Култура
„Сотби“ презентираше во Москва
Минатата седмица аукциската куќа „Сотби“ (Sotheby’s) претстави изложба во Москва, како вовед од врвните претстојните аукции „Руска уметност“ и „Импресионистите и уметноста на дваесеттиот век”
„Нашата работа во Русија и во државите од поранешната Заедница на независни држави го доживува во моментов највисокито врв од ваквата активност проследена со зголемен обем на продажба“, изјави на прес-конференција во Москва заменик претседателот на бордот на Сотби Европа, лордот Марк Полтимор претставувајќи ја изложбата во Историскиот музеј.Според Полтимор, минатата година била тешка од економска гледна точка, но пазарот на уметнички дела се опоравил многу побрзо отколку што се очекувало. Што може да се толкува дека имотните се свртуваат кон нов вид бизнис, вложувајќи во скапите уметнички дела. Чии вредност и постојано растат. Како што известува Сотби, изненадувачки на споменатата изложба големо внимание предизвикал фовистичкиот пејзаж на Андре Дерен „Дрвјата во Колиуре“ од збирката на Анброаз Волар. Вреди да се напомене дека ова е најскапата работа на уметноста која беше донесена во Москва која е проценета меѓу девет и 14 милиони фунти. По овој пејзаш следува,с поред цената сцената на Пјер Бонар „Утро.Јадиатор“ која е процента на 2,5 до 3,5 милиони фунти/Во Москва беше изложено и делото на Пабло Пикасо „Жена која седи со мачка“ која е проценета на шест милиони фунти како и сликата „Камердинера“ на Хаиме Сутен чија цена се движи мешу седум и девет милиони фунти. Овие дела, како и онаа на Анри Матис всушнсо скицата за „Розева голотија“ која може да достигна цена до 2,5 милиона фунти се поставени на изложбената аукција „Импресионистите и уметноста на дваесеттиот век“, кој ќе се одржи во Лондон на 22 јуни. На лчондонската аукција ќе биде поставено и делото „Кловн“ на руската уметница Марија Василјева чија првишна цена ќе биде 100 илјади фунти. Според директорот на „Сотби” за Русија, Михаил Каменски, оваа поставка не е случајна.„Ние не ги изложивме во близината на Пикасо Василјева а до Матис Серебрјакова, заради недостиг од простор. Нашата намера беше да се потенцира дијалогот на културите“, вели Каменски. Задолжената во акуциската куќа за руската уметност, Џо Викери, подготвува изложба на дела од колекции и портрет на издавачот Зиновија Гржебина од четката на Јуриј Аненков која е проценета мешу 800 илјади и 1.200.000 фунти. Седумдесет години овој портрет бил во семејството Гржебинм но досега не беше проценета неговата точна вредност. Тие досега не знаеле ништо за тоа, но кога ја однесле сликата за обработка на резбаната рамка, им биле отворени очите какво ремек дело претставува тоа што го поседуваат. Исто така, на „Сотби“ најавува и дека ќе ги псотави делата на славниот Фаберже, на аукција за руски декоративни и применетите уметности, која ќе се одржи во Лондон на 9 јуни. Мешу нив се и една дворска ваза, која според легендата била наменета за чќерката на рускито цар Николај Први која била мираз за ќерка му Олга, проценета на 1.200.000 фунти, потоа скапоцени рамки за фотографии и слики кои се од 40-те години на 19.-от век кои се проценети на 250 илајди фунти а се во сосптвеност на германско кнежевско семејство.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
MUSICAL – десетта јубилејна инклузивна танцова претстава
„Dancers United“ оваа година одбележува 10 години од инклузивните танцови претстави каде сите танчари на танцовото студио ја слават различноста преку танц, музика и уметност.
Десеттата јубилејна инклузивна танцова претстава „MUSICAL“ по сценарио и режија на Сара Кочан ќе се одржи на 3 Декември – Светскиот ден на лицата со попреченост во Македонскиот Народен Театар со почеток од 19:00 часот.
Во танцовата претстава „MUSICAL“ ќе учествуваат повеќе од 200 танчари од различна возраст кои со своите танцови перформанси уште еднаш ќе покажат и докажат дека танцот е универзален јазик кој ги обединува сите без оглед на полот, возраста, можностите и способностите.
Инклузивната претстава е поддржана од Комерцијална Банка и е дел од програмата на Министерството за култура и туризам за поддршка на проекти од национален интерес.
Култура
Изложба на Клелија Живковиќ – „Не си одам дома“
Изложбата „Не си одам дома“ на младата уметница Клелија Живковиќ ќе се одржи на 3 декември во националната галерија „Мала станица“, со почеток во 20 часот.
Изложбата, којашто ќе биде отворена до 14 декември, е дел од наградата „ДЕНЕС“, која ја организира „Факултет за работи што не се учат“ (ФРУ). Содржи дела создадени во периодот од 2023 – 2024 година.
– Тишината во темнината е поинаква од тишината на денот. Кога ќе стивне денот, шепотот најјасно се слуша. Изговореното и премолченото женско знаење. Молитвите и баењето долги колку еден здив. Насилството од кое се штитиме една со друга. Насилството што си го нанесуваме една на друга. Ужасот што го обзема односот кој некогаш бил безбеден. Она што не си дозволуваме да го именуваме, а кое клокоти во нашите клетки и не дозволува да биде занемарено. Угнетувањето на нашата планета и на нашите тела се истата приказна. Расткајувањето на светот што умира може да се случи само со љубов и грижа. Оваа изложба е мојот пренос од меѓусветот. Од несветот. Од разсветот. Ја сочинуваат неуредноста на оживувањето, блуењето на насилството, живоста на оплакувањето, еротичноста на распаѓањето. Му ја посветувам на мојот вресок – вели авторката Живковиќ.
Клелија Живковиќ, родена во 1989 година, е трансдисциплинарна уметница од Скопје. Таа е формално образована во неколку дизајн-дисциплини, а нејзината работа е теоретски, материјален и искуствен увид во границите, физичките, психолошките, емотивните и духовните бариери што ги создаваме за да се спознаеме себеси како битија што зафаќаат простор и кои ни овозможуваат површина за контакт со опкружувањето.
Во 2021 година, студиото „Приватен принт“ ја издаде нејзината прва уметничка книга „Prototyping tenderness: a personal log of a dying world”, каде се одржа и нејзината прва самостојна изложба со истото име.
Таа ја доби наградата „Ладислав Баришиќ“ од АИКА Македонија за нејзиното предлог-истражување „Дизајн за оживување“ во 2022 година, а во 2023 година ја доби наградата „ДЕНЕС“ за млади визуелни уметници. Има учествувано на неколку групни изложби во Северна Македонија и меѓународно, вклучувајќи го Биеналето за Западен Балкан во Јанина, „Под земја полесно се дише“ во Скопје, Биеналето на млади уметници и „Настан од една нишка: Глобални наративи во текстил“ во Музејот на современата уметност – Скопје.
Култура
Мултимедијален проект „Мечтаење помеѓу празното и празнината“ на Билјана Петровска и Марина Цветановска
Денеска, со почеток од 18:30 часот, во галеријата на Македонскиот културно-информативен центар во Софија ќе се одржи мултимедијалниот проект „Мечтаење помеѓу празното и празнината“ – солистички концерт на авторска музика на Билјана Петровска (соло пијано) и сценска визуелна инсталација на Марина Цветановска-Мартиновска.
За проектот:
Потребата да се дополнуваат музиката и визуелното во просторот е карактеристика на наведените уметнички во претходните уметнички настапи, од каде и произлегува оваа идеја. При тоа наоѓајќи ја заедничката фреквенција преку современ пристап и обработка на заедничка тема мечтаењето, желбите и потребите на луѓето во секојдневието. Всушност создавајќи ги своите форми за сценската инсталација, Марина ги работи под инспирација на музиката на Билјана Петровска.
Музиката на албумот на Билјана е инспирирана од мелодии и мотиви фолклорни песни, од она за кое се претпоставува сите го имаме запишано во нашиот код. Самиот стил на компонирање, амбиентален и медитативен донесува моменти во кои се чувствува инспирацијата од уметничките композиции и форми на Марина.
Современата релаксирачка и амбиентална музика на Билјана Петровска уште повеќе го оформува невидливото, исполнувајќи го празниот волумен со изведба на пијано звуци во современиот стил. Во целина, композициите создадени во умерено темпо, со мелодиски линии и хармонски подлоги со музикална, концептуална структура и позадина, поседуваат приемчивост и слушливост. Употребата на мелодијата и изедначените ритмизации во хармонската основа во нив, остваруваат наизменично прелевање на тонски бои со изразена суптилност. Нивното преплетување и дијалог во разните гласови и регистри, вообичаениот вовед, наместа вметнатите разработки на тематските мотиви во композициите, доведуваат до создавање на чувствено-контемплативни и медитативни расположенија, ја дополнуваат креацијата на Марина Цветаноска – Мартиновска и создаваат чувство на исполнетост, релаксираност и современо естетско визуелно и музичко оплеменување на просторот и доживување кај реципиентите.
Програма
Самовила (Fairy) оп. А
Сон ( dream ) оп. A
Исчекување (Anticipation) оп. A
Носталија (Nostalgy) оп. Ц
Вечно твоја (Forever yours) оп. A
Сеќавање (Memory) op. 1
Молк (Silence) оп.A
Единаесеттиот час (Тhe eleventh hour) – Никола Стојковски, аранжман за пијано Билјана Петровска
Мечтаење (Daydreaming) оп. A
Жед (Thirst) оп. A