Македонија
Македонски и француски компании од областа на вооружувањето ги развиваат меѓусебните контакти и можната соработка
Повеќе македонски компании во вторникот во Скопје имаа уникатна можност на „Македонско-францускиот форум од областа на вооружувањето“ да остварат контакт и да воспостават соработка со повеќе добро познати француски компании од областа на вооружувањето, како и да се запознаат со потребите и плановите во процесот на модернизација на Армијата на Република Македонија.
Министерот за одбрана Зоран Јолевски, во своето обраќање на Форумот посочи дека „денешната средба ќе овозможи размена на мислења и искуства од областа на воената индустрија, како и можност за започнување на соработка помеѓу француските и македонските компании“.
Со помош на Стопанската комора на Македонија, додаде министерот, ние поканивме повеќе македонски компании кои можат да бидат партнери на француските компании во процесот на модернизација на Армијата на Република Македонија, што ќе претставува бенефит не само за АРМ, туку и за македонското стопанство. Колку што е подобра македонската економија, толку е поголем буџетот за одбраната и средствата наменети за модернизација на Армијата, заклучи министерот Јолевски.
Како што истакна Јолевски, овој форум претставува добра прилика за разгледување на можностите за модернизација на Армијата на Република Македонија.
„На оваа средба ќе ги претставиме нашите планови и потреби за опремување и модернизација, пред претставниците на Дирекцијата за вооружување на Министерството за одбрана Република Франција, пред француските и пред македонските компании. Опремувањето и модернизацијата на АРМ со современа воена опрема и средства е ставено високо на агендата на Владата на Република Македонија. Опремувањето на Армијата со современа опрема е долгорочен процес кој ќе се одвива континуирано“, додаде министерот Јолевски.
Во наредните 10 до 15 години, рече министерот, приоритет во опремувањето ќе се даде на копнените сили, односно единиците кои учествуваат во меѓународните мисии.
Во оваа прилика министерот Јолевски уште еднаш ја реафирмираше стратегиската определба на Македонија за полноправно членство во НАТО-алијансата, за што, посочи, од големо значење е поддршката од Собранието на Република Македонија, граѓаните на Македонија, но и од нашите партнери меѓу кои и Франција.
Јелисавета Георгиева, потпретседател на Стопанската комора на Македонија посочи дека Комората активно се вклучува во процесот на соработка кој е воспоставен со Министерството за одбрана.
„Минатата година со министерот за одбрана Јолевски поставивме детална агенда за вклучување на македонските компании за учество на тендерите, како и во процесот на модернизација на Армијата на Република Македонија“, рече Георгиева.
Таа дополни дека кога станува збор за поддршката и соработката со АРМ и Министерството за одбрана, бизнис заедницата е подготвена да ја покаже и општествената корпоративна одговорност, но и капацитетите за реално производство.
Амбасадорот на Франција во Македонија, Лоренс Оер истакна дека станува збор за стратешка соработка која се развива меѓу Армиите на Македонија и на Франција.
„Продолжуваме во рамките на овие активност да активираме проекти на долгорочен план за размената меѓу двете земји. Тука е претставникот на француската генерална дирекција за вооружување и повеќе француски фирми кои имаат капацитет и знаат како да соработуваат на меѓународен план“, посочи амбасадорката Оер.
На форумот, кој се реализира во организација на Министерството за одбрана учествуваа и повеќе македонски компании./крај/мф/бс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
„Фустани со џебови“ на Халкбанк избрана од AmCham за една од најдобрите општествено одговорни практики
Платформата „Фустани со џебови“ на Халкбанк АД Скопје, со која се дава поддршка на женското претприемништво, е избрана за една од најдобрите општествено одговорни практики од страна на Американската стопанска комора (AmCham) во рамките на проектот Partnership 4 Giving. Плаформата на Халкбанк е еден од петте проекти, кои добија посебно признание од комората за квалитетна и успешна општествно одговорна практика.
Халкбанк АД Скопје веќе една ипол година гради успешна приказна за поддршка на женското претприемништво, промовирајќи ја истовремено својата заложба за рамноправност и финансиска слобода на жените. Преку креираниот „Пакет за жени“ што е дизајниран да одговори на различните потреби на микро, малите и средните претпријатија каде сопственици или менаџери се жени, банката веќе им овозможи успешен бизнис на голем број клиентки во земјата.
Преку платформата, Халкбанк реализира и низа настани, кампањи и поддршки. Почнувајќи од хуманитарните акции поврзани со продажба на „Фустаните со џебови“, преку пласирање на кампањи за финансирање на женските бизниси, па се до организирање и давање поддршка на низата настани наменети за вмрежување и овозможување на меѓусебна поддршка на жените, Халкбанк заедно со својот партнер Мастеркард, ја подигнаа на повисоко ниво свеста и перцепцијата за финансиската моќ и слободата на жените во земјата.
Проектот Partnership 4 Giving, кој AmCham го имплементира во рамките на USAID програмата, има за цел покренување колективна акција која ќе обезбеди позитивен ефект и ќе развие одржливи перспективи за корпоративна филантропија промовирајќи ги позитивните приказни на компаниите кои служат како пример за бизнис заедницата на полето на корпоративна одговорност.
(ПР)
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)