Култура
„Cinedays 2009“

Овогодинешното, 8. по ред издание на Фестивалот на европски филм „Cinedays“ ќе се одржи од 20 до 26 ноември во киното „Фросина“ во Младинскиот културен центар
И покрај малите средства за фестивалот од Министерството за култура и Град Скопје, сепак организаторите најавија квалитетна филмска манифестација, со програма која како и изминатите години ќе продолжи да ги промовира европските културни вредности и традиции и европското филмско творештво. Годинава на „Cinedays“ поради финансиските проблеми нема да има гости. За селекторот на официјалната програма, режисерот Владимир Блажевски, програмата опфаќа проверени филмски имиња од европската филмска традиција, повеќето од нив со респектабилни опуси зад себе како Рене, Белокио, Алмодовар, Ханеке, Озон, Далдри… Официјалното отворање во петок е со годинешниот лауреат на Канскиот филмски фестивал, филмот „Белата лента“ на Мајкл Ханеке. Покрај „Белата лента“ во официјална конкуренција за наградата Златна ѕвезда за најдобар филм се селектирани: „Дива трева“ на Ален Рене (Франција), „Победници“ на Марко Белоки (Италија), „Рики“ на Франсоаз Озон (Франција), „Свети Ѓорѓи ја убива ламјата“ на Срѓан Драгоевиќ (Србија), „Невреме“ на Ханс Кристијан Шмит (Германија), „Читачот“ на Стивен Далдри (Оскар и БАФТА за најдобра главна женска улога на Кејт Винслент), „Селски учител“ на Бохдан Слама (Чешка), „Макс Манус“ на Јоаким Ренинг и Еспен Сандберг (Норвешка), „Полиција, придавка“ на Корнелиу Порумбоиу (Романија), Приказни од златната ера“ на петорката Хефер, Маркулеску, Мунгиу, Попеску и Урицару (Романија), а затворањето е со „Скршени прегратки“ на Педро Алмодовар (номинација за најдобар режисер на Канскиот филмски фестивал). За најдобрите филмови на фестивалот ќе одлучува тричленото жири: Илинденка Петрушевска (претседател) и членовите Орхан Таир (Бугарија) и Џевдет Гуслиќ (Босна и Херцеговина). Паралелната музичка програма на „Cinedays“ оваа година опфаќа неколку музички документарци и концерти во клубот Cinedays. Во музичката филмска програма ќе бидат прикажани вкупно 9 филмови, меѓу кои „The Fall: The Wonderful and frightening world of Mark E. Smith“ на Дион Њутон од САД, „Напред у прошлост“ на Дарко Ковачевиќ (Србија), „Dub echoes“ на Бруно Натал (Бразил), „Put the needle on the record“ на Џејсон Рем (САД) и други, а после проекциите во наредните денови во МКЦ ќе настапат неколку состави, како „Горибор“ од Србија, еден од моментално најзначајните балкански бендови, „The John“ (Македонија), хип-хоп дуото „Sajsi MC“ од Србија, како и една од најголемите светски музички групи, „Wovenhand“ од САД. Селектор на музичката програма е Владица Младеновски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Култура
(Видео) „Убав ден“ – нова песна на Горан Папаз

„Убав ден“ е насловена новата песна на Горан Папаз.
„Посебно сум горд на овој сингл затоа што дел од музиката ја создаде Дамиан, мојот син, а Гоце Симоноски ја заокружи оваа приказна изработувајќи прекрасен аранжман. Вокалите се на Дамиан Папаз и Сара Димитрова“, сподели музичарот.
Песната е снимена и работена во студиото на Димитар Димитров и во студиото на Гоце Симоноски.
Култура
СДСМ: Колку чинат екскурзиите на Љутков во странство со цела свита?

Додека институциите на културата едвај преживуваат, а вработените и понатаму се без исплатени плати, министерот за култура Зоран Љутков, заедно со голема партиска свита, си организираа „дипломатска“ екскурзија во Јапонија, велат од СДСМ преку соопштение.
„Со него се и министерот Тимчо Муцунски со сопругата, генералниот секретар на Владата и уште неколку „културни авторитети“, наводно за поддршка на ансамблот Танец и „јакнење на културната соработка“.
Колку точно лица брои оваа луксузна делегација? Колку народни пари беа потрошени за патувањето во Осака,за авионски билети, сместување, дневници, протоколарни вечери, гардероба и подароци?
И што, всушност, ќе донесат назад во Македонија? Освен албум со селфиња, објави за „успешни средби“ и неколку звучни фрази за „интеркултурен дијалог“?
Врв на иронијата, организирале и изложба посветена на архитектот Кензо Танге, визионерот што го проектираше Скопје по катастрофалниот земјотрес од 1963 година. Истото Скопје кое ВМРО-ДПМНЕ, со истата оваа структура, го изобличи со стиропор и лажен барок преку проектот „Скопје 2014“.
Па кој има образ сега да го слави Кензо Танге, кога неговото дело беше грубо погазено со партиска стиропорна естетика и кич?
Граѓаните заслужуваат одговор: Колку ги чинат екскурзиите на Љутков, колку чини оваа парада? И дали културата е само алиби за туристички луксуз?“, велат од СДСМ.
Култура
Ал Пачино се плаши да го гледа култниот филм од 70-тите

Ал Пачино со децении ја изненадува публиката – не само со неговите прекрасни улоги, туку и со неговите лични преференци и необични изјави.
Иако неговото место меѓу актерските легенди е несомнено, Пачино сепак успева да ги збуни и насмее луѓето со неговото признание дека не ги гледал некои од најважните филмови на сите времиња – дури ни оние што ги направиле неговите поранешни соработници.
Еден таков случај го вклучува режисерот Вилијам Фридкин, човек чии филмови го одбележаа американскиот Нов бран, но и ги поместија границите на она што публиката може да го толерира.
Фридкин е познат по шокантните теми и бескомпромисниот стил на работа, а неговиот филм „Крстарење“ од 1980 година, со Пачино во главната улога, е запаметен по контроверзниот заплет и непријатната атмосфера.
Но, и покрај нивната професионална соработка, Пачино со години избегнуваше да го гледа еден од најпознатите филмови на Фридкин – од страв.
Филмот, кој ја шокираше публиката ширум светот и ја налути црквата, беше познат по долгите редици надвор од кината, луѓето што ги напуштаа кината поради гадење и шокантните приказни од сетот.
„Никогаш не сум го гледал „Егзорцист“.
Иако многу ја ценел работата на Фридкин, Пачино немал храброст да го гледа филмот кој се смета за еден од најстрашните на сите времиња.
Иако не се плаши да ги преземе најпребирливите улоги на екранот, овој филм го избегнува со децении. Но, со оглед на тоа колку длабоко тој филм влијаеше на културата и публиката ширум светот, можеби е само прашање на време кога Пачино конечно ќе одлучи да го види.