Култура
Неколку илјади посетители на АЛАРМ
Иако врнежливото време и темните облаци околу Охрид го држеа во неизвесност успехот на овогодишниот АЛАРМ фестивал, опен ер музичкото „зелено“ случување беше посетено од неколку илјади луѓе и на своите фанови им понуди добра фестивалска атмосфера.
Иако врнежливото време и темните облаци околу Охрид го држеа во неизвесност успехот на овогодишниот АЛАРМ фестивал, опен ер музичкото „зелено“ случување беше посетено од неколку илјади луѓе и на своите фанови им понуди добра фестивалска атмосфера. Програмата, претежно составена од домашни изведувачи, сепак беше доволен мотив за многу граѓани да го напуштат Скопје а и другите градови, и да се упатат кон охридското крајбрежје во автокампот „Љубаништа“, во потрага по опуштен викенд и добра забава. Уште во четвртокот, веќе беа поставени околу 100 шатори во кампот за сместување, а другиот ден, рано наутро, веќе започна да пристигаат огромен број на „алармџии“ кои се обидуваа да најдат што подобро место за да го постават својот шатор. Главната сцена на фестивалот ја отворија „Дизис“ од Косово, а потоа атмосферата ја загреваа „Љубојна“. По нив настапија „Ај кју“, „Лету штуке“, „Слаткаристика“ и „Сетстет“ и секако „Суперхикс“ кои вообичаено приредија одличен концерт за своите обожаватели. По настапите на мејнстејџот фестивалџиите се преселија на електро стејџот, кој за најиздржливите понуди добра музика до раните утрински часови. Се играше фризби, се фрлаше хеки, некои се сончаа, некои собираа ѓубре за што добиваа бесплатни маички, најхрабрите дури и се капеа во ладното Охридско езеро, а жонглерите неуморно ги развеселуваа луѓето. Асоцијацијата за здравствена едукација и истражување (ХЕРА) во партнерство со УНФПА (Фонд за население на ОН) за време на сите денови од фестивалот „Аларм“ имаше штанд на кој се делеа бесплатни кондоми, брошури и промотивни материјали за сексуално и репродуктивно здравје и права. Во саботата концертите на мејнстејџот започнаа со „Зебра тракс“ од Грција за потоа да се загрее атмосферата со „Лилит и Амон Мра“, „Дедикејтед фор лајф и „Бла бла бла“. Сепак фудбалското првенство ги подели посетителите на фестивалот, па во паузите меѓу свирките можеше да се забележи масовно „селење“ кон телевизиските шатори каде се следеше Светското првенство во Јужна Африка. По осум години, ова второ издание на Аларм фестивалот, повторно ја истакна жедта на Македонците за летен фестивал на отворено, и останува да видиме дали овој фестивал ќе прерасне во традиција и следната година ќе понуди подобра и попривлечна музичка програма и со тоа ќе добие помасовна посетеност./крај/ко
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Гоце Цветановски со специјална награда во Белград за придонес во филмската уметност и индустрија
Македонскиот режисер и сценарист Гоце Цветановски доби специјална награда за придонес во филмската уметност и индустрија на 19. издание на Српскиот фестивал за фантастични филмови, еден од најзначајните регионални фестивали посветени на жанровскиот и авторскиот филм.
Свеченото отворање на фестивалот се одржа во Културниот Центар во Белград, во присуство на бројни филмски автори, професионалци и љубители на фантастичниот филм. На настанот присуствуваше и директорот на македонскиот Културно-информативен центар во Белград, Васко Шутаров.
Наградата на Цветановски му беше врачена по проекцијата на оскаровецот „Поплава“, по што следеше панел-дискусија на тема иднината на анимираниот филм во регионот. На панелот, покрај Цветановски, учествуваа и истакнатите автори Растко и Ивана Чириќ, Никола Мајдак и Алекса Гајиќ, кои разговараа за предизвиците, новите технологии и можностите за регионална соработка во современата анимација.
При примањето на наградата, Цветановски се наврати на своите почетоци и емотивната врска со фестивалот:
„Мојата прва награда во кариерата ја добив токму на овој фестивал, за краткиот игран филм ‘Мал дисконтинуитет во време-просторот’ во 2014 година. Затоа ова признание за мене носи особена емоционална и професионална вредност.“
Наградата доаѓа како признание за долгогодишната авторска работа на Цветановски и неговиот придонес во современиот филм, со посебен акцент на фантастичниот и анимираниот жанр.
Култура
Во Центарот за култура „Трајко Прокопиев“ втора меѓународна изложба на уметничка фотографија „Мотус 2025“
Здружението за промоција на интелектуални, мултикултурни и спортски вредности – Мотус од Куманово, преку својот Фото клуб – Мотус, во период од 18 декември (четврток) 2025 во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово, ќе ја организира втората Меѓународна изложба на уметничка фотографија Мотус 2025.
На изложбата ќе бидат изложени пеесетина фотографии. Учество зедоа 249 автори од 50 земји.

Финансиер на изложбата е Општина Куманово, преку програмата за подршка на културни манифестации за 2025 година, а истата е под патронат на Меѓународната Федрација на Фотографска Уметност (ФИАП 2025/393), (Фото Сојуз на Македонија (ФСМ 2025/003) и Меѓународна Фото Асоцијација Дунав (ДИПА 2025/054).
Изложбата ќе биде отворена на 18 (четврток) декември 2025 во 19:30 часот во просториите на Центар за култура „Трајко Прокопиев“ во Куманово.
Култура
„Интер(но)фејс“ на Борис Шемов во „Мала станица“
На 18 декември 2025 година, со почеток во 20.00 часот, во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, во рамките на програмските активности на Националната галерија, ќе биде отворена изложбата „Интер(но)фејс“ на уметникот Борис Шемов, курирана од д-р Ана Франговска.
„Интер(но)фејс“ е мултимедијален проект кој се фокусира на односот меѓу човекот и вештачката интелигенција, на улогата на јазикот како визуелно, идеолошко и комуникациско средство, како и на пост-интернет естетиката како нова културна реалност. Преку различни медиумски форми – текстуални интервенции, видео-содржини, алгоритамски и дигитални процеси – изложбата отвора прашања за моќта, контролата, технологијата и трансформацијата на субјектот во современиот дигитален контекст.
Насловот „Интер(но)фејс“ упатува на двојната природа на интерфејсот – како техничка површина на комуникација меѓу човекот и машината, но и како внатрешен, идеолошки простор во кој се преговараат значењата, одлуките и позициите на моќ. Изложбата го третира интерфејсот не само како функционален медиум, туку како критичка зона на судир меѓу човечкото искуство и алгоритамската логика.
Проектот се надоврзува на актуелните уметнички и теориски дискурси за постхуманизмот, визуелната култура и дигиталната медијација на реалноста. Во таа рамка, „Интер(но)фејс“ ја поставува вештачката интелигенција не како неутрален технолошки алат, туку како активен фактор во креирањето на современите културни, политички и етички релации.
Изложбата „Интер(но)фејс“ може да се посети во периодот од 18 до 24 декември 2025 година во Мултимедијалниот центар „Мала станица“, Национална галерија, Скопје.

