Економија
Во Македонија зголемен бројот на возила на гас

Во Македонија само 11.620 возила се на плински уред, а другите 226.513 се со бензински мотор, додека 203.643 се со дизел гориво а има 63 електрични возила, покажуваат официјалните податоци, но наспроти тоа неофицијалните податоци зборуваат за зголемување на бројот возила иако неофицијалните податоци говорат за зголемување на бројот возила со вграден автогасен уред.
Сепак, според фирмите што работат на вградување на ваквите уреди на гас, бројката возила што користат плин е двојно поголема од таа што евидентирана и се проценува дека нивната бројка е околу 25.000 вакви возила. Разликата е во тоа што голем број од возилата не се пријавени, возат без соодветен документ атест за вградениот уред.
Плинскиот уред може да се вгради во секое возила со ОТО мотор (со погон на бензин). Цените на плинскиот уред зависат од марката и од типот на возилото. Генерално цените се движат од 300 евра до 1.400 евра.
Бидејќи, гасот се добива од нафтата, што значи дека со растот на цената на нафтата, ќе расте и цената на плинот. Сепак, сигурно е дека цената на плинот секогаш ќе биде за 50 отсто поефтина од таа на бензинот, така што за исплатлива се смета инвестицијата во плинската инсталација во возилото.
Од електричните автомобили, пак, во Македонија се возат „Cinquecento“ од фирмата „Giza“. Максималната сила е 5 Kw со максимална брзина од 70 km/h, што за градските услови е сосема довонолно.
Другиот вид на електричен автомобил во Македонија е „Daewoo Matiz EV“, конструиран од фирмата „Anima“. Максималната брзина е околу 90-100 km/h. Батерии се полнат 5,5 -6 часа и со едно полнење може да помине околу 50 км.
Засега проблемот во Македонија се немањето станици за полнење на електричните автомобили, за во иднина се најавени субвенции и олеснување./крај/мф/вп
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).