Македонија
Германските инвеститори во Македонија сметаат дека деловната клима е подобрена
Осумдесет проценти од компаниите членовите на Македонско-Германското стопанско здружение повторно би ја одбрале Македонија како дестинација за својата инвестиција.
Ова го покажуваат резултатите од овогодишната анкета за конјунктурата во Македонија во 2015 која Македонско-Германското стопанско здружение и Германската стопанска комора во Македонија по десети пат ја спроведоа помеѓу 179 компании членови во првиот квартал од 2015 година.
Оценката на општата економска состојба во Македонија е значително попозитивна во споредба со претходните години, покажала анкетата.
Мнозинството на компаниите, кои се активни во Македонија ја оценува сегашната економска состојба во Македонија како добра (21%) или како задоволителна (41%), додека 38% ја класифицираат моменталната економска состојба како лоша, при што 25% од испитаниците дури сметаат и на подобрување во 2015 година.
Во минатата година беа уште 42%, кои ја оценија актуелната економска состојба како лоша и само 8% како добра. Што се однесува на оценката на општата економска состојба, ова е најдобар резултат од почетокот на спроведувањето на анкетата во 2007 година. 65% од испитаните комании (2014:52%) ја оценуваат деловната состојба на своите компании како задоволителна, 27% ја оценуваат како добра (2014:36%).
Сепак во анкетата се критикуваа важни локални фактори како транспарентноста на јавните набавки, ефикасноста на јавната администрација, политичката и социјална стабвилност, правната сигурност, условите за развој и истаржување. Овие фактори беа оценети со најслаби оценки.
Моменталната деловна ситуацијa на својата компанија ја сметаат 27% од испитаниците за добра (2014:19%), 65% ја оценуваат како задоволитлна (2014:57%) и 8% (2014: 24%) наведуваат, дека се наоѓаат во лоша економска ситуација. Во однос на очекувањата за развојот на деловната ситуација на својата компанија во 2015 година во споредба со претходната година, над 47% од испитаните компании сметаат на подобрување на својата состојба на компанијата. 47% прогнозираат постојани и непроменети услови за нивната компанија. Само 6% очекуваат потешка економска ситуација во 2015 година.
Резултатите од овогодинешната анкета и при набљудување на инвестициите и вработувањето на нови работници, за компаниите – членки на Македонско- Германското стопанско здружение пазарот на трудот и инвстиции во Македонија станува се поинтересен, дури 32% сакаат да ги зголемат своите инвестиции во 2015 година и 27% ќе вработат нови работници.
Во локалните фактори кои беа позитивно оценети се вбројуваат продуктивноста на работниците, трошоците на трудот, квалификацијата и академското образование.
Мартин Кнап, директор на германската стопанска комора во Македонија и раководен член на Управниот одбор на Македонско- Германското стопанско здружение ги сумираше резултатите.
Во 2014 година Германија била најголемиот трговски партнер на Македонија и трговскиот промет изнесувал 2,5 милијарди евра. Треба да се забележи, дека извозот на Македонија кон Германија во изминативе години континуирано расте. Во 2014 година извозот на Македонија кон Германија изнесувал 1,8 милијарди евра, а увозот од Германија изнесувал 712 милиони евра, со што Македонија е една од малкуте земји, кои со Германија имаат трговски суфицит.
„Со оглед на постоечките и најавените германски инвестиции во Македонија, очекуваме оваа тенденција да продолжи. Во изминатите две години дури четири германски компании кои размислуваа дали да инвестираат во Македонија или во Србија, донесоа одлука својата инвестиција да ја реализираат во Македонија, со тоа веќе постоечките и последните нови германските инвестиции обезбедуваат вработување дури на 11.000 граѓани во Македонија. Успех ветува и почетокот на изградбата на нови автопатишта и проширувањето на постоечката железничка мрежа, како и изградбата на нова железничка врска со Бугарија. Подобрената инфраструктура ќе допринесе за тоа да се зголеми атрактивноста на Македонија како место за инвестиции и со тоа ќе се поттикне ангажманот на германското стопанство во форма на нови инвестиции“, рече Кнап
Михаел Дикамп, претседател на Македонското-Германско Стопанско Здружение оцени дека проценката на актуелната економска состојба во Македонија дава позитивни сигнали.
„При оценувањето на изгледите на македонската економија за тековната година, повторно се покажа дека компаниите-членки на Македонското-Германско Стопанско Здружение, веруваат во Македонија: тие и понатаму сакаат да инвестираат, да вработуваат нови работници и очекуваат висок промет и добивка. 79% од испитаните компании повторно би инвестирале во Македонија. Од анкетата произлегува дека инвестициите и градењето на деловните врски пред се зависат од понатамошното подобрување на рамковните услови: мора да постои правна сигурност, да се покачи платежната дисциплина, а административните постапки, како и постапките за јавни набавки да бидат потранспарентни и поефикасни. Овие фактори се основни предуслови за да се стекнат нови, особено мали и средни германски претпријатија како инвеститори во Македонија“, смета Дикамп. /крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)
Економија
Доделени наградите по повод Конкурсот за Денот на штедењето
Финансиската писменост е основа за успешна иднина и клучен фактор за личен развој. Во светот во кој живееме, каде што економските услови постојано се менуваат, за младите генерации е особено важно да бидат добро подготвени и информирани. Кога поединците разбираат како функционираат финансиските инструменти и концепти, тие можат подобро да управуваат со своите ресурси. Ова се пораките коишто ги упатија гувернерката на Народната банка, Анита Ангеловска-Бежоска и министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, на доделувањето на наградите од Конкурсот за ликовни и литературни творби за основното и средното образование, по повод Меѓународниот ден на штедењето ‒ 31 октомври.
„Општо е познато дека без штедење нема инвестиции. Тоа значи вложување во подобро здравство, образование, патишта, безбедност, односно вложување во сето она што е важно за подобра иднина на поединецот, но и на целата економија. Задоволство е да се види дека младите кои учествуваа на Конкурсот веќе имаат свои согледувања за потребите од штедење, свесност за брзиот развој на финансиите, особено дигиталните услуги, како и за ризиците коишто ги носат тие. Новите генерации живеат во едно ново дигитално време, во кое имаат пристап до бројни информации, но и бројни можности за измами. Најдобар начин за да се заштитат од овие ризици е преку соодветна едукација“, порача гувернерката Ангеловска-Бежоска.
„Имаше навистина квалитетни творби. Пристигнаа околу 700 од целата земја. Настанот преминува во една прекрасна традиција и претставува инспирација за да се мотивираме себеси и другите како да ги ставиме финансиите во прв план, за да можеме заедно да изградиме подобра финансиска иднина за нас и за нашите идни генерации. Финансиската писменост е една од најсилните алатки што ги имаме на располагање за да ги обезбедиме нашите финансиски можности и за да ги постигнеме нашите финансиски цели, а притоа да се заштитиме од финансиските ризици. Затоа, важно е да го поставиме финансиското образование во центарот на нашите училишта, нашите заедници и нашите животи и уште од најрана возраст да овозможиме стекнување знаење и вештини за градење одговорно финансиско однесување во текот на секоја фаза од животот. Тоа е долготраен процес чии ефекти не се видливи веднаш, затоа, да бидеме свесни за нашиот финансиски потенцијал и да го искористиме со мудрост “, рече министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска.
На Конкурсот пристигнаа околу 700 труда коишто се одликуваат со квалитет, креативност и автентичен стил на изразување, како и познавање на темата за штедењето, значењето на финансиската писменост, предностите и ризиците кај дигиталните финансиски услуги.