Економија
Македонија на седмо место според времето за чекање во ред

Со помош на тајни купувачи и остварени над 2000 анонимни посети, членките на Меѓународната Асоцијација за Тајно Купување (MSPA) и оваа година го спроведоа годинешното мерење за чекање во ред.
Со помош на тајни купувачи и остварени над 2000 анонимни посети, членките на Меѓународната Асоцијација за Тајно Купување (MSPA) и оваа година го спроведоа годинешното мерење за чекање во ред.
Македонија е на високото 7 место со просечно време на чекање од 4,1 минута. Македонските граѓани во просек среќаваат пред себе во ред 1,73 купувачи што претставува најмалку во однос на европскиот просек, а само 23 отсто од од нив мислат дека може да се преземе нешто за да се намали времето на чекање во ред.
Најмногу се чека во Русија и Белорусија, не е ништо подобро ни во Босна и Херцеговина, Италија и Турција, а најкратко се чека во Шведска.
Според тоа колку луѓето се незадоволни од чекањето во ред, нашата земја е на 11 место ( 71 отсто незадоволни граѓани) заедно со Шведска.
Кога македонските купувачи ќе дојдат на ред им се насмевнуваат само 37 проценти од вработените, што е многу низок резултат во споредба со параметрите воспоставени од страна на МСПА. Од друга страна, квалитетот на услугата – поздравување упатено со насмевка, воспоставен контакт со очи и настојување вработениот да им помогне – во Македонија изнесува скоро 71 отсто, што упатува на заклучокот дека постапките кои ги бараат сопствениците од вработените, задолжително да го поздрават купувачот и да му се насмевнат, сепак носат плод во работењето.
Може да се пофалиме дека во некои сегменти ги следиме европските трендови. И во Европа најдолго се чека во ред во поштите и во банките, во просек по 19,5 и 18,5 минути соодветно. Просечната должина на редот во поштите е 6,8 клиенти, а во банките 5,7.
Согласно на тоа, во овие објекти се забележува и најголемо незадоволство, односно кај 60% од клиентите во поштите и 49% од клиентите во банките видно го изразуваат своето незадоволство додека чекаат во ред. Ако се земе во предвид дека и квалитетот на услугата е на најниско ниво од останатите испитани индустрии (60%), може оправдано да се заклучи дека поштите се целосни губитници во ова истражување.
Редовите за чекање најмногу им сметаат на граѓаните во Босна и Херцеговина, каде повеќе од 90 отсто се незадоволни.
Во Европа ситуацијата е малку поинаква. На европските купувачи во 2009 година им требало повеќе од 10 минути да дојдат на ред, што е двојно повеќе отколку во 2008 година. Се поголем број на купувачи покажуваат незадоволство заради чекање во ред. Вработените, меѓу другото, не мислат дека чекањето во ред е нивни проблем, ниту дека треба поради тоа да им се извинуваат на купувачите.
Најинтересниот податок доаѓа од Бугарија, каде што еден таен купувач чекал во ред 6 часа, а пред себе имал 36 клиенти кои чекале во редот.
Во Шведска просечно во ред се чека само две минути, а меѓу првите десет земји во кои се чека најкратко се и Данска, Шпанија и Велика Британија – нивниот просек е 3 минути. Во Европа во ред се чека просечно двапати повеќе отколку пред две години.
Истражувањето е спроведено во јуни и ви него биле опфатени разни продажни и услужни објекти во 24 европски земји. За посетите во банките, супермаркетите, малите продажни места, стоковни куќи, аптеките, рестораните за брза храна, како и шалтерите за продажба на билети за автобуски и железнички линии, тајните купувачи чекаа во редови, па потоа ги информирале спроведувачите на анкетата за нивните искуства./крај/со/ит.Важни резултати за Македонија4,1 минути е просечното време на чекање во ред, 7 место во Европа1,73 клиенти е просечната должина на редот, најкратки редови во Европа23% од македонските купувачи изразуваат незадоволство од чекањето во ред71% е квалитетот на добиена услуга, 17 место во Европа37% од вработените ќе ви се насмевнат кога ќе дојдете на ред
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Ново од Минт кредит – поддршка за стартапите

Да започнете сопствен стартап е возбудлива авантура – идејата е свежа, енергијата е огромна, а визијата јасна. Но, секој претприемач знае дека патот од идеја до реализација на успешен бизнис бара финансиска стабилност. Токму тука ние, Минт Кредит, стануваме вашиот партнер за стартап кредит.
Во Минт Кредит веруваме дека стартапите се моторот на новата економија, и затоа нашиот бизнис кредит е создаден токму за луѓето кои не се плашат да ризикуваат и да создадат нешто свое.
Нашиот бизнис кредит е создаден за стартапи и правни лица кои сакаат да го претворат својот потенцијал во успешна приказна.
Бизнис кредит – Брз стартап кредит без чекање
Во светот на стартапите, времето е сè. Можностите се менуваат од ден во ден, а да се биде чекор пред конкуренцијата значи многу. Затоа, бизнис кредитот од Минт Кредит е создаден да биде брз, едноставен и флексибилен.
Нашиот тим знае колку е важно стартапот да добие поддршка веднаш, кога му е најпотребна. Заборавете на долгите процедури и бескрајни состаноци, кај нас процесот е транспарентен, лесен и целосно дигитален.
За да аплицирате треба да сте правно лице со јасна визија и амбиција, без разлика дали сте стартап кој штотуку започнува или веќе стабилна компанија што сака да се прошири.
Што добивате со бизнис кредитот од Минт Кредит?
Нашиот бизнис кредит за стартапи е создаден со разбирање на реалноста. Не бараме сложени формалности, туку ја гледаме суштината – вашиот потенцијал, вашата визија и вашата посветеност.
Со нашиот бизнис кредит за стартапи добивате финансиска поддршка до 1.000.000 МКД, со рок на отплата до 60 месеци и можност за грејс период до 24 месеци. Тоа значи дека можете да започнете со реализација на идејата веднаш после одобрување. Без нејасни услови – само понуда создадена да им даде поддршка на младите претприемачи.
Стартап кредит што работи во корист на претприемачите
Кога велиме дека нашиот бизнис кредит е создаден за стартапи и правни лица, тоа навистина го мислиме.
Знаеме дека на почетокот секој ден и секоја финансиска одлуика се важни. Затоа, нашиот бизнис кредит за стартап е дизајниран да им овозможи на новите компании да се развиваат без дополнителни притисоци.
Со Минт Кредит можете да искористите стартап кредит за да:
- Инвестирате во нова опрема или технологија,
- Отворите канцеларија или продавница,
- Вложите во маркетинг за да го лансирате вашиот бренд,
- Ангажирате нови членови во тимот,
- Го финансирате секој чекор од вашиот бизнис раст.
Секој проект е различен, но сите имаат заедничко нешто: финансиската поддршка од Минт Кредит што ги движи напред. Нашиот бизнис кредит за стартапи не е само бројка, тој е поддршка за вашата визија и труд.
Како до бизнис кредит за стартап?
Едноставно. Брзо. Без компликации.
- Аплицирајте онлајн на Минт Кредит, во една од нашите филијали, или јавете се на 15 107.
- Доставете ги основните документи за вашиот бизнис.
- Добијте одговор за кратко време затоа што знаеме дека стартапите немаат време за чекање.
Нашата цел е да бидеме ваш вистински партнер, не бирократска пречка.
Зошто Минт Кредит е вистинскиот избор за стартап кредит?
- Брзина и ефикасност – од апликација до одобрување за кратко време.
- Разбирање за стартапи – ние знаеме како размислуваат младите претприемачи.
- Флексибилни услови – прилагоден рок и грејс период за безгрижен почеток.
- Поддршка и совети – нашиот тим е тука за да ви помогне со насоки и препораки.
- Транспарентност – кај нас секој услов е јасен, без скриени трошоци.
Кога стартапите размислуваат за финансирање, често мислат дека тоа е долг и сложен процес. Ние го менуваме тоа. Со Минт Кредит, добивате брз бизнис кредит кој ја поддржува вашата визија.
Зошто стартап бизнисите најчесто “заглавуваат”?
Секој стартап започнува со идеја, но патот до стабилен бизнис ретко е едноставен. Најчестите проблеми што ги гледаме кај младите компании се:
- Недостиг на почетен капитал – без доволно средства, дури и најдобрите идеи остануваат само тоа, идеи.
- Проблеми со редовен приход – првите месеци често се непредвидливи за стартапите, посебно додека сеуште немаат стабилни и предвидливи приходи.
- Ограничен пристап до финансирање – традиционалните банки често бараат долга историја и големи гаранции шти ги прави недостапни за стартапите.
- Недостиг на простор за раст – без потребната финансиска поддршка, тешко е за стартапите да инвестираат во нова технологија, маркетинг, или проширување на нивниот тим.
Минт Кредит – партнер на новата генерација претприемачи
Во Минт Кредит веруваме во иновативноста, храброста и визијата на македонските стартапи. Знаеме дека секоја голема приказна почнува со мала идеја и со вистинска поддршка.
Нашиот бизнис кредит е повеќе од финансиски производ. Тој е партнерство за секој што има амбиција да создаде нешто свое, уникатно и успешно. Со Минт Кредит, стартапите не мора да чекаат совршен момент, можат да го создадат.
Аплицирајте денес за стартап кредит од Минт Кредит и развијте го вашиот бизнис со сигурност, поддршка и брзина.
(ПР)
Економија
„Булмак 2016“ уплати 58,2 милиони денари на државата и на општините Пробиштип, Крива Паланка, Кратово и Македонска Каменица за концесија

Компанијата што ги управува рудниците „Злетово“ и „Тораница“, „Булмак 2016“ извести дека во првите девет месеци од 2025 година плати вкупно 58.231.096денари концесиски надоместоци. Од нив 22% одат во државниот буџет, односно 12.810.841 денари, а останатите 78% или 45.420.255 денари одат во буџетите на Пробиштип, Крива Паланка, Кратово и Македонска Каменица.
„Нашата одговорност се гледа и во бројки и во доверба. Во првите девет месеци од 2025 година пресметавме 58.231.096 денари за концесиски надоместоци, од кои значаен дел се слеваат во четири локални буџети. Тоа се средства за улици, училишта, спорт и услуги што граѓаните ги користат секој ден. Ќе продолжиме со транспарентна комуникација, инвестиции во безбедност и модернизација на нашите рудници и со цврсто партнерство со заедниците во кои работиме,“ вели Тони Тоневски, директор на „Булмак 2016“.
Општина Пробиштип добива 21.694.615 денари, Крива Паланка – 21.817.460 денари, Кратово – 1.384.763 денари и Македонска Каменица – 523.417 денари.
Од „Булмак 2016“ велат дека остануваат посветени на навремено исполнување на сите законски обврски и на отворена комуникација со јавноста.
Економија
„Нестле“ ќе отпушти 16.000 работници

Прехранбениот гигант „Нестле“ денес објави дека ќе отпушти речиси 16.000 работници во следните две години за да ги намали трошоците.
Компанијата ќе отпушти приближно 12.000 административни работни места во сите оддели и региони во кои работи и уште четири илјади по спроведувањето мерки за подобрување на продуктивноста во производството и синџирите на снабдување.
„’Нестле’ мора да се промени побргу за да се приспособи на променливите глобални услови“, рече извршниот директор Филип Навратил додавајќи дека отпуштањето работници е тешка, но неопходна одлука.
Како дел од новиот план, менаџментот на „Нестле“ има намера да ги намали трошоците за три милијарди швајцарски франци (3,23 милијарди евра) до 2027 година. Досега тие планираа да ги намалат трошоците за 2,5 милијарди франци. Најголемата светска компанија за храна објави намалување на работните места во својот прелиминарен деловен извештај за првите девет месеци од оваа година.
Во периодот од јануари до септември приходите на „Нестле“ изнесуваа 65,9 милијарди франци (70,8 милијарди евра), што е намалување од 1,9 процент во однос на истиот период минатата година. Кога се исклучуваат флуктуациите на валутите и еднократните ставки, приходите се зголемија за 3,3 проценти.
За цела 2025 година, менаџментот на „Нестле“ очекува малку посилен органски раст од минатата година, без да прецизира бројки. Резултатите од минатата година покажаа стапка на раст од 2,2 процента, најниска за најмалку 25 години.