Македонија
Почнуваат уписите на државните факултети
Првиот уписен рок на државните високо образовни институции во државата за студентската 2009/2010 година започнува денеска, соопшти Министерството за
Првиот уписен рок на државните високо образовни институции во државата за студентската 2009/2010 година започнува денеска, соопшти Министерството за образование и наука.
Годинава на државните факултети во Македонија има место за упис на 23.558 бруцоши. На 63 факултети на петте државни универзитети се предвидени 14.578 места за редовни студенти, во квотата со кофинансирање се обезбедени 6.208 слободни места, како и 2.772 слободни места за студентите кои вонредно ќе ја следат наставата.
Министерството информира дека на универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ – Скопје има 10.626 слободни места за бруцошите. На 21 факултет на универзитетот има 7.017 места за студентите кои редовно ќе ја посетуваат наставата, а во квотата со кофинансирање има 2.659 слободни места. За студентите кои вонредно ќе ја посетуваат наставата се обезбедени 950 слободни места. Документи за прием во првиот уписен рок, идните студенти ќе можат да поднесуваат и во вторник.
Универзитетот „Св. Климент Охридски“ – Битола, располага со 3.507 слободни места на 11 факултети. Универзитетот обезбеди 1.956 слободни места за редовните студенти, како и 1.119 слободни места за квотата со кофинансирање. За бруцошите кои вонредно ќе ја посетуваат наставата се обезбедени 432 слободни места. Документи за прием во првиот уписен рок, идните студенти ќе можат да поднесуваат и во вторник.
На универзитетот „Гоце Делчев“ – Штип има 4.940 слободни места. На 14 факултети на универзитетот има место за 3.142 бруцоши кои ќе се запишат во квотата на редовни студенти. Во квотата со кофинансирање има 1.028 слободни места, а во квотата на вонредни студенти 770 слободни места. Документи за прием во првиот уписен рок, идните студенти на овој универзитет ќе можат да поднесуваат до среда.
Државниот универзитет во Тетово, располага со 4.360 слободни места. На 12 факултети на овој универзитет има 2.338 слободни места во квотата на редовни студенти, како и 1.402 места во квотата со кофинансирање. За студентите кои ќе се одлучат вонредно да ја следат наставата се обезбедени 620 слободни места. Документи за прием во првиот уписен рок, идните студенти ќе можат да поднесуваат до петок.
Универзитетот за информатички технологии во Охрид, располага со 125 слободни места на пет факултети во квотата за редовни студенти. Документи за прием во првиот уписен рок, идните студенти ќе можат да поднесуваат и во вторник./крај/со/амп
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Таткото на едно од девојчињата загинати со „Пулс“ објави видео од нејзиното последно излегување од дома
Александар Наунов, таткото на трагично загинатата Надица, една од 63-те жртви во пожарот во дискотеката „Пулс“ во Кочани, сподели видео од нејзиното последно заминување од дома — момент кој, како што напиша, засекогаш му го променил животот.
„Последното затворање на вратата
Тоа беше обично затворање на врата…
Но за мене – тоа беше последниот здив на мојот свет.
Моето дете, мојата Надица, ја затвори вратата со насмевка,
а јас не знаев дека зад неа ќе остане нејзиниот живот,
заробен во пламен, во неправда, во тишина што нема крај.
Наместо да ја чекам со внуци во прегратка,
јас ја чекам во соништата – таму каде што не гори.
Наместо нејзиниот глас, слушам ехо од болка,
наместо чекори по ходникот – тишина што ме гуши.
Помина време, но не и мојата болка.
Надица, ти остана вечна во моето срце,
во секоја свеќа што ја палам, во секоја солза што не престанува.
Твоето име ми е молитва, твојот лик – вечна светлина.
И додека светот заборава, јас ќе живеам за да те паметам“, напиша Наунов.
Потресната порака на таткото ја проследи со видеоснимка направена неколку часа пред трагедијата, на која неговата ќерка се гледа како заминува од домот со насмевка.
Македонија
Сообраќајка го затвори патот Струмица – Ново Село
Сообраќајот на магистралниот пат А4, Струмица – Ново Село (пред влезот за Ново Село) од 14.10 часот е во целосен прекин.
АМСМ соопшти дека причина за прекинот е сообраќајна незгода.
Македонија
Јаневска: Следната година нема „прогледување низ прсти“ ако директорите не нарачаат учебници на време
Директорите на училиштата треба многу сериозно да си ја сфатат работата дека се должни да ги почитуваат законите и да си ги нарачаат учебниците. Оваа година „прогледав низ прсти“, следната година нема да прогледуваме низ прсти затоа што има систем, изјави министерката за образование и наука Весна Јаневска која повторно, одговарајќи на новинарски прашања во врска со недостигот на учебници во некои училишта, порача дека директорите треба да го почитуваат упатството и правилникот за нарачување учебници во МОН.
Пред почетокот на панел-дискусија во Тетово, во рамки на кампањата на МОН „Магијата е во знаењето“, Јаневска кажа дека проблемот со учебниците е системски решен, укажувајќи дека одговорноста е на директорите на училиштата доколку не побараат доволен број учебници. Посочи дека се обезбедени средства, нови наставни програми и дека се печатат и нови учебници, па фали, како што рече, „само добрата поврзаност меѓу институциите и нивна функционалност“, посочувајќи ги и училиштата.
-Училиштата се дел од системот, директорите на училиштата се исто така дел од системот. Како што Министерството, Бирото, ДИЦ и сите други институции веќе многу сериозно си ја сфаќаат работата, така и менаџерите на училиштата ќе треба многу сериозно да си ја сфатат работата. Оваа година многу слободно ќе кажам, „прогледав низ прсти“. Следната година нема да прогледуваме низ прсти. Има систем, има упатство, има правилник. Директорите се должни да ги почитуваат законите и да си ги нарачаат учебниците. Зошто повторувам? Ако тие тоа не го направат, јас немам можност да им обезбедам дополнителна учебници. Затоа, отсега натаму ако нема учебници, обраќајте се на директорите, не на министерството, одговори Весна Јаневска.
На новинарско прашање дека наставници добиваат договори на дело па се уценувани од политички партии за учество во изборни кампањи пред да добијат решение за вработување на неопределено време, министерката не се согласи и рече дека не е исто како порано.
-Да, свесна сум дека се случувале такви нешта. Апсолутно сум против тоа, апсолутно нема оправдување. Во образованието треба да влезат најквалитетните наставници. Тие коишто се мотивирани да работат со деца затоа што тоа и не е лесна работа. Законот и не е така лош доколку не би се злоупотребувал. Ќе следува и нов закон за наставници, истакна Јаневска.
Таа посочи дека од тој аспект се повеќе се преземат иницијативи за оптимизација на училишната мрежа. За разлика од минатата година кога имало 150 училишта кои работеле во една смена, сега има 200 училишта кои работат така.
-Но, повторно велам, има уште еден податок кој мора да го имаме предвид – дека бројот на ученици е намален и директорите и раководствата на училиштата, вклучувајќи го и министерството, треба да водиме сметка за тоа како се вработуваат наставниците. А бидејќи како министерство и Влада сме направиле проекција за тоа како да ги заштитиме наставниците со додатна настава, дополнителна настава, клубови, изборни предмети, општествено корисна работа. Директорите треба да си се организираат и во оваа концепција да ги најдат часовите на наставниците. Јас веќе пет години зборувам на оваа тема. Тоа исто така во Македонија ќе мора да се спроведе ако сакаме подобар квалитет и ако сме чесни сами кон себе, сите треба да сме свесни за тоа што мора. Некаде нешто можеби и не мора, но ова мора да се направи. За да постигнеме успех, затоа што си ги застапуваме децата, а кога ги ускратуваме децата си ја осакатуваат државата, рече министерката.
Во рамки на националната кампања „Магијата е во знаењето“, во Тетово денеска беше организирана третата панел-дискусија „Каква магија се крие зад една петка – минатото и сегашноста во дуел“. Претходно, панел-дискусии се одржаа во Скопје и Прилеп како дел од кампањата на МОН чија цел е да ја истакне суштинската улога на наставниците и значењето на нивната професија во општеството.

