Свет
„Чхонан“ е потопен во време на подморнички вежби на САД и Јужна Кореја
Ноќта кога севернокорејската мини-подморница наводно го торпедирала јужнокорејскиот патролен брод, САД и Јужна кореја одржувале заеднички противподморнички вежби само 120 километри подалеки, изјавиле американски воени извори за Associated Press
Ноќта пред потонувањето на „Чхонан“, два американски разорувачи и други бродови маневрирале и вежбале следење, додека една јужнокорејската подморница глумела цел. Американско-јужнокорејската вежба почнала во 22 часот на 25 март а завршила во 9 часот наутро на 26-ти март, изјавила портпаролката на американските сили во Јужна Кореја, полковник Џејн Кричтон. Вежбата била прекината поради експлозијата на бродот „Чхонан“, во која 46 морнари загинаа. Бродот не бил вклучен во вежбите, туку се наоѓал во секојдневна рутинска патрола во близина на спорните води.Потопувањето на „Чхонан“ е најтешката воена загуба на Јужна Кореја од Корејската војна која траеше од 1950 до 1953 г. Инцидентот покажа дека и најсиромашните држави како што е Северна Кореја можат да нанесат тешки загуби на далеку подобро опремените и обучени сили, вклучувајќи ги и оние кои ја имаат американската воена поддршка. Американскиот минситер за одбрана Роберт Гејтс изјавил дека плановите за натамошната американско-јужнокорејска противподморничка вежба се запрени, додека се чека реакцијата на Соверот за безбедност при Обедиентите нации откао Сеул ја поднесе целосна документација од спроведената истрага, барајќи осуда и санкции за режимот во Пјонгјанг. Оваа одлука е донесена делумно и поради грижата дека Северна Кореја би можела да преземе уште некоја слична акција за да предизвика инцидент.Два месеца по потонувањето, американските службени лица првпат откриваат детали за заедничката морнаричка вежба одржана истот ден кога е нападнат „Чхонан“. Војните функционери рекле дека учесниците на вежбата не можеле да ја откријат севернокорејската подморница, бидејќи ваквите мини-подморници тешко се отркиваат и од најблискиот брод во плитките крајбрежни води.Следењето на подморниците инаку се одвива со активни или пасивни сонари, Пасивниот сонар користи микрофон за слушање на звуците од подморниците, додека активниот емитира звукови и ги ослушнува нивните одеци кои се одбиваат од објекти под водата. За AP, јужнокорејски морнарички офицер Ким Јунг-киу потврдил дека „Чхонанг“ имал вклучен активен сонар во времето на инцидентот, но не е јасно зашто не ја открил подморницата.Инаку веднаш по експлозијата, јужнокорејската команда испратила партолен брод да бара подморница. Но офицери рекле дека бродот не можел да најде ниедна подморница, можеби заради лошите временски услови, како и заради тоа што гребените во плитките води влијаат врз ефикасноста на соанрот ко пред се е наменет за рабтоа во длабоки води. Се верува дека Северна Кореја има флота од 70 подморници од кои 50-ина се мини-подморници кои можат да носат торпеда. Американските воени стручњаци се изненадени од тоа што 130-тонската мини0подморница без предурпедување можела да потопи воен брод десет пати поголем од неа, што претставува несразмерна сила што се нарекува асиметрично војување. Бродот „Чхонан“ со носивост 1.400 тони потона во близината на островот Баенгнијеинг во Жолтото Море, близу поморската граница меѓу двете Кореи по се уште неразјаснета експлозија. Воен извор соопшти дека бродот бил пробиен на крмата покрај пропелерот при што загинаа 46 јужнокорејски воени морнари од вкупно 104 членови на екипажот. Тогаш очевидци изјавуваа дека се слушнала силна експлозија. Неофицијални извори од Сеул уште првиот ден тврдеа дека експлозијата настанала од торпедо го пробило трупот на бродот на крмата во пределот на пропелерот.„За нас невидливост ја означува најновата технологија, милијарди долари вложени во истражување и развој на вооружувањето. Севернокорејската верзија на „невидливоста“ е подморница од старата школа на дизел-акумулаторски погон, која ги избегнува современите методи на откривање“, изјавил Џон Парк стручњак за Кореја во Американскиот центар за мир.Меѓународната истрага под јужнокорејско водство, заклучила дека минатиот месез доказите за потонување на бродот укажуваат ан одговрност на Северна Кореја која одрекува секаква инволивраност во инцидентот. Западните стручњаци повеќепати наведуваа дека се уште постои отворено прашањето што точно се случило во ноќта кај островот Баенгнијеонг. Како што наведува Associated Press, анонимен американски фунционер навел дека потопувањето можеби не бил намерен напад, туку постапка на некој непромислен командант, последица на незгода или вежба која лошо се одвивала. Од друга страна, севернокорејските државни медиуми деновиве пренесуваа закани со војна од страна на раководството во Пјонгјанг доколку западните земји ја обвинат Северна Кореја за нападот и опреземат санкции кон неа. Во сабоата јужнокорејскиот претседател Ли Мјунг-Бак се обдие да ја намали оапсноста и страхувањата од избувнување војна во Сингапур изјавувајќи дека нема никаква можност за избувнување на војна со широки размери на Корејскиот полуостров. Првиот судир во Жолтото Море меѓу двете морнарици по седум години се случи минатиот ноември, кога беа оштетени двата брода но немаше човечки жртви. На крајот од јануари годинава Северна и Јужна Кореја разменија артилериски оган долж спорната западна граница. Северна Кореја тогаш истрела неколку гранати од својот брег, на што веднаш возврати Јужна Кореја веднаш возвратила со оган од нејзината воена база на островот во близина на границата. На западната поморска граница последните десетина години се случуваат повеќе инциденти. Воените бродови на двете држави минатиот октомври, исто така имаа меѓусебна престрелка по седум години при што беа оштетени двата брода.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
НАТО повика на целосна истрага за причините за авионската несреќа
НАТО во Брисел повика на целосна истрага за причините за авионската несреќа во Казахстан.
„Нашите мисли и молитви се со семејствата и жртвите на летот Ј28243 на Азербејџан ерлајнс“, рече портпаролката на НАТО, Фарах Дахлалах.
На повредените во несреќата им посакуваме брзо закрепнување и повикуваме на целосна истрага“, додаде таа.
Our thoughts and prayers are with the families and victims of #AzerbaijanAirlines flight #J28243. We wish those injured in the crash a speedy recovery and call for a full investigation.
— NATO Spokesperson Farah Dakhlallah (@NATOpress) December 26, 2024
Свет
Пристигна реакција на Кремљ: Погрешно е да се изнесуваат хипотези
Набргу откако почнаа да се шират теориите дека авионот бил соборен од руска ракета, реагираше портпаролот на рускиот претседател Владимир Путин, Дмитриј Песков.
„Би било погрешно да се изнесуваат какви било хипотези пред заклучоците на истрагата. Ние, се разбира, нема да го сториме тоа и никој не треба да го прави тоа. Мора да почекаме истрагата да биде целосно завршена“, рече Песков.
Владини извори на Азербејџан денеска потврдија за Еуроњуз дека падот на авионот во кој загинаа 38 патници, од кои некои преживеаја, при слетување во близина на градот Актау во Казахстан бил предизвикан од руски проектил земја-воздух.
Истата информација ја пренесе и „Ројтерс“ повикувајќи се на четири извори.
Свет
Затворени сите аеродроми во Москва
Руската агенција за цивилно воздухопловство денеска соопшти дека сите четири аеродроми во Москва и аеродромот во Калуга, 160 километри југозападно од Москва, се привремено затворени, но не наведе причина.
„Авионските екипажи, контролорите на летање и аеродромските служби ги преземаат неопходните мерки за да се обезбеди безбедност на летот“, се вели во соопштението на Росавијација.
Московските аеродроми последен пат беа затворени кон средината на минатиот месец, откако Украина рано наутро лансираше најмалку 25 беспилотни летала насочени кон Москва.
Росавијација потоа објави на Телеграм дека „за безбедност на летовите на цивилните авиони, воведени се привремени ограничувања за работата на аеродромите Домодедово и Жуковски“.