Свет
Незгода на астронаутите при престојот во Вселената

Вжештената материја којашто во средата го погоди во око американскиот астронаут и речиси ја прекина неговата работа во отворениот космос било средство за одмаглување на шлемот, пренесува Асошиетед прес повикувајќи се на главниот менаџер на мисијата за вселенската прошетка, Алисон Болинџер.
Вжештената материја којашто во средата го погоди во око американскиот астронаут и речиси ја прекина неговата работа во отворениот космос било средство за одмаглување на шлемот, пренесува Асошиетед прес повикувајќи се на главниот менаџер на мисијата за вселенската прошетка, Алисон Болинџер.На прошетка во отворениот космос во средата излегоа астронаутите на американската агeнција за вселенски истражувања NASA, Ендрју Фјустел и Мајкл Финк. Претходно беше соопштено дека астронаутите работеле во вселената пет часа, кога Фјустел почувствувал силно печење во десното око. Според Болинџер, болката кај Фјутсел била предизвикана од стандардното средство против замаглување со кое се обработуваат шлемовите на астронаутите пред секое излегување во Вселената. Кога невнимателно ќе се нанесе ова средство, капки од него може да се одделат од шлемот и да капнат од внатрешната страна на шлемот и да навлезат во очите на астронаутот кој работи во отворениот космос. Фјустел и Финк се подготвиле да ја прекинат работата и да се вратат на Меѓународната вселенска станица (ISS), но Фјустел сепак успеал ја реши својата незгода. Како што изјавил Болинџер, во внатрешноста на шлемот астронаутот има можност да искористи пластичен блок кој е дизајниран токму за тоа – на пример при солзење на очите. По оваа постапка, Фјустел се чувствувал многу подобро и продолжил со работа. Искусни астронаути за Асошиетед прес изјавија дека солзењето во космосот е многу непријатно и истовремено необично чувство – солзите не течат од очите, туку се акумулираат во нив. Вселенскиот шатл Индевоар, за кој овој лет во Вселената ќе биде последен, на 18-ти мај се спои со Меѓународната вселенска станица. Астронаутите ги имаат веќе извршено три од четирите планирани излези во отворениот космос, а при вториот во неделата исто така учествуваа Фјустел и Финк. Третиот излез започна во 07,46 и траеше до 14,37 часот по македонско време во средата. Непланираните проблеми не ги спречија астронаутите да ги извршат сите задачи од програмата за излез во отворениот космос. Според предвиденото, Индевоар треба да се одвои од станицата на 30-ти мај и на 1-ви јуни да се врати на Земјата. Ова е последниот лет во вселената на Индевоар и претпоследниот до американската „спејс шатл“ програмата./крај/ап//рн/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
LG подготвува решенија за ладење на центри за податоци за вештачка интелигенција во Саудиска Арабија

Јужнокорејската компанија LG Electronics објави дека потпишала договор со инженерската фирма DATAVOLT за развој на решение за ладење за нов центар за податоци за вештачка интелигенција во Саудиска Арабија.
Центарот за податоци ќе биде изграден во Оксагон, индустрискиот центар на амбициозниот проект Saudi NEOM City.
Според меморандумот за разбирање, LG ќе испорачува технологии за термичко управување, вклучувајќи големи „ладилници“ и системи за дистрибуција на течноста за ладење.
Јужнокорејската компанија забележува дека партнерството е усогласено со пошироката стратегија „One LG Solution“, која ја користи експертизата од сите подружници на LG Group и отвора врата за соработка со LG Energy Solution за системи за батерии и LG CNS за дизајн, изградба и работење на центри за податоци.
DATAVOLT е со седиште во Саудиска Арабија и се фокусира на изградба на масивни центри за податоци напојувани од обновлива енергија и алтернативни горива. Се очекува центарот за податоци со вештачка интелигенција во Оксагон да биде меѓу најголемите и најсофистицираните во Саудиска Арабија.
Коментирајќи го договорот со DATAVOLT, извршниот директор на LG Electronics, Вилијам Чо, го истакна „огромниот потенцијал на Блискиот Исток и Африка“.
Блискиот Исток нуди богатство од деловни можности за владите и компаниите благодарение на реструктуирањето на индустријата и големите проекти за развој, додаде Чо.
фото: принтскрин
Свет
(Видео) Воз удри во автобус во Мексико Сити, најмалку осум мртви: објавена е снимка

Воз се судри со двокатен автобус северозападно од Мексико Сити рано наутро во понеделник по локално време, при што загинаа најмалку осум лица, а 45 се повредени, соопштија властите.
Агенцијата за цивилна заштита на државата Мексико на Икс соопшти дека службите за итни случаи сè уште се на местото на несреќата во индустриска зона.
Не се објавени детали за тоа како се случила несреќата.
MEXICO CITY (AP) — A train slammed into a double-deck bus northwest of Mexico City early Monday, killing at least eight people and injuring 45, authorities said. pic.twitter.com/uJ0sJRLqRq
— AZ Intel (@AZ_Intel_) September 8, 2025
Снимката од безбедносните камери од железничката несреќа се појави на социјалните мрежи.
фото: принтскрин
Европа
Ќе се обидеме сами да произведеме патнички авион со широк труп, велат Русите

Русија планира да развие сопствен патнички авион со широк труп, бидејќи плановите за заедничко производство со Кина сè уште не се спроведени, изјави шефот на Ростек, Сергеј Чемезов.
„Кинезите одлучија дека засега ќе го произведуваат сами. Ќе се обидеме и ние да произведуваме наш сопствен авион. Откако ќе го произведеме моторот PD-35, ќе изградиме наш сопствен авион со широк труп“, им рече Чемезов на новинарите во Самара.
Русија и Кина разговараа за заедничкиот развој на руско-кинескиот широкотрупен патнички авион CR929 и во 2014 година потпишаа договор за соработка. Основана е Кинеско-руската меѓународна корпорација за комерцијални авиони (CRAIC), која стана главен оператор на проектот.
Комерцијалните испораки требаше да започнат по 2025 година, но пандемијата на Ковид ги принуди партнерите да го одложат рокот за 2028 или 2029 година. Нова пречка беа западните санкции врз Русија, кои го променија форматот на соработка. Кина го презеде проектот, а Русија стана договорен производител само на одредени делови од авионот.
„Го променивме форматот на учество во проектот, па затоа се потребни соодветни промени и во меѓувладините документи. Со други зборови, приближно како во проектот за хеликоптери, односот ги вклучува клиентот и подизведувачот“, објасни првиот вицепремиер на Русија Денис Мантуров пред новинарите во мај 2024 година.
фото: принтскрин