Економија
Џенерал Моторс се бори за опстанок

Иконата на Детроит, американскиот автомобилски гигант Џенерал Моторс, е една од компаниите што претрпеа најголеми штети од глобалната економска криза. Експертите оценуваат дека славните денови на компанијата остануваат во минатото
Џенерал Моторс, иконата на Детроит се бори за опстанок како една од најпогодените компании од глобалната економска криза, со пад на продажбата од 40 до 50 проценти, оценуваат економските аналитичари на радиото Гласот на Америка.
Џи-Ем важеше за најголема индустриска компанија во светот, со производство на пет континента, во кои милиони луѓе заработуваа за живеачка.
Моделите Шевролет, Понтијак, Бјуик и Кадилак некогаш беа синоним за луксуз и иновација. Алфред Слоан беше на чело на компанијата од 1937 до 1956 г. Неговата максима гласеше: „на муштеријата треба да му се даде најдобар квалитет и корист, за најмала можна цена“, а еден подоцнежен директор од добрите стари времиња стана познат по изреката: „она што е добро за Џенерал Моторс е добро е и за земјата“.
Економистот Фери Хафбаер од Институтот Патерсон во Вашингтон смета дека компанијата го загубила патот во седумдесеттите, кога прифатила да работи исплатувајќи високи плати, здравствено осигурување и пензии, а притоа ја потценила конкуренцијата од Јапонија.
„Станаа многу повеќе како Владата, значително бирократски“, коментира Хафбаер.
Пазарниот удел на компанијата продолжи да се намалува и во деведесеттите години, кога со неа раководеше доскорашниот директор Рик Вагонер. Загубата се зголеми на 70 милијарди долари, а новите модели не привлекоа потрошувачи. Во минатите три години компанијата затвори 60 илјади работни места, а минатиот ноември побара помош од Владата, сакајќи да го спречи пропаѓањето. Претседателот Барак Обама го отпушти Вагонер, а на компанијата и` даде рок од 60 дена да подготви нов деловен план.
„Овие компании и индустрија на крајот мора да застанат на свои нозе, а не да останат под старателство на државата“, вели американскиот претседател.
Новиот директор, Фриц Хендерсон, најави дека ќе ги намали издатоците и ќе ја продава активата за да избегне колапс.
„Треба да внимаваме не само на позицијата на пазарот, туку и на тоа да бидеме профитабилни“ смета Хендерсон.
Вака или онака, Џи-Ем најверјатно ќе преживее. Но, не се знае колку ќе биде успешна новата серија возила, вклучително и хибридните. Едно е сигурно. Славните денови на компанијата остануваат во минатото. Експертите предвидуваат дека Џи-Ем во иднина ќе опстојува како помала компанија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Исплатени 177.533.000 денари кон 1.636 лица за предадени јагне и јаре

Денеска се исплатија 177.533.000 денари кон 1.636 лица, соопшти Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство за развојот на сточарството во Македонија.
Реализирана е исплата на дополнителни директни плаќања од подмерки 2.8 и 2.10 за предадено јагне и/или јаре од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година.
Корисници на оваа подмерка се земјоделски стопанства одгледувачи на овци и кози и се корисници од подмерка 2.8 и 2.10 кои имаат предадено јагне и/или јаре во регистриран кланичен капацитет во период од 26 декември 2023 година до 25 декември 2024 година.
Економија
Николоски потпиша договор за грант-средства со Европската банка за обнова во висина од 350 илјaди евра

Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски го потпиша Договорот за грант средства со Европската банка за обнова и развој во висина од 350 илјaди евра наменети за техничка помош за изработка на Национална стратегија за полнење електрични возила и инфраструктура, извести Министерството за транспорт.
„Националната стратегија за полнење на електрични возила и инфраструктура, прва од овој вид во Македонија, ќе овозможи стратешки пристап кон развојот на патната инфраструктура за поддршка на воведувањето на електрични возила во патната мрежа.
Во овој момент во тек е постапката за избор на Консултант (се очекува крај на јули, почеток на август да се избере) кој ќе има задача во две фази да креира:
Подготовка на Стратегија за електрични возила; Акциски план со приоритетни активности и рокови кои треба да бидат одобрени од Владата, преку Министерството за транспорт и Европската банка за обнова и развој.
Покрај Консултанот, во изработката на Статегијата и Акцискиот план ќе бидат вклучени домашни и меѓународни експерти од области на експертиза за електрични возила, енергетската ефикасност, транспортот и екологијата“, се додава во соопштението.
Економија
Позначајни движења кај каматните стапки на банките и штедилниците

Годишен раст на просечната каматна стапка на вкупните депозити од 0,35 п.п., при што во мај таа изнесува 2,21%, извести Народната банка.
Просечната каматна стапка на вкупните кредити бележи годишен пад од 0,43 п.п. и изнесува 5,06%.
Најновото соопштение за позначајните движења кај каматните стапки на банките и штедилниците е достапно на следната врска.