Македонија
Одржана првата регионална винска конференција – Македонија 2015
Првата регионална винска конференција – Македонија 2015, во организација на Министерството за економија и Фондацијата Тиквешки вински пат, се одржа во петок во Скопје.
Станува збор за прв ваков собир во регионот, чија цел е да отвори дискусија за градење на ново партнерство меѓу туристичкиот и винарскиот сектор, преку заедничка соработка, која ќе придонесе кон создавање на конкурентни туристички производи, намалување на трошоците за нивна промоција на трети пазари, а со тоа и сеопфатен економски раст.
Конференцијата ја отвори министерот за економија Беким Незири, кој спомена дека визијата за туризмот на Република Македонија е да изгради имиџ на препознатлива европска дестинација, базирана на културното и природното наследство, која ќе биде препознатлива по производите и услугите, со предзнак на одржливост и висок квалитет, на ниво на најдобрите светските искуства.
„Затоа, како Влада, со поддршка на приватниот сектор, креиравме политики и реализираме конкретни стимулативни мерки, активности и проекти за развој на туризмот, вклучувајќи го и винскиот туризам. Како резултат на сето ова константно се зголемува бројот на странски туристи, а со тоа и на туристи и ноќевања воопшто, па бројот на странските туристи во Македонија изминативе осум години двојно е зголемен, односно изнесува 98%, а вкупниот број на туристи забележува раст од 40%. Истовремено, успеавме да обезбедиме и зголемување на остварениот девизен прилив од туризмот, при што за првите 6 месеци од оваа година девизниот прилив од туризмот е зголемен за 18,5 %“, истакна министерот Незири, додавајќи дека идниот развој ќе се темели на понуда дефинирана според компаративните предности на Македонија, пред сѐ во делот на еко – туризмот, културниот, езерскиот, зимскиот и винскиот туризам.
Според него, оваа конференција претставува добар модел и начин за взаемна соработка и мотивација на земјите од регионот за заедничко дејствување.
„Верувам дека од неа ќе произлезат проекти што ќе придонесат за взаемна соработка и поврзување, како и за развој на винскиот туризам на земјите учеснички“, порача Незири.
Директорката на Фондацијата Тиквешки вински пат, Виолета Јанкова посочи дека целта на конференцијата е да се развие винскиот туризам во Македонија, но и во сите останати држави во регионот.
„Треба да ги искористиме сите можности што ги овозможуваат европските фондови. Најбитна за тоа е соработката на земјитe од регионот“, рече Јанкова.
Кристофер Ибзен, заменик-регионалниот директор на Светската туристичка организација посочи дека Македонија има четири илјадна традиција на производство на вино.
„Истражував пред да дојдам тука и најдов податоци дека пред 2.300 години токму Александар Македонски за време на своите походи ги снабдувал своите трупи со вино од Тиквешкиот регион. Затоа Фондацијата Тиквешки вински пат е знаменосец на едно прекрасно и импресивно наследство“, порача Ибзен.
Тој посочи дека Македонија е една од најбрзорастечките земји во Европа во областа на туризмот и приходите добиени од туризмот.
„Растежот во туризмот претставува прекрасна можност да се изложат прекрасните природни и културни богатства на Македонија, а квалитетните вина што ги произведувате само можат да придонесат за тоа. Светската туристичка организација стои позади вас и ве поддржува“, нагласи Ибзен.
Целта на дводневната конференција е да отвори дискусија за градење ново партнерство меѓу туристичкиот и винарскиот сектор, преку заедничка соработка, која ќе придонесе кон создавање конкурентни туристички производи и намалување на трошоците за нивна промоција на трети пазари, а со тоа и на економијата во целост. На вториот ден од конференцијата е предвидено учесниците да ги посетат винариите во Демир Капија и Музејот на виното во овој град.
Винскиот туризам во Македонија почнува да се развива од 2005 година кога почнува да работи и Фондацијата Тиквешки вински пат. /крај/мф/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)
Економија
Доделени наградите по повод Конкурсот за Денот на штедењето
Финансиската писменост е основа за успешна иднина и клучен фактор за личен развој. Во светот во кој живееме, каде што економските услови постојано се менуваат, за младите генерации е особено важно да бидат добро подготвени и информирани. Кога поединците разбираат како функционираат финансиските инструменти и концепти, тие можат подобро да управуваат со своите ресурси. Ова се пораките коишто ги упатија гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска и министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, на доделувањето на наградите од Конкурсот за ликовни и литературни творби за основното и средното образование, по повод Меѓународниот ден на штедењето ‒ 31 октомври.
„Општо е познато дека без штедење нема инвестиции. Тоа значи вложување во подобро здравство, образование, патишта, безбедност, односно вложување во сето она што е важно за подобра иднина на поединецот, но и на целата економија. Задоволство е да се види дека младите кои учествуваа на Конкурсот веќе имаат свои согледувања за потребите од штедење, свесност за брзиот развој на финансиите, особено дигиталните услуги, како и за ризиците коишто ги носат тие. Новите генерации живеат во едно ново дигитално време, во кое имаат пристап до бројни информации, но и бројни можности за измами. Најдобар начин за да се заштитат од овие ризици е преку соодветна едукација“, порача гувернерката Ангеловска-Бежоска.
„Имаше навистина квалитетни творби. Пристигнаа околу 700 од целата земја. Настанот преминува во една прекрасна традиција и претставува инспирација за да се мотивираме себеси и другите како да ги ставиме финансиите во прв план, за да можеме заедно да изградиме подобра финансиска иднина за нас и за нашите идни генерации. Финансиската писменост е една од најсилните алатки што ги имаме на располагање за да ги обезбедиме нашите финансиски можности и за да ги постигнеме нашите финансиски цели, а притоа да се заштитиме од финансиските ризици. Затоа, важно е да го поставиме финансиското образование во центарот на нашите училишта, нашите заедници и нашите животи и уште од најрана возраст да овозможиме стекнување знаење и вештини за градење одговорно финансиско однесување во текот на секоја фаза од животот. Тоа е долготраен процес чии ефекти не се видливи веднаш, затоа, да бидеме свесни за нашиот финансиски потенцијал и да го искористиме со мудрост “, рече министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
На Конкурсот пристигнаа околу 700 труда коишто се одликуваат со квалитет, креативност и автентичен стил на изразување, како и познавање на темата за штедењето, значењето на финансиската писменост, предностите и ризиците кај дигиталните финансиски услуги.