Свет
МВР ќе ја истражува судската пресуда за милионска отштета на Арсов
Откако судот пресуди да му се исплатат еден милион евра на сопственикот на МВМ "Компани", сега градоначалник на Кисела Вода
Откако судот пресуди да му се исплатат еден милион евра на сопственикот на МВМ "Компани", сега градоначалник на Кисела Вода
КАТИЦА ЧАНГОВА НИНА НИНЕСКА-ФИДАНОСКА
Владата е во паника по судската пресуда во која граѓанинот Џорџе Арсов треба даиnbsp; добие близу милион евра оштета од Министерството за надворешни работи.иnbsp; Арсов ја доби судската парница, бидејќи во судската постапка докажа декаиnbsp; загубите штоиnbsp; неговата фабрика за топење олово ги претрпелаиnbsp; 1999 година се последица наиnbsp; воената криза во Косово, односно за време на бомбардирањето на Југославија од страна на НАТО.
Џорџе Арсов, сега градоначалник на Општина Кисела Вода, докажа во многу редок и интересениnbsp; судски процес против државата дека сеиnbsp; можнииnbsp; наплатувања и на олкуиnbsp; високи побарувања.
Тоа е причината за вклучување на Министерството за внатрешни работи и на Јавното правобранителство во натамошниот тек од овој судски процес. По завчерашниот шок од сознанието дека граѓанин доби спор со државата на суд, Владатаиnbsp; му пристапи на проблемот многу посериозно отколку досега. Службите во извршната власт се обидуваат да ја стопираат исплатата на овие големи пари за граѓански процес, што би било, како што тврдат,иnbsp; силен удар врз националниот буџет.
Станува збор за извршното решение кое Владата го добила од Основниот суд Скопје 1, а со кое на Џорџе Арсов, кој во меѓувреме од стопанственик стана градоначалник на Општина Кисела Вода, Министерството за надворешни работи треба да му исплати 566.891,61 евро надомест на штета, плус уште толку за камати. И тоа поради загубите кои Арсов како сопственик на трговското претпријатие МВМ "Компани" ДОО Скопје претрпел големи загуби поради НАТО-бомбардирањетоиnbsp; на тогашна Југославија. Имено, граѓанинот Арсов повел судска парница затоа што неговиот производствен погон за топење акумулатори, кој се наоѓа на патот Скопје-Блаце, поради воените активности, не можел редовно да се снабдува со репроматеријали. Тоа биле причините зошто фабриката останала без работа и без добивка, а Арсов не можел да ги плати своите обврски спрема државата, банките, вработените.
Секторот за организиран криминал при МВР има одврзани раце од Владата да истражи дали постојат сериозни индиции за злоупотреби во целата постапка. Власта се сомнева дека целиот случај е напумпан. Според владини извори, Арсов давал лажни податоци, тврдејќи дека фабриката работи и дека тој наводно води бизнис, што за државата е апсолутна невистина. "Во случајот е ангажирано и Јавното правобранителство, кое во име на државата ќе бара заштита на нејзиниот имот", најави портпаролот на Владата, Сашо Чолаковски. Претставници од Катастарот и од странката која го доби спорот, во текот на денешниот ден треба да ги презентираат сите потребни документи до Правобранителството. Потоа, оваа институција ќе одлучи какви ќе бидат нејзините натамошни чекори.
"Барањето на Арсов е чиста ступидарија. Неговиот случај е многу сличен со уште еден што датира од истиот период, кога фармери го тужеа НАТО поради фактот што прелетувањето на авионите влијаело на сексуалниот живот на свињите, а дека пчелите, пак, заради вознемиреноста од звуците, не давале мед", велатиnbsp; владини извори инсистираат; да останат анонимни. Истите извори воиnbsp; Владата признаваат дека "случајот Арсов" е изведен максимално професионално, а тие; не реагирале правовремено. Мислејќи дека не претставува никаква опасност, владините служби биле небрежни, што го демантира епилогот – барање за голема отштета.
И додека во Владата растревожено бараат "чаре", во Кабинетот на градоначалникот на Кисела Вода не сакаат ништо посебно да коментираат. "Оваа судска партија е стара девет години и Арсов, кој ја почна како граѓанин, ќе ја води како граѓанин. Тој не сака да ја инволвира својата градоначалничка функција во случајот. Процесот не е завршен, а Арсов верува во судските органи", велат во Кабинетот на градоначалникот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Десет години од терористичките напади во Париз, членови на ИСИС пукаа во публика на концерт во Батаклан
Франција денеска ја одбележува 10-годишнината од најкрвавиот напад во својата модерна историја. Вечерта на 13 ноември 2015 година, џихадистички вооружени лица и бомбаши самоубијци извршија серија координирани напади што кулминираа со крвав напад врз концертната сала Батаклан во источен Париз. Во нападите беа убиени 137 лица.
Тројца бомбаши самоубијци се разнесоа пред стадионот „Стад де Франс“ каде што се одржуваше меѓународен фудбалски натпревар.
Потоа други членови на исламистичката група отворија оган со калашникови врз луѓе кои пиеја во барови и кафулиња недалеку од Батаклан. Настапот на американската група „Eagles of Death Metal“ штотуку започна кога тројца џихадисти упаднаа и неселективно пукаа во публиката.
Тие, исто така, зедоа заложници, а кога пристигна полицијата, се разнесоа. Вкупно 137 луѓе беа убиени, само 90 во Батаклан, а повеќе од 400 беа лекувани во болница. Безброј други претрпеа психолошка траума.
Зборот Батаклан оттогаш стана синоним во Франција за екстремни исламистички напади, слично како што беше 11 септември во САД.
Иако оттогаш имаше и други напади, како што е масакрот со камион на главната променада во Ница во јули 2016 година и обезглавувањето на наставникот Самуел Пати во октомври 2020 година, нападите од 13 ноември 2015 година се издвојуваат по својот обем и организациски способности. Десет години подоцна, многу работи се променија.
Исчезнувањето на групата Исламска држава (ИС) како главна сила во Сирија и Ирак значи дека средствата за планирање и извршување сложени терористички напади се значително намалени.
„Заканата сега доаѓа одвнатре, од дома и е многу помлада. Се храни од пријателства и социјални мрежи на истомисленици, без нужно да има луѓе кои мора да даваат и примаат наредби“, рече Жил Кепел, водечки експерт за Блискиот Исток.
Заканата е уште позагрижувачка, верува тој, бидејќи е толку порозна, со настани во Газа и Израел кои имаат „трауматски ефект“ врз умовите на многу граѓани, а оваа закана ја „искористуваат претприемачи на гнев“.
Актуелната француска политичка криза, исто така, додава масло на огнот, тврди Кепел. Сведоци сме на немоќно претседателство кое се повлече пред поделениот парламент во кој екстремистите од левицата и десницата имаат сè поголемо влијание, вели Кепел.
Комеморации ќе се одржуваат во текот на целиот ден денес на различни места на нападите, кулминирајќи со отворање градина во близина на Градското собрание во Париз.
Кога ќе падне ноќта, Ајфеловата кула ќе биде обоена во црвена, бела и сина боја на француското знаме. Француските медиуми се полни со приказни и сведоштва, а преживеаните опишуваат како овие трагични настани им го промениле животот.
Фото: ЕПА
Европа
Мајка си го убила својот деветгодишен син во близина на Трст
Страшна трагедија го потресе италијанскиот град Мугиа во близина на Трст, каде што мајка синоќа му го одзеде животот на својот деветгодишен син пресекувајќи му го гркланот во семејната куќа.
Жената е од украинско потекло и била одвоена од таткото на момчето, а семејството, како што се испостави, било под надзор на судот и социјалните служби, пишува италијанскиот „Ил Месаџеро“.
Злосторството е откриено откако таткото на момчето се загрижил бидејќи не можел да стапи во контакт со својата поранешна сопруга.
Тој ја контактирал полицијата, која, по пристигнувањето во станот во центарот на Мугиа, го пронашла телото на детето. Лекарите можеле само да ја потврдат смртта.
фото: принтскрин
Свет
(Видео) Страшна несреќа во Перу, автобус падна во клисура, најмалку 37 загинати
Најмалку 37 лица загинаа, а десетици се повредени во Перу откако автобус падна во клисура длабока околу 200 метри.
Несреќата се случила во раните утрински часови на тежок дел од Панамериканскиот автопат, кој ги поврзува Перу и Чиле, во јужниот регион Арекипа, јавува Би-Би-Си.
Според локалните медиуми, во автобусот имало 60 патници. Возилото се судрило со пикап на кривина, потоа скршнало од патот и паднало до брегот на реката Окоња.
Автобуските несреќи во Перу се чести, особено ноќе и на планински патишта. Причините често се лоши услови на патот, прекумерна брзина и недостаток на сигнализација.
❗️⚠️🇵🇪 – Bus Crash in Southern Peru Kills 37
At least 37 people died and 13 others were injured early on November 12, 2025, when an interprovincial passenger bus collided with a pickup truck on a sharp curve and plunged more than 200 meters (650 feet) into a ravine along the… pic.twitter.com/mPzpj9M6Cs
— 🔥🗞The Informant (@theinformant_x) November 12, 2025
Автобусот, управуван од компанијата Љамосас, патувал од градот Чале, во покраината Каравели, до Арекипа. Според извештаите, двајцата возачи ја преживеале несреќата.
Фотографиите од местото на настанот го покажуваат автобусот целосно уништен на дното од стрмна клисура, со скршени прозорци, смачкан и урнат покрив.
Валдор Љерена, градоначалникот на округот Окоња, изјави за радиото RPP дека теренот во областа е „многу тежок“ и дека областа има долга историја на фатални несреќи.
Според официјалните бројки, повеќе од 3.300 луѓе загинале во сообраќајни несреќи во Перу во 2022 година, а безбедноста на патиштата е голем проблем. Панамериканскиот автопат, кој се протега на 48.000 километри од Алјаска до јужна Аргентина, го држи рекордот за најдолг пат во светот што може да се вози со автомобил.

