Култура
„Cinedays 2009“
Овогодинешното, 8. по ред издание на Фестивалот на европски филм „Cinedays“ ќе се одржи од 20 до 26 ноември во киното „Фросина“ во Младинскиот културен центар
И покрај малите средства за фестивалот од Министерството за култура и Град Скопје, сепак организаторите најавија квалитетна филмска манифестација, со програма која како и изминатите години ќе продолжи да ги промовира европските културни вредности и традиции и европското филмско творештво. Годинава на „Cinedays“ поради финансиските проблеми нема да има гости. За селекторот на официјалната програма, режисерот Владимир Блажевски, програмата опфаќа проверени филмски имиња од европската филмска традиција, повеќето од нив со респектабилни опуси зад себе како Рене, Белокио, Алмодовар, Ханеке, Озон, Далдри… Официјалното отворање во петок е со годинешниот лауреат на Канскиот филмски фестивал, филмот „Белата лента“ на Мајкл Ханеке. Покрај „Белата лента“ во официјална конкуренција за наградата Златна ѕвезда за најдобар филм се селектирани: „Дива трева“ на Ален Рене (Франција), „Победници“ на Марко Белоки (Италија), „Рики“ на Франсоаз Озон (Франција), „Свети Ѓорѓи ја убива ламјата“ на Срѓан Драгоевиќ (Србија), „Невреме“ на Ханс Кристијан Шмит (Германија), „Читачот“ на Стивен Далдри (Оскар и БАФТА за најдобра главна женска улога на Кејт Винслент), „Селски учител“ на Бохдан Слама (Чешка), „Макс Манус“ на Јоаким Ренинг и Еспен Сандберг (Норвешка), „Полиција, придавка“ на Корнелиу Порумбоиу (Романија), Приказни од златната ера“ на петорката Хефер, Маркулеску, Мунгиу, Попеску и Урицару (Романија), а затворањето е со „Скршени прегратки“ на Педро Алмодовар (номинација за најдобар режисер на Канскиот филмски фестивал). За најдобрите филмови на фестивалот ќе одлучува тричленото жири: Илинденка Петрушевска (претседател) и членовите Орхан Таир (Бугарија) и Џевдет Гуслиќ (Босна и Херцеговина). Паралелната музичка програма на „Cinedays“ оваа година опфаќа неколку музички документарци и концерти во клубот Cinedays. Во музичката филмска програма ќе бидат прикажани вкупно 9 филмови, меѓу кои „The Fall: The Wonderful and frightening world of Mark E. Smith“ на Дион Њутон од САД, „Напред у прошлост“ на Дарко Ковачевиќ (Србија), „Dub echoes“ на Бруно Натал (Бразил), „Put the needle on the record“ на Џејсон Рем (САД) и други, а после проекциите во наредните денови во МКЦ ќе настапат неколку состави, како „Горибор“ од Србија, еден од моментално најзначајните балкански бендови, „The John“ (Македонија), хип-хоп дуото „Sajsi MC“ од Србија, како и една од најголемите светски музички групи, „Wovenhand“ од САД. Селектор на музичката програма е Владица Младеновски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Македонскиот виртуоз на виолина Владимир Костов и камерниот оркестар „Профундис“ ја носат „Candlelight“ магијата во срцето на Битола
Илјадници свеќи ќе го осветлат Центарот за култура во Битола на 6 декември, кога ќе се одржи првиот „Candlelight“ концерт во овој град – исклучително музичко и визуелно доживување во изведба на камерниот оркестар Профундис, под диригентската палка на маестра Ѓурѓица Дашиќ.
На ова специјално издание како солист ќе настапи Владимир Костов, концерт-мајстор на Македонската филхармонија и еден од најценетите македонски виолинисти. Со својата префинета техника, емоционална длабочина и сценска харизма, Костов ја освојува публиката на сите континенти.
Во рамки на концертот ќе биде изведена ексклузивна програма составена од ремек-дела на светската и домашната музичка литература, меѓу кои: „St. Paul Suite“ од Густав Холст, „Четири годишни времиња“ од Антонио Вивалди и „Македонско капричо бр. 1“ од Драган Шуплевски.

„Овој концерт е особено значаен затоа што за првпат ја носиме уникатната атмосфера на Candlelight концертите во Битола. Под светлината на свеќите, музиката добива нова димензија – интимна, топла и полна со емоции. Програмата е внимателно одбрана за да ја долови магијата на класичната музика во едно сосема поинакво светло,“ изјави маестра Ѓурѓица Дашиќ.
Владимир Костов, роден во Битола, има блескава кариера со настапи на некои од најреномираните светски сцени: Берлинската филхармонија, Концертхаус – Виена, Линколн центар – Њујорк, Харвард Универзитет и многу други. Добитник е на престижната награда „Георги Божиков“ и е основач на фестивалот „Виолин фест“. Со својот интерпретативен сензибилитет и извонредна техника, Костов претставува симбол на современата македонска виолинска школа.
Инаку, концептот на „Candlelight“ – концерт под свеќи е светски признат тренд кој ја трансформира традиционалната концертна атмосфера во интимно и емотивно доживување. Илјадници свеќи го обвиткуваат просторот во топол сјај, создавајќи симбиоза меѓу звукот и светлината која ја приближува публиката до суштината на музиката.
Култура
Овој декември филмот „Мајка“ ќе се прикажува во 𝟤𝟥𝟢 киносали во Франција
Филмот „Мајка“, најновото остварување на Теона Стругар Митевска, од 3. декември официјално почнува со дистрибуција во Франција. Премиерата во Париз помина со исклучителен интерес. UGC Bercy беше целосно распродаден, а проекцијата во Pathé Convention се одржа со висока посетеност, што го потврдува зрелиот интерес на француската публика.
Во рамките на промотивната турнеја, филмот беше претставен пред водечките француски медиуми меѓу кои Télérama, Europe 1, INA, Elle и Le Journal du Dimanche, со силно позитивни критики. Критичарите ја истакнуваат тематската длабочина, авторската зрелост и уметничката актуелност на филмот.
Само во октомври и ноември „Мајка“ беше прикажан на 26 меѓународни фестивали каде доби значајно внимание и позитивни оценки од стручните жирија. Филмот е веќе продаден за дистрибуција во повеќе од 40 земји, што сведочи за неговиот силен глобален досег.

Особено пофалени се актерските интерпретации. Номи Рапас се издвојува со една од нејзините најсилни изведби, а Никола Ристановски носи суптилен и емотивно комплексен настап кој остави длабок впечаток меѓу европските гледачи и критичари.
Филмот е потврден за прикажување во 230 киносали во првите две недели, во комбинација од arthouse простори и големи комерцијални кина. Дополнително, 600 киносали низ Франција го имаат вклучено филмот во своите долгорочни репертоари, што претставува редок и значаен опфат за регионален филм во францускиот дистрибутивен систем.
„Мајка“ оваа есен имаше силно присуство на меѓународната фестивалска сцена, меѓу другите во London FF, Ghent FF, Cannes Rencontres Cinématographiques, Arras FF, Geneva IFF, Mannheim Heidelberg, Seville FF, Haifa FF, Thessaloniki FF, Ljubljana FF, Tallinn Black Nights, како и на прекуокеанските фестивали во Рио де Жанеиро, Токио, Колката и Маракеш. Значајна е и селекцијата на Camerimage FF во Лоџ Полска, еден од најпрестижните фестивали за директори на фотографија.
Во декември филмот пристигнува и пред домашната публика. „Мајка“ ќе биде на редовниот репертоар во Кинотека на Македонија.
Култура
„Макавеј“ го објави новиот роман „Волкот“ од Константин Дораковски
Издавачката куќа „Макавеј“ го претставува романот „Волкот“ од современиот македонски автор Константин Дораковски – дело во кое писателот се оддалечува од широките општествени и историски теми и длабоко навлегува во индивидуалната човечка психа. Дораковски ја отвора вечната дилема за природата на доброто и злото во човекот, градејќи ја приказната околу ликот Велјан, млад човек чија внатрешна борба меѓу светлината и темнината прераснува во драматична, болна и мошне емотивна лична одисеја.
Романот го следи Велјан од неговото детство обележано со загуба и тишина, преку младоста исполнета со чувствителност, неправда и копнеж, па сè до моментот кога неговиот карактер се крши под товарот на низа животни удари. Паралелно со реалната приказна, авторот мајсторски ја вметнува алегориската линија на „штркот“ и „волкот“ – двете спротивставени сили што ги симболизираат добрината и злото во човековата природа. „Волкот“ е роман во кој секоја страница го поттикнува читателот да се праша: што нè оформува – љубовта, болката или изборите што ги правиме?
„Ги покануваме читателите да го откријат овој возбудлив и продлабочен прозен свет. Како завршува приказната на Велјан останува на читателот самиот да го доживее и протолкува – без да откриеме повеќе, ќе кажеме само дека финалето на романот носи силен емоционален удар и отвора простор за длабоко размислување“, изјави уредникот на изданието Владимир Цветкоски.

