Свет
Големото прашање: Зашто сведочиме на уште еден пад на Ербас, и дали летањето станува се поризично?

На 1 јуни се сруши Ербас 447 во Атланскиот океан на бразилскиот брег, убивајќи 228 луѓе, при што производителот на авионот беше вмешан во несреќата. Овој пат, само месец подоцна, лет на “Јеменија Ер“ се сруши во Индискиот океан
Што всушност се случило?Досега, незнаеме многу. Три мртви тела се извлечени од океанот и 14 годишно девојче Бахиа Барики кое преживеа, и останатите патници за кои нема никакво информации. Околностите под кои авионот се срушил ќе станат појасни сега откако истражувачите ја пронајдоа локацијата на црната кутија, но првичните предпоставки беа дека причината било лошото време и ноќното слетување како допринесувачка околност. Да бидат нештата полоши и состојбата во која се наоѓал авионот се доведе во прашање. Фамилиите на оние кои беа во авионот изјавуваат дека авионот А310 е тип на авион кој јавувал проблеми подолго време, па според тоа незамисливо е како можат на тој начин да си играат со човечките животи.Министерот за транспорт и врски на Франција ДОмоник Бусерау, изјавил за парламентот дека Јеменија Ербасот А310 немал дозвола за летање во Франција, и ја зголеми фамата крената околу авионот кој беше карактеризиран како сигурен до авион кој се сруши во океанот. Иако некои од луѓето летале со различен авион од Парис или Марсеј пред да се качат на летот 626 во Санаа, главниот град на Јемен.Дали има друго објаснување за несреќата, освен техничка грешка?Давид Леармоунт, уредник во Воздухопловниот летачки магазин, смете дека човечка грешка е веројатно причина за несреќата, укажувајќи на можниот замор кај пилотот кој морал да се справи со слетување во 1:30 часот со силен ветер. Притоа мора да изврши непрецизно слетување без радар, метод кој 3 до 5 пати се покажува повеќе склон на несреќи како оваа. Дали имаме добри причини да размислиме за патување со Ербас?Да..Авионите на Ербас беа вклучени во низа несреќи, и досега за ниедна од несреќите не дадоа логичко објаснување.Некои пилоти се загрижени за преголемата укажана доверба на новиот аутоматски ситем за навигација.Ниедна воздухопловна компанија неможе да гарантира дека нема да се појави човечка грешка.Не..Нема причина да мислиме дека овие две несреќи се поврзани, тие вклучуваат различни модели на Ербас произведени во различен период.Ризикот што го превземате при летање е најмал, споредено со останатите превозни средстваСами заклучете што би сториле…
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Жена во Велика Британија прва прими нов лек против дијабетес

Мајка на две деца е првата возрасна личност во Велика Британија што ќе прими револуционерен лек што може да ја одложи потребата од инсулин кај пациенти со дијабетес.
Хана Робинсон (36) прими „теплизумаб“ во Фондацијата за здравствена заштита на Универзитетот „Ројал Девон“ – NHS откога за време на нејзината бременост беше откриено дека е во раните фази на развој на дијабетес тип 1.
Кај дијабетес тип 1 имунолошкиот систем ги напаѓа клетките во панкреасот што произведуваат инсулин, што значи дека телото повеќе не може да го регулира нивото на шеќер во крвта и луѓето со оваа состојба треба да земаат инсулин секој ден. Ако шеќерот во крвта е превисок или пренизок, тоа може да предизвика сериозни здравствени проблеми, па дури и смрт.
„Теплизумаб“ веќе е одобрен во САД и дејствува така што му кажува на имунолошкиот систем да престане да ги напаѓа клетките на панкреасот одложувајќи ја потребата за инсулин за просечно три години. „Теплизумабот“ мора да се дава во најраната фаза од болеста за да биде ефикасен, објавува „Индипендент“.
„За мене, овој нов лек значи поголема слобода и можност да се фокусирам на моето здравје пред да морам да земам инсулин секој ден. Не станува збор само за тоа што јадам или како ја следам мојата гликоза, туку за можноста да имам поголема контрола и да не се чувствувам дефинирана од мојата состојба“, рече Робинсон додавајќи:
„Овој третман потенцијално би можел да го отвори патот за иден лек за дијабетес тип 1, што е неверојатно. Се чувствувам многу среќно што сум дел од ова“.
Фото: Royal Devon University Healthcare NHS Foundation Trust
Свет
Руските медиуми: Министерот се самоуби откога Путин го разреши; Кремљ: Шокирани сме

Кремљ денес објави дека е шокиран од ненадејната смрт на поранешниот руски министер за транспорт Роман Старовоит неколку часа откога претседателот Владимир Путин го разреши.
Старовоит беше пронајден мртов во својот автомобил надвор од Москва со прострелна рана, а водечката хипотеза е дека си го одзел животот, рекоа државните истражители.
Кога беше прашан за смртта на Старовоит, портпаролот на Кремљ, Дмитриј Песков, рече дека Путин бил информиран за инцидентот и ја опиша веста како трагична и тажна. „Не може, а да не ги шокира обичните луѓе. Секако, и нас нè шокира. Во тек е истрага што ќе одговори на сите прашања“, рече Песков одбивајќи да шпекулира за причината за смртта на Старовоит.
Во претседателскиот декрет објавен вчера не е наведена причината за разрешувањето на Старовоит по нешто повеќе од една година на функцијата иако политичките аналитичари се сомневаат дека разрешувањето е поврзано со истрагата за корупција во Курскиот Регион, со кој тој некогаш управувал.
„Ројтерс“ не можеше независно да ги потврди овие сомневања, но извор од транспортната индустрија, кој сакаше да остане анонимен поради чувствителноста на случајот, рече дека позицијата на Старовоит била доведена во прашање со месеци поради скандалот со корупција.
Истрагата се фокусира на тоа дали 19,4 милијарди рубли (речиси 210 милиони евра), што беа наменети за зајакнување на границите на Русија со Украина во Курскиот Регион во 2022 година, биле правилно потрошени или дел од тие пари бил проневерен.
Свет
(Видео) Нови кинески авиони снимени во лет: ги споредуваат со најсмртоносниот американски „Ф-35“

Најновите снимки ги прикажуваат кинеските борбени авиони од петтата генерација „J-35A“ во служба на војската на Народна Република Кина бидејќи САД сè повеќе го фокусираат своето одбранбено внимание на Индо-пацифичкиот Регион и можните кинески воени планови кон Тајван.
Авионот е во развој во рамките на кинеската воена индустрија веќе некое време, а првпат беше јавно прикажан во ноември минатата година на голем аеро-саем откога претходно беше претставен неговиот поморски модел „J-35“ за носачи на авиони.
China’s 5th generation J-35A stealth jet officially entered service with the PLAAF’s 1st Air Brigade, joining J-20s. pic.twitter.com/Ct2EuTdyve
— Clash Report (@clashreport) July 7, 2025
Авионот „J-35A“ припаѓа на петтата генерација борбени авиони, опремен е со напредни сензори, авионика и е дизајниран да биде невидлив за непријателските радари и да ја пробива непријателската воздушна одбрана.
Кинеските државни медиуми го опишуваат како полесен и поразновиден од веќе постојните кинески стелт-авиони „J-20“, со можност за справување со копнени и морски цели.
A formation of Chinese J-16D Electronic Warfare (EW) aircraft, J-20 Stealth Air Superiority Fighters, and J-35A Stealth Multirole Fighters flying over Beijing. pic.twitter.com/pYuBXCxv14
— OSINTWarfare (@OSINTWarfare) July 7, 2025
Авионот често се споредува со американскиот „Ф-35“, кој производителот Lockheed Martin го опишува како „најсмртоносниот и најспособен борбен авион во светот“. „Ф-35“ се продава на сојузниците на САД во целиот свет, а САД го користат и „Ф-22 рапорт“, кој не се извезува.
Како и САД, и Кина сега управува со два стелт-борбени авиона – „J-20“ и „J-35“, а двете сили веќе работат на нова генерација уште понапредни авиони со подобрена автоматика, помала видливост и посилно оружје.