Економија
Пораст на ланските приходи на „Атлантик Група“ за 108,4 отсто

Хрватската компанија „Aтлантик Група“ во 2011 година остварила приход од продажбата во износ од 4,7 милијарди куни, што во однос на претходната година претставува номинален пораст од 108,4 отсто,
Хрватската компанија „Aтлантик Група“ во 2011 година остварила приход од продажбата во износ од 4,7 милијарди куни, што во однос на претходната година претставува номинален пораст од 108,4 отсто, додека во однос на про-форма консолидираните приходи од продажбата во 2010 година порастот изнесува 4,8 отсто. Добивката пред каматите и даноците (EBIT) во 2011 година на про-форма консолидираната основа пораснала 13,8 отсто нa 334,8 милиони куни, додека, нето добивката изнесувала 54,9 милиони куни. На порастот на приходите на „Aтлантик Група“ во 2011. година, со консолидација на „Дрога Колинска“, многу влијаеле и двоцифрените стапки на пораст на дивизијата Спортска и активна исхрана (16,3 отсто), како и „Pharma“ (12,5 отсто). Годината ја обележа успешната интеграција на „Дрога Колинска“ во системот на „Атлантик Група“, како и последичната реорганизација на работењето на компанијата со цел максимално користење на синергијата, и што поефикасно управување со вкупните работни процеси. Во првата фаза од интеграцијата, веќе кон крајот на првото тримесечје од 2011 успешно беа обединети дистрибутивните активности и логистичките процеси во „Атлантик Група“ и „Дрога Колинска„ на сите регионални пазари, додека во втората половина од годината беа консолидирани производните постројки внатре во „Група“. „Многу сме задоволни што „Атлантик Група“ и во 2011 оствари одлични резултати и со тоа ги исполни најавените очекувања. Управата и сите вработени во компанијата успешно ја завршија првата и длабоко влегоа во втората фаза од интеграцијата со „Дрога Колинска“, што секако придонесе за порастот на продажбата и добивките од работните активности и покрај неповолните услови во макро – економското опкружување. Иако очекуваме дека од макро – економска страна 2012. година ќе биде најмалку еднакво полна со предизвици, убедени сме во понатамошниот пораст и во подобрувањето на профитабилноста на „Атлантик Група“, и токму поради тоа, за да оствариме пораст, ќе се фокусираме на остварување на синергиските потенцијали, органскиот пораст преку активниот бренд менаџмент и иновациите, трошковната оптимизација, ефикасното управување со ризиците и понатамошното исполнување на финансиските обврски”, коментираше претседателот на управата, Емил Тедески.Хрватска по консолидацијата на „Дрога Колинска“ остана најголемиот продажен пазар, со учество од 28,2 отсто, следат Србија со 25,5 отсто, Словенија со 12,7 и БиХ со 7,6 отсто и останатите екс ЈУ пазари со 6,2 отсто. Западно – европските пазари, во продажбата учествуваа со 7,5 отсто, со значителен пораст на пазарите во Германија и Велика Британија. Пазарот на Русија има удел од 3,0 отсто, а останатите држави имаат 9,3 отсто во вкупната продажба. Во 2011. година, уделот од сопствените брендови во продажбата изнесуваше 71,6 отсто, екстерните брендови од дистрибутивното портфолио учествуваа со 17,3 проценти, уделот од продажбата на аптекарскиот синџир „Farmacia“ изнесува 5,8 отсто, додека, приватните стокови марки коишто ги произведува „Атлантик Група“ за трети страни имале удел од 5,3 отсто.Во 2012 година „Атлантик Група“ воведува нова организациона структура на работење со цел поефикасно управување на сите работни сегменти и дистрибутивни пазари, со што се напушта досегашната дивизиска организација, а се воведува организациона поделба на шест стратешки работни подрачја (кaфе, пијалаци, спортска и активна исхрана, здравје и нега, деликатесни намази, слатко и солено), четири њтратешки дистрибутивни подрачја (Хрватскa, Словенија, Србија, Maкедонијa, HoReCa, интернационални пазари) и пазарот на Русија. Работите во новата организација поврзани се во однос на сродниот вид производи или спрема продажното подрачје (спрема поединечниот пазар или канал на продажба). Гледајќи во однос на најновиот работен модел најголема индивидуална производна категорија во „Атлантик Група“, со учество од 21 отсто е кафето со брендовите Grand kafa и Barcaffe. Kaтегоријата пијалаци со клучните брендови Cedevita, Cockta, Donat Mg и категоријата спортска и активна исхрана со брендовите Multipower и Champ имаат поединечно учество од по 14 отсто, категоријата Солено и слатко во продажбата учествува со 12 отсто, Здравје и нега со 10, a Деликатесни намази со 9процентно учество. Дистрибуцијата на принципалските брендови изнесува 17 отсто од вкупната продажба.Во согласност со реорганизацијата на работењето, управата на „Атлантик Група“ се намали на четири члена, и основан е Стратешки работен совет, како мултифункционално тело кое расправа за виталните стратешки и оперативни корпоративни прашања со членовите надлежни за работните и дистрибутивните подрачја и корпоративната функција на поддршка./крај/со/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Стојаноски: За првпат после долго време, носиме ребаланс во ситуација кога немаме минус, туку имаме зголемени приходи

Бојан Стојаноски, пратеник од ВМРО-ДПМНЕ, на денешната Комисија за финансирање и буџет, се обрати и истакна дека ребалансот е резултат на анализа, одговорност и јасна визија. Според него, со зголемени приходи и рационално трошење, се вложува во плати, пензии, образование, здравство, транспорт, локален развој и млади. Стојаноски додаде дека ова не е симболика, туку конкретна инвестиција во квалитетен и достоинствен живот за сите граѓани во земјава.
,,Ова е порака, порака за нова економска парадигма, порака за домаќинско водење на државните финансии, порака дека не чекаме кризите да не затекнат, туку со рационален пристап и силна политичка волја ги пренасочуваме средствата таму каде што најмногу треба кај граѓаните. Затоа што буџетот, тоа не се само бројки. Тоа е политика во својата најконкретна форма За првпат после долго време, носиме Ребаланс во ситуација кога немаме минус, туку имаме зголемени приходи“, рече Стојаноски.
Истакна дека со ребалансот се обезбедуваат дополнителни средства за плати 800 милиони денари, пензии 2,5 милијарди денари и капитални проекти 300 милиони денари, со што се засилува економскиот развој.
,,Оваа рамка е показател дека Буџетот не е притиснат и потрошен, туку управуван мудро и рационално. Приходите растат, трошењето е контролирано, а приоритетите се кристално јасни“, кажа Стојаноски.
Тој посочи дека ова ќе овозможи повеќе луѓе со попреченост да живеат во заедницата, а не во институции, а ќе има повеќе лични асистенти, повеќе дневни центри, повеќе услуги достапни во секоја општина. Тој напомена и дека најважно од се е тоа што значи дека младите не се заборавени, туку активно вклучени во секоја социјална политика.
Тој додаде дека овој ребаланс значи вложување во луѓето и иднината, во подобри услови за факултети, студентски домови и училишта, во достапен транспорт и здравство за сите, без разлика каде живеат, во поддршка за културата, енергетска независност и младите. Според него, ова не е трошок туку инвестиција во достоинствен живот.
Економија
Битиќи: Ребалансот e признание дека Владата ја загубила финансиската контрола, со дефицит од 4 проценти, над законскиот лимит

Овој ребаланс е индиректно признание дека Владата ја изгубила фискалната контрола и јасно огледало на продлабочената фискална неодговорност во јавните финансии. Наместо реално прилагодување и развојна ориентација, добиваме документ кој прикрива неизвршени ветувања и скицира нереална економска слика, рече пратеникот на СДСМ, Фатмир Битиќи, на денешната седница за ребаланс.
Тој истакна дека иако дефицитот останува на 4% од БДП, тоа е над законскиот максимум од 3%, а отстапување е дозволено само во вонредни ситуации кои во нашата земја не постојат.
„Владата веќе не контролира фискална рамнотежа и го користи ребалансот како политички инструмент. Дефицитот речиси се удвои за месец и половина, од 13,4 на 27,5 милијарди денари. Таков раст не се случува во економија со здрава фискална дисциплина и е знак за неефикасно управување и неконтролирана јавна потрошувачка. Ако приходите растат по 40%, а расходите достигнаа 44%, дали оваа Влада има план? Или троши сè како да нема утре?“ – рече Битиќи.
Според него, наместо реална прераспределба, ребалансот е само козметика, розово на хартија, а црвено во реалноста. Ова не е буџет со план, туку импровизација за политички цели.
„Новото задолжување од 500 милиони евра и скриените долгови од над 700 милиони евра создаваат дополнителен фискален товар што ја загрозува економската стабилност и ќе мора да се решава во иднина.
Разочарувачки е и нискиот степен на реализација на капиталните инвестиции – само 23%, далеку од ветениот рекорден инвестициски циклус“.
Како што рече, Буџетот се користи како предизборно оружје: зголемувањето на пензиите и платите во јавниот сектор, растот на трошоците за договорни услуги и тројното зголемување на буџетските резерви укажуваат на непотизам, партиски вработувања и нетранспарентна потрошувачка.
Во услови кога јавните финансии се загрозени, ова не е одговорно управување со државните пари, туку краткорочна партиска кампања со ризик за економската иднина на граѓаните.
Економија
Божиновска-Триподи: Македонија е стабилен и предвидлив партнер за големи енергетски проекти со јасна регулаторна рамка

Во рамки на Бизнис форумот „Италија – Северна Македонија“, кој денес се одржа во Скопје, министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари билатерална средба со Марија Триподи, заменичка министерка за надворешни работи и меѓународна соработка на Република Италија.
На средбата беше изразено заедничко задоволство од сè поинтензивната економска и политичка соработка меѓу двете земји, особено во доменот на енергетиката, каде што постои значаен интерес од италијански компании за инвестирање во зелени и одржливи технологии.
Министерката Божиновска ја информираше соговорничката за тековните проекти што ги спроведува Министерството, како и за новите можности за странски инвестиции во обновливи извори на енергија, енергетска инфраструктура и складирање на енергија. Таа истакна дека Северна Македонија станува стабилен и предвидлив партнер за големи енергетски проекти, со јасна регулаторна рамка и амбициозни цели во енергетската транзиција.
Од страна на г-ѓа Триподи беше изразена поддршка за енергетските реформи што ги спроведува земјата и интерес за продлабочување на билатералната соработка преку конкретни проекти и партнерства, како на институционално, така и на деловно ниво.
Двете соговорнички се согласија дека енергетиката претставува стратешко поле за понатамошно поврзување на Северна Македонија и Италија, со можност за заеднички проекти во контекст на регионалната поврзаност, транзицијата кон чисти извори и развој на модерна енергетска мрежа.