филмската и музичката индустрија. Таа индустрија, како што истакна, претставува спој на уметност, технологија, наратив и дизајн, и создава нови можности за младите.
Тој информираше дека Министерството за култура и туризам ја даде својата поддршка за иницијативата на асоцијацијата и за сите професионалци, ентузијасти и визионери вклучени во неа.
„Ова не е само конференција, туку повик до нашите млади креативци, дизајнери и програмери да го препознаат својот потенцијал, да се поврзат, да учат и да создаваат. Тука се гради иднината на македонската гејминг-индустрија,“ рече министерот.
Во своето излагање, министерот се заложи за поголема поддршка на новите културни индустрии, особено оние што го поврзуваат младинскиот потенцијал со глобалните трендови и носат нова економска вредност за земјата.
„Да го искористиме овој почеток за да создадеме заедница што ќе расте и ќе создава игри со глобален потенцијал–но со македонски печат,“ рече Љутков.
На конференџијата особено значајно беше присуството на претставници од Европската федерација за развој на видеоигри, како и поддржувачи од целиот регион и Европа, што претставува силен сигнал дека Македонија се позиционира како активен чинител на дигиталната и креативна мапа на Европа.
Култура
Сиљановска-Давкова: Фестивалот „Игор Маџиров“ уште еднаш покажа и докажа дека театарската моќ допира до сите генерации

Претседателката Гордана Сиљановска-Давкова вчеравечер се обрати на свеченото отворање на четвртото издание на Интернационалниот фестивал на детски театри „Игор Маџиров“, којшто под слоганот „Сцена за сечиј сон“, и годинава се одржува под нејзино покровителство.
За неа, фестивалот, иако е насочен кон најпрефинетата и најпробирливата целна група- најмладите, со оригиналниот и искрен пристап ги заведува, радува и восхитува не само нив, туку и возрасните, будејќи го детето во нив.
Според претседателката, името на фестивалот го отсликува и наликува на профилот и сензибилитетот на извонредниот, прерано починат Маџиров, чии незаборавни улоги од него направија театарска легенда.
Акцентирајќи ја не само естетската туку и педагошката мисија на „Театарот за деца и младинци“, Сиљановска-Давкова изрази неизмерна почит кон актерите и сите вработени во театарот кои, од скромен, но топол амбиент, небаре волшебници, создаваат прекрасна сцена, налик на онаа од соништата.
Таа укажа на потребата од нова, пристојна тетарска куќа, обраќајќи се до надлежните институции со зборовите: ,,Уште еднаш посакувам овој минијатурен дом на „Театарот за деца и младинци“ да порасне, како што пораснаа децата кои во изминатите три децении го посетуваа и му се насладуваа. Просторното растење нека соодветствува на потребите на домаќините, но и на гледачите”.
Култура
Наградена со Стериина награда, славена во Белград – претставата „Народен пратеник“ на МНТ сега патува за Брчко

Со претставата „Народен пратеник“ од Бранислав Нушиќ, во режија на Егон Савин, Македонскиот народен театар ќе настапи на претстојните 42. Интернационални театарски средби „Брчко Дистрикт“ во Босна и Херцеговина.
Фестивалската програма се одржува од 16 до 24 октомври, а МНТ ќе настапи на втората фестивалска вечер, утревечер, на 17 октомври.
Фестивалот „Брчко Дистрикт“, со речиси половина век традиција, важи за еден од најрелевантните во регионот, познат по специфичниот пристап кон продукцијата, селекцијата и наградувањето на претставите и поединците.
Селектор на годинашното издание е култниот и харизматичен актер и режисер, Ирфан Менсур.
Летово, претставата „Народен пратеник“ доби Специјална Стериина награда за колективна актерска игра во Нови Сад и е сè поактуелна во регионалниот театарски простор.
Веднаш потоа беше изведена и во Народно позориште во Белград, каде Менсур фасциниран од актерската игра ја вклучи претставата во официјалната селекција на фестивалот во Брчко, со зборовите „Значаен пример на сценска интерпретација на класичен текст“.
Режијата на Савин ја задржува суштинската визија на Нушиќ, избегнувајќи радикални режисерски интервенции. Наместо тоа, фокусот е ставен на колективната актерска игра и јасната критика на политичкиот театар, испорачана интелигентно, духовито и трезвено.
Во претставата играат: Александар Микиќ, Дарја Ризова, Тони Михајловски, Јордан Симонов, Тања Кочовска, Александар Михајловски (со снимен глас), како и ансамблот: Дејан Стамчевски, Синан Ракип, Скендер Бериша, Зекирија Алим, Мирослав Атанасовски, Мартин Китановски и Хусеин Халили.
Ова е трето учество на МНТ на фестивалот во Брчко. Во претходните години, театарот има учествувано со претставите „Народен непријател“ и со „Нема да биде крај на светот“ и двете во режија на Нина Николиќ.